گالا دینر یا توفیق اجباری در سفر!

4.3
از 3 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
شما چه بخواهید، چه نخواهید به این مهمانی بزرگ دعوتید!
09 دی 1397 10:00
0

امروز کمی شما عزیزان را با گالا دینر Gala Dinner یا شام گالا آشنا خواهیم کرد. این عبارت در فارسی معادل کلمه‌ی ضیافت قرار داده شده است اما در حقیقت با آنچه ما از ضیافت در ذهن داریم کمی متفاوت است. می‌توان گفت که گالا دینر نوعی گردهمایی است که به منظور قدردانی از برخی افراد که کار خاصی انجام داده‌اند و یا در حیطه‌ی ویژه‌ای فعالیت داشته‌اند، برگزار می‌گردد.

گالا دینر انواع مختلفی دارد برای مثال ممکن است یک کمپانی که در زمینه‌ی دندان پزشکی فعالیت می‌کند، برای قدردانی از کارکنانش یک گالا دینر ترتیب بدهد. بزرگترین و مهمترین گالا دینرها مربوط به هالیوود است و در آن بازیگران و اهالی سینمای غرب گردهم می‌آیند و به خوردن شام و تفریح می‌پردازند.

همواره در گالا دینر تلاش می‌شود که شرکت کنندگان از جو کاری دور شوند و بیشتر روی بُعد خوش گذرانی و تفریح تمرکز داشته باشند. برخی از گالا دینرها ممکن است طولانی باشند و چند وعده‌ی غذایی در آنها سرو گردد. امروزه گالا دینر هالیوود به نوعی فشن شو تبدیل شده است و شرکت کنندگان آن از ماه‌ها پیش برای نوع لباس خود برنامه‌ریزی می‌کنند.

در ایران گالا دینر بومی‌سازی شده است و فقط افراد خاص در این نوع مراسم دعوت می‌شوند و در رسانه‌های عمومی نیز بازخورد وسیعی ندارد. در کشورهای غربی مراسم گالا دینر شامل اموری چون سرو شام، سخنرانی، اهدای جوایز و آواز می‌گردد و پس از آن نیز نوع لباس مشاهیر و شرکت‌کننده‌ها رسانه‌ای می‌شود.

شام گالا را می‌توان به دو بخش صمیمی و عمومی تقسیم کرد. در مراسم صمیمی تعداد شرکت‌کننده‌ها کمتر است و گاهی تعدادشان به 50 نفر می‌رسد اما گاهی در مراسم گالای عمومی شمار آنها به 10000 تن نیز می‌رسد.

گالا دینر چیست؟

لباس مناسب شام گالا

یکی از مهمترین نکات در رابطه با گالا دینر پوشاک است. حتما اگر شما هم به یک میهمانی شام دعوت شوید که بدانید تصاویر و فیلم‌هایش در رسانه‌های بزرگ بین‌المللی پخش خواهد شد، نگران نوع لباستان خواهید بود. در رابطه با لباس شرکت‌کننده‌ها در گالا دینر باید بگوییم که اغلب همه لباس‌هایی سفید و یا سیاه به تن می‌کنند تا شیک و در عین حال ساده باشد. البته برخی از گالا دینرها دارای کد لباس هستند به این معنا که در حین دعوت میهمانان، به آنها قوانین و یا پیشنهاداتی در رابطه با نوع لباس‌هایشان ارائه می‌گردد تا همه در یک سطح و یک سبک لباس به تن کنند.

اگر شما به یک مراسم شام گالا دعوت شدید، توصیه می‌کنیم که بهترین و فانتزی‌ترین و لوکس‌ترین لباس خود را به تن کنید زیرا خودنمایی شرکت‌کنندگان با لباس‌هایی فاخر بخشی اصلی از شام گالا را به خود اختصاص خواهد داد.

گالا دینر چیست؟

تورها و هتل های گالا دینر

حالا که با گالا دینر آشنا شدید شاید برای شما هم جالب باشد که در آن شرکت کنید و برای یکبار هم که شده تجربه‌ی شرکت در چنین میهمانی‌هایی را داشته باشید. حقیقت این است که برخی افراد شاید هیچ گاه به گالا دینر دعوت نشوند بنابراین نباید منتظر ماند. یکی از راه‌هایی که برای هرکسی امکان شرکت در گالا دینر را به وجود می‌آورد، خرید تورهایی است که در پکیج هتل آنها شام گالا یا شام اجباری وجود دارد. به عبارت دیگر برخی از هتل‌ها برای میهمانانشان گالا دینر برگزار می‌کنند و مسافر چه بخواهد و چه نخواهد باید هزینه‌ی شام اجباری یا شام گالا را بپردازد و در آن شرکت کند! یک‌جورهایی مثل توفیق اجباری است!

اگر شما هم علاقه‌مند به شرکت در گالا دینر هستید، توصیه می‌کنیم که پیش از خرید تور از مسئولان آژانس مربوطه در رابطه با گالا دینر پرس‌وجو کنید.

گالا دینر چیست؟

برنامه ریزی برای شام گالا

شام گالا همواره مراسم لوکسی محسوب می‌شود و اغلب آن را در پایان سال میلادی و یا ابتدای سال میلادی جدید برگزار می‌کنند. این نوع مراسم همیشه اهمیت زیادی دارد به همین خاطر میزبان مراسم به همه‌چیز توجه دارد، درست مانند یک مراسم ازدواج سلطنتی.

مراسم گالا اغلب در هتل‌های مهم و بزرگ برگزار می‌گردد و برندهای مختلف تلاش می‌کنند تا در آن کالاها و برند خود را به نمایش بگذارند. با این اوصاف اگر فیلم ضبط شده‌ی یک شام گالای هالیوودی را نیز ببینید، می‌توانید به سرعت با دنیای مد و آخرین مدل‌های برندهای بین‌المللی آشنا شوید.

افرادی که میزبانی گالا دینر را بر عهده می‌گیرند وظیفه‌ی سنگینی بر عهده دارند زیرا باید با نوع سلایق هریک از میهمانان آشنایی داشته باشند و بتوانند مشترکات فکری میان آنها را پیدا کرده و بر اساس آن برنامه‌ریزی نمایند. در نهایت سودی که برگزاری گالا دینر برای میزبان دارد این است که همیشه نام او به یاد میهمانان خواهد ماند و به شهرت خواهد رسید. متناسب با نوع میهمانان موزه‌ها، رستوران‌ها، آمفی‌تئاترها و یا رستوران‌های مجلل برای این مراسم انتخاب می‌شوند.

گالا دینر چیست؟

نظر شما درباره‌ی گالا دینر چیست؟ شما چه نکاتی در رابطه با گالا دینر می‌دانید؟ آیا تا به حال با توری سفر کرده‌اید که در پکیج هتلش گالا دینر داشته باشد؟

منابع: aliveeventsagency.com.au و vocabulary.com و biagaladinner

زهرا میرزایی