چیزهایی که باید برای رفتن به تور یونان همراهمان داشته باشیم

4.2
از 4 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
لباس و وسایل مورد نیازی که در تور یونان باید به همراه داشته باشید
08 تیر 1397 10:00
0

اگر در حال جمع کردن وسایل خود برای یک تور کشتی کروز یونان هستید و به این فکر می‌کنید که چه وسایل دیگری امکان دارد مورد نیاز باشد یا بهتر است چه نوع لباسی با خود همراه داشته باشید، در ادامه این مطلب چند نمونه از وسایل مورد نیاز تور یونان را پیشنهاد می‌دهیم. این تور هرچند وقت یک بار با مشخصات مشابه صفحه‌ای که به آن لینک داده‌ایم، تکرار می‌شود.

قبل از پرداختن به وسایل مورد نیاز تور یونان یک نکته را در نظر داشته باشید، آب و هوای یونان با این که کشور بزرگی نیست اما در برخی ماه‌های سال تغییرات سریعی دارد و به همین دلیل نمی‌شود به پیش‌بینی‌ هوا اکتفا کرد. مواردی هم که پیشنهاد می‌دهیم برای تورهای مختلف یونان کاربردی هستند و فقط یک منطقه یا شهر مد نظر نیست.

 

بهتر است چه نوع کفشی بپوشید؟

با توجه به این که اکثر جاده‌ها در یونان به جز مناطق شهری مناسب راه رفتن نیستند، پس بهتر است کفش‌های نرم راحتی و بدون پاشنه بپوشید. پوشیدن کفش پاشنه بلند برای خانم‌ها توصیه نمی‌شود و به طور خاص اگر بخواهید از جاذبه‌های تاریخی مثل  آکروپولیس بازدید کنید، ورود با کفش پاشنه بلند به دلیل امکان آسیب رساندن به بنای تاریخی ممنوع است.

 

تور یونان

تور یونان

تور یونان

 

خانم‌ها بهتر است چه لباسی در تور یونان بپوشند؟

برای این که راه رفتن آسان باشد و گرمای هوا اذیت نکند، شلوار کاپری یا دامن با پیراهن کتانی یا نخی به همراه دمپایی پیشنهاد می‌شود. اگر در برنامه سفرتان قرار است به یک کلیسا یا صومعه هم سری بزنید بهتر است یک شال یا روسری همراهتان باشد تا اگر از شما خواستند پوشش کامل را رعایت کنید از همین روسری یا شال استفاده کنید. یکی از وسایل مورد نیاز تور یونان که حتماً باید به همراه ‌برد یک کیف دستی است اما بهتر است کیفی انتخاب کنید که ابعاد کوچکی داشته باشد و بند رودوشی مناسبی هم داشته باشد و همینطور یک یا چند جیب کناری برای دسترسی سریع به مدارک یا دفترچه یادداشت داشته باشد تا برای هربار بیرون کشیدن آن‌ها کل کیف را به هم نریزید.

تور یونان

تور یونان

تور یونان

 

لباس و وسایل مورد نیاز تور یونان برای آقایان کدام هستند؟

همانطور که بانوان باید در هنگام ورود به مکان‌های مذهبی پوشش کامل داشته باشند، آقایان هم باید شلوار  (شلوار کوتاه نباشد) بپوشند. آقایان در انتخاب لباس گزینه‌های مختلفی دارند و با توجه به سبک لباس پوشیدنشان توصیه می‌شود لباسی سبک و ساده بپوشند. کفش هم همانطور که برای خانم‌ها گفته شد کفشی راحت و با کفی نرم باشد تا در پیاده‌روی‌ها در مناطق سنگی خسته نشوید.

اگر عازم تور کشتی کروز یونان هستید، بهتر است بدانید که روی دریا با این که نسیم دریا می‌وزد اما آفتاب سوزاننده‌تر است. روی کشتی بهتر است پیراهن آستین بلند بپوشید تا پوستتان نسوزد و بهتر است کمتر جلوی آفتاب بمانید.

تور یونان

تور یونان

تور یونان

 

چه ماه‌هایی گرم و چه ماه‌هایی احتمال بارندگی دارند؟

اگر برنامه تور یونان شما درست در ماه‌های بسیار گرم یونان یعنی ژوئن، جولای، آگوست و سپتامبر است، باید عینک آفتابی، کلاه لبه‌دار و کرم ضد آفتاب به همراه داشته باشید. اگر هم سفر شما در ماه‌های نوامبر، دسامبر، ژانویه و فوریه است، بدانید که هوای آتن سردتر و بادخیزتر از چیزی است که انتظار دارید. همراه داشتن یک ژاکت و همینطور یک چتر کوچک در هنگام باران‌های ناگهانی می‌تواند شما را نجات دهد.

البته همیشه با موبایل خود وضعیت آب‌ و هوای روزهای بعد را چک کنید تا آمادگی لازم را داشته باشید.

تور یونان

تور یونان

تور یونان

 

چه چیزهای دیگری امکان دارد مورد نیاز باشند؟

از دیگر وسایل مورد نیاز تور یونان که پیشنهاد می‌شود به همراه ببرید یک کیف کوله پشتی کوچک ساده برای قرار دادن وسایل ضروری است، یک بطری با فیلتر تصفیه آب تهیه کنید تا در صورتی که خواستید از آب غیر مطمئن بنوشید اول آن را تصفیه کنید.

برای گوشی موبایل خود یک بند تهیه کنید تا آن را به دست خود وصل کنید تا از به سرقت رفتن یا به زمین افتادن جلوگیری شود.  ولتاژ برق یونان ۲۳۰ ولت است و اداپتور شارژری برای موبایل یا دوربین به همراه داشته باشید که با این ولتاژ سازگار باشد.

تور یونان

تور یونان

تور یونان

 

 منبع : whattowearonholiday

 

 

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.