‏9 نکته برای عکاسی در فصل پاییز ‏

4.3
از 7 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
‏9 نکته برای عکاسی در فصل پاییز ‏
16 مهر 1396 10:00
0

تابستان شاید تمام شده باشد اما پاییز زمان مناسبی برای گرفتن عکس های زیبا است. با کوتاه شدن روزها و ضعیف شدن نور خورشید، رنگ سبز برگ ها تغییر می کند و باعث به وجود آمدن رنگ های زیبایی همچون قرمز، زرد، نارنجی و قهوه ای می شود. اما لازم به ذکر است که برای یک عکاس عکس گرفتن بیش از تعیین زاویه مناسب و زدن دکمه است. نکاتی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم به شما کمک می کنند تا کیفیت عکس های خود در فصل پاییز را بالاتر ببرید.

  1. بازدیدی از یک شهر کوهستانی داشته باشید

‏9 نکته برای عکاسی در فصل پاییز ‏

پیش از اینکه برف، کوه های اطراف را سفید پوش کند در زمانی که هنوز می توانید راحت تر در مسیرهای سخت پیاده روی کنید، بازدیدی از یک شهر کوهستانی داشته باشید. فصل پاییز با رنگ هایی گوناگون ظاهر شهرهای کوهستانی را برای عکاسان دگرگون می کند. شهر تلیوراید (Telluride) در ایالت کلرادو یکی از مکان هایی است که عکاسان متعددی برای عکاسی در فصل پاییز به این نقطه می روند.

  1. بازدیدی از یک باغ ژاپنی داشته باشید

‏9 نکته برای عکاسی در فصل پاییز ‏

شاید جالب باشد که بدانید بسیاری از شهرهای بزرگ دارای یک باغ ژاپنی هستند که در فصل پاییز با رنگ های متنوع برگ درختان بسیار دیدنی و جذاب می شوند. سعی کنید به زیر یک درخت افرای ژاپنی رفته و با استفاده از یک لنز واید انگل شاخه های این درخت فوق العاده که برگ های آن در فصل پاییز به رنگ قرمز در آمده را به تصویر بکشید. البته اصلا جای تعجبی ندارد که بدانید در فصل پاییز، برای گرفتن عکس از این افرا که تصویر آن را در بالا مشاهده می کنید صفی طولانی از عکاسان تشکیل می شود.

  1. حواستان به پرنده ها باشد

‏9 نکته برای عکاسی در فصل پاییز ‏

با کوتاه شدن روزها و رسیدن به اوج پاییز، دوربین خود را بردارید و به یک پارک بروید. برگ ها و درختان رنگارنگ زمینه زیبا و نقاشی مانندی برای عکستان فراهم می کنند. تصویر بالا از یک شاهین در پارکی در تگزاس گرفته شده است . شاید برای اینکه بتوانید بهترین عکس را از یک پرنده بگیرید مجبور شوید ساعتها با او کلنجار بروید.

  1. به زیر پاهایتان نگاه کنید

‏9 نکته برای عکاسی در فصل پاییز ‏

بعد از افتادن آخرین برگ از درختان، کلاژی از رنگ های متنوع کف زمین را می پوشاند. شما می توانید خودتان ترکیب جالبی از برگ ها را برای عکاسی ایجاد کنید یا از چینش طبیعی آنها عکس های خارق العاده ای بگیرید. این گونه عکس ها را با سایه ابرها یا سایه های پر رنگ هم می توان گرفت که جلوه بهتری به عکس می دهد.

  1. به دنبال بازتاب ها باشید

‏9 نکته برای عکاسی در فصل پاییز ‏

یک برکه آب ترکیب رنگ زیبایی با برگ های نارنجی دارد. این درختان صنوبر در بیشه زارهای کنار رودخانه دسچوتس (Deschutes) ترکیب زیبایی از زرد و نارنجی به وجود آورده اند و این عکس درست چند ساعت قبل از اینکه برگ ها با برف پوشانده شوند در اواسط ماه اکتبر گرفته شده است.

  1. از باغ وحش دیدن کنید

‏9 نکته برای عکاسی در فصل پاییز ‏

فصل پاییز لزوما برای کمپ زدن و طبیعت گردی نیست. پیشنهاد می کنم در این فصل به باغ وحش محلی شهرتان بروید و از ترکیب رنگی پاییزی و حیوانات عکس برداری کنید. در این عکس برگ های زرد و قرمز در پس زمینه تصویر شیرها، باعث به وجود آمدن ترکیب زیبایی شده است که در هیچ فصلی دیگری شاهد آن نخواهیم بود.

  1. منتظر بهترین نور طبیعی بمانید

‏9 نکته برای عکاسی در فصل پاییز ‏

برای اینکه از درختان زیبا و رنگارنگ عکس بگیرید کمی منتظر بمانید تا ابرها کنار بروند ، این تصویر در یک روز بارانی خارج از شهر توریستی بنف در ایالت آلبرتا گرفته شده است ، همانطور که می بینید در صورتی که نور وجود نداشت کوهها کاملا با ابرهای تیره احاطه شده بودند اما با تابش نور خورشید به صنوربرها عکس خارق العاده تر و رنگارنگ تری از آنها گرفته شده است.

  1. روی رنگ ها تمرکز کنید

‏9 نکته برای عکاسی در فصل پاییز ‏

لازم نیست که ترکیب رنگی و بصری خاصی وجود داشته باشد تا بتوانید زیبایی پاییز را در عکس نشان دهید. یک الگو از برگ های پر طراوت به قدر کافی جذابیت بصری دارد که یک عکس زیبا بسازد. لنز خود را تنظیم کنید تا از یک درخت تنها یا حتی یک چیز کوچک عکس بگیرید.

  1. کمی پایین بروید

‏9 نکته برای عکاسی در فصل پاییز ‏

همانطور که در تصویر می بینید چند سانتی متر دورتر از سوژه عکاسیتان می توانید منظره زیباتری به تصویر بکشید. در تصویر بالا برگ های رنگارنگ و بسیار زیبای یک درخت افرای ژاپنی را می بینید که بروی زمین ریخته شده اند ، مجموعه برگ های روی زمین افتاده و درخت افرا با برگ هایی قرمز رنگ ، ترکیب زیبایی خلق کرده است و یک اثر هنری منسجم از پاییز ایجاد کرده است.

منبع : matadornetwork

 

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.