چطور سفر به آرامش ذهنی کمک می کند؟

4.5
از 4 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
چطور سفر به آرامش ذهنی کمک می کند؟
23 تیر 1397 10:00
0

همه ما روزانه به نوعی استرس را تجربه می کنیم. بسیاری از ما بارها موضوعات سخت را تحمل می کنیم و هر یک از ما تنش های مختلف را کنترل می کنیم. با این تفاسیر، نحوه اداره آن این استرس ها بر سلامت ذهنی و عاطفی ما تاثیر دارد.

چیزهایی مثل مواد مخدر و الکل عقلانی نیست و به شما اجازه می دهد موقتا از شر استرس های جورواجور رها شوید!

 اما هرگز به شما کمک نمی کند تا به درستی مقابله کنید و به راه حل مناسب برسید. از سوی دیگر، مشاوران، تغییرات رژیم غذایی، خواب خوب و ورزش را در کنترل استرس مفید می دانند.

یکی دیگر از چیزهایی که به مردم کمک می کند استرس را بهتر کنترل کنند و برای قرن ها پیشنهاد مشاوران می باشد، مسافرت رفتن است. در زیر سه راه عالی برای سفر که می تواند به کاهش بار استرس کمک کند معرفی خواهیم کرد!

چطور سفر به آرامش ذهنی کمک می کند؟

1-سفر رفتن باعث افزایش خلاقیت شما می شود!

سطح خلاقیت شما به طور مستقیم با مغز شما مرتبط است. این تغییرات باعث تحریک مغز می شود. بنابراین، هنگامی که شما به یک مکان جدید سفر می کنید، هر چیز جدیدی که می بینید و صدای جدیدی که می شنوید، ذهن شما را بازتر می کند.

مغز شما در هر طعم و مزه جدید، بویایی و تجربه با مردم محلی به سطوح جدیدی دست پیدا می کند و آنرا طبقه بندی می کند. همانطور که خودتان را با این تجربیات جدید تغییر می دهید یاد می گیرید چگونه به مشکلات عادی روزمره زندگیتان نگاه کنید.

حتی اگر سفرتان کوتاه باشد، چشم انداز جدیدی که در سفر پیدا می کنید، ابزارهایی به شما می دهد که برای مقابله با مشکلات به آن نیاز دارید! به این صورت با سفر استرس های قدیمی از ذهنتان پاک می شود. این به نوبه خود، می تواند به شما در پیدا کردن راه های جدید برای مقابله با مشکلات زندگی کمک کند.

 

2-کاهش استرس

زندگی خشن است و هر روز می توانید احساس کنید که در فیلم "روز قورباغه" زندگی می کنید و هر روز ظاهرا تکرار می شود. با ماندن در یک جا چیزی به دست نمی آورید و تنشها را یکی پس از دیگری رد می کنید.

سفر یک راه عالی برای تکان دادن وضعیت شماست. سفر لزوما در مورد دیدن و انجام کارهای جدید و عجیب و غریب نیست، بلکه از تاثیر منفی مسائل روزمره و گذشته جلوگیری می کند. زندگی بدون تعطیلات می تواند مانند زندان احساس شود.

همه می دانیم سفر فقط یک تسکین موقت است، فقط دانستن اینکه در حال رفتن به تعطیلات هستید، شما را خوشحال می کند.

 

3-سفر روحیه شما را تقویت می کند!

آخرین باری که شما و دوستانتان با هم سفر رفته اید چه زمانی بوده است؟ اگر شما با استرس زندگی در حال مبارزه هستید، وقت آن رسیده است که برنامه ریزی کنید. مطالعات نشان می دهد که مسافرت با سایر افراد می تواند روحیه شما را تقویت کند.

صرف وقت در سفر با تجربه چیزهای جدید، حس جدیدی از نزدیک بودن و درک قوی از داشتن چیزهای مشترک با دیگران را به ارمغان می آورد. نیاز به برنامه ریزی جزئیات سفر را با هم انجام می دهید و به دنبال راه هایی می گردید که برای ایجاد یک برنامه زمان بندی شده لازم است، این امر بین شما و دوستانتان یک پیوند قوی ایجاد می کند.

 

و از آنجایی که ارتباط ما با نیمه دیگر ما تأثیر مستقیم بر عزت نفس و رضایت ذهنی ما دارد، این حس به ما کمک می کند تا به طور کلی احساس خوبی داشته باشیم و انگیزه تازه ای برای رفع موقعیت های استرس زا فراهم کنیم.

 منبع : puretravel

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.