معرفی بلندترین آسمان‌خراش‌های جهان در 2021

4.5
از 19 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
بلندترین برج‌های جهان در 2021 + ویدئو
03 اردیبهشت 1400 09:00
0

در این مطلب به معرفی بلندترین برج‌های جهان می‌پردازیم، آسمان خراش‌هایی که همانند یک شهر عمودی وسیع هستند  و بیش از 100 طبقه را در برمی‌گیرند. البته پیشرفت بشر ثابت کرده‌است که هیچ‌کدام از آسمان خراش‌های زیر برای مدت مدیدی به عنوان بلند‌ترین آسمان‌خراش‌های جهان شناخته نمی‌شوند. بنابراین برج‌های وسیع‌تری در آینده پیش رویمان خواهند بود. 

10. تایپه 101، تایوان

برج تایپه 101 نمونه‌ بارز مقدمه‌ای است که گفته شد. این آسمان خراش که در سال 2004 تاسیس شد زمانی به عنوان بلندترین ساختمان جهان شناخته می‌شد اما با تکمیل پروژه‌ آسمان‌ خراش‌های دوبی کریک و برج جده در سال‌های آتی، حتی در فهرست 10تای بلندترین ساختمان‌های جهان نیز به مرور جایی نخواهد داشت.

برج تایپه ۱۰۱، آسمان خراشی ۱۰۶ طبقه‌ای در بخش خینیی تایپه است که 508 متر ارتفاع دارد و پیش‌تر  با نام مرکز ملی تایپه شناخته می‌شد. این ساختمان، یکی از مقاوم‌ترین ساختارها است که تا به حال حوادث زیادی را از قبیل ‏زلزله و طوفان پشت سر گذاشته. معماری منحصر به فرد این آسمان ‌خراش را پیشنهاد می‌دهیم در مطلب معرفی برج تایپه 101  مشاهده کنید.

 

تایپه 101..jpg

تایپه 101.jpg

 

9. برج CITIC، چین

آسمان خراش 527.7 متری CITIC که امروزه به عنوان نهمین برج بلند جهان شناخته می‌شود، در سال 2018 ساخته شد و طراحی آن الهام گرفته شده از یک کشتی باستانی چینی به نام zun بوده است و از این جهت نام برج سیتیک گاها با عنوان the china zun شناخته می‌شود. این برج 119 طبقه‌ای بیشتر کاربرد اداری دارد.

 

 the zun.jpg

 the zun2.jpg

 

8. برج مرکز مالی CTF تیانجین چین

در شهر پرجمعیت تیانجین، آسمان خراش‌های زیادی دیده می‌شود، اما هیچ‌کدام به بزرگی مرکز مالی Chow Tai Fook یا همان CTF نیست. این ساختمان 97 طبقه‌ای 530ا ارتفاع داشته و از این نظر با همتای خود در گوانگ‌ژو، یعنی برج مرکز مالی CTF گوانگ‌ژو هم‌ارتفاع است. این آسمان خراش در سال 2019 ساخته شد و کاربردی چند منظوره دارد.

 

TIANJIN CTF2.jpg

TIANJIN CTF.jpg

 

7. برج مرکز مالی CTF گوانگ‌ژو، چین

برج مرکز مالی CTF گوانگ‌ژو به عنوان یکی دیگر از 5 نماینده مرتفع چین در این فهرست است که 530 متر ارتفاع داشته و دارای 111 طبقه است. کاربرد این ساختمان، چند منظوره بوده و به عنوان، هتل و اقامتگاه، تجاری – اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

CTF GUAN.jpg

Guangzhou-CTF-Finance-Centre.jpg

 

6. مرکز تجارت جهانی یک، ایالات متحده آمریکا 

مرکز تجارت جهانی یک (one world trade center) تنها نماینده آمریکا در میان 10 آسمان خراش مرتفع جهان است. در گذشته آمریکا ‌نماینده‌های متعددی در این لیست داشت اما با توسعه یافتن کشورهای آسیایی و عربی امروزه جایگزین شده‌اند. مرکز تجارت جهانی یک، داری 94 طبقه بوده و 541 متر ارتفاع دارد.

 

ONE WORLD TOWET.jpg

one-world-trade-center.jpg

 

5. برج جهانی لوته، کره جنوبی

برج جهانی لوته (lotte world tower) واقع در کره جنوبی در سال 2017 طی شش سال ساخته شد. این چشم انداز که با الهام از فرهنگ کره‌ای ساخته شده است، کاربرد چند منطوره دارد و در طبقات آن هتل‌ فوق لوکس، دفاتر اداری  و... می‌توان مشاهده کرد. برج جهانی لوته در 554.5 متر ارتفاع داشته و دارای 123 طبقه است.

 

LOTTE WORLD TOWER.jpg

LOTTE.jpg

 

4. برج پینگ آن، چین

یکی دیگر از آسمان ‌خراش‌های چین برج پینگ آن نام دارد که در شهر شینژن و در سال 2017 تاسیس شد. این برج که کاربرد اداری دارد، دارای ارتفاع 599 متری بوده و 115 طبقه دارد. برج پینگ آن متعلق به یک شرکت بیمه‌ بین‌المللی چینی به همین نام است. در این برج هتل، دفاتر اداری، مراکز خرید دیده لوکس و پیشرفته دیده می‌شود.

 

PING AN.jpg

PING AN2.jpg

 

3. برج رویال ساعت مکه، عربستان

در کنار مقدس‌ترین جای جهان برای مسلمانان، سومین آسمان‌خراش بزرگ‌ جهان، برج رویال ساعت مکه ساخته شده است. این چشم‌انداز  601 متری در سال 2012 ساخته شد و در کنار سایر شش آسمان خراش دیگرش برج‌های ابراج البیت را تشکیل می‌دهند.

 

ABTAJ TOWER.jpg

Abraj-Al-Bait-Towers.jpg

2. برج شانگهای، چین

برج شانگهای با 632 متر ارتفاع و 128 طبقه به عنوان دومین سازه مرتفع جهان شناخته می‌شود. برج شانگهای به دلیل دارا بودن، هتل، مراکز خرید، رستوران و دفاتر اداری منحصر به فرد، به یک شهر عمودی تشبیه می‌شود. زمانی که در بالاترین طبقه آن قرار بگیرید، می‌توانید آسمان ‏خراش‌های دیگر را تماشا کنید که معروف‌ترین آن‌ها برادر دوقلوی این برج یعنی مرکز اقتصاد جهانی شانگهای است که با ‏فاصله کمی در کنار آن قرار گرفته. ‏ ‏‏

 

 

1. برج خلیفه، امارات متحده عربی

بیش از یک دهه است که نام برج خلیفه به عنوان بلند‌ترین آسمان خراش جهان در گینس ماندگار شده‌ است. این برج 828 طبقه‌ای که نام خود را از رئیس امارات، خلفیه بن زاید به ارث برده، در سال 2010 ساخته شد. معماری این ساختمان برگرفته از گلی به نام hymenocallis یا لیلی عنکبوتی است. برج خلیفه دارای 2909 پله و 160 طبقه است. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره این برج خلیفه می‌توانید روی لینک کلیک کنید.

  

 Article1-Burj-Khalifa.jpg

 

در ویدئو زیر می‌توایند سیر تکاملی بلند‌ترین ساختمان‌های جهان در طول تاریخ را مشاهده کنید.

 

 

منبع: skyscrapercenter

 

مهدی فتاحی
مهدی فتاحی

نویسندگی جورترین پازلی است که در زندگی پیدا کرده‌ام. به عنوان برنامه‌نویسی که نویسنده هم هست، باور دارم تلفیق هر چیزی با نوشتن، لذت‌بخش‌تر می‌شود. فرقی نمی‌کند چه علاقه‌ای دارید و چه کاری انجام می‌دهید، نوشتن همان چاشنی است که هر کاری را جذاب‌تر می‌کند.