ترفند‌هایی برای پروازهای طولانی

4
از 2 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
چطور پروازهای طولانی را آسوده تر طی کنیم ؟ + تصاویر
22 اردیبهشت 1397 21:00
0

ساعت‌‌ها نشستن در محیط بستۀ هواپیما می‌تواند شبیه به یک کابوس باشد، اما با چند ترفند خانگی و کمی آمادگی می‌‌توان به‌راحتی آن را پشت‌سر گذاشت. در این‌جا جهت ایجاد آسایش در پروازهای طولانی‌مدت، نکات و ترفندهایی ذکر شده‌اند که این سفرهای هوایی را آسان‌تر می‌سازند.

اضطراب را از خودتان دور کنید

ترفند‌هایی برای پروازهای طولانی

آسودگی و آرامش در حین سفر بسیار مهم است. قبل از پرواز صبحانه یا ناهار کاملی میل کنید، یک کتاب خوب بخوانید، کمی ورزش کنید و به‌طور کلی کمی بیش از معمول به خود رسیدگی کنید. مطمئن شوید همۀ مدارک ضروری را به‌همراه دارید، چمدانتان آماده است و لوازم ضروری را در آن گذاشته‌اید. در فرودگاه چمدانتان را به‌موقع تحویل دهید، چراکه شتاب و عجله در یک فرودگاه شلوغ، آن‌هم درست قبل از یک پرواز طولانی برایتان خوشایند نخواهد بود.

لباس‌ مناسب بپوشید

ترفند‌هایی برای پروازهای طولانی

احتمالاً یکی از بهترین ترفندها برای تجربۀ پروازی طولانی اما آسوده، پوشیدن لباس راحت است. هواپیما سالن مد نیست، بنابراین بلوز و شلوارهای گشاد و نرم را انتخاب کنید. از زیورآلات استفاده نکنید و درصورت لزوم آن‌ها را همراه داشته باشید تا پس از رسیدن مورداستفاده قرار دهید. پوشیدن کفش‌های جلوبسته و چندین لایه لباس انتخاب درستی‌ست، چراکه ممکن است هواپیما در شب سرد باشد. اگر قصد دارید در هواپیما بخوابید، لباس‌خواب‌تان را نیز به‌همراه داشته باشید.

بالشت را فراموش نکنید

ترفند‌هایی برای پروازهای طولانی

بهترین انواع بالشت‌ برای پروازهای طولانی، از نوع سفری، راحت و کم‌جایی هستند که حمل کردنشان آسان باشد. ایدۀ به‌همراه داشتن این بالشت‌ها ممکن است مضحک باشد، اما تمام‌وقت ناجی گردن شما خواهند بود و کمک می‌کنند طی ساعات طولانی پرواز احساس راحتی داشته باشید. 

آب فراوان بنوشید

ترفند‌هایی برای پروازهای طولانی

در پروازهای طولانی آب فراوان بنوشید تا آب موردنیاز بدنتان را حفظ کنید. گرچه در بیشتر پروازها نوشیدنی‌های الکلی سرو می‌شوند، اما آب بدن را تأمین نمی‌کنند و ممکن است حتی خواب را نیز بر هم بزنند؛ بنابراین از نوشیدن آن‌ها خودداری کنید.

تمیز و مرتب باشید

ترفند‌هایی برای پروازهای طولانی

لوازم آرایشی و بهداشتی را با خود به‌داخل هواپیما ببرید و حتماً دستمال مرطوب، خمیردندان، مسواک، ادکلن و لباس‌‌های تمیز به‌همراه داشته باشید.

وسایل الکترونیکی خود را شارژ کنید

ترفند‌هایی برای پروازهای طولانی

یکی از آزاردهنده‌ترین اتفاقات در میانۀ پرواز، تمام شدن شارژ تبلت یا دستگاه پخش موسیقی است. برای پیشگیری از چنین موقعیتی، قبل از پرواز مطمئن شوید تمامی وسایلتان کاملاً  شارژ شده‌اند. یک هدفون یا گوشی حذفِ نویز باکیفیت نیز همراه داشته باشید. اگر به‌طور مرتب پروازهای طولانی را تجربه می‌کنید، یک هدفون حذف نویز می‌تواند پیشنهاد خوبی باشد. برای اطمینان چند فیلم اضافه روی تبلت خود ذخیره کنید تا اگر سیستم سرگرمی داخل پرواز خراب بود یا شارژ کامپیوترتان تمام شد، به‌سراغ آن‌ها بروید. می‌توانید از پادکست‌های مختلف نیز استفاده کنید، چراکه آن‌ها در مقایسه با فیلم باتری دستگاه را کم‌تر مصرف می‌کنند و می‌توانند تا ساعت‌ها شما را سرگرم سازند.

کمی خوراکی سبک بههمراه داشته باشید

ترفند‌هایی برای پروازهای طولانی

تغذیۀ خوب در حین یک پرواز طولانی بسیار مهم است. غذایی که در هواپیما سرو می‌شود حجم کمی دارد، بنابراین به‌همراه داشتن کمی خوراکی ایدۀ خوبی به‌نظر می‌آید. لازم نیست زیاده‌روی کنید، همین‌که مقداری میوه یا آجیل و بیسکوئیت همراهتان باشد کافی‌ست.

با به کار بستن همین چند نکتۀ ساده در پروازهای طولانی، از سفرتان لذت بیشتری خواهید برد؛ ترفندهایی ساده و پیش‌پا افتاده که در عین حال تفاوت چشمگیری در وضعیت شما حین پرواز ایجاد می‌کنند. با این نکات همواره برای ماجراجویی‌های تازه اشتیاق خواهید داشت و راحتی و آسایش‌تان حتی در طولانی‌ترین پروازها تضمین خواهد شد.

ترفند‌هایی برای پروازهای طولانی

 

منبع : pre-tend

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.