اولین موزه زیر آبی آمریکا افتتاح شد!

4.5
از 2 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
مجسمه‌ای که برای رسیدن به آن باید غواصی کنید!
10 مرداد 1397 12:00
0

تجربه غواصی در اعماق دریا به تنهایی یک تجربه فراموش نشدنی و هیجان انگیز است و چه جالب که هنر هم به این تجربه زیرآبی اضافه شود. حالا در ساحل فلوریدا این امکان فراهم شده که غواصان سازه‌های هنری زیبا را در زیر آب تماشا کنند. در واقع در این منطقه یک موزه زیرآبی افتتاح شد که اولین در جهان نیست اما اولین در امریکا محسوب می‌شود.

اولین موزه زیر آبی آمریکا افتتاح شد!

موزه زیر آبی هنر (Underwater Museum of Art)  مجموعه‌ای از مجسمه‌ها و سازه‌های ساخته شده به دست انسان است که گردآوری شده و در کنار آن حیات زیر دریایی تصویر حیرت‌انگیزی خلق کرده است. موزه زیر آبی امریکا در ساحل جنوبی پارک گریتون ایالت فلوریدا واقع شده است. فعلاً هفت مجسمه بزرگ در آن قرار داده شده که یکی اختاپوسی ساخته Allison Wickey و دیگری مجسمه جمجمه ساخته Vince Tatum است.

از رویا تا واقعیت 

ایده‌پرداز و طراح این موزه Allison Wickey است و درباره این موزه می‌گوید: “اولین بار این ایده را با اتحادیه فرهنگ و هنر شهر والتون مطرح کردم و سپس در همکاری با نهادهای دیگر قرار شد در یک همکاری، این ایده اجرایی شود. اشتیاق همه به اجرای این طرح باعث شد حالا موزه افتتاح شود و در میان چند موزه زیرآبی دنیا نام خود را ثبت کند.”

اولین موزه زیر آبی آمریکا افتتاح شد!

نهادهای محیط زیستی و اتحادیه‌‌ها در ابتدا نگران آسیب موزه به محیط زیست بودند. سازندگان موزه اعلام کردند که سازه‌ها با مواد سازگار با محیط زیست و در ابعادی معقول ساخته خواهند شد. در ساخت هیچ کدام از سازه‌ها و مجسمه‌ها از پلاستیک یا دیگر مواد سمی آلوده کننده دریا استفاده نشده است.

اولین موزه زیر آبی آمریکا افتتاح شد!

بازدید از موزه رایگان است و تنها هزینه آن غواصی کردن در زیر آب است. احساسی که از تماشای مجسمه‌ها در زیرآب به دست می‌آید متفاوت از گردش در میان موزه‌های سنتی در شهرها است.

اولین موزه زیر آبی آمریکا افتتاح شد!

وجود این موزه زیرآبی می‌تواند شمار زیادی از گردشگران و ماجراجویان را به این ساحل جذب کند. قرار شده تا هر سال حدود ۱۰ سازه دیگر به این مجموعه اضافه شود.

 

منبع: cnn