7 سفر هیجان انگیزی که باید با کوله پشتی تان آنها را تجربه کنید

5
از 1 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
هفت سفر هیجان انگیزی با کوله پشتی + تصاویر
12 خرداد 1397 13:00
0

7 سفر هیجان انگیزی که باید با کوله پشتی تان آنها را تجربه کنید

برای تابستانی که در پیش دارید یک برنامه ریزی متفاوت داشته باشید. کوله پشتی تان را بردارید و دل به طبیعت بزنید. حس غریب موفقیت و تجربه ای که از اتمام یک سفر با کوله پشتی بدست می آید کمتر قابل دستی یابی است. سفری که بتوانید در آن محیط یک شهر جدید را تجربه نمایید و در انتهای روز با لباس هایی آغشته به گرد و غبار راه به مسافر خانه ای بروید تا خستگی سفر را به در کنید. در این‌ مقاله هفت مقصد سفر را به شما معرفی می کنیم که باید با کوله پشتی تان آنها را تجربه کنید. سفرهای فوق العاده ای که فرصت استثنایی گریختن از جمعیت و لذت بردن  از آرامش طبیعت را برایتان فراهم می‌کنند. پیش از حرکت در هر‌یک از این مسیرها باید اطمینان حاصل کنید که از لوازم ضروری سفر بهره مند هستید.

 

  1. مسیر بزرگ بایکال، روسیه

7 سفر هیجان انگیزی که باید با کوله پشتی تان آنها را تجربه کنید

طول: 31 مایل (50 کیلومتر)

زمان: 3 روز

زمانی‌که موضوع راهپیمایی در طبیعت مطرح می شود شاید سیبری نخستین انتخاب گردشگران نباشد، موردی که به نظر کاملا منطقی به نظر می رسد چرا‌که در مسیر بزرگ بایکال با راهپیمایان روزانه و گردشگران برخورد نخواهید داشت و احتمالاً تا چندین مایل هیچ‌ انسانی را نخواهید دید. جنوب سیبری نوعی حس دورافتادگی‌ از دنیا در گردشگران القا می کند که در مناطق راهپیمایی محبوب دنیا به‌هیچ‌وجه یافت نمی‌شود. اگرچه سیبری شما را یاد یخبندان و برف و کولاک می اندازد اما این مسیر راهپیمایی یک توندرای یخ‌زده و پوشیده از برف نیست. بزرگ‌ترین جاذبۀ این منطقه دریاچۀ بایکال است. با حرکت در امتداد این مسیر مناظر و طبیعتی را تجربه می کنید که با سکنی گزیدن در جوار دریاچه فرصت دیدن آنها را از دست خواهید داد. این مسیر راهپیمایی‌کنندگان را تا ارتفاع 2500 پایی بالا می‌برد و در قسمت‌هایی، کاملاً از امتداد دریاچه می‌گذرد. دریاچۀ بایکال از‌نظر حجم، بزرگ‌ترین دریاچۀ آب شیرین در جهان به شمار می رود و حتی از دریاچه‌های بزرگ در آمریکای شمالی نیز از این نظر پیشی گرفته است. این مسیر 3 روزه شما و گروهتان را به قلۀ کوه لیستویانکا (Listvyanka) می‌رساند.

 

  1. مسیر آنجلیوس Angelus))، نیوزیلند

7 سفر هیجان انگیزی که باید با کوله پشتی تان آنها را تجربه کنید

 طول: 24 مایل (39 کیلومتر)

زمان: 2-3 روز

راهپیمایی کردن در نیوزیلند اتفاق جدیدی نیست، اما بازدید از مسیر ساحلی ابل تازمان (Abel Tasman) و مسیر کلبه مولر (Mueller Hut Route) معمولا نادیده گرفته می شود. مسیر پیاده روی مشهور آنجلیوس (Angelus) درست پس از دریاچۀ روتیوتی (Rotioti) از دهکده سنت آرنو (Saint Arnaud) آغاز می‌شود، از میان جنگل‌های درخت راش گذر می کند و شما را بر فراز پرتگاه ‌های مرتفع می‌رساند. این بلندی‌ها با گذر از کنار بکرترین طبیعت و دریاچه‌های کوهستانی نیوزیلند، مناظری مبهوت‌کننده را در معرض دید گردشگران قرار می دهد. مسیر این راهپیمایی نسبتاً بی‌دردسر است. در طول این سفر سه روزه معمولاً روز دوم بیشترین فشار را دارد، در حالی‌که روزهای اول و آخر به آماده شدن یا خالی کردن وسایل و رسیدن به ابتدای مسیر و آمدن از آن سپری می‌شوند. در‌طول مسیر تعدادی کلبه برای استراحت وجود دارد، اما علاوه بر آن‌ها می‌توانید چادر نیز برپا کنید.

 

  1. مسیر رودخانه اسپایدر گپ در واشنگتن، ایالات متحده

 7 سفر هیجان انگیزی که باید با کوله پشتی تان آنها را تجربه کنید

طول: 44 مایل (71 کیلومتر)

زمان: 5 روز

این مسیر در نزدیکی ایالات متحده است؛ بنابراین راحت‌تر می‌توانید گروه‌تان را آماده کنید و نیاز به برنامه‌ریزی از قبل در این سفر کمرنگ تر است. سرزمین کوه های یخی واشنگتن  (Glacier Peak)برخی از ناهموارترین مسیرهای راهپیمایی در آمریکای شمالی را در خود جای داده است. پرتگاه‌های تند، شیب‌های خسته‌کننده و دشت‌ گل‌های وحشی از شاخص ترین مناظر طبیعی است که از آن گذر خواهید کرد. اگر از فلپس کریک (Phelps Creek) مسیرتان را آغاز کنید، می‌توانید با ماشین شخصی تا ابتدای مسیر بیایید و آنرا در همان حوالی پارک نمایید. روز اول سفر طولانی اما تا‌حدی آسان است. شیب‌های تند این مسیر تا قبل از روز دوم و عبور از منطقه ی اسپایدر میدو (Spider Meadow) بر سر راهتان سبز نخواهند شد. اگر می‌خواهید چند مایل از سفرتان را کوتاه کنید، می توانید با ماشین تا ابتدای مسیر ترینیتی تریلهِد (Trinity trailhead) بروید و از آنجا استارت مسیر پیاده روی را بزنید. این مسیر چالش‌بر‌انگیز و طاقت فرسا به نظر می رسد، به‌خصوص در روزهای دوم و سوم. اما بیدار شدن و باز کردن زیپ چادر در ساعات اولیۀ صبح در هر نقطه‌ای از مسیر، به مانند بازدید از مطالب شگفت انگیز پیچ های اینستاگرامی است که تصاویر با کیفیت از طبیعت را منتشر می کنند.

 

  1. مسیر زمینی اورلند ترک (Overland Track)، استرالیا

7 سفر هیجان انگیزی که باید با کوله پشتی تان آنها را تجربه کنید

طول: 40 مایل (65 کیلومتر)

زمان: 5-6 روز

این مسیر که در یک پارک ملی قرار گرفته یکی از مسیرهای محبوب در فهرست ما است. حجم پیاده روی در این مسیر به نسبت بالاست و به همین دلیل معمولا عاشقان پیاده روی در طبیعت اقبال بیشتری به آن نشان می دهند. گردشگران برای طی این مسیر از کوه کریدل Cradle در شمال به‌سمت عمیق‌ترین دریاچۀ آب شیرین استرالیا یعنی دریاچه سنت کلیر  Lake St. Clair در جنوب حرکت می کنند.

 

  1. درۀ ببر خیزان Tiger Leaping Gorge، استان یون نان (Yunnan)، چین

7 سفر هیجان انگیزی که باید با کوله پشتی تان آنها را تجربه کنید

طول: 10.5 مایل (17 کیلومتر)

زمان: 2-3 روز

نام این دره دقیقاً همان معنای ظاهری اش را دربر می گیرد. بر‌اساس افسانه‌ها، یک شکارچی در تعقیب ببری عظیم الجثه می رود تا آنرا شکار کند، اما در کمال تعجب آن حیوان با پرشی حیرت آور از این سمت دره به سوی دیگر آن می پرد و از دست شکارچی می گریزد. این مسیر یک سفر بی‌نظیر از منطقۀ مرتفع استان یون نان را رقم می زند. نکته جالب توجه این است که این پارک در زمره اماکنی است که برای ورود به آن باید هزینه ای پرداخت کنید. هزینه ورودی این پارک کمی بیشتر از 10 دلار آمریکاست. شاید پیش خودتان فکر کنید می توانید مسیر 10 مایلی را در یک روز طی کنید اما در این‌جا شرایط متفاوت است، چرا‌که این مسیر شیب‌های فوق‌العاده تند و پیچ و خم های متعددی دارد که می‌تواند حتی برای کوهنوردان حرفه‌ای نیز خسته‌کننده باشد. هر فردی از گروه‌تان که نمی‌توانست طاقت بیاورد، می‌تواند یکی از چهارپایان اهالی را تا انتهای مسیر کرایه کند. سعی کنید شب‌های این مسیر را در مسافرخانه‌های زیبای آن سپری کنید.

پیش از حرکت در مسیر اصلی، می توانید گریزی به یک مسیر فرعی بزنید که در‌حدود 2.5مایل (4 کیلومتر) است و در یک گلوگاه کوهستانی شما را به رودخانه جینشا (Jinsha) می‌رساند. مناظری که در این مسیر قابل مشاهده است به نظر ارزش طولانی‌تر کردن مسیرتان را دارد. این بخش نیز در همان پارک قرار گرفته است و می‌توانید به‌راحتی به ابتدای مسیر بازگردید.

ورود به این دره تا سال 1993 برای توریست‌های خارجی ممکن نبود؛ بدین معنا که شما هنوز هم می‌توانید جزو نخستین نسل‌های بازدیدکننده‌ای باشید که این مسیر را به‌صورت کامل طی می‌کنند. برای آغاز مسیر، خود را به شهر کواوتوو (Qiaotou) برسانید. آسان‌ترین راه برای این‌کار آن است که با هواپیما به لیجیان (Lijian) پرواز کنید و از آن‌جا خود را به ایستگاه اتوبوس برسانید و اتوبوس شماره 13 به‌سمت کووتوو را سوار شوید. اگر برایتان مقدور است، بلیت اتوبوس را از روز قبل رزرو کنید.

 

  1. کوه رینجانی (Rinjani)، اندونزی

7 سفر هیجان انگیزی که باید با کوله پشتی تان آنها را تجربه کنید

طول: 17 مایل (27.5 کیلومتر)

زمان: 3 روز

کوه رینجانی دومین آتشفشان مرتفع اندونزی‌ست و با ارتفاع بیش از 1200 پا، مرتفع‌ترین آتشفشان جزیرۀ لامباک (Lombok) نیز محسوب می‌شود. این کوه در پارک ملی رینجانی قرار دارد و از دو دهکدۀ سمبالون (Sembalun) و سنارو (Senaru) می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد. یکی از جذابیت های این مسیر پیاده روی، زمانبندی متفاوتی است که در آن مسیر طی می شود، به طور مثال دومین روز این راهپیمایی، در نیمه شب زیر تابش نور ستارگان آغاز می شود و گردشگران کمی بعد از طلوع خورشید به نوک قله آتش فشان می رسند. اگر از افرادی که تجربه پیاده روی در این مسیر را دارند سوال کنید احتمالا پیشنهاد می کنند که نقطه آغازین مسیرتان از دهکده سمبالون باشد تا در انتهای مسیر به دهکده سنارو برسید. این مسیر را می‌توان در دو روز و تنها با یک شب چادر زدن طی کرد، اما برای یک تجربۀ عالی و بدون عجله به خودتان سه‌روز زمان بدهید.

 

  1. راه بیه را (Beara Way)، ایرلند

7 سفر هیجان انگیزی که باید با کوله پشتی تان آنها را تجربه کنید

طول: 122 مایل (196 کیلومتر)

زمان: 9 روز

کوه‌های کاها (Caha) در ایرلند انبوه، سرسبز، و بسیار مسحورکننده است. به علاوه در مقایسه با کوهستان های مشهور نظیر رشته‌کوه‌های راکی در آمریکای شمالی و رشته کوه آلپ در اروپا خلوت‌تر هم هست. این مسیر طولانی مسلماً برای کسانی که قلب شیر ندارند توصیه نمی شود. شما در این سفر تمام شبه‌جزیره بیرا را دور می‌زنید و به مناظر خلیج بانتری (Bantry) و کنمار (Kenmare) می رسید. در طول مسیر از کنار تعدادی مناطق تاریخی و باستانی، به ویژه راهی که آخرین رئیس قبیله بیرا بوسیله آن از چنگ سربازان ملکه الیزابت دوم گریخت، عبور خواهید کرد. این مسیر از میان چند شهر می‌گذرد و در‌نتیجه می‌توانید در طی مسیر آذوقه‌تان را تجدید کنید، نوشیدنی های محلی بنوشید و انرژی‌تان را بازگردانید.

 

منبع: matadornetwork

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.