پایتخت آبشار دنیا کجاست؟

4.5
از 2 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
پایتخت آبشار دنیا کجاست؟ + تصاویر
09 مرداد 1396 09:00
0

آبشار نیاگارا ممکن است پر بازدید ترین آبشار در شمال آمریکا باشد اما پایتخت حقیقی آبشار دنیا در 50 مایلی غرب این منطقه یعنی در شهر کانادایی همیلتون قرار گرفته است. این شهر در قلب صنعتی ترین منطقه ی کانادا قرار گرفته و در عین حال مکانی بسیار زیبا می باشد. طبیعی ترین ویژگی این منطقه آبشارهای آن هستند.

در همیلتون بیش از یکصد آبشار وجود دارد که یکی از آنها مرتفع ترین آبشار واقع شده در محیط شهری است. تعدد آبشارها در این قسمت به دلیل موقعیت قرارگیری آنها در راستای عارضه های زمین در ناحیه ی نیاگارا است (لبه ای قوسی شکل که حین گذر از نیویورک، انتاریو، میشیگان، ویسکانسین و ایلینوی از میان همیلتون نیز عبور می کند). هر رودخانه ای که به سمت دریاچه های بزرگ بر فراز نیاگارا حرکت کند، منجر به ایجاد یک یا چند آبشار می شود.

پایتخت آبشار دنیا کجاست؟

همیلتون یک شهر صنعتی بزرگ است که تمرکز اصلی آن بر روی تولید فولاد می باشد و به همین دلیل آبشارهای آن تا سال 2008 نادیده گرفته شده بودند تا اینکه در این سال یکی از بومیان همیلتون به نام کریس اکلاند، شهر آبشار را پایه گذاری نمود. تا قبل از این موضوع، ساکنان این شهر از آبشارهای آن بازدید کرده و آخر هفته ها از این مکان ها به عنوان محل پیک نیک و شنا استفاده می کردند اما هیچ کس ارزش واقعی آب های همیلتون را نمی دانست.

حتی امروز نیز هیچ کس آمار دقیقی از تعداد آبشارهای همیلتون ندارد. وبسایت رسمی کریس اکلاند تعداد این آبشارها را 130 عدد اعلام کرده است، اما برخی منابع تعداد دقیق را بالغ بر 150 می دانند. عدم قطعیت در تعداد این آبشارها می تواند به این دلیل باشد که تنها 50-60 عدد از این آبشارها در طول سال جریان می یابند، بنابراین تعداد این آبشارها بسته به فصل سال می تواند متغیر باشد. مسئله ی دیگر این است که برخی از این آبشارها در املاک خصوصی واقع شده اند که ممکن است در تعداد نهایی شمارش نشوند. علاوه بر این، آبشارهای زیادی در مرکز همیلتون هستند که با افزایش جمعیت و ساخت و سازها به مرور ناپدید می شوند.

همیلتون هیچ رودخانه ی بزرگی ندارد، به همین دلیل ابعاد آبشارها هیچ کجا حتی به گرد پای نیاگارا هم نمی رسد. در عوض آبشارهای همیلتون کوچک و آرام بوده و تنوع زیادی دارند که از آن جمله می توان به آبشارهایی که از لبه ی صخره های مرتفع سرازیر می شوند، مدل های روبانی (عرض کم و ارتفاع بلند)، مدل کلاسیک (با عرض و ارتفاع برابر) و مدل پرده ای (عرض زیاد و ارتفاع کم) اشاره نمود.

یکی از زیباترین آبشارهای همیلتون، آبشار وبستر است. مرتفع ترین آبشار، Tew به ارتفاع 41 متر و کوچکترین آبشار، Little Davis به ارتفاع 3 متر است.

پایتخت آبشار دنیا کجاست؟

پایتخت آبشار دنیا کجاست؟

پایتخت آبشار دنیا کجاست؟

پایتخت آبشار دنیا کجاست؟

پایتخت آبشار دنیا کجاست؟

پایتخت آبشار دنیا کجاست؟

پایتخت آبشار دنیا کجاست؟

پایتخت آبشار دنیا کجاست؟

 

منبع: amusingplanet