جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

4.5
از 6 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
رازهای مدیترانه و ناشناخته‌ترین جزیره‌هایش!‏
22 تیر 1397 08:00
0

اگر بخواهیم نام تک تک جزایر مدیترانه‌ مانند: ماجروکا (Majorca)، ایبیزا (Ibiza)، سانتورینی و تعداد بیشماری از جزیره‌های فوق‌العاده زیبای مدیترانه‌ای با سواحلی بکر و ناب و آبی بیکران دریای مدیترانه با غذاهای بی‌نهایت تازه و خوشمزه دریایی که شاید نهایت آرزوی هر گردشگری باشد را برای شما بیاوریم، به لیست بلند بالایی می‌رسیم که شاید انتخاب یکی از بین آن همه برای گذراندن تعطیلات سخت باشد. این جزایر با این همه زیبایی و شگفتی به خصوص در فصل تابستان پذیرای تعداد بیشماری گردشگر از سراسر جهان هستند، اما در میان جزایر مدیترانه‌ای، هستند جزایری که کمتر شناخته شده باشند، جزیره های ناشناخته مدیترانه ای با سواحلی بکر و آرام که آرامش بی‌نظیری را برای شما به ارمغان خواهند آورد. این جزایر به کشورهایی مانند یونان، فرانسه، کرواسی و ایتالیا تعلق دارند. در این مطلب زیباترین جزیره‌ های ناشناخته مدیترانه و هتل‌های زیبایی که در این جزایر واقع شده‌اند را معرفی خواهیم کرد، شاید مقصد بعدی سفرشما یکی از جزایر باشد.

 

۱. هتل چیایا دی لونا (chiaia di luna)؛ جزیره پونزا، ایتالیا

جزیره پونزا با داشتن ۸/۸ کیلومتر عرض، بزرگترین جزیره در میان مجمع الجزایر پونتین در غرب شهر ناپل و دریای مدیترانه است. این جزیره به عنوان محلی برای گذراندن تعطیلات افراد بسیار ثروتمند و مشهوری مانند ریحانا، بیانسه، جی زی و شمار بسیار زیادی از افراد مشهور دیگر شناخته می‌شود. در افسانه‌های یونانی جزیره پونزا، خانه تابستانی جادوگری قدرتمند به نام کیرکه (circe) بود که وظیفه‌اش محافظت از پشم زرین بود. نام این جادوگر در افسانه اودیسه (odysseus) آورده شده است. جزیره پونزا یکی از زیباترین و آرام ترین جزیره های ناشناخته مدیترانه ای است که می‌توانید تعطیلات خود را در هتل زیبای آن، چیایا دی لونا(chiaia di luna) و ساحل زیبا و آرامش بگذرانید. این هتل روی صخره‌های جزیره ساخته شده و نمای هلالی شکلی از دریای زیبای مدیترانه را می‌توانید از تراس زیبای آن ببینید. علاوه بر این که ساحل صخره‌ای چیایا دی لونا یکی از محبوب‌ترین سواحل جزیره پونزا است و می‌توانید از استخر زیبای هتل هم استفاده کنید.

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

۲. هتل و مرکز اسپا دس پاچورز (des pecheurs)؛ جزیره کاوالو (Cavallo)، فرانسه

جزیره کاوالو که به عنوان «ماستیک مدیترانه» شناخته می‌شود در مجمع الجزایر «lavezzi archipelago» در میان دو جزیره کورس (corsica) و جزیره ساردنیا (sardinia) واقع شده است. جزیره کاوالو یک جزیره خصوصی است که توسط عده‌ای از زمین داران آن منطقه اداره می‌شود. (کاوالو جزیره کوچکی است که در منطقه‌ای صخره‌ای واقع شده است و پر از غارهای صخره‌ای است که با آبی لاجوردی دریا شسته می‌شوند.) آب دریا در این منطقه بسیار شفاف است که همین باعث شده کاوالو به منطقه‌ای محبوب برای  غواصی و شنا کردن تبدیل شود. اگر کاوالو را برای گذراندن تعطیلات در نظر دارید؛ می‌توانید هتل و مرکز اسپای دس پاچورز را برای اقامت خود انتخاب کنید. این هتل کوچک دارای ۵۰ اتاق است و فاصله بسیار کمی تا دریا و ساحل دارد و باعث می‌شود که اوقات خوشی را در منطقه‌ای آرام و دنج و به دور از هیاهو بگذرانید. می‌توانید از استخر روباز هتل، مرکز اسپا و ماساژ درمانی و باشگاه هتل هم استفاده کنید. همچنین می‌توانید از قسمت پذیرش هتل برای گشت در یکی از زیباترین جزیره‌های ناشناخته مدیترانه ای، دوچرخه کرایه کنید یا از رستوران ساحلی هتل لذت ببرید.

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

۳. هتل اسکیلیا پانتلریا (Sikelia Pantelleria)، جزیره پانتلریا (Pantelleria)، ایتالیا

این جزیره آتشفشانی شاید محبوبیت خود را مدیون فیلم «A Bigger Splash» و طراح معروف: جورجیو آرمانی داشته باشد. جزیره، لوکشین این فیلم بود و جورجیو آرمانی خانه‌ای در این جزیره دارد. این جزیره زیبا که معروف به « مروارید سیاه مدیترانه» است در ۶۰ مایلی جزیره سیسیلی واقع شده است و یکی از جزیره های ناشناخته مدیترانه‌ای است. یکی از بهترین هتل‌های جزیره، هتل اسکیلیا پانتلریا (Sikelia Pantelleria) است که در واقع یک خانه قدیمی بازسازی شده است و در اطراف یک اثر تاریخی به نام «Dammusos» که یک خانه تاریخی از سنگ ساخته شده است، قرار دارد. این هتل توسط بازیکن مشهور بسکتبال به نام «Giuloa Pazienza Gelmetti» به دقت بازسازی شده است تا کمترین آسیب به بافت تاریخی این قسمت وارد شود. هتل دارای ۲۰ اتاق است که هرکدام با دیگری متفاوت هستند. نیمی از اتاق‌های هتل به منظره زیبای حیاط هتل دید دارند که استخر هتل در آن جا واقع شده است و نیمی دیگر از منظره زیبای آبی لاجوردی دریا  برخوردار هستند، که می‌توانید در روزهایی که هوا صاف است، خط ساحل تونس را نیز ببینید. غذاهایی که در این هتل سرو می‌شوند همه از غذاهای محلی جنوب ایتالیا، شمال آفریقا و غذاهای عربی هستند. می‌توانید از نوعی گل آتشفشانی معروف در نزدیکی جزیره به نام «Lego di Venere» دیدن کنید و از فواید پزشکی و درمانی آن استفاده کنید.

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

۴. هتل لا ماس دو لانگوستیر (le mas du langoustier)، جزیره «porquerolles»، فرانسه

این هتل زیبا به سبک قدیمی با مبلمانی زیبا ساخته شده تا یادآور دروان خوش گذشته و قدیم در جزیره «porquerolles» باشد. این جزیره سابقا ملک شخصی تاجر بسیار ثروتمند بلژیکی بوده است. عجیب نیست که این هتل هم یکی از املاکی است که اکنون توسط نوادگان این مرد بلژیکی اداره می‌شود. این هتل زیبا در منطقه‌ای آرام و دنج در جزیره، به دور از روستای «porquerolles» واقع شده است. برای حمل و نقل مسافران از فرودگاه تا هتل، مینی بوس و شاتل‌هایی در نظر گرفته شده است که جز معدود وسایل نقلیه موجود در جزیره به شمار می‌روند. می‌توانید برای گشت و گذار در این جزیره دوچرخه کرایه کنید یا اوقات خوشی را با پیاده‌روی در اطراف جزیره بگذرانید. این هتل به قدری زیبا است که شما نمی‌توانید تصمیم بگیرید که این دکوراسیون زیبای آن است یا معماری و محیط هتل که آن را بسیار خاص کرده است. می‌توانید از رستوران کورت یارد (courtyard) و باغ زیبای هتل که مملو از گل‌های خوش‌عطر و بو و درختان زیبا است لذت ببرید، که باعث می‌شود تعطیلاتی رویایی را در این هتل و جزیره زیبا سپری کنید. می‌توانید از استخر و زمین بازی تنیس هتل هم استفاده کنید یا اوقات آرامش بخشی را به مشاهده دریای لاجوردی و بی‌کران مدیترانه از بالای صخره ها اختصاص دهید و خاطرات خوشی را در یکی از از آرام‌ترین جزیره های ناشناخته مدیترانه ای برای خود بسازید.

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

۵. هتل پالمیزانا (palmizana)؛ جزیره اسوتی کلمنت (sveti klement)، کرواسی

این هتل زیبا که به سبک بوهومین (bohemian) ساخته شده در باغ کوچکی در جزیره زیبا و آرام اسوتی کلمنت (sveti klement) از مجمع الجزایر پاکلنی (pakleni) در کرواسی واقع شده است. می‌توانید با کرایه قایق کوچکی از خلیج «hvar town» ظرف مدت ۱۵ دقیقه به این جزیره زیبا و کوچک برسید. «hvar town» از شهر «split» با قایق یک ساعت فاصله دارد. این هتل با دکوراسیونی شاد و زیبا طراحی شده است و پر از نقاشی‌های مدرن و زیبایی است که رنگ و روحی تازه به هتل می‌بخشند. این هتل دارای دو رستوران روباز با کیفیت غذای فوق العاده‌ای است که از آن می‌توانید منظره فوق العاده‌ی دریای زیبای مدیترانه را ببینید. غذاهای دریایی تازه‌ای که هر روز در این رستوران سرو می‌شود با عطر و بوی غذاهای محلی کرواسی، خاطره‌ای است که هرگز آن را فراموش نخواهید کرد. ماهیگیران محلی هر روز ماهی تازه برای هتل می‌آورند تا مهمانان طعم تازه‌ترین غذای دریایی منطقه را در این هتل بچشند. رستورانی که نزدیک دریا است با کاشی‌های زیبا و رنگارنگ کوچکی تزئین شده است و غذاهای فصلی و تازه را در بشقاب‌های زیبایی سرو می‌کند. هر دوی این رستوران‌ها با سایه بان‌های سفید و زیبایش، محبوب دل مشتریانی است که می‌خواهند غذای لذیذ خود را در منطقه‌ای آرام و ساکت نوش جان کنند.

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

۶. هتل و ریزورت کاپوفارو مالوازیا (capofaro malvasia and resort)؛ جزیره سالینا (Salina)، ایتالیا

سالینا یکی از هفت جزیره ناشناخته مدیترانه‌ای در مجمع الجزایر آتشفشانی آیولین (Aeolian) در شمال سیسیلی ایتالیا است. سالینا جزیره‌ای بسیار آرام و مناسب برای افرادی که می‌خواهند تعطیلات آرامش بخشی را در یکی از جزیره‌ های ناشناخته مدیترانه ای سپری کنند، است. در میان این هفت جزیره، سالینا یکی از زیباترین جزیره های ناشناخته مدیترانه‌ ای در این منطقه است. هتل‌های زیبایی که در این جزیره واقع شده‌اند از جمله، هتل کاپوفارو (capofaro) که در سطحی بالاتر از دریا ساخته شده است و دارای باغ زیبایی از گل‌های رنگارنگ است که با گردش در آن می‌توانید خاطره‌های خوشی را برای خود رقم بزنید. این هتل که در واقع یک فانوس دریایی به اسم «Faro» بوده، بازسازی شده است و علت نام‌گذاری هتل هم اسم همین فانوس دریایی است. از بالای این فانوس دریایی می‌توانید جزایر آتشفشانی فعال پاناریا (panarea) و استورم بولی (stormboli) را ببنید که گاهی فوران‌های کوچک آن در شب کاملا مشهود است. اتاق‌های هتل همه به زیبایی دکوراسیون شده‌اند و در پشت باغ تاکستان هتل قرار دارند.

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

۷. هتل رایا (raya)؛ جزیره پاناریا (Panarea)، ایتالیا

پاناریا (panarea) یکی دیگر از جزیره های ناشناخته مدیترانه ای است که در مجمع الجزایر آیولین (aeolin) در شمال سیسیلی ایتالیا واقع شده است. این جزیره به مهمانان مشهورش، معروف است. مدل‌ها، خوانندگان و بازیگرانی که همه دوست دارند تعطیلات خود را در این جزیره آرام و به دور از هیاهو سپری کنند.  هیچ خودروی نقلیه‌ای در این جزیره وجود ندارد و همه این افراد اولین انتخابشان اقامت در هتل رایا (raya) در این جزیره زیبا است. هتل خصوصی و زیبایی که بهترین اتاق‌ها و لوکس‌ترین خدمات را به مهمانان ارائه می‌دهد. گران‌ترین اتاق‌های هتل، آن‌هایی هستند که در قسمت بالای هتل واقع شده‌اند اما اگر شما هزینه لازم برای رزرو یکی از این اتاق‌ها را ندارید اصلا جای نگرانی نیست زیرا هتل دارای تراس زیبایی است که می‌توانید در هنگام غروب آفتاب یکی از زیباترین شگفتی‌ها و آتش بازی‌های طبیعی دنیا را ببینید. با غروب آفتاب و تاریک شدن هوا می‌توانید جرقه‌هایی که از آتشفشان فعال استورم بولی (stormboli) در جزیره همسایه بیرون می‌آید را ببینید و بعد از آن به جشن و پایکوبی در کلاب شاد هتل بپردازید.

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

۸. هتل کوکو مات اکو رزیدنسز (coco-mat eco residences)؛ جزیره سریفوس (serifos)، یونان

یکی دیگر از جذاب‌ترین جزیره های ناشناخته دریای مدیترانه، جزیره زیبای سریفوس (Serifos) در یونان است. هتل زیبای کوکو مات اکو رزیدنسز (coco-mat eco residences) از  خانه‌های روستایی توسط معمار معروف یونانی جورج زافیریو (George zafiriou) در سال ۱۹۱۰ بازسازی شده است. این هتل رو به دریای زیبا و لاجوردی ساخته شده است و دارای تخت‌های ساحلی برای آفتاب گرفتن است. این هتل مجموعه‌ای از خانه‌های رو به دریا است، پس با اقامت در هر خانه می‌توانید تنها با باز کردن در خانه به ساحل زیبای آن دسترسی پیدا کنید. صبحانه و شام در رستوران زییا و تراس رو به دریای هتل سرو می‌شود. هر چیزی که در هتل می بینید از مواد طبیعی درست شده است و حتی از سیستم تهویه هوا و خنک کننده طبیعی برای خنک کردن اتاق‌ها استفاده می‌شود.

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

۹. هتل دیامورا دل اولیواسترو ( diamora dell'olivastro)؛ جزیره فاویگنانا (favignana)، ایتالیا

مجمع الجزایر کوچک ایگادی (Egadi) در غرب سیسیل و دریای مدیترانه واقع شده‌اند. در میان این جزیره‌های ناشناخته مدیترانه ای، فاویگنانا (favignana) با داشتن ۲۰ کیلومتر مربع مساحت، بزرگترین جزیره این منطقه به حساب می‌آید. این جزیره زیبا به ساحل آرام و بکرش، غذاهای تازه و دریایی محلی و بسیار خوشمزه، خلیج درخشان و سواحل زیبای کالا روسا (cala rossa)  و کالا آزورا (cala azzurra) معروف است. این هتل کوچک دارای شش اتاق است که در کوهپایه کوه‌های سنت کاترین (St Catherine) و در میان باغی از درختان سبز زیتون ساخته شده است. این هتل از یک طرف رو به این کوهستان زیبا قرار گرفته و از طرف دیگر به جزیره زیبای مارتیمو (marettimo) دید دارد، و این بدان معنا است که شما با اقامت در این هتل می‌توانید از منظره فوق العاده غروب آفتاب در این خلیج زیبا لذت ببرید. اکثر غذاهایی که در این هتل سرو می‌شود از مزرعه ارگانیک هتل به نام «terre del favonio» تهیه می‌شود. محصولاتی مانند بادمجان، کدو سبز، انجیر و هندوانه و البته عسل خوش طعمی که در این هتل سرو می‌شود همه و همه محصول این مزرعه هستند. برخی از اتاق‌های هتل دارای استخر خصوصی هستند و برخی دیگر دارای تراس اختصاصی با نمایی از دریای لاجوردی مدیترانه، مهمانان در طول اقامت خود می‌توانند دوچرخه، اسکوتر و قایق کرایه کنند و اوقات خوشی را در این جزیره زیبا بگذرانند.

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

۱۰. هتل مدیترانه (mediterraneo)؛ جزیره کاستلوریزو (kastellorizo)، یونان

این هتل زیبا دارای تراس زیبایی است که رو به دریای اژه و کمی بالاتر از سطح دریا ساخته شده است. این هتل زیبا در خلیج کاستلوریزو (kastellorizo) در مجمع الجزایر دودکانیز(dodecanese)واقع شده است.

از تراس زیبای هتل می‌توانید منظره زیبایی از مسجد رنگارنگ جزیره با مناره و گنبد قرمز رنگش را ببینید. جالب است بدانید دلیل نامگذاری جزیره هم به خاطر همین ساختمان‌های قرمز رنگ بوده است. جزیره کاستلوریزو یکی از جزیره های ناشناخته مدیترانه ای است که به لطف سکوت و آرامشی که دارد لحظات خوشی را برای شما به ارمغان می‌آورد. در هنگام شب، شهر از هرگونه سر و صدای مزاحمان در امان است و در طول روز هم در خلیج خبری از تعداد زیاد قایق‌های تفریحی نیست، بنابراین می‌توانید به راحتی و با آرامش در خلیج آرام جزیره شنا کنید. در دکوراسیون زیبا و ترکیبی هتل از آیتم‌های فرهنگ‌های مختلف مانند لوسترهای هندی به سبک راجستان‌ها یا میزهای مراکشی و شبستان زیبا و راحت هتل که می‌توانید در آن استراحت کنید، فرش‌های دست بافت و تزئینات یونانی مانند «evil eyes» استفاده شده است. اقامت در این هتل باعث می‌شود احساس کنید در خانه یک هنرمند زندگی می‌کنید و هر آن ممکن است پابلو پیکاسو با قلمویی در گوشه دهانش از جایی ظاهر شده و مشغول کشیدن نقاشی شود. در طول اقامت خود در هتل می‌توانید از قایق تفریحی و تور دریایی هتل هم استفاده کنید و به غار زیبای «blue cave» بروید. می‌توانید از قایق‌های رایگان هتل استفاده کنید یا در تراس زیبای هتل آفتاب بگیرید.

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

۱۱. هتل دلوس (hotel delos)؛ جزیره ایل د بندور (ile de bendor)، فرانسه

این هتل زیبا که در یکی از جزیره های ناشناخته مدیترانه ای واقع شده است، حاصل خلاقیت و طراحی معمار معروف پاول ریکارد (paul ricard)  خالق برند نوشیدنی «liquer» است. این طراح جزیره بندور را در سال ۱۹۵۰ خریداری کرد. او در عین این که مالک جزیره بندور بود، جزیره مجاور آن را یعنی «ile des embiez» هم خریداری کرده بود. به زودی این جزیره و هتل دلوس محبوب دل هنرمندانی مانند سالوادور دالی، مارسل پاگنول (marcel pagnol) و گیبلرت بیکوت (gilbert becaud) شد. همه این هنرمندان این جزیره را به خاطر طبیعت زیبا و بکرش و صخره‌های آبی و سفید و آبی بیکران و لاجوردی دریایش انتخاب می‌کردند. هتل دارای ۱۹ اتاق، تراس و یک استخر است. هتل به سبک مراکشی و مدیترانه‌ای ساخته شده است و در طول اقامت خود در این هتل می‌توانید از دریانوردی، قایق تفریحی، تنیس و ورزش‌های آبی لذت ببرید.

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

۱۲. گرند هتل و ریزورت ما اند ما (the grand hotel resort ma & ma)؛ جزیره لا مادالنا (la maddalena)، ایتالیا

اگر شیفته سواحل زیبای جزایر ساردینیا در ایتالیا هستید، پس بهتر است یکی از بهترین جزیره های ناشناخته مدیترانه ای که در مجمع الجزایر لا مادالنا که بین دو جزیره ساردنی و کورسیکا واقع شده است را به شما معرفی کنیم. این جزیره نه تنها شما را نا امید نمی‌کند بلکه خاطره یکی از بهترین سفر‌های شما خواهد شد. تنها راه دسترسی به این جزیره توسط قایق است و زیبایی این جزیره، محدود به سواحل بکر و زیبایی آن نیست. آبی لاجوردی دریا و تالاب‌های جزیره مانند «porto della Madonna» و پارک دریایی ملی این جزیره هم به نوبه خود از زیبایی‌های جزیره است. بهترین هتل جزیره، گرند هتل و ریزورت ما اند ما (the grand hotel resort ma & ma) است که در جنوب غرب شهر بندری «punta tegge» جزیره واقع شده است. می‌توانید بعد از گذراندن یک روز پرهیجان و گشت و گذار در جزیره به مرکز اسپای هتل به نام «magnapool» بروید و از حمام گرفتن با آب غنی از منیزیوم و پتاسیم، خستگی را از تن خود خارج کنید و در پایان با استفاده از سونا و حمام ترکی و یک ماساژ خوب انرژی لازم برای داشتن یک شب عالی و فوق العاده را کسب کنید. می‌توانید از غذای محلی جزایر ساردینیا به نام «فرگولای سیاه (black fergola) و پلید ماهی» هم لذت ببرید.

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

۱۳. هتل آنمی (anemi)؛ جزیره فولگاندروس (folegandros)، یونان

شما می‌توانید با یک ساعت قایق سواری از سانتورینی به یکی دیگر از جزیره های ناشناخته مدیترانه‌ای برسید. جزیره فولگاندروس که از همسایه زیبای خود هم مکان مناسب‌تری برای استراحت کردن است سالانه تعداد زیادی گردشگر را به خود جذب می‌کند. گردشگران روزها به بازدید از بناهای تاریخی جزیره مانند میدان اصلی و زیبای شهر «chora» یا کلیسای قدیمی جزیره که در قرن ۱۹ ساخته شده می‌پردازند و عده‌ای دیگر ترجیح می‌دهند در سواحل بکر و ناب جزیره آفتاب بگیرند و شنا کنند. تنها راه دسترسی به این جزیره با استفاده از قایق است. هتل زیبای جزیره به نام هتل «anemi» تنها ۳ کیلومتر از شهر «chora» فاصله دارد و نزدیک ساحل زیبای «karavostasis» قرار دارد. این هتل زیبا به سبک خانه‌های دریایی و بومی منطقه طراحی شده است و فضایی رمانتیک و بسیار آرامش بخش دارد. در رستوران هتل می‌توانید لذت خوردن غذاهای تازه دریایی و محلی را تجربه کنید و طعم ماهی تازه‌ای که مستقیما از دریای مدیترانه صید شده است را بچشید. حتی می‌توانید پاستای محلی منطقه به نام «matsata» را امتحان کنید. این هتل اتاق‌هایی به صورت سوئیت جونیور و خانوادگی با استخر در اختیار مهمانان قرار می‌دهد.

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

۱۴. هتل یونیک میلوس (unique milos)؛ جزیره میلوس (milos)، یونان

یکی دیگر از سواحل بهشتی دنیا، سواحل بکر و زیبای میلوس (milos) در یونان است. از ساحل زیبا و فوق العاده «sarakiniko» با شن‌های نرمی که در نور ماه به سفیدی الماس می‌درخشد تا صخره‌های زیبای «paleochori» که گویی بخشی از یک پالت نقاشی هستند و به اندازه‌ای زیبا و رنگارنگ هستند که شاید نمونه آن را در هیچ جای دنیا نبینید. شب‌های گرم و زیبای این شهر را می‌توانید با گشت و گذار و چشیدن نوشیدنی‌های سنتی که به روش محلی در کوزه‌های سفالی که در شن دفن شده و با حرارت زمین آماده می‌شوند امتحان کنید و شبی پر از شور و هیجان داشته باشید. بخش شرقی جزیره آب و هوای بهاری و بخش غربی جزیره دارای غارهای شنی و خنکی با طبیعتی زیبا است. هتل سوئیت یونیک میلوس (unique milos suites) در پولونیا (pollonia) در شمال شرق جزیره واقع شده است. این هتل به سبک بوهوشیک (boho-chic) است و سوئیت‌های هتل هرکدام به یک ساحل خصوصی دسترسی دارند.

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

۱۵. هتل ادیسه (hotel odisej)؛ جزیره میجت(Mijet)، کرواسی

جزیره میجت (MIjet) که محبوب دل افسر دریایی و کاشف اسکوبا، ژاک-ایو کوستو (jacques Cousteau) بود یکی از جزیره های ناشناخته مدیترانه ای است که در منطقه کراوسی واقع شده است. بهترین هتل جزیره به نام هتل ادیسه (odisej) است که مکانی مناسب برای علاقمندان به طبیعت، پیاده روی، دوچرخه سواری و نویسندگان است. خلیج «pomena» که بخشی از پارک ملی جزیره است در ساحل خصوصی این هتل واقع شده است. می‌توانید از مناطق زیبای رو به دریا که یکی از زیباترین منظره‌های دنیا در «Adriatic» هستند هم لذت ببرید. جنگل‌های زیبای پارک ملی که مانند حصاری در اطراف دریاچه‌های «malo» و «veliko jazero» قرار گرفته‌اند و گردشگران را به سوی خود می‌خوانند. هتل زیبای ادیسه که به سبک قدیمی در بندر دوبرنیک (dubrovnik) واقع شده است، مکانی مناسب برای کسانی است که می‌خواهند صبح‌ها با صدای پرندگان و نور ملایم خورشید بیدار شوند و از صبحانه‌های محلی کرواسی لذت ببرند. این هتل رو به دریا «macchiato» ساخته شده و بیش از ده سال است که با اقتدار در این منطقه عنوان زیباترین هتل را داشته است.

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

۱۶. هتل آموس (Ammos)؛ جزیره اسکایروس(skyros)، یونان

این جزیره که همچنان سبک زندگی سنتی در آن حفظ شده است یکی از زیباترین جزیره‌ های ناشناخته مدیترانه است. در این جزیره مردم به شغل‌های چوب بری و نجاری، چوپانی و سفالگری مشغول هستند تا شغل‌هایی مانند هتلداری یا مهمان سرا داشتن. اما یکی از بهترین هتل‌های این جزیره، هتل آموس (Ammos) است که در یک روستای کوچک و دنج که در آن خبری از وسایل نقلیه نیست، واقع شده است. اسم روستا «magazia» است که در ۶۰ متری ساحل زیبای شنی منطقه واقع شده است. تنها کافی است از بالای خانه‌های سفید روستا سرک بکشید تا دریا را ببنید و بوی شیرین آن را حس کنید و کمی که سرتان را بچرخانید، ادامه خانه‌های زیبای روستا را تا دامنه کوه می‌بینید. استخر آب شور که توسط نیمکت‌هایی که برای آفتاب گرفتن مهمانان در نظر گرفته شده است در وسط هتل قرار دارد. هر اتاق این هتل طراحی مختلف و متفاوتی دارد اما همه در یک چیز مشترک هستند یا نمایی رو به باغ کوچک و زیبای هتل دارند یا از منظره دریا برخوردارند. هتل دارای دو سوئیت سوپریور نیز هست که از صندلی‌های آفتاب‌گیر و تراس خصوصی برخوردارند و می توانید از اتاق خود صدای امواج اقیانوس را بشونید و از نمای رو به دریای آن لذت ببرید.

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

۱۷. هتل کتیما لمونیز (Ktima Lemonies)؛ جزیره آندروس (Andros)، یونان

شاید بهترین عبارت برای توصیف این هتل «زندگی به سبک روستایی» باشد. سوئیت‌های زیبایی که با سنگ ساخته شده‌اند و استخری که در میان درختان لیمو و زیتون پنهان شده است. در این ملک خصوصی در «Andros» و یکی از جزیره های ناشناخته مدیترانه ای هتل زیبایی وجود دارد که در میان باغ زیبا و مرموزی که فقط صدای پرندگان و جیرجیرک‌ها شنیده می‌شود می‌توانید آن را پیدا کنید. شهر «chora» بزرگترین شهر آن منطقه در یک مایلی این جزیره زیبا قرار دارد. این هتل توسط یک زن و شوهر اداره می‌شود که مالکان هتل هستند. معمار این هتل «Michalis» شوهر نلی(Nelly) است و با ساخت این هتل کار فوق العاده‌ای انجام داده است که زبانزد همه شده!‍ این هتل به اثری ماندگار تبدیل شده است. شاید ظاهر ساختمان به سبک روستایی باشد اما دکوراسیون داخلی آن بسیار شیک و امروزی است. با اقامت در این هتل شما تجربه یک زندگی روستایی و صمیمی را خواهید داشت.

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

۱۸. هتل باشکیناک (Boskinac)؛ جزیره پاگ (Pag)، کرواسی

نام جزیره پاگ را شاید به دلیل فستیوال موسیقی مشهوری که هر سال در آن برگزار می‌شود، شنیده باشید. این جزیره نه تنها یکی از جزیره های ناشناخته مدیترانه ای است بلکه یکی از زیباترین جزیره‌ها در تمام کرواسی نیز هست. با آبی بیکران لاجوردی دریایش و صخره‌هایی که در نور ماه مانند الماس می‌درخشند. بهترین هتل این جزیره، هتل باشکیناک (Boskinac) نام دارد که در  بلندی‌های شهر واقع شده و می‌توانید از تراس هتل نمایی از زمین‌های سرسبز «NovaIja» را ببنید. اتاق‌ها بسیار ساده و سنتی طراحی شده‌اند و غذاهای هتل هم از مواد ارگانیک و طبیعی درست می‌شود. همه غذاها از مواد تازه و محلی مانند گوشت تازه گوسفند، پنیر تازه محلی، ماهی تازه صیده شده از دریا و عسل و زیتون تازه تهیه می‌شوند و طعم بسیار لذیذ و فوق العاده‌ای دارند.

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

۱۹. هتل سولیتادو (Solitudo)؛ جزیره لاستوو (Lastovo)، کرواسی

این جزیره زیبا در حد فاصل دو کشور کرواسی و ایتالیا واقع شده است و یکی از بهترین جزیره های ناشناخته مدیترانه ای است. هتل سولیتادو تنها هتل این جزیره است و به دور از هرگونه هیاهوی شهر «Split» و بندر دوبرنیک در منطقه‌ای بسیار آرام واقع شده است. ترنسفرهای رایگان، روزانه شما را از هتل تا بندر منتقل می‌کنند. این جزیره ساکت و آرام در دنیای شلوغ امروزی، نعمتی است که مانند تجربه خواب شیرین، لذت‌بخش است. می‌توانید به کمک بخش پذیرش هتل، انواع تفریحات آبی، گردشگری و غیره را امتحان کنید و لحظات خوشی را برای خود در این جزیره آرام و هتل رو به دریا و ساحل بکر و آرامش برای خود رقم بزنید.

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

۲۰.  هتل ایلیلو (Hotel Ilio)؛ جزیره البا (Elba)، ایتالیا

جزیره البا یکی از بزرگترین جزایرمتعلق به توسکانی است و سومین جزیره بزرگ در ایتالیا بعد از سیسیلی و ساردینا محسوب می‌شود. ناپلئون دوران تبعید خود را در این جزیره زیبا گذرانده است؛ بنابراین طبیعی است که خانه‌ها و سبک زندگی در این منطقه رنگ و بویی اشرافی داشته باشد. ساحل‌های این جزیره یکی از زیباترین سواحل در تمام دنیا هستند. از صخره‌های شنی گرفته تا جزیره‌های صخره‌ای کوچکی که فقط با قایق می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید. اگر قصد دارید تعطیلات خود را در این جزیره بگذرانید بهتر است هتل ایلیلو را برای اقامت خود انتخاب کنید. هتلی با چشم اندازی از «Capo sant' andrea» که در جاده‌ای آرام و نزدیک خلیج شنی و زیبایی واقع شده است. صخره‌های اطراف هتل و ساحل، حوضچه‌هایی از آب زلال ساخته‌اند که بسیار برای آب تنی مناسب است. می‌توانید در ساحل زیبای هتل، غروب آفتاب را تماشا کنید یا به نزدیک‌ترین ساحل‌های جزیره برای قایق سواری بروید و از زیبایی این جزیره های ناشناخته مدیترانه ای لذت ببرید.

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

جزیره های ناشناخته مدیترانه را بشناسید

منبع: telegraph.co.uk

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.