بدترین مکان روی زمین که یک پستاندار شکارچی می‌ تواند در آنجا باشد!

4.8
از 5 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
اینجا بدترین مکان روی زمین است؛ البته برای قشر خاصی! +تصاویر
13 خرداد 1399 07:00
0

هنگامی که کاشف بریتانیایی کاپیتان جیمز کوک برای اولین بار در حال کاوش در اقیانوس آرام جنوبی بود، به خدمه خود گفت که اولین کسی که زمین را ببیند، پاداش بزرگی در انتظارش خواهد بود. هیجان پسر ۱۲ ساله‌ای به نام نیکلاس را تصور کنید که با فریاد داد می‌زد: زمین، آهای، زمین و به این شکل نیوزیلند کشف شد.

 

معرفی نیوزلند توسط ارباب حلقه‌ها

قرن‌ها بعد، یک شنبه‌ای از سال ۱۹۸۸ کارشناس متفاوتی به مزرعه‌ای در دو ساعتی جنوب اوکلند وارد شد.

او یکی از افرادی بود که توسط کارگردان معروف پیتر جکسون به آنجا آمده بود. آن‌ها یک تور هوایی از تپه‌های پوشیده از مراتع گوسفندان را انجام دادند و آنجا را محل مناسبی برای فیلمبرداری مجموعه فیلم «ارباب حلقه‌ها» می‌دانستند.

ورود کاپیتان کوک همه چیز را در این سرزمین و مائوری تغییر داد- مردم بومی اولین چیزی بودند که در این کشف دیده شدند- اما کشف هالیوود تغییرات استروئیدی در آنجا ایجاد کرد.

1.jpg

فرار مغزها

برای سال‌ها، بزرگترین مشکل نیوزیلند فراز مغزها بود زیرا بهترین و روشن‌ترین کار یک ساله در استرالیا، اروپا یا آمریکا بود و این رفتن اصولا بازگشتی نداشت. اما همانطور که بسیاری از مردم دریافتند که میانه زمین، نارنیا و پاندورا که بر روی صفحه HD خانه‌هایشان واقعا یک مکان حقیقی و بدون فیلتر از نیوزیلند است، توجه به این سرزمین فانتزی به اوج خود رسید.

و اکنون پس از پیروزی در انتخابات دونالد ترامپت، تعداد آمریکایی‌هایی که به دنبال مهاجرت به نیوزیلند هستند به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده ‌است. همراه با هجوم عظیمی از آسیا، سیستم ورودی مبتنی بر شایستگی بر روی آنها اجرا می‌شود.

اگر شهر هابیت‌ها چیزی شبیه اوکلند بود، هزینه هر سوراخ معمولی به طور متوسط یک میلیون دلار می‌شد.

2.jpg

 

انقراض پرندگان بومی

حالا نیوزیلند با چیزی که مردم اجازه ورود به آن را دارند،  دست و پنجه نرم می‌کند، حیات وحشی که حالا با مردم متحد شده‌اند. تغییرات محیط توسط حیات وحش و مردم به یک سمت می‌رود.

جواب دولت این اتفاقات این جمله بوده است: همه آنها. دندان‌ها جای منقارهای را گرفته و خزها به جای پرها دیده می‌شوند.

چون وقتی انسان برای اولین بار این جزایر را در اعماق جهان پیدا کرد، چیزی جز پرندگان وجود نداشت. علاوه بر چند گونه خاص از خفاش کوچک، نیوزیلند هیچ پستاندار بومی ندارد. و در شرایطی که هیچ شکارچی وجود نداشت تا پرندگان بومی را شکار کند و بخورد، بسیاری از پرندگان بومی- از جمله کیوی محبوبشان- هرگز پرواز کردن را نیاموخته‌اند. 

مائوری (قبایل بومی نیوزیلند) بزرگ‌ترین پرندگان را تا انقراض شکار کرد و جانواران موذی با کشتی‌های اروپایی رسیدند، به بقیه آنها آسیب رساندند.

 

پروژه آپولو

گزارش شده‌است که یک چهارم پرندگان بومی نیوزیلند منقرض شده‌اند و تقریبا ۴۰۰۰ گونه گیاهی و حیوانی در معرض تهدید یا در معرض خطر قرار دارند. بنابراین این کشور از دوستداران حیوانات تا سال ۲۰۵۰ در پروژه‌ای به نام "پروژه آپولو" ی نیوزیلند کمک خواست.

این پروژه با هدف مسموم کردن یا به دام انداختن هر موجود مهاجم در جزیره -یعنی صدها میلیون موش صحرایی و موش، راسوها و قاقم‌ها، پوسوم‌ها و گربه‌های وحشی- است و کل کشور را تا سال ۲۰۵۰ خالی از هر گونه مهاجم و شکارچی بکنند.

3.jpg

هر سال، هلیکوپترهای دولتی بر فراز مناظر زیبا پرواز می‌کنند، تن طعمه غلات یا تکه‌های هویج را که توسط ۱۰۸۰ بسته‌بندی شده‌اند در محیط پخش می‌کنند، در این طعمه‌ها سمی بسیار کشنده وجود دارد که در بسیاری از کشورها ممنوع است.

 اکثریت قریب به اتفاق دانشمندان مربوط به پرنده کیوی و گروه‌های زیست‌محیطی از این عمل دفاع می‌کنند، در حالی که معترضان به حاشیه رانده می‌شوند.

من "لیست شگفت‌انگیز" را به نیوزیلند بردم و در این فکر بودم که آیا انسان می‌تواند طبیعت را به همان شکلی که آن را پیدا کرده، برگرداند و در نهایت یک کیوی پرستیدنی به نام "کروکر" را در دنیای وحشی رها کردم و در مورد هر چیزی که در زمینه نظم طبیعی می‌دانستم تجدید نظر کردم.

یک کیوی دست‌آموز در مرکز حفاظت از رای بو اسپرینگز کیوی در روکوروآ، نیوزیلند. من در مورد این سوال فکر کردم که آیا این ملت عجیب و شگفت‌انگیز در پایین جهان می‌تواند الان که بقیه جهان رازشان را می‌دانند، همچنان بکر بمانند. و متوجه شدم که کشف بهشت بسیار آسان‌تر از حفظ آن است.

 

منبع: CNN

 

 

فاطمه فراهانی
فاطمه فراهانی