مرگ در ارتفاعات: جسدهای شناسایی نشده در دامنه های کوه اورست!

3.7
از 18 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
ماجرای جسدهای شناسایی نشده در دامنه های بلندترین کوه جهان چیست؟ +تصاویر
15 اردیبهشت 1399 07:00
6

کوه اورست با داشتن ارتفاعی بالغ بر 29029 فوت از سطح دریا، مرتفع ترین کوه سیاره زمین است. بریتانیایی ها اولین کسانی بودند که سعی کردند به قله این کوه صعود کنند. در این دوران دولت نپال مانع از ورود خارجی ها به کشور می شد، پس بریتانیایی ها سعی کردند که از سمت تبت وارد شوند. پس از سال ها تلاش ناموفق ادموند هیلاری از نیوزیلند و تنزینگ نورگی از نپال توانستند قله را فتح کرده و برای اولین بار در تاریخ نام خود را به عنوان اولین انسانی ثبت کنند که توانسته تا این ارتفاع بالا برود.

با وجود عظمتی که این کوه دارد اما همیشه محیطی میهمان پذیر نبوده و حتی شجاع ترین افراد نیز از صعود به آن هراس دارند. این احساس بواسطه اجسادی که سال هاست روی دامنه های کوه رها شده اند تا حدودی توجیه پذیر است. امروزه هیچ کس بطور دقیق نمی داند که چه تعداد اجساد شناسایی نشده در این مکان وجود دارند اما طبق تخمین کارشناسان این عدد به 200 نفر یا بیشتر می رسد. راهنمایان و افراد خارجی کشته شده در شکاف های آن آرمیده اند و اجساد برخی از آنها بواسطه تابش نور آفتاب از بین رفته است.

1.jpg

اجساد بی هویت رمز آلود در کوه اورست

در 22 می 2017 گزارشی مبنی بر کشف جسد 4 فرد در نزدیکی چادری در کوه اورست به دست مقامات رسید. این مرگ ها که شامل جسد دو راهنما و دو فرد خارجی بود، تعداد کشته شدگان آن فصل را به 10 نفر افزایش داد.

این اجساد زمانی توسط تیم نجات پیدا شدند که تیم برای یافتن جسد یک فرد اهل اسلواکی اعزام شده بود که هفته پیش در اورست جان خود را از دست داده بود. چیزی که در این میان عجیب جلوه می کند ناشناس بودن این افراد است، نام آنها در هیچ آژانسی ثبت نشده و کسی از اقوام و خانواده به سراغ آنها نیامده است.

علاوه بر این 4 نفر، یک استرالیایی به نام فرانسیسکو مارچتی، یک هندی به نام راوی جومار و یک مرد 85 ساله به نام مین بهادر شرچان درسال جاری جان خود را در اورست از دست داده اند. شرچان درحالی جان خود را از دست داد که در تلاش بود نام خود را بعنوان پیرترین فردی که به قله اورست دست یافته ثبت کند.

2.jpg

چرا مردم باید در کوه اورست جان خود را از دست دهند؟

درکل و بصورت متوسط حدود 6.5 درصد از 4000 کوهنوردی که سعی در فتح اورست داشته اند، جان خود را از دست داده اند. به گفته کارشناسان کسانی که در ماه می گذشته سعی در فتح اورست داشته اند، جان خود را به علت بیماری ارتفاع از دست داده اند.

بر این اساس مرگی که در ارتفاعات اورست حادث می شود را می توان به دو دسته تقسیم کرد: جراحتی و غیر جراحتی. مرگ ناشی از جراحت که کمتر دیده می شود بخاطر سقوط از ارتفاع، ریزش بهمن و شرایط بد آب و هوایی رخ می دهد. مرگ های غیر جراحتی بیشتر مربوط به بیماری های مربوط به ارتفاع و خستگی رخ می دهند.

3.jpg

بیشتر مرگ ها در اورست در منطقه ای رخ داده که به منطقه مرگ معروف است، جایی که 8000 متر بالاتر از سطح دریاست. ارتفاع زیاد، آب و هوای بد و نبود اکسیژن فاکتورهای مهمی هستند که این منطقه را تبدیل به مکانی خطرناک برای تمامی کوهنوردان کرده است.

در کل کوه اورست همچنان مانند یک محل رازآلود جلوه می کند. چه کسی می داند که کوهنوردان در چه شرایطی فرشته مرگ را آنجا دیده اند. مورد آخری که شامل اجساد 4 نفر در اورست است همچنان در دست تحقیق است و به لیست بلندبالای مرگ های رازآلود بدون توضیح در مرتفع ترین کوه جهان افزوده شده اند.

 

منبع: wowamazing.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.