راه و روش های سفر ارزان به پاریس

4.8
از 10 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
چطور سفری ارزان به پاریس داشته باشیم ؟ + تصاویر
29 اردیبهشت 1402 07:00
2

راهکارهایی برای سفر ارزان به پاریس وجود دارند که دیدن این شهر را برای خیلی‌ها از رویا به واقعیت تبدیل می‌کنند. پاریس با غذاهای فوق‌العاده، کاخ‌ها، قصرها و هتل‌های لوکس، یکی از گران‌ترین شهرهای دنیاست؛ اما هر کسی می‌تواند با رعایت چند نکته ساده، سفر ارزان به پاریس را تجربه کند. پاریس، در بین مقاصد تور اروپا طرفداران بسیاری دارد، اما آیا همه افراد می‌توانند به این شهر رویایی سفر کنند؟ از حمل‌ونقل گرفته تا خوردوخوراک و بازدید از جاهای دیدنی و جاذبه‌های رایگان پاریس، سعی کرده‌ایم که راه های سفر ارزان به پاریس را برای شما بیاوریم تا شدنی بودن کاهش هزینه‌های سفر به این شهر را بخوانید.

سفر ارزان به پاریس

سفر ارزان به پاریس با رعایت چند نکته عملی می‌شود؛ با استفاده از وسایل نقلیه عمومی، هاستل‌ها و هتل‌های ارزان، کنترل خوردوخوراک و هزینه‌های خرید، بازدید از موزه‌های رایگان و مسافرت در فصل ارزان، می‌توانید سفر ارزان به پاریس را محقق کنید. در این مطلب از مجله لست سکند، هر یک از این موارد را جداگانه تفکیک و بررسی کرده‌ایم و بخش‌های دیگری را هم به آن‌ها اضافه کرده‌ایم که می‌توانید با مطالعه‌شان، اولویت‌بندی بهتری در سفر و هزینه‌هایتان انجام دهید.

پاسپورت و ویزای ارزان پاریس

ابتدایی‌ترین هزینه‌ای که باید پیش از سفر با تور اروپا آن را در نظر بگیرید، هزینه پاسپورت است. البته پاسپورت فقط برای سفرهای اروپایی نیست و اگر شما بخواهید پایتان را از کشور بیرون بگذارید، نیاز به پاسپورت دارید و برای آماده کردن آن باید فکر هزینه‌هایش را هم بکنید. معمولاً روند مشخص و ثابتی برای گرفتن پارسپورت وجود دارد که تقریباً راهی برای ارزان‌تر تمام شدنش ندارید.

برای گرفتن ویزا بحث متفاوت است و معمولاً دو گزینه دارید: یک گزینه این است که خودتان شخصاً اقدام کنید و گزینه دیگر از جانب مسئول اجرای تور است. در حالت دوم، اقدام برای گرفتن پاسپورت و طی کردن مراحلش بر عهده تور است که بابت انجام این کارها، معمولاً هزینه‌ای جداگانه هم به‌عنوان دستمزد می‌گیرند. با مقایسه این دو حالت، اگر خودتان برای گرفتن ویزا اقدام کنید، معمولاً کمتر هزینه خواهید کرد. در این حالت باید هزینه زمان و جابه‌جایی‌هایتان را هم در نظر بگیرید، در صورتی که حالت دوم این‌ها را ندارد. در راهنمای سفر به فرانسه، می‌توانید اطلاعات جزئی‌تری در این باره بگیرید.

راه های برای کاهش هزینه هایتان در سفر به پاریس

انتخاب فصل ارزان پاریس

پاریس کمی متفاوت‌تر از همه مقاصد است. خیلی از مقصدها در فصول مشخص، گردشگران پرشمار و فراوانی دارند و در باقی فصل‌ها، دیگر خبری از تعداد زیاد گردشگر در آن‌ها نیست. در حالی که پاریس اندکی فرق دارد و لزوماً از این قاعده پیروی نمی‌کند. پاریس در سراسر سال برای گردشگران، جذاب و جالب است و یکی از استثنائات محسوب می‌شود. همان طور که در روزهای بلند تابستان، گروه‌های زیادی از گردشگران را در محله‌های مهم پاریس می‌بینید، در سراسر ماه‌های سرد هم گروه‌های مختلفی از گردشگران را در خیابان‌ها و محله‌های این شهر مشاهده می‌کنید.

با همه این تفاسیر و در مقام مقایسه، حجم گردشگران در فصل زمستان کمتر از حجم گردشگران در تابستان است و انتخاب زمستان یکی از راه های سفر ارزان به پاریس است. به‌طور کلی قیمت بلیط هوایپما و اقامت در زمستان در مقایسه با بهار و تابستان، کمتر است. فراموش نکنید که پاریس، زیبایی‌هایش را در سه فصل دیگر، یعنی بهار، تابستان و پاییز، جور دیگری به رخ می‌کشد و همین تفاوت است که تعداد بیشتری از گردشگران را در ماه‌های گرم‌تر به اینجا می‌کشاند.

پیش‌تر گفتیم که در فصل زمستان، نرخ هتل‌ها و پروازها معمولاً ارزان‌تر هستند و منجر به سفر ارزان به پاریس می‌شوند؛ اما در این قانون استثناهایی وجود دارد. در سراسر روزهای جشن کریسمس و سال نو، قیمت هتل‌ها و پروازها بیشتر می‌شوند، بنابراین دور سفر ارزان به پاریس را در تعطیلات و جشن‌های اینچنینی خط بکشید. این را هم در نظر بگیرید که در زمان جشن‌ها و تعطیلات سالانه، اکثر موزه‌ها و فروشگاه‌ها تعطیل هستند. این قاعده برای رویدادهایی مثل هفته مد پاریس هم صدق می‌کند و سبب افزایش نرخ در هتل و بلیط هواپیما می‌شود.

با در نظر گرفتن همه این‌ها، پیشنهاد می‌کنیم که سفرتان را بین اواخر ماه نوامبر تا ماه مارس در نظر بگیرید که تقریباً برابر با آبان تا اوایل فروردین است. با این نکته که از تعطیلات کریسمس و کارناوال‌ها در این بازه فاصله بگیرید.

Lastsecond.ir-ways-save-on-paris-travel-winter.jpg
نمای برفی پاریس

انتخاب وسیله نقلیه ارزان به پاریس

شاید فکر کنید که اگر با اتومبیل شخصی‌تان مسافت بین ایران تا پاریس را طی کنید، احتمال ارزان‌تر تمام شدن سفر به پاریس وجود داشته باشد؛ اما این طور نیست. در سفر با اتومبیل هزینه‌های پنهان فراوانی دارید که حتی بعضاً به آن‌ها فکر هم نمی‌کنید. اگر اتومبیلتان نیاز به تعمیرات پیدا کرد، باید چند برابر هزینه‌هایی که در ایران می‌پردازید، در کشورهای دیگر خرج کنید تا آن را تعمیر کنید. سایر هزینه‌ها مثل بنزین و تعویض روغن موتور و هزینه‌های دیگر هم بماند. با این حساب، سفر با هواپیما معقول‌تر است و موجب کاهش هزینه های سفر پاریس می‌شود.

برای تهیه بلیط هواپیما، بهتر است که خیلی زودتر از موعد سفر، به‌دنبال بلیط باشید تا با نبود بلیط یا چندبرابر شدن قیمت‌ها مواجه نشوید. نکته دیگر این است که هواپیماهایی که بین مبدأ و مقصد، در کشورهای دیگری هم توقف دارند، معمولاً ارزان‌تر تمام می‌شوند.

Lastsecond.ir-ways-save-on-paris-travel-airplane.jpg
سفر با هواپیما از راه‌های سفر ارزان به پاریس

انتخاب پکیج‌های ارزان پاریس

برخی شرکت‌های مسافرتی برای جذب مشتری، انتقال مسافر از فرودگاه به هتل را بدون هزینه برعهده می‌گیرند. شما می‌توانید این پیشنهادهای ویژه را بررسی کنید و بهترین تور پاریس را انتخاب کنید. وقتی یک پکیج خریداری می‌کنید، در برخی هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کنید. همچنین هتل، پرواز و برخی فعالیت‌ها را می‌توانید در بعضی پکیج‌ها، ارزان‌تر دریافت کنید.

شرکت در کنفرانس‌های پاریس

اگر شرایطش را دارید، به نخبگان علمی بپیوندید و در یک همایش یا سمپوزیم رایگان در مدرسه فرانسه (College de France) ثبت نام کنید. این مدرسه در سال 1530 توسط پادشاه فرانکوئیس اول تاسیس شد. مدرسه فرانسه امروزه میزبان کنفرانس‌های مختلف به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی با موضوعات گوناگون شامل ریاضیات، فیزیک، علوم طبیعی، فلسفه، جامعه شناسی، تاریخ و باستان‌شناسی است. با شرکت در بعضی از این کنفرانس‌ها، می‌توانید از هزینه‌هایتان بکاهید و بهتر می‌توانید صرفه‌جویی کنید. به سایت مدرسه سر بزنید و از برنامه‌های مدرسه اطلاعات بیشتری کسب کنید: college-de-france.fr

Lastsecond.ir-ways-save-on-paris-travel-college.jpg
کالج فرانسه

انتخاب ارز ارزان برای سفر به پاریس

هر فرد می‌تواند مقدار مشخصی ارز با نرخ دولتی بگیرد. نرخ دولتی کمی ارزان‌تر از نرخ بازار آزاد است و به این صورت هر کسی می‌تواند چند میلیون تومان ذخیره کند. هر فرد، سهمیه‌ای مشخص برای ارز مسافرتی و ارز دولتی دارد که با افتتاح حساب ارزی و ارائه مدرک، می‌تواند آن را دریافت کند. نکته دیگر این است که پولتان را پیش از سفر به پاریس به یورو تبدیل کنید. اگر در فرودگاه پاریس یا در صرافی‌های پاریس این کار را انجام دهید، باید هزینه‌ای جداگانه برای طی کردن مراحل بپردازید که با توجه به چندبرابر بودن ارزش یورو، این مبلغ خیلی معقول نیست.

Lastsecond.ir-ways-save-on-paris-travel-euro.jpg
ارز دولتی تهیه کنید

انتخاب اقامتگاه ارزان در پاریس

اصولاً هتل‌ها در محله‌ها و خیابان‌های مرکز شهر و همچنین نزدیک به جاذبه‌های شهر، تعداد بیشتری دارند. برای مثال در اطراف برج ایفل، هتل‌های بسیاری هستند که البته هزینه اقامت در این هتل‌ها بسیار گران است. در صورتی که اگر در حاشیه و دورتر از مرکز شهر در هتلی اقامت کنید، از مزایایی بسیاری برخوردار خواهید بود. نگران حمل‌ونقل هم نباشید، شبکه حمل‌ونقل عمومی و ریلی پاریس بسیار گسترده است و برای جابه‌جایی به مشکلی برنمی‌خورید.

برخی از محله‌های کمتر شناخته شده پاریس بسیار زیبا هستند و ارزش دور بودن از مرکز شهر را دارند، مانند مونتره که یک محله هنری در شمال پایتخت است. در این محله، کلیسای Sacre-Coeur و موزه Dali و برخی از بهترین چشم‌اندازهای شهری وجود دارند. در اینجا می‌توانید از بالای تپه‌های این محله کل شهر را مشاهده کنید. اگر هم در مرکز شهر اقامت کنید، هزینه‌های حمل‌ونقل‌تان احتمالاً کمتر می‌شود و با پای پیاده می‌توانید به قسمت‌های مختلف شهر و جاهای دیدنی پاریس بروید.

راه های برای کاهش هزینه هایتان در سفر به پاریس
هتل با منظره ایفل

کدام نوع اقامت در پاریس ارزان‌تر است؟

تکلیف هتل‌ها که معلوم است و هرچه ستاره بیشتری داشته باشند، گران‌ترند. ولی وقتی هزینه هتل در پاریس گران است، چه راه‌حل دیگری وجود دارد؟ پیشنهاد ما اجاره کردن اتاق یک آپارتمان یا اقامتگاه است. سایت‌هایی مانند «Airbnb»، «FlipKey» و «HomeAway» به شما لیستی از آپارتمان‌هایی را می‌دهند که می‌توانید اجاره‌شان کنید. اگر قرار است در پاریس یک هفته یا بیشتر اقامت کنید، بهتر است از «vacation rental» (خانه‌هایی که در تعطیلات اجاره داده می‌شوند) استفاده کنید. این خانه‌ها برای اقامت‌های طولانی‌مدت بسیار به‌صرفه هستند. مکانی با یک آشپزخانه رزرو کنید و خودتان وعده‌های غذایی را تهیه کنید.

هاستل‌ها هم گزینه‌های بسیار خوبی هستند که می‌توانید با رزرو جا در آن‌ها، سبب کاهش هزینه های سفر پاریس شوید. تنها موردی که باید درباره هاستل‌ها در نظر بگیرید، فضای اشتراکی آن‎‌هاست. در کل، این نکته را در نظر داشته باشید که برای اقامتگاه و رزرو آن، باید سریع‌تر و حتی از چندماه قبل اقدام کنید. این کار، یکی از مراحل برای اخذ ویزا هم محسوب می‌شود.

برخلاف آنچه که فیلم‌ها و تلویزیون نمایش می‌دهند، ساختمان‌های کمی در پاریس چشم‌انداز برج ایفل را دارند. بنابراین اتاق‌های هتل‌ها و آپارتمان‌هایی که این ویژگی (چشم انداز یکی از جاذبه های معروف پاریس) را دارند بسیار گران‌ترند.

Lastsecond.ir-ways-save-on-paris-travel-hostel.jpg
برخی از هاستل‌های پاریس

خوردوخوراک ارزان در پاریس

پاریسی‌ها به خوردوخوراکشان هم می‌بالند و واقعاً برخی از غذاهایشان بی‌نظیر است؛ اما همان طور که غذاهای لذیذی دارند، قیمت غذا در پاریس هم مانند طعمش فراموش‌نشدنی است! البته همیشه مکانی که در آن غذا می‌خورید، بسیار مهم است و خیلی از رده‌های قیمتی با توجه به موقعیت قرارگیری رستوران، دکور، نوع خدمت‌رسانی و ویژگی‌های اینچنینی، دست‌خوش تغییر می‌شوند. با همه این اوصاف، همچنان می‌توانید با صرف هزینه‌های کمتر، از پس قیمت خوردوخوراک در پاریس بربیایید و سفرتان را به پاریس باصرفه‌تر کنید.

Lastsecond.ir-ways-save-on-paris-travel-food.jpg
برخی از خوراکی‌های معروف پاریس

وعده‌های سبک

پاریس، خوراکی‌های معروف و محبوب متفاوتی دارد. کروسان، نان باگت، شکلات، انواع پنیر، ماکارون و خوراکی‌های دیگر، از معروف‌ترین‌های آن‌ها هستند. برخی از این مواد غذایی مثل ماکارون، قیمت‌های زیادی دارند که کمی نامتعارفشان می‌کند، با این حال ایده بسیاری از افراد این است که مواد غذایی مقصد را حتماً امتحان کنند. یکی از راهکارهایی که می‌توانید برای کمتر شدن هزینه‌های خوردوخوراکتان انجام دهید، میل‌کردن وعده‌های غذایی ساده است. برای مثال شما می‌توانید نان باگت تازه تهیه کنید و آن را با پنیر میل کنید. به این شکل هم از خوراکی‌های معروف پاریسی‌ها چشیده‌اید و هم هزینه بسیار کمتری را بابت غذا پرداخته‌اید.

خودتان آشپزی کنید

نکته بعدی، آشپزی کردن است. امروزه دیگر اکثر هتل‌ها، هاستل‌ها و دیگر فضاهای اقامتی، آشپزخانه دارند. شما می‌توانید در این آشپزخانه‌ها غذاهای متفاوتی از جمله صبحانه، نهار و شامتان را آماده کنید. به این ترتیب، به‌خوبی در بخشی از هزینه‌هایتان صرفه‌جویی می‌شود. خریدن غذاهای آماده از سوپرمارکت‌ها هم راه دیگری برای تهیه غذاست.

اگر هوس رفتن به کافه کردید، بدانید که بسیاری از کافه‌ها، لیست منو و قیمت‌هایشان را بیرون از فضای کافه زده‌اند، پس می‌توانید هزینه‌هایشان را پیش از رفتن به آن‌ها ببینید و سبک سنگین کنید.

منوهای اقتصادی

بسیاری از رستوران‌های پاریس، پیشنهادات عالی برای ناهار ارائه می‌دهند. شما معمولاً یک منو «prix fixe» را در تبلیغات رستوران‌ها مشاهده می‌کنید. در واقع رستوران‌ها برای جذب گردشگران، منویی دیگر به‌جز منوی اصلی‌شان دارند که پکیجی آماده به مشتریان ارائه می‌دهند. این پکیج‌ها بر اساس انتخاب خود رستوران تنظیم شده و شامل یک پرس غذا و نوشیدنی و گاهی دسر و پیش‌غذا می‌شود. اگر این منو را انتخاب کنید، معمولاً فقط باید هزینه همان پکیج را بپردازید. سایت‌هایی هم هستند که بیش از هزار رستوران را با تخفیف‌های 50 درصدی معرفی کرده‌اند. با مراجعه به این سایت‌ها می‌توانید باعث کاهش هزینه های سفر پاریس شوید.

  • وب‌سایت تخفیف غذا در رستوران: thefork.com
Lastsecond.ir-ways-save-on-paris-travel-baguette.jpg
برخی از انواع نان‌های باگت

جاهای دیدنی ارزان پاریس

پیش از هر چیز، سعی کنید که سفرتان را در جوری برنامه‌ریزی کنید که در اولین یک‌شنبه هر ماه را در پاریس بگذرانید. بازدید برخی از جاذبه‌های پاریس، در اولین یکشنبه هر ماه کاملاً رایگان هستند که در بین این جاذبه‌ها موزه لوور (در برخی از ماه‌های سال)، موزه d’Orsay، مرکز Pompidou، موزه Rodin و موزه de Cluny هم قرار دارند. اگر شما هنوز تاریخ سفرتان را انتخاب نکرده‌اید، شروع ماه، انتخابی عالی است و می‌توانید یک روز گردش در موزه‌ها را بدون هزینه در برنامه سفر ارزان به پاریس بگنجانید. تنها نکته‌ای که باقی می‌ماند، شلوغی موزه‌ها در این روز به‌خصوص است که برای خیلی‌ها نسبت به هزینه‌ای که نمی‌کنند، معقول‌تر است.

بهترین جاهای دیدنی فرانسه کجاست؟

Lastsecond.ir-ways-save-on-paris-travel-musee.jpg
نمایی از موزه لوور پاریس

موزه‌های رایگان پاریس

پاریس بهشت دوست‌داران موزه است؛ اما هزینه بازدید از این موزه‌ها می‌تواند بودجه شما را از بین ببرد. از نمایش‌های بزرگ و عالی شهر که ورودی ندارند، غافل نشوید. موزه تاریخ پاریس (Musee Carnavalet)، موزه هنرهای مدرن (Musee d’Art Moderne de la Ville de Paris)، موزه مرکزی پلیس (de la Prefecture de Police) و حتی موزه عطر (Fragonard) از جمله این موزه‌ها هستند.

تهیه بلیط ارزان موزه های پاریس

اگر عاشق نقاشی، اتاق‌های تودرتو و پیچیده و هنر یونانی هستید و نمی توانید از این علاقه چشم‌پوشی کنید، پیشنهاد ویژه‌ای برای شما داریم. یک pass موزه بخرید و برنامه سفرتان را به‌طور کامل به بازدید از موزه‌های پاریس اختصاص دهید. کارت‌های Pass موزه انواع مختلف دارند. با این بلیط‌ها می‌توانید بیش از 50 موزه و گالری را بدون پرداخت هزینه‌ای دیگر بازدید کنید. برای اطلاعات بیشتر به parismuseumpass.com سر بزنید. شما در مجموع سه گزینه دارید که از قرار زیر هستند:

  • کارت 2 روزه با اعتبار 48 ساعت؛ قیمت پایه 55 یورو

  • کارت 4 روزه با اعتبار 96 ساعت؛ قیمت پایه 70 یورو

  • کارت 6 روزه با اعتبار 144 ساعت؛ قیمت پایه 85 یورو

Lastsecond.ir-ways-save-on-paris-travel-musee-pass.jpg
انواع کارت‌های موزه پَس

جاذبه های ارزان و رایگان پاریس

پارک‌ها و باغ‌های پاریس، بسیار معروف هستند. پاریس پر از پارک‌ها و باغ‌های پرزرق‌وبرق است. در سفرتان بازدید از این پارک‌ها را فراموش نکنید. بعدازظهر، به‌عنوان پیک‌نیک به پارک و کاخ جاردین دو لوکزامبورگ (Jardin du Luxembourg) بروید یا در پارک دو لَویلِت (Parc de la Villette) قدم بزنید و از معماری قدیمی و فوق‌العاده پاریس لذت ببرید. تمامی این کارها را می‌توانید بدون اینکه هیچ پولی خرج کنید، انجام دهید.

به نظر می‌رسد که پیشنهاد بازدید از یک قبرستان، بیشتر از طرف یک بیمار روانی باشد؛ اما فراموش نکنید که قبرستان‌های پاریس قدمت تاریخی دارند و افراد مشهور بسیاری در این قبرستان‌ها به خاک سپرده شده‌اند. قبرستان پرلاشز (Pere Lachaise)، یکی از زیباترین و جذاب‌ترین قبرستان‌هایی است که می‌توانید در عمرتان ببینید. اینجا علاوه بر آرامگاه‌هایی زیبا و متفاوت، خانه ابدی افراد نامدار فراوانی است. جیم موریسون، هنرمند افسانه‌ای راک در قبرستان پرلاشز دفن شده است که امروزه یکی از جاذبه‌های گردشگری برای دوست‌داران موسیقی راک محسوب می‌شود. در این قبرستان، آرامگاه بسیاری از بازیگران معروف فرانسوی، شاعران، سیاستمدارن و فیلسوفان از اسکار وایلد (Oscar Wilde) تا فردریک شوپن (Frederic Chopin) قرار دارد. بازدید این قبرستان رایگان است. این را هم اضافه کنیم که آرامگاه صادق هدایت و غلامحسین ساعدی، در این قبرستان است.

حالا نوبت به کلیساهای پاریس می‌رسد که اکثراً رایگان هستند و فقط دسترسی به بعضی قسمت‌هایشان به تهیه بلیط و پرداخت پول منجر می‌شود. کلیساهای Saint-Germain-des-Pres، کلیسای Sacre-Coeur Basilica و کلیسای Saint-Sulpice را فراموش نکنید که هرکدام به‌تنهایی ظرفیت درخور توجهی برای جذب گردشگر دارند.

Lastsecond.ir-ways-save-on-paris-travel-Pere-Lachaise.jpg
نمایی از آرامستان پیرلاشز

محله‌ها و کوچه‌پس‌کوچه‌های پاریس

به‌هیچ عنوان از پرسه‌زدن در خیابان‌ها و کوچه‌پس‌کوچه‌های پاریس غافل نشوید. قدم‌زدن در جای‌جای این شهر، فرصت کشف مکان‌هایی جذاب را به شما می‌دهد که در کمتر جایی می‌توانید مانند آن را تجربه کنید. خیلی از محله‌ها یا خیابان‌های پاریس هستند که برای پیاده‌روی مناسبند، مثل خیابان دُلَبغِوواغ (de l'Abreuvoir) که لوکیشن فیلم‌ها و سریال‌های معروفی هم بوده است. با این کار، هم از برخی جاهای دیدنی فرانسه به‌صورت رایگان بازدید می‌کنید، هم تجربه‌ای لذت‌بخش را برای خودتان رقم می‌زنید.

گشت‌وگذار در مراکز خرید پاریس

پاریس پر از بازارهای سرگرم‌کننده و قدیمی است. در حالی که بعضی از بازارهای پاریس ممکن است هیچ‌وقت پیشنهادات خوبی برای خرید نداشته باشند، اما اگر علاقه‌مند به خرید هستید، بازارها و مراکز خرید پاریس را از دست ندهید. در این بازارها می‌توانید وسایل عتیقه، کم‌یاب و ابزار متفاوت پیدا کنید؛ اما چهارچشمی حواستان به کیفتان باشد. بازارهای شلوغ بهترین مکان برای دزدان و جیب‌برها هستند.

Lastsecond.ir-ways-save-on-paris-travel-shopping-center.jpg
برخی از مراکز خرید پاریس

حمل‌ونقل ارزان در پاریس

همان طور که اشاره کردیم، پاریس برای پیاده‌روی فوق العاده است. می‌توانید در یک تور پیاده‌روی رایگان ثبت نام کنید و از محیط اطرافتان هم اطلاعات بیشتری کسب کنید. یا اینکه می‌توانید با استفاده از تلفن همراهتان، مسیرهای مختلف پیاده‌روی را انتخاب و با برنامه‌های جانبی، اطلاعات مکان‌های مختلفشان را حین قدم‌زدن کسب کنید. با راهنمای سفر به پاریس، اطلاعات جزئی‌تری را از سفر به پاریس و نحوه استفاده از سیستم حمل‌ونقل آن به‌دست می‌آورید که قیمت و هزینه‌هایش هم به‌روز هستند. یکی از برنامه‌های کاربردی که هم برای گوشی‌های اپل و هم گوشی‌های اندروید مناسب است، برنامه‌ای به اسم RickSteves است که می‌تواند برای پیاده‌روی، راهنمای خیلی خوبی باشد.

دوچرخه‌سواری در پاریس

در پاریس، یک سیستم مهم دوچرخه‌سواری به‌نام Velib وجود دارد که از راه‌های کاهش هزینه های سفر پاریس است. اگر از پیاده‌روی در خیابان های شلوغ پاریس خسته شده‌اید، دوچرخه اجاره کنید و در خیابان‌های شهر پدال بزنید و از مناظر لذت ببرید. اینکار علاوه بر صرفه‌جویی، تجربه جالبی برای شما به حساب می‌آید. شبکه Velib حدود 1800 ایستگاه در سراسر پاریس دارد که می‌توانید تا زمانی که بلیط‌تان اعتبار دارد، دوچرخه‌تان را در ایستگاه‌های آن قرار دهید و دوباره آن را بردارید. کمترین هزینه برای کرایه دوچرخه، 3 یورو است که شامل یک سفر یک‌طرفه و 45 دقیقه دوچرخه‌سواری است.

وسایل نقلیه عمومی

شبکه حمل‌ونقل عمومی در پاریس بسیار گسترده و کاربردی است. با توجه به پراکندگی خوب وسایل نقلیه در شهر پاریس، شما می‌توانید از هر نقطه شهر، خودتان را به نقطه دیگر برسانید و مشکلی از بابت رفت‌وآمد نداشته باشید. مترو، تراموا، اتوبوس، تاکسی و موارد دیگر، همگی از انواع وسایل نقلیه‌ای هستند که می‌توانید از آن‌‎ها بهره بگیرید. اگر با تور اقساطی به سفر می‌روید، استفاده از وسایل نقلیه عمومی در مقصد، از بهترین راه‌ها برای کم کردن هزینه‌ها می‌شود.

راه های برای کاهش هزینه هایتان در سفر به پاریس
وسایل حمل‌ونقل عمومی

سخن آخر

همیشه برای ارزان سفر کردن، راه وجود دارد. پاریس از جاهایی است که حداقل یک‌بار دیدن آن برای آنان که عاشق سفر هستند، واجب است. اما این شهر یکی از گران‌ترین شهارهای دنیاست و خیلی‌ها با وجود تنوع در تور فرانسه برنامه‌ریزی‌شان را تغییر می‌دهند.بین تورهای متنوع لست‌سکند هم می‌توانید تور ارزان به مقصد پاریس پیدا کنید. معمولا این کار با مقایسه قیمت تورها در سایت امکان‌پذیر است و از همان‌جا هم می‌توانید تور مدنظرتان را تهیه کنید.

با راه های سفر ارزان به پاریس، می‌توانید رویای خود را به حقیقت برسانید و سفری کم‌هزینه‌تر نسبتاً به بقیه تجربه کنید. شما چگونه هزینه‌هایتان را کم می‌کنید؟

پویا دهقان
پویا دهقان

گردشگری خوانده‌ام و به‌شدت دوست دارم با ماجراجویی، چیزهای جدیدی کشف کنم و کارهای هیجان‌انگیزی انجام بدهم. سعی می‌کنم این‌طور آگاه‌تر شوم. دوست دارم فرصت‌های خالی‌ام را به شنیدن موسیقی و عکاسی توی کوچه‌پس‌کوچه‌های طهران بگذرانم و از حس‌وحالم بنویسم. کتاب خواندن، فیلم دیدن، معاشرت و کسب تجربه‌های جدید، دنیایم را کامل‌تر می‌کند!