تیهان ، دهکده زیبا و رویایی در مجارستان

5
از 1 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
دهکده زیبا و رویایی در مجارستان + تصاویر
11 فروردین 1397 10:00
0

 

تیهان ، دهکده زیبا و رویایی در مجارستان

دریاچه ی بالاتون (Balaton) بزرگ ترین دریاچه ی اروپای مرکزی است. در ساحل شمالی این دریاچه یک شبه جزیره ی بزرگ قرار دارد که شهری کوچک به نام تیهان (Tihany) در آن واقع شده است. به عقیده ی بعضی، این جزیره یکی از عاشقانه ترین مکان های این حوالی است.

شهر تیهان 140 کیلومتر از بوداپست فاصله دارد و در ساحل شرقی شبه جزیره ی تیهان واقع شده است. این شهر در ارتفاعات یک تپه ی کوچک گسترده شده و مشرف به چشم انداز زیبای دریاچه ی بالاتون و دریاچه کوچکتر منطقه است که جزء مناطق محبوب ماهیگیری به شمار می رود.

تیهان ، دهکده زیبا و رویایی در مجارستان

شناخته شده ترین نماد این شهر، برج های دوقلوی کلیسای رهبانی است که به دستور شاه اَندرو اول ساخته شد و نهایتا پیکر او نیز در سال 1055 میلادی در همین صومعه به خاک سپرده شد. این کلیسا در سال 1754 به سبک باروک بازسازی شده و کماکان از آن استفاده می شود، به طوریکه در تمام طول تابستان کنسرت موسیقی اُرگ در این کلیسا در حال  برگزاری است. چشم انداز کناری این کلیسای سفید رنگ جزو بی نظیر ترین نقاط دیدنی منطقه به حساب می آید.

در سمت شرقی تپه، رستوران های متنوع با نمای 360 درجه قرار گرفته اند و کافه های محلی هم بهترین و تازه ترین آبمیوه های محلی را برای مسافران آماده می کنند.

تیهان ، دهکده زیبا و رویایی در مجارستان

تیهان به دارا بودن کشتزارهای وسیع اسطوخودوس (لاوندر) مشهور است که در بهار غرق شکوفه می شوند. یک مرکز پرورش اسطوخودوس هم در این شهر قرار دارد که بازدیدکنندگان آن می توانند درباره ی تاریخ جزیره و فرهنگ کشت اسطوخودوس در این جزیره مطالب جذابی بیاموزند.

یکی دیگر از مکان های دیدنی تیهان، صومعه ای است که در بخش شمالی شهر واقع شده است. این صومعه با حجره های متعدد، تالار غذاخوری و یک عبادتگاه از دل صخره های تپه تیهان طی قرون 11 تا 14 میلادی بیرون آمده و تماما توسط راهبان ارتدکس یونانی حجاری شده است. این مکان های دیدنی در هیچ جای اروپا نظیر ندارند.

تیهان ، دهکده زیبا و رویایی در مجارستان

اما دیدنی های تیهان اینجا به پایان نمی رسد! در شهر به دنبال سنگ پژواک (echo-stone) بگردید؛ نقطه ای منحصر به فرد که پژواک صدای شما را در تپه های تیهان طنین انداز می کند. این پدیده ی کمیاب، علیرغم ساخت و سازهای اطراف آن هنوز هم اثر خارق العاده اش را حفظ کرده است.

تیهان ، دهکده زیبا و رویایی در مجارستان

 

با پایین آمدن از تپه، به بندر تیهان می رسیم که دیدنش خالی از لطف نیست. از این نقطه می توانید به شهرهای دیگر در اطراف دریاچه ی بالاتون رفته یا روی دریاچه به لنج سواری بپردازید. لنج مسافربری، مسافران را با دوچرخه های یا خودروهایشان به سَنتود (Szántód) در ساحل شمالی دریاچه می رساند.

تیهان ، دهکده زیبا و رویایی در مجارستان

 

منطقه ی اطراف بندر از خیابان های کوچک و میدان هایی مملو از رستوران های سنتی، فروشگاه های صنایع دستی، قنادی و مغازه های مخصوص سوغاتی تشکیل شده است. گشت و گذار در تیهان یکی از کارهایی است که باید حتماً در برنامه ی سفرتان بگنجانید.

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.