سفر به دور دنیا با قایق بادبانی و بدون هیچ وسیله مدرن

4.8
از 5 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
زنی که در سخت‌ترین رقابت جهان شرکت کرده است!‏
15 تیر 1397 10:00
0

سوزی گودال (Susie Goodall) در حال آماده شدن برای یک سفر ۹ ماهه به دور دنیا با قایق است، این سفر در واقع بخشی از دومین دور و پنجاهمین سالگرد سخت‌ترین مسابقه قایق‌رانی در جهان است. او زمانی که فقط یک کودک بود و آخر هفته‌ها همراه خانواده قایق‌سواری می‌کرد، رویای یک ماجراجویی به دور دنیا را تصور می‌کرد و حالا بعد از سال‌ها سوزی گودال در حال آماده کردن قایق خود برای این ماجراجویی آن هم در سخت‌ترین مسابقه قایق‌رانی جهان است.

 

۵۰ سال قبل، مسابقه گلدن گلاب که میزبان چندین قایق‌ران دیگر بود از فرانسه شروع شد و در ادامه‌ی مسیر از آفریقای جنوبی عبور کرد و بعد استرالیا و سپس به سمت قاره امریکا ادامه داشت و در خط پایان، دوباره به فرانسه می‌رسید.  این سفر طاقت‌فرسا حدود ۹ ماه طول کشید. سوزی گودال اولین زنی است که در دومین دور این مسابقه ۴۸ هزار کیلومتری شرکت می‌کند و در همین حال با ۲۸ سال سن جوان‌ترین شرکت‌ کننده در تمام ادوار این مسابقات هم هست.

سفر به دور دنیا

سفر به دور دنیا

سفر به دور دنیا

سوزی در مصاحبه با اسکای نیوز درباره این سفر گفته است:

سفر دریایی همواره بخش بزرگی از زندگی من بوده و هست، من از ۳ سالگی این کار را شروع کرده‌ام و همراه خانواده‌ام آخر هفته‌ها با قایق به جاهای مختلف سفر می‌کردیم. وقتی بزرگتر شدم درباره مسابقه گلدن گلاب شنیدم، مسابقه‌ای تک نفره برای گردش به دور دنیا بدون استفاده از کمک‌های جانبی افراد دیگر بیرون از قایق. از ۹ شرکت کننده در اولین مسابقه فقط یک نفر، رابین ناکس-جانستون (Robin Knox-Johnston) توانست مسیر را به اتمام برساند.

وقتی درباره برگزاری دوباره مسابقه در سال ۲۰۱۸ شنیدم می‌دانستم که باید این کار را انجام دهم. حالا من جوان‌ترین شرکت کننده و اولین زن هستم.

در این مسابقه که اولین بار در سال ۱۹۶۸ برگزار شد هیچ وسیله الکترونیکی یا موقعیت‌یابی مجاز به استفاده نبود و در سال ۲۰۱۸ هم برای آن که چالش مشابه دور اول باشد وسایل مدرن اجازه استفاده ندارند. حتی برای گوش دادن به موسیقی فقط می‌توانند ضبط و نوار کاست به همراه داشته باشند. قایق‌هایی هم که قابل استفاده هستند از نوع سنتی و نسبتاً کوچک هستند.

سفر به دور دنیا

سفر به دور دنیا

سفر به دور دنیا

در این مسابقه برای افزایش امنیت شرکت کنندگان و حفظ جان آنها، یک بی‌سیم برد بلند و یک موبایل ماهواره‌ای در اختیارشان قرار می‌گیرد که آن هم فقط برای مواقع اضطراری است نه تماس با خانواده و دوستان. به علاوه یک دستگاه EPIRB و یک جی‌پی‌اس هم فقط برای موارد اورژانسی قابل استفاده است. اگر شرکت‌کننده‌ای بی‌دلیل از آن‌ها استفاده کند رد صلاحیت خواهد شد.

مسابقه گلدن گلاب در تاریخ اول ماه جولای از بندر Les Sable D'Olonne در کشور فرانسه شروع شده است. در کل ۱۸ شرکت کننده در مسابقه حضور دارند.

منبع: sky news

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.