در این شهرهای ایالات متحده حیوانات شهردار انسان‌ ها هستند!

5
از 1 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
شهرهای عجیبی که در آنها حیوانات شهردار انسانها هستند! +تصاویر
01 تیر 1399 07:00
0

نشان دادن محل رای‌گیری محلی تجربه‌ای بسیار آشنا در آمریکا است. شما پشت میز بررسی می‌شوید و به سمت میزهای که داخل اتاقک‌ها قرار دارند، هدایت می‌شوید؛ یک خودکار برمی‌دارید و تلاش می‌کنید که مواضع هر کاندید را قبل از پر کردن دایره سیاه به خاطر بسپارید. این یک تصمیم خیلی مهم است، البته برخی از شهرهای ایالات متحده در این زمینه هیچ شانسی ندارند.

در این شهرها به جای اینکه موقعیت شهرداری را به یک انسان جایزالخطا بسپرند، با یک رینگر طرف خواهند بود. در چندین مکان از سراسر کشور، عنوان محترم «شهردار» به گربه‌ها، بزها، سگ‌ها و دیگر خیوانات قابل اعتماد دیگر اعطا شده است. در این شهرها، حضور در انتخابات و دیدن «برینت پاترو» (Brynneth Pawltro) که از نظر اجتماعی پیشرو هستند، تنها یک نوع سرگرمی و تفریح نیست بلکه بخشی از سنت انتخابات آنها محسوب می‌گردد. در این شهرها عجیب و غریب ایالات متحده، شهردار نمی‌تواند ادعا کند که تنها بهترین دوست انسان است.

 

Talkeetna، آلاسکا

در این شهرهای ایالات متحده حیوانات شهردار انسان‌ها می‌شوند.

همه کسانی که در تالکتنز(Talkeetna) زندگی می‌کنند، دوست دارند که راجع به شهردارشان صحبت شود. وقتی در این شهر که حدود دو ساعتی شمال آنکورج (Anchorage) قرار دارد و جمعیتی کمتر از 900 نفر دارد، حاضر شوید؛ تقریبا حتما در مورد «دانلی (Denali)» صحبت‌های خواهید شنید- البته این دانلی نیست که شما به آن فکر می‌کنید. دانلی ممکن است به نظرتان بلندترین کوه در آمریکای شمالی باشد اما برای تالکتتز‌ی‌ها، نام گربه‌ای است که در فروشگاه محلی زندگی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند و عنوان شهردار را به دوش می‌کشد.

همانند بسیاری از شخصیت‌های سیاسی، دانلی جای پای بزرگی برای پر کردن داست. شهردار قبلی، استابس (Stubbs) از سال 1997 تا 2017 در تالکتتز به مدت 20 سال شهردار بود و به یک وضعیت افسانه‌ای دست یافت. حتی سه سال بعد مردم هنوز برای مرگ او سوگواری می‌کنند. سنت شهرداران گربه به دهه 1970 بازمی‌گردد و حتی وب‌سایتی وجود دارد که به حفظ تاریخ شهرداری آنها اختصاص داده شده است.

 

Rabbit Hash ، کنتاکی

در این شهرهای ایالات متحده حیوانات شهردار انسان‌ها می‌شوند.

در سال 2008، لوسی‌لو (Lucy Lou) سقف شیشه‌ای را در ربیت هاش (Rabbit Hash)، کنتاکی شکست. او اولین شهردار زن شهر بود و پیش از این شهردای شهر توسط سگ‌‌های نر از جمله گوفای (Goofy) و جونیور کوچران (Junior Cochran) اداره می‌شد. موفقیت او ممکن است تا حدی به خاطر شعار تبلیعاتی جذاب اون بوده باشد: «شما می‌توانید روی آن حساب کنید». از آنجا که لوسی‌لو در سال 2016 از نقش خود کناره‌گیری کرد، کار او را  برین نیت پاولترو (Brynneth Pawltro) به عهده گرفته که در یک رقابت سخت یک گربه و الاغ را شکست داد.

بر خلاف انتخابات معمولی، رای دادن در انتخابات شهرداری ربیت هاش، ۱ دلار هزینه دارد و پول آن صرف بهبود وضعیت شهر می‌گردد.

 

Edgewater ، شیکاگو

​​​​​​​​در این شهرهای ایالات متحده حیوانات شهردار انسان‌ها می‌شوند.

شهردار محله اجواتو (Edgewater) شیکاگو تعریف یک رهبری بلند همت و جاه‌طلبانه است. او نه تنها شاخه زیتون را به شکست‌خوردگان تقدیم کرد، بلکه آن‌ها را به عنوان اعضای کابینه‌اش نیز منصوب کرد. پس از مواجهه با رقابت شدید در میان چهار سگ و یک گربه، او به روی صحنه آمد. پکس گوات (Pax the Goat) (یک بز) این کار را به دست آورد و رقبای خود را به فرمانداری منصوب کرد. یکی ازاقدامات اولیه در زمان شهرداری وی جمع‌آوری پول برای یک  پارک پر از سگ بود که ثابت می‌کرد، پکس مخالف تبعیض رایج است.

 

Fair Haven ، ورمونت

​​​​​​​در این شهرهای ایالات متحده حیوانات شهردار انسان‌ها می‌شوند.

برای اینکه رئیس جمهور ایالات متحده شوید باید حداقل 35 سال داشته باشید. با این حال برای اینکه شهردار فروشگاهی شوید، می‌توانید تنها سه ساله داشته باشید. و ظاهرا انسان بودن هم در مشخصات این شغل الزامی نیست. در مارس 2019، لینکون (Lincoln) بزی از نوبیان (Nubian)، سامی (Sammie) سگ را در انتخابات شکست داد و اولین شهردار شهر انتخاب شد. انتخابات به عنوان کمک مالی برای جایگزین کردن زمین‌بازی مدرسه شروع شد، به همین دلیل شهردار جدید در میان دانش‌آموزان ابتدایی محبوبیت بیشتری دارد.

 

دهکده Cormorant ، مینه سوتا

​​​​​​​​در این شهرهای ایالات متحده حیوانات شهردار انسان‌ها می‌شوند.

گاهی اوقات روابط شخصی باید در پشت صحنه سیاست قرار بگیرد و این موضوع در روستای کورمورنت اتفاق افتاد. دوک (Duke) یک سگ نه ساله از گونه‌ی Great Pyrenees است که در انتخابات 2016 با دوست دخترش لاسی (Lassie) رقابت کرد. لاسی که اعتقاد داشت او از خانواده سلطنتی سگ‌ها است، این شکست را به تلخی تحمل کرد و بعد از شکست در انتخابات به ندرت در ملاعام با دوک دیده شد.

پیروزی دوک در سال 2016، صرف‌نظر از گمانه‌زنی‌های Tabloid، او را به سه پیروزی متدوالی دیگر رساند و تسلط عجیب او را بر حوزه انتخاباتی نشان داد. او به طور غم‌انگیزی در سال 2019 درگذشت و شغل شهرداری به افتخار او باز نگه‌داشته شد. دسترسی به لوسی برای اظهارنظر در مورد لوک ممکن نبود.

 

Omena ، میشیگان

​​​​​​​​در این شهرهای ایالات متحده حیوانات شهردار انسان‌ها می‌شوند.

در سرشماری سال 2020، بحث‌های زیادی در مورد مساله شهروندی وجود داشت اما اومنا (Omena) قانون شهروندی خود را دارد که عمیقا بر سیاست‌های محلی تاثیر گذاشته است. شهر 300 نفری نیازمند این است که موقعیت شهرداری باید توسط یک حیوان پر شود و حیوان باید حتما ساکن اومنا باشد.

این کار به نظر ساده می‌رسد اما زمانی که گاوهای ولگرد از شهرستان‌های اطراف از مرز عبور کردند و سگ‌های که دارای گواهی تولد مشکوک بودند، انتخابات کمی بحث‌برانگیز شد. اداره فعلی شهر از یک کابیته واقعی مزرعه حیوانات تشکیل شده است: ترت (Tart) گربه عزیز به عنوان شهردار، پانچ اندرسون (Punkin Anderson) سگ به عنوان معاون شهردار، پنی (Penny) مرغ به عنوان معاون ویژه امور مرغ‌ها و هارلی (Harley) بز به عنوان منشی مطبوعاتی.

 

Eastsound ، واشنگتن

​​​​​​​​در این شهرهای ایالات متحده حیوانات شهردار انسان‌ها می‌شوند.

هیچ‌چیز دلسرکننده‌تر از حضور در یک غرفه‌ رای‌گیری برای پیدا کردن یک یا دو گزینه کمتر از اینترنتی شدن برای شهرداری وجود ندارد. البته شهر ایست‌ساند (Eastsound) این مشکل را ندارد. هر ساله این شهر با حداقل پنج نامزد انتخابانی واجد شرایط، انتخابات را برگزار می‌کند. در سال 2019، نانی (Noni) در رقابتی سخت با آوا (Ava) و لونا (Luna) توانست پیروز شود. به احتمال زیاد لبخند بی دندان او رو به رای‌دهندگان را دیده باشید.  مشخصات نامزدی وی برای رای‌دهندگان خوانده شد: بله او یک دختر 15 ساله است. بله او چند دندانش را از دست داده است. بله، او گوش‌های شل و نرمی دارد که وقتی می‌دود، می‌جهند، اما پارس او به اندازه پارس یک سگ غول‌پیکر ترسناک است. نانی با صدایت ایست‌ساند را درست کن!

انتخابات ایست‌ساند همچنین به عنوان تلاشی به منظور جمع‌آوری پول برای خانه محلی کودکان جزیره اورکاس نیزعمل می‌کند.

 

منبع: matadornetwork

 

فاطمه فراهانی
فاطمه فراهانی