کدام هواپیماها راحت‌تر هستند؟

4.6
از 5 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
کدام هواپیما از همه راحت‌تر است؟ + تصاویر
04 تیر 1397 15:00
0

اغلب مردم به دنبال این هستند که کدام پروازها و هواپیماها، سفر راحت‌تری را برایشان رقم می‌زنند؟ یک قاعده‌ی کلی هست که می‌تواند راه‌گشای مسافرانی باشد که راحتی در هواپیما برایشان حرف اول را می‌زند: از آنجایی که هواپیماهای دارای صندلی‌های وسیع‌تر، راحت تر هستند، هواپیماهای ایرباس تقریبا به شما فضای بیشتری نسبت به هواپیماهای بوئینگ می‌دهند و در نتیجه راحت‌تر هستند اما، این همه‌ی ماجرا نیست!

انواع هواپیما

در واقع، آسایش فضای هواپیما بستگی به سه عامل دارد: ارتفاع سقف، آزادی فضای آرنج و تعداد صندلی‌ها در هر ردیف. خطوط هوایی می‌توانند تا حدی که می‌خواهند ارتفاع سقف را تغییر دهند، اما بسته به تعداد صندلی‌های هر ردیف در یک نوع خاص از هواپیما، عرض صندلی تنظیم می‌شود.

حالا می‌توان با اطلاعاتی که تا اینجا به دست آمده، هواپیماهایی که ممکن است در آن‌ها احساس راحتی کمتری کنید، لیست شوند: در هواپیماهای مجهز به استاندارد شش (6) هوا که بیشترین هواپیمای جهان را تشکیل می‌دهند، مثل هواپیمای ایرباسA320 از جمله هواپیماهای A318، A319 و A321  از هواپیمای Boeing 737 یا 757 حدود 15 سانتیمتر فضای آرنج دارند. با توجه به فضای راهرو و دیوار، کمی کمتر از 2.5 سانتیمتر و تقریبا یک اینچ از فضای اضافی برای هر مسافر باقی می ماند.

هواپیماهای راحت

این موضوع در هواپیماهای بزرگ‌تر، پیچیده‌تر می‌شود، درست است که ما در Airbuses صندلی‌های گسترده‌تری نسبت به بوئینگ داریم، اما چند استثناء هنوز هم وجود دارد. نسخه مسافربری هواپیمای بوئینگ 767 که امروزه توقف تولید شده است، هنوز هم توسط تعدادی از کشورها  به ویژه در آمریکای شمالی و ژاپن استفاده می‌شود. این هواپیما یکی از راحت‌ترین‌ها برای پروازی اکونومی با صندلی های گسترده تر است. در هر ردیف از این هواپیما، ابتدا دو صندلی و سپس سه صندلی قرار گرفته است.

هواپیماهای راحت

همچنین هواپیمای ایرباسA350 معمولا دارای صندلی‌های گسترده و بزرگ در طرح 3-3-3 است. اما متاسفانه برخی از کمپانی‌های سطح پایین و پروازهای چارتری در هر پرواز 10 صندلی اضافه می‌کنند که البته در شرکت‌های هواپیمایی معمولا چنین کاری را انجام نمی‌دهند.

انواع هواپیما

ایرباس A380s به طور کلی بسیار عالی است، به خصوص اگر شما در یکی از صندلی‌های کلاس اقتصادی (اکونومی کلاس) در طبقه بالایی قرار داشته باشید، جایی که فقط هشت کرسی در هر ردیف به جای ده صندلی، وجود دارد و هر صندلی با صندلی کناری فاصله زیادی دارد. حتی طبقه پایین این هواپیما 3-4-3 و بزرگ است.

بعضی از هواپیماهای هواپیمایی بوئینگ 777 هنوز 9 صندلی دارند: هواپیماهای سنگاپور، خطوط هوایی ژاپن، دلتا و چین ایر در میان خطوط هوایی دیگر از این نوع هواپیما استفاده می‌کنند. این هواپیماها صندلی‌های زیبا و گسترده‌ای دارند و تنها یک صندلی میانی در هر بخش از طرح 3-3-3 وجود دارد. اما در حال حاضر اکثر شرکت‌های هواپیمایی با استفاده از پیکربندی 3-4-3 در 777، که بسیار باریک بوده و دارای دو صندلی متوسط در بخش مرکزی است پرواز می‌کنند. بنابراین  777 را با احتیاط انتخاب کنید.

منبع : lonelyplanet

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.