‏10 وسیله ضروری در سفرهای خارجی

4.2
از 5 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
‏10 وسیله که در سفرهای خارجی باید حتما همراه ببرید
15 مرداد 1397 12:00
0

یکی از معضلاتی که مسافران پیش از سفرها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، موضوع جمع‌آوری وسایل و بستن چمدان است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در راه و یا در مقصد، متوجه شوید که وسیله‌ای بسیار ضروری را فراموش کرده‌اید. چالش فراموش کردن لوازم مختلف در سفرهای خارجی پررنگ‌تر است؛ برای مثال تصور کنید که تبدیل شارژر تلفن ‌همراهتان را در منزل جا گذاشته باشید و در مقصد نتوانید موبایلتان را شارژ کنید زیرا در بسیاری از کشورها نوع پریزها باهم فرق می‌کنند. گاهی همراه نداشتن برخی وسایل موجب به وجود آمدن دردسرهای بسیار بزرگی می‌شود. در این مطلب فهرستی را مرور می‌کنیم که به مسافران کمک می‌کند تا لوازم ضروریشان را فراموش نکنند.

‏10 وسیله ضروری در سفرهای خارجی

1-پاوربانک

این روزها تلفن همراه یکی از ضروری‌ترین لوازم در سفر است. حتی افرادی که کمتر از تکنولوژی استفاده می‌کنند یا زیاد موبایل به دست نیستند نیز در سفرها به تلفن همراه نیاز دارند. در سفر و به‌خصوص در سفرهای جاده ای لازم است که گوشی همراه حداقل 10 درصد شارژ داشته باشد و کمتر از این مقدار باعث ایجاد دلهره در مسافر خواهد شد. با همراه داشتن پاوربانک یا همان شارژر قابل حمل چیزی در حدود 20 ساعت شارژ در اختیار مسافر قرار خواهد گرفت و موجب آسودگی خیال خواهد شد. امروزه پاوربا‌نک هایی به بازار آمده اند که قابلیت اتصال به دوربین، تبلت یا لپ‌تاپ را نیز دارند که در سفرها بسیار کارآمد خواهند بود.

پاوربانک

پاوربانک

پاوربانک

پاوربانک

2-سشوار و اتوموی چندولتاژه

بی‌تردید یکی از بزرگترین کابوس‌ها برای بانوان و دخترخانم‌ها وقتی‌ست که سشوار یا اتوی مویشان را به برق می‌زنند اما متوجه می‌شوند که وسیله آن‌ها کار نمی‌کند. این موضوع در سفرهای خارجی به وفور رخ می‌دهد. با وجود این که اغلب هتل‌ها اتومو یا سشوار دارند اما اغلب خشک کردن و فرم دادن مو با آن ها زمان زیادی طول می‌کشد و دست‌کم برای این کار 30 دقیقه زمان لازم است. بهترین راه برای حل این مشکل، همراه داشتن اتومو یا سشوار چند ولتاژه است. همچنین می‌توان از آداپتورهایی که ولتاژ را تنظیم می‌کنند، استفاده کرد.

اتوموی چندولتاژه

سشوار و اتوموی چندولتاژه

3-دفترچه خاطرات

وجود یک دفترچه در سفرها برای همه ضروری‌ست. حتما لازم نیست که مسافر یک نویسنده معروف باشد یا این که اصلا به نوشتن علاقه‌ای داشته باشد؛ وجود یک دفترچه این امکان را به وجود می‌آورد که فرد مسافر بتواند وقایع مهم روز یا نکته‌های به‌دردبخور را یادداشت کند؛ حتی گاهی نوشتن سوال‌های مختلف نیز جالب خواهد بود و شاید در آینده سوال‌هایی خنده‌دار به نظر برسند و خاطره ساز شوند.

دفترچه خاطرات

دفترچه خاطرات

4-کوله پشتی

وجود یک کوله‌پشتی سبک و در عین حال جادار در هر مسافرتی ضروری‌ست. سفرهای خارجی اغلب چند روزی طول می‌‌کشند و بی‌شک هیچ‌کس دوست ندارد که خاطره‌ای که از سفرش باقی می‌ماند، پر باشد از خستگی و استرس. وجود یک کوله پشتی که حمل آن آسان باشد این امکان را به وجود می‌آورد تا همه وسایل ضروری همیشه در اختیار مسافر باشند وسایلی چون گوشی موبایل، پاوربانک، قاب موبایل و... . از دیگر لوازمی که همیشه به مسافران در سفرهای خارجی پیشنهاد می‌شود که همراه ببرند یک قلم و کاغذ است تا بتوانند در صورت آشنا نبودن با زبان کشور مقصد، مقصودشان را روی کاغذ بکشند؛ حتی قاب‌هایی برای موبایل وجود دارند که روی آن‌ها آیکون‌هایی کوچک وجود دارد که نشانگر کلمه‌های مهمی چون هواپیما، آب، وای‌فای، توپ و... هستند.

کوله پشتی

کوله پشتی

 

کوله پشتی

5- بالشت گردن

بالشت‌های گردن در طول سفرها همیشه بهترین دوست مسافران به شمار می‌آیند. بسیاری از گردشگران در طی سفرشان باید زمان زیادی را در هواپیما، اتوبوس یا قطار سپری کنند و چه بهتر که این زمان را آسوده تر پشت سر بگذارند. همیشه پیشنهاد می‌شود که در سفرهای گوناگون حتما یک بالشت برای گردن همراه مسافر باشد. حالا بالشت‌های بادی نیز به بازار آمده‌اند تا گردشگران نگران کمبود جا و حمل بالشتشان نباشند.

بالشت گردن

بالشت گردن

6-لباس بارانی

چه در پیش‌بینی‌های هواشناسی اعلام شده باشد و چه نشده باشد، همیشه باید برای بارش باران آماده بود. دیگر انتخاب با خودِ مسافر است که ترجیح بدهد چند روزی را در کشوری غریبه زیر باران خیس شود یا این که مانند یک گردشگر حرفه ای عمل کند و از قبل لباس مناسب همراه داشته باشد.

بعضی از بارانی‌ها جای زیادی نمی‌گیرند اما در هنگام بارش باران خیلی کارآمد هستند. شاید خیلی‌ها تصور کنند که در مواقع ضروری چتری خریده و زیر باران نمی‌مانند اما باید به این نکته نیز توجه داشت که چند ساعت راه رفتن زیر باران، آن هم با چتر کار بسیار سختی‌ست.

 

لباس بارانی

لباس بارانی

7-چاقوی سوئیسی

چاقوهای سوئیسی یا چاقوهای چندکاره نیز از وسایل بسیار مفید در حین سفر هستند. این چاقوها چندین وسیله ضروری را در کنار هم دارند ابزارهایی مثل ناخن‌گیر، دربازکن و... . از نکته‌های مفید درباره این چاقوها ایجاد حس امنیت در مسافر است زیرا او می‌داند که اگر یکی از این ابزارها را جا گذاشته باشد باز هم چاقوی همه‌کاره خود را دارد. بد نیست بدانید که اصالت این چاقوها به سوئیس بازمی‌گردد به همین خاطر در این کشور می‌توانید انواع کوچک و بزرگ چاقوهای چندکاره را تهیه کنید.

لباس بارانی

لباس بارانی

لباس بارانی

8-کتاب

کتاب خواندن یکی از بهترین راه‌ها برای پیشرفت شخصی و کسب اطلاعات مختلف است. بهترین زمان برای کتابخوانی ‏وقتی‌ست که با اتوبوس یا قطار سفر می‌کنید. اگر حمل کتاب به نظر شما عاقلانه به‌نظر نمی‌رسد می‌توانید از کتاب‌های دیجیتال یا ‏همان ای-بوک‌ها استفاده کنید. اما مزیت کتاب به نسبت ای-بوک‌ها این است که مسافر می‌تواند در حین سفرش کتاب خود را با ‏دیگر همسفرانش عوض کند و کتاب‌های جدیدی را به‌دست بیاورد. بسیاری از اقامتگاه‌ها کتابخانه دارند و یا این که امکان ‏جا‌به‌جایی کتاب را به مسافرانشان می‌دهند بنابراین در صورت علاقه می‌توانید از آن‌ها نیز استفاده کنید.

کتاب

کتاب

کتاب

9-بطری آب چندبار مصرف

اگر در مقصد سفرتان آب دارای کیفیت خوبی‌ست و می‌توانید به‌راحتی آب آشامیدنی پیدا کنید، همراه داشتن بطری آبِ چندبار مصرف باعث می‌شود که تا حدود زیادی در هزینه‎ها صرفه‌جویی کنید. اگر بطری چندبار مصرف داشته باشید امکان استفاده از آن به عنوان یک فلاسک نیز وجود دارد و جای خوبی برای نگهداری آب‌میوه‌های گوناگون خواهد بود.

بطری آب چندبار مصرف

بطری آب چندبار مصرف

بطری آب چندبار مصرف

10-دوربین گوپرو

گوپروها نوعی دوربین هستند که در برابر آب و گردوغبار مقاومند. این دوربین‌های کوچک به‌راحتی حمل می‌شوند و توانایی ثبت تصاویر و فیلم‌هایی بسیار باکیفیت را دارند. گوپروها این امکان را فراهم می‌کنند تا بتوانید در هنگام دوچرخه‌سواری یا شنا نیز از خود و همراهانتان عکس و فیلم بگیرید.

دوربین گوپرو

دوربین گوپرو

دوربین گوپرو

منبع: theabroadguide.com

زهرا میرزایی