سیبری، بهشت ماجراجویان در آسیا

4.8
از 4 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
اینجا به بهشت ماجراجویان در آسیا شهره است! +تصاویر واقعی
28 اسفند 1397 10:00
0

سیبری مکانی بکر، ناهموار، زیبا و در یک کلام بهشتی واقعی‌ست. احتمالا در سایت‌های مربوط به سفر یا بین هشتگ‌ها، زیاد درباره‌ی این مکان چیزی ندیده باشید اما اینجا جایی‌ست که هر دوچرخه یا موتورسواری آرزوی گشتن در آن را دارد. البته پیش از این هم گفته‌ایم که دوچرخه سواری ایرانی به این منطقه سفر کرده و خاطرات خارق‌العاده‌ای از سفرش را هم بازگو کرده است!

چه در زمستان و چه در تابستان، این مکان جادویی در هر دو زمان جذابیت‌هایی دارد که باعث می‌شود با خودتان فکر کنید چرا زودتر از این مکان بازدید نکرده بودید. جاده‌ی ترانس-سیبرین (Trans-sibrian جاده‌ای ریلی‌ست که مسکو را به جنوب‌شرق روسیه متصل می‌کند)، کوه‌های پر شکوه اورال و حس سکوت و خلوتی که شما را هنگام جستجو در بر می‌گیرد، در هیچ‌جای دیگر دنیا پیدا نمی‌شود. اما به راستی چه عواملی باعث شده که این منطقه، چنین جذابیت و اعجازی داشته باشد؟ در ادامه، مواردی را که باعث این زیبایی و شکوه شده را از نظر می‌گذرانیم، شاید روزی شما هم بخواهید عازم سیبری شوید، پس تا انتهای مطلب، همراه لست‌سکند باشید.

1) سرزمین عجایب زمستانی

شاید به نظر کلیشه‌ای بیاید اما سیبری در زمستان به یک سرزمین عجایب واقعی تبدیل می‌شود. پتوی سفیدی که در فصل سرما بر این منطقه کشیده می‌شود، چشم‌اندازی افسانه‌ای شبیه به سرزمین نارنیا را به شما نشان می‌دهد. اگرچه ممکن است پیمودن جاده‌ها قدری چالش‌برانگیز باشد و توانایی بالایی را بطلبد، اما تجربه‌ی نابی است که عطش ماجراجویی شما را سیراب میکند.

سیبری، بهشت ماجراجویان در آسیا

 

2) بهشت روی زمین

هنگام صحبت از سیبری، برای بیشتر مردم تصویری یک دست سفید تداعی می‌شود. اما اگر در تابستان به آنجا سفر کنید، رنگ سبز در همه جا، شما را متحیر خواهد کرد. تپه‌ها زنده می‌شوند و انعکاس آسمان در دریاچه‌های پر آب پیدا می‌شود. اگر فکر کنید در مواجهه با این مکان به یک گشت‌و‌گذار هر از گاهی اکتفا خواهید کرد، سیبری را دست کم گرفته‌اید؛ چرا که آرزو خواهید کرد بتوانید بی‌خیال دنیا شوید و برای همیشه اینجا بمانید.

سیبری، بهشت ماجراجویان در آسیا

 

3) جاده‌ای مشهور

راه آهن ترانس-سیبری (Trans-Siberian) در این منطقه واقع شده و به دنبال آن جاده‌ای هیجان‌انگیز قرار دارد. سفری 10 هزار کیلومتری را در 29 روز تصور کنید که از مسکو آغاز و به شهر ولادی‌وستوک (Vladivostok) ختم می‌شود؛ ماجراجویانه‌تر از این هم ممکن است؟ موتورسواری از میان شهرهای اومسک (Omsk) و کمروف (Kemerovo ) و توقف برای لذت بردن از دریاچه‌ی بایکال (Lake Baikal) تجربه‌ای شگفت‌انگیز خواهد بود و قبل از پایان اولین سفر مجبورتان می‌کند برای سفر دوم و حتی شاید سوم هم برنامه‌ریزی کنید.

سیبری، بهشت ماجراجویان در آسیا

 

4) بر بلندای کوه‌های اورال

شکوه رشته‌کوه اورال را در چه مکان دیگری می‌توان به این زیبایی دید؟ زیبایی این کوه‌های ناهموار روح هر دوست‌دار طبیعتی را لمس و او را ترغیب به اکتشاف می‌کند. به جای اینکه صرفا از این مکان عبور کنید می‌توانید کمپی کوهستانی برای یک یا دو شب داشته باشید و زیبایی‌های عمیق‌تری از طبیعت را تماشا کنید؛ شک نکنید آرامشی را در دامان طبیعت تجربه می‌کنید که کمتر جایی پیدا می‌شود.

سیبری، بهشت ماجراجویان در آسیا

 

5) به دور از هیاهو

طبیعت سیبری به قدری بکر است که حس می‌کنید جزو افراد انگشت‌شماری هستید که قدم به اینجا گذاشته‌اند. توریسم هنوز در این منطقه گسترش پیدا نکرده و این یعنی به یک راهنما احتیاج دارید. اگرچه این یک پیشنهاد است اما اگر موتورسیکلت سواری هستید که عاشق سفرهای طولانی است، باید بدانید که این تنها راه است. اگر قصد دارید برای مدتی با دنیا قطع ارتباط کنید و غرق در زیبایی شوید، شرق دور روسیه (The Russian Far East ، قسمتی از شمال و جنوب شرقی آسیا) بهترین مکان برای این کار است.

سیبری، بهشت ماجراجویان در آسیا

 

6) تجربه‌ها‌ی هیجان‌‌انگیز

موتورسواری تنها بخشی از کارهایی‌ست که در اینجا قادر به انجامش هستید. روزها و در هنگام راندن، مکان‌های ماجراجویانه‌ی بی‌شماری که آدرنالین خونتان را بالا می‌برند انتظار شما را می‌کشند. با قایقرانی وایت‌واتر (Whitewater) بر رودهای چویا ( Chuya) یا باشکائوس (Bashkaus ) می‌توانید لذت هدایت یک قایق پر سرعت را بچشید. اگر ترجیح می‌دهید بر روی زمین قدم بردارید، درنوردیدن پستی بلندی‌های دریاچه‌ی بایکال ( Lake Baikal Trail ) و یا پارک ملی تاگانای (Taganay ) و تماشای غنای حیات‌وحش، می‌تواند برایتان لذت‌بخش باشد. تماشای رشته کوه تاگانای در دوردست نیز می‌تواند تجربه‌ای حیرت‌انگیزی باشد که دل کندن از اینجا را برایتان دشوار می‌کند.

سیبری، بهشت ماجراجویان در آسیا

 

7)تجربه‌ی آفرود

تنوع مناطق مختلف سیبری این امکان را مهیا می‌کند تا بتوان بهترین سفرهای آفرودی را داشت. در حقیقت مناطق بسیاری به ویژه در منطقه‌ی آلتای (Altay) برای آفرود وجود دارد. زمین‌های خشک استپ چوایسکی (Chuyskaya ) می‌تواند محل مناسبی برای تست کردن توانایی‌هایتان باشد. در این مکان همچنین می‌توانید به تماشای اسب‌ها وشترهای در حال چَریدن بنشینید و این لحظات را با دوربین ثبت کنید؛ در غیر اینصورت چطور می‌توانید ثابت کنید که در روسیه، شتر دیده‌اید؟

سیبری، بهشت ماجراجویان در آسیا

 

8) یک تلنگر تأمل‌برانگیز

شهر یاکوتسک (Yakutsk) شامل شگفتی‌هایی‌ست که برخی از آن‌ها مربوط به عصر یخبندان می‌شوند. اینجا و در این سرما، دیدن فسیل‌های ماموت‌ها و کرگدن‌های غول‌پیکر باعث می‌شوند تصور کنیم که چه اندازه در برابر آن‌ها کوچک هستیم. از این رو، قبل از آنکه به شهر برسید بزرگراهی به اسم کولیما (Kolyma ) وجود دارد که شما را با واقعیت‌های مبهم تاریخ روبرو می‌کند و یه فکر فرو می‌یرد. این بزرگراه به نام جاده استخوان نیز معروف است؛ چرا که بعضی از بزرگراه‌ها بر روی استخوان‌های کارگرانی بنا شده‌ که در دوران استالین مجبور به بردگی بوده‌اند. حرکت در مسیر بزرگراه، بخاطر جان‌های از دست رفته‌ی آن حس تأثر عمیقی  در انسان ایجاد می‌کند. این احساس تأمل‌برانگیز تجربه‌ای‌ست که به ما قدردانی از زندگی را می‌آموزد.

سیبری، بهشت ماجراجویان در آسیا

 

سیبری می‌تواند برایتان یک سورپرایز بزرگ باشد، به ویژه اگر شما هم مانند اکثر مردم انتظاری جز یخ و برف از اینجا ندارید. پتانسیل بالا و بکر این مکان، بزرگترین جاذبه‌ی آن برای یک ماجراجوست که به محض ورود متوجه آن خواهید شد. در اینجا شما هیچ اثری از ویژگی‌های توریستی که در اکثر مناطق روسیه قابل مشاهده‌اند را نمی‌بینید اما در عوض از جاذبه‌های زیبا و پرکشش آن اشباع خواهید شد.

سیبری، بهشت ماجراجویان در آسیا

آیا تا به حال عازم سیبری یا روسیه بوده‌اید؟ به نظرتان سفر به این خطه‌ی سردسیر و عجیب در فصل سرما کار عاقلانه‌ای است؟ اصلا به هیجانش می‌ارزد؟ آیا شما این سفر را به دیگران توصیه می‌کنید؟

ما را از نظراتتان باخبر کنید.

 

منبع: thrillophilia.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.