نکاتی که باید هنگام بازدید از موزه لوور بدانید ‏

4.7
از 18 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
نکاتی درباره بازدید از مشهورترین موزه جهان + تصاویر ‏
23 اردیبهشت 1397 12:00
0

در میان تمام موزه های جهان به جرات می توان گفت موزه لوور در شهر پاریس از محبوبیت بالایی برخوردار است. شاید حتی کلمه "موزه" برای این ساختاربزرگ که مجموعه وسیعی را در خود جای داده است خیلی کوچک به نظر برسد. موزه لوور یکی از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری در پاریس و جهان به شمار می رود ، بنابراین اگر تصمیم دارید به موزه لوور سر بزنید شاید این نکات بتوانند به شما کمک کنند تا بازدید راحت تر و سریع تری داشته باشید.

نکاتی که باید هنگام بازدید از موزه لوور بدانید ‏

موزه لوور که در کاخ لوور واقع شده است در گذشته محل نشست افراد سلطنتی فرانسه بود ، لوو در قرن 12 به یک قلعه قرون وسطی تبدیل شد و به مرور زمان طی انقلاب فرانسه در اواخر قرن 18 به موزه ای عمومی آثار هنری تبدیل شد. پس از آن لوور روز به روز مشهورتر شد تا به پربازدیدترین موزه جهان و نماد هنر در فرانسه تبدیل شد.

موقعیت و نحوه دسترسی به موزه لوور :

نکاتی که باید هنگام بازدید از موزه لوور بدانید ‏

مترو : در هر کجای شهر هستید می توانید سوار متروی خط 1 (Line 1) شده و در ایستگاه Palais Royal-Musee du Louvre پیاده شوید.

اتوبوس : اتوبوس های خطوط 21-24-27-39-48-68-69-72-81-95 روبروی ورودی اصلی موزه که هرم شیشه ای شکل مشهور آن است می ایستند.

ساعات بازدید :

موزه لوور همه روزه از ساعت 9 صبح الی 6 عصر باز است. روزهای چهارشنبه و جمعه ساعات بازدید تا 10 شب خواهد بود و ورودی موزه در ساعات 6 به بعد ارزانتر از روزهای دیگر خواهد بود. در اولین یکشنبه هر ماه نیز ورودی موزه رایگان است.

موزه لوور در تاریخ های 1 ژانویه ، 1 می ، 8 می و 25 دسامبر تعطیل است.

نحوه تهیه بلیط :

بلیط ورود به موزه لوور را می توانید آنلاین از سایت موزه خریداری کنید که با اینکار چند قدم جلوتر از افرادی که در صف تهیه بلیط در موزه ایستاده اند قرار می گیرند. اما اگر نتوانستید بلیط را آنلاین بخرید پس از رد کردن بخش امنیتی موزه به بلیط فروشی می رسید که معمولا صف طولانی در آن دیده می شود. اما اگر طی زمانی که در شهر پاریس هستید به موزه های زیادی می خواهید سر بزنید می توانید کارت Paris Museum Pass را تهیه کنید که تضمین ورود شما به 60 موزه از جمله موزه لوور است.

کارت پاریس موزه پس را می توانید به صورت آنلاین یا در فرودگاه پاریس ترمینال های مختلف آن در (TOURIST INFORMATION DESK ) یا داخل شهر از برخی از کیوسک ها و فروشگاهها تهیه کنید.

نکاتی که باید هنگام بازدید از موزه لوور بدانید

  1. سعی نکنید همه موزه را در یک روز ببینید

در موزه لوور بیش از 35000 اثر هنری در هشت ساختمان مختلف بزرگ قرار گرفته است به طوری که قدم زدن در آنها حتی کل روزتان را خواهد گرفت. بخصوص اگر برای اولین بار به موزه لوور می روید بهتر است از پیش برنامه ریزی کنید که در این موزه اولویت برای شما کدام بخش ها است. بروشورهایی که در ورودی موزه در اختیارتان قرار می گیرد می تواند به شما کمک کند از کدام بخش شروع کنید.

  1. ساعاتی که موزه شلوغ نیست را انتخاب کنید.

نکاتی که باید هنگام بازدید از موزه لوور بدانید ‏

شاید سخت باشد که ساعات خلوتی مشهورترین موزه جهان را پیدا کنید ، موزه لوور در سال بیش از هشت میلیون بازدیدکننده دارد بنابراین می توانید تصور کنید در هر روز این موزه چقدر شلوغ خواهد بود. بهتر است آخرهفته ها و اولین یکشنبه ماه را برای رفتن به لوور انتخاب نکنید. هرچند رایگان بودن موزه در اولین یکشنبه ماه می تواند در هزینه هایتان تاثیر بگذارد اما افراد زیادی هم هستند که می خواهند همانند شما از این رایگان بودن استفاده کنند ، بنابراین باید در نظر بگیرید بازدید از موزه در روزی که رایگان است چقدر شلوغ خواهد بود.

  1. آثار محبوب را زودتر ببینید

نکاتی که باید هنگام بازدید از موزه لوور بدانید ‏

بدون شک هیچ سفری به لوور بدون دیدن مشهورترین نقاشی ها و آثار هنری از جمله مونا لیزا و ونوس دو میلو تکمیل نمی شود. اگر تصمیم دارید این آثار را ببینید بهتر است زودتر اقدام کنید ، ساعات اولیه به بازدید لوور بروید که بتوانید مونالیزا را در کمترین شلوغی ببینید. در نقشه  و بروشورهایی که در دست دارید دقت کنید که آثاری که می خواهید ببینید در کدام سالن قرار دارند که بهتر بتوانید برای بازدیدشان زمانبندی کنید.

  1. کفش مناسب بپوشید

بازدید از لوور کار طاقت فرسایی خواهد بود ، شاید حتی بدون اینکه خودتان متوجه شوید ساعات طولانی را در لوور قدم بزنید . بنابراین بسیار مهم است که چیزی شما را در این راه آزار ندهد و بخاطر ناراحت بودن کفشتان از بازدید سایر قسمت ها باز نمانید.

  1. در رستوران های موزه به استراحت بپردازید

نکاتی که باید هنگام بازدید از موزه لوور بدانید ‏

تقریبا 15 رستوران و کافه در لوور وجود دارد که شما در صورت خسته یا گرسنه شدن می توانید یکی از آنها را انتخاب کرده و پس از استراحت کردن و نوشیدن یک قهوه به ادامه بازدیدتان بپردازید. اگر ساعات طولانی را می خواهید در لوور سپری کنید بد نیست کمی به پاهایتان استراحت بدهید و در یکی از این کافه ها بنشینید و نفسی تازه کنید.

  1. چطور سریع تر وارد لوور شویم ؟

نکاتی که باید هنگام بازدید از موزه لوور بدانید ‏

ورودی اصلی موزه لوور از هرم شیشه ای معروف آن است بنابراین بیشترین افراد از این ورودی به موزه لوور وارد می شوند و معمولا با صف طولانی و شلوغی مواجه خواهید شد.

نکاتی که باید هنگام بازدید از موزه لوور بدانید ‏

 اگر دوست دارید کمی سریع تر وارد لوور شوید از ورودی مخفی آن استفاده کنید. هرم شیشه ای را رد کنید و از ورودی ساختمان پشت آن که Porte de Lions نام دارد وارد شوید. شما در ضلع جنوبی لوور ساختمانی می بینید که ورودی آن دو شیر نشسته است ، از ورودی شیرها به لوور وارد شوید. این مسیر همچنین سریع ترین مسیر رسیدن به مونالیزا است بنابراین اگر فرصت این را داشته باشید که در ساعات اولیه روز به موزه بروید و از این در وارد شوید شاید حتی مونالیزا را در خلوت ترین حالت ببینید. هرچند شاید شانس بیشتری برای ورود از این درب داشته باشید اگر با تورهای گروهی وارد لوور شوید.

نکاتی که باید هنگام بازدید از موزه لوور بدانید ‏

نکاتی که باید هنگام بازدید از موزه لوور بدانید ‏

یک ورودی دیگر ورودی فروشگاه نزدیک به لوور است ، ورودی با نام The Carrousel du Louvre که یک ورودی زیرزمینی به مجتمع فروشگاهی کنار لوور است که یک ورودی نیز به داخل لوور دارد. وقتی وارد کاروسل شدید باید فروشگاهها را رد کنید تا به هرم وارونه برسید و از آنجا وارد لوور شوید. اگر می خواهید پس از بازدید لوور به خرید کردن بپردازید نیز از همین خروجی لوور می توانید به مرکز خرید وارد شوید.

  1. پس از بازدید لوور به کجا برویم ؟

اگر علاقه مند به خرید هدیه هستید و می خواهید کتب مربوط به آثار لوور را تهیه کنید می توانید به کتابفروشی لوور بروید که در سالن ناپلئون ( Hall Napoleon ) ، در پایین ترین طبقه لوور بروید. در این کتابفروشی مجموعه بزرگی از کتب مربوط به تاریخ و هنر را می یابید. کتابفروشی تا ساعت 7 باز است.

نکاتی که باید هنگام بازدید از موزه لوور بدانید ‏

اگر می خواهید به خرید بروید همانطور که گفته شد مرکز خرید کاروسل دو لوور بهترین گزینه برای شماست که ورودی آن از خیابان ریوولی (Rivoli ). این مرکز خرید 7 روز هفته باز است و در آن می توانید از لباس گرفته تا لوازم خانگی و هدیه خریداری کنید.

نکاتی که باید هنگام بازدید از موزه لوور بدانید ‏

خیابان ریوولی (Rue de Rivoli ) یکی از مشهورترین خیابان های پاریس است که در آن فروشگاههای مطرح ترین برندهای جهان یافت می شود. بنابراین پس از بازدید از لوور می توانید در این خیابان قدم زده و به خرید بپردازید.

نکاتی که باید هنگام بازدید از موزه لوور بدانید ‏

منابع : thetimes ، Tripadvisor ، tripsavvy

ویدا نورمحمدیان
ویدا نورمحمدیان