معرفی شش شهر برتر آبی چین

0
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
معرفی شش شهر برتر آبی چین
05 مهر 1389 00:00
0

در سواحل رودخانه یانگتزه چین، شهرهای آبی مشهوری قرار دارند که قدمت بسیاری از آنها حتی به هزار سال نیز می‌رسد. شهرت این شهرها بیشتر به خاطر معماری زیبا و منحصر به فرد به کار رفته در ساختمان‌ها و بناهایی قدیمی است که با وجود گذشت زمانی بس طولانی همچنان به شکل و شمایل روزهای نخستین خود باقی مانده‌اند. بیشتر گردشگرانی که علاقمند به دیدن گذشته‌های دور کشورها هستند این شهرها را می‌شناسند. شهرهایی که به گفته خود آنها، هنوز هم هوای روزگار پیشین را در خود حفظ کرده اند. آنچه در ادامه می‌خوانید نگاهی مختصر به شش شهر آبی باستانی چین است که از گذشته‌های بسیار دور تا امروز همچنان میزبان حضور مسافران و گردشگرانی هستند که برای تماشای همزیستی انسان و طبیعت به این مناطق سفر می‌کنند.

ژوژوآنگ

ژوژوآنگ در بین شش شهر آبی چین، باثبات ترین شهری محسوب می‌شود که در امتداد رودخانه زرد ساخته شده است. این شهر که قدمت آن به قرن یازدهم میلادی نسبت داده شده در اصطلاح " ونیز مشرق زمین" نام نهاده شده است. پل 14 ستونه که به پل دوبل نیز مشهور است از جمله اماکن و جاذبه‌های معروف و دیدنی ژوژوآنگ محسوب می‌شود.
علاوه بر این منطقه جاذبه‌های دیگری نیز وجود دارند که هریک به تنهایی قادر به مقهور ساختن گردشگران هستند. خانه‌های سفید زیبا با کاشی‌های سقفی مشکی رنگ و درها و پنجره‌های قرمز که می‌توان در امتداد آب راه‌ها آنها را نظاره گر بود، نمونه‌های کاملا زیبا و دلفریبی از هنر معماری سنتی چین را به تصویر می‌کشند.

Top Water Town in China  معرفی شش شهر برتر آبی چین

ووژن

شهر ووژن که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده علاوه بر طبیعتی زیبا دارای ساختمان‌های منحصر به فردی است که نزدیک به 81 درصد آنها متعلق به دوره باستان بوده و به سبک کاملا بومی طراحی شده اند. سلامت و زیبایی ظاهری این شهر و مطابقت آن با گذشته چین آنچنان واضح و روشن به چشم می‌خورد که در نظر گردشگران گویی زمان در آن به حرکت درنیامده و همچنان در عصر باستان به سر می‌برد.

Top Water Town in China  معرفی شش شهر برتر آبی چین

ژیتانگ

ژیتانگ، یکی دیگر از شهرهای آبی چین، به خاطر گذرگاه‌های سرپوشیده و راه‌ها و پل‌های زیبا و خوش منظره خود شهرت پیدا کرده است.تاریخ این شهر متعلق به سال‌های 476 تا 221 پیش از میلاد است وتعداد بسیار زیادی ساختمان قدیمی و اصیل که در زمان سلسله مینک و کینگ بنا شده اند همچنان در این شهر مورد استفاده قرار می‌گیرند.
معماری زیبای به کار رفته در راهروها یا دالان‌های سرپوشیده ژیتانگ، علاقه گردشگران را به خود جلب کرده اند. دالان‌هایی که علاوه بر زیبایی پناهگاه مطمئنی برای گردشگران محسوب شده و آنها را از اشعه‌های سوزان خورشید و سیلاب باران در امان نگاه می‌دارند.
با این وجود آب و هوا به هر نحوی که باشد باز هم گردشگران تجربه نوشیدن یک فنجان قهوه داغ یا یک کاسه بستنی در کنار رودخانه پرهیاهوی شهر را از دست نمی‌دهند.

Top Water Town in China  معرفی شش شهر برتر آبی چین

تانگلی

تانگلی به لطف برخورداری از زیباترین مناظر طبیعی، رمناتیک ترین شهر آبی چین نیز محسوب می‌شود. هفت جزیره که به همراه 49 پل طاق مانند به یکدیگر متصل شده اند بخش‌های تشکیل دهنده این شهر را شامل می‌شوند. در هر بخش و قسمت از شهر تانگلی خانه‌های اسکله‌ای باستانی زیبایی دیده می‌شود و 15 کانال آب که در مسیر آن درختان بید سبز قرار دارند جزایر را از هم جدا کرده اند. گذشته از تمام این منظره‌ها بسیاری از گردشگران این شهر را به خاطر خانه‌های قدیمی و معابدی که قدمت آنها به سلسله امپراتوری مینگ می رسد دوست دارند.

Top Water Town in China  معرفی شش شهر برتر آبی چین

ژوجیاجیائو

ژوجیاجیائو در غرب شهر شانگهای قرار گرفته و یکی از سالم‌ترین شهرهای باستانی این منطقه به شمار می‌رود. بسیاری از گردشگران معتقدند، این شهر تنها و یگانه مفری است که می‌تواند انسان خسته از هیاهو و سرو صدای شهری شانگهای را به سوی خود بکشاند. شهری با آب و هوای کاملا آرام که پل‌ها و خانه‌های زیبای آن معماری دوره‌های مینگ و کینگ را در خود جای داده اند. زیباترین جاذبه آن خیابان شمالی شهر است که قدمتی چند صد ساله داشته و از بدیع‌ترین نمونه‌های معماری سنتی شهر محسوب می‌شود

Top Water Town in China  معرفی شش شهر برتر آبی چین

نانکسان

شهر نانکسان اگرچه با قدمت نزدیک به 700 سال خود،‌نسبت به دیگر شهرها جوان‌تر به نظر می‌رسد، نه فقط به خاطر عمری طولانی، که به لطف باغ‌های زیبای خود گردشگران را جذب کرده است. باغ سدر کوچک این شهر که نمونه‌های گل ارکیده زیبایی را در خود جای داده و در اواخر سلسله امپراتوری کینگ بنا شده است ازجمله مناطق دیدنی آن به شمار می‌رود. این باغ در کنار دیگر باغ‌های شهر که مجموعه کاملی از گل‌های متحیر کننده با رنگ‌ها و شکل‌های منحصر به فرد را در خود جای داده اند، زیباترین جاذبه‌های شهر محسوب می‌شوند. با این وجود تنها جاذبه‌های این شهر را باغ‌ها تشکیل نداده اند، معماری محلی و بومی آن نیز که منجر به ساخت ساختمان‌های زیبایی شده بخش دیگری از مناظر نانکسان است که با وجود قرار گرفتن در متن جنگ‌های چندین ساله همچنان زیبایی اصیل خود را حفظ کرده اند

Top Water Town in China  معرفی شش شهر برتر آبی چین

سید محمد برازنده | منبع

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.