بزرگترین غار یخی دنیا

4.5
از 2 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
بزرگترین غار یخی دنیا + تصاویر
03 مهر 1396 10:00
0

Eisriesenwelt که در زبان آلمانی به معنای «جهان غول های یخی» است یک غار یخی آهکی و طبیعی است که در ورفرن اتریش و در 40 کیلومتری جنوب سالزبورگ واقع شده است. این مکان بزرگترین غار یخی دنیاست که بیش از 42 کیلومتر امتداد یافته است.

این غار یخی توسط رودخانه ی Salzach ایجاد شده و روش خلق آن به جریان یافتن آب این رودخانه از گذرگاه های کوهستانی در زمانی نزدیک به 100 میلیون سال پیش باز می گردد. در طول هزاران سال، همچنان که آب زیر سنگ های این منطقه نفوذ می کرد، شکاف های داخل این سنگ های آهکی بیشتر و بیشتر شد. زمستان ها و هنگامی که هوای داخل کوه گرم تر از بیرون است، هوای سرد به داخل کوهستان وزیده و دمای قسمت های پایینی غار را کاهش داده و زیر نقطه ی یخ زدن می برد. در بهار، آب جریان یافته از ذوب شدن برف ها به شکاف های سنگی نفوذ کرده و وقتی به به بخش های پایینی و سردتر غار می رسد یخ زده و به آرامی به تشکیلات یخی شگفت انگیزی داخل غاری تبدیل می گردد.

هرچند طول غار 42 کیلومتر است، بازدیدکنندگان تنها می توانند از یک کیلومتر اولیه آن دیدن کنند که با یخ پوشیده شده، درحالیکه بقیه ی غار از سنگ آهکی تشکیل شده است. از آنجا که ورودی غار تمام طول سال باز است، بادهای سرد زمستانی به داخل غار وزیده و برف داخل یخ می بندد. تابستان ها باد سردی از داخل غار به سمت ورودی غار وزیده و از ذوب شدن تشکیلات یخی جلوگیری می کند.

بزرگترین غار یخی دنیا

این غار یخی توسط Anton Posselt یکی محقق طبیعت از سالزبورگ و در سال 1879 کشف شد. قبل از کشف او، تنها محلی ها این غار را می شناختند که فکر می کردند این غار ورودی جهنم باشد و به همین دلیل از اکتشاف آن شانه خالی می کردند. یک سال بعد این محقق گزارش پر از جزئیات خود از این اکتشاف را در مجله ای منتشر کرد اما پس از این واقعه، غار در هاله ای از تاریکی فرو رفت.

الکساندر فون مارک جز معدود غارشناسان سالزبورگی بود که اکتشاف Posselt را به خاطر داشت. او مجموعه اقدامات اکتشافی خود را در سال 1912 آغاز نمود که به دنبال آن افراد دیگری نیز به گروه کاشفان پیوستند. در سال 1920 یک کابین ویژه ی کاشفان غار ساخته شده و اولین مسیرها تا بالای کوه بنا نهاده شدند. گردشگران به دنبال این واقعه از راه رسیده و جذب محبوبیت آن شدند. بعدها کابین ها و مسیرهای دیگری نیز در اینجا ساخته شدند. امروز نیز این غار سالانه پذیرای تعداد بسیار زیادی گردشگر است.

بزرگترین غار یخی دنیا

بزرگترین غار یخی دنیا

بزرگترین غار یخی دنیا

بزرگترین غار یخی دنیا

بزرگترین غار یخی دنیا

بزرگترین غار یخی دنیا

بزرگترین غار یخی دنیا

بزرگترین غار یخی دنیا

بزرگترین غار یخی دنیا

 

منبع: amusingplanet