رویایی ترین مناطق جهان که از شدت زیبایی، غیرواقعی به نظر می رسند!

4.8
از 6 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
این تصاویر فتوشاپ نیستند، حقیقت دارند! +تصاویر
15 بهمن 1398 10:00
4

در سراسر جهان مقاصد و چشم اندازهای جذاب بسیار زیادی وجود دارد که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. بعضی به دست انسان‌ها ساخته شده‌اند و بعضی نیز در اثر خلاقیت طبیعت به وجود آمده‌اند. از درختانی هیولایی تا سازندهای صخره‌ای هرکدام جاذبه‌ای محبوب در سطح جهان به شمار می‌روند. در لست سکند همراه ما باشید تا ببینیم عجیب‌ترین چشم‌ اندازهای جهان در کجا قرار دارند.

 

1.گودال آبی بزرگ، بلیز

گودال آبی بزرگ، بلیز

این حفره بزرگ 300 متر عرض (قطر) و 125 متر عمق دارد. گودال آبی بزرگ بلیز به‌عنوان بزرگ‌ترین حفره در میان گودال‌های جهان شناخته می‌شود. در جدیدترین اطلاعاتی که از این حفره در دسترس قرار گرفته است، یک کاوشگر دریایی نقشه‌هایی سه‌بعدی از سازندهای معدنی دیده نشده این گودال که تقریباً در انتهای سوراخ قرار دارند در اختیار دانشمندان قرار داده است.

 

  1. کانیو کریستالس، کلمبیا

کانیو کریستالس، کلمبیا

مدت کوتاهی بین فصول مرطوب و خشک کلمبیا آب‌های کانیو کریستالس ترکیبی از رنگ‌های قرمز، زرد و سبز را نشان می‌دهد. این موضوع به دلیل گیاهی است که در بستر رودخانه رشد می‌کند. رنگ قرمز آن‌که مشهورتر است در ماه‌های سپتامبر تا نوامبر (اوایل شهریور تا اوایل آذر) خودنمایی می‌کند.

 

  1. تپه‌های شکلاتی، فیلیپین

تپه‌های شکلاتی، فیلیپین

تپه‌های شکلاتی در فیلیپین آن‌قدر زیبا هستند که در نظر اول با طراحی یک منظره اشتباه گرفته می‌شوند. البته این 1268 تپه، پدیده‌های طبیعی هستند که در اثر فرسایش و طی هزاران سال شکل گرفته‌اند. دلیل نام آن‌ها پوشش چمنی است که در فصل خشک سال به رنگ قهوه‌ای در می‌آید.

 

  1. دریاچه هیلر، استرالیا

دریاچه هیلر، استرالیا

این دریاچه که فقط چند متر با ساحل آبی اقیانوس کنار خود فاصله دارد، تضاد عجیبی را از نظر رنگ به وجود آورده است. رنگ دریاچه هیلر صورتی است. احتمال داده می‌شود که این رنگ خارق‌العاده به دلیل وجود جلبک‌هایی است که نوعی رنگ‌دانه تولید می‌کنند. این رنگ‌دانه‌ها در آب‌ شور رنگی غیرطبیعی را ایجاد می‌کنند. البته نوعی باکتری هالوفیلیک نیز در این پدیده نقش دارد.

 

  1. هیولای برفی، ژاپن

هیولای برفی، ژاپن

کوه توهوکو در منطقه شمالی ژاپن واقع شده است و تعداد زیادی مجسمه یخی را در خود جای داده است. این هیولاهای برفی در اصل درختانی هستند که در زمستان در اثر برف و باران و یخ زدن به این شکل در می‌آیند و توانسته اند گردشگران را به خود جذب کنند.

 

  1. پرتگاه‌های ورمیلیون، آریزونا

پرتگاه‌های ورمیلیون، آریزونا

در جنوب ایالت یوتا صخره‌ها و پرتگاه‌های ورمیلیون که جزء دیدنی‌ترین جاذبه‌های آمریکا محسوب می‌شوند، قرار گرفته‌اند. دره‌ها و قوس‌هایی از جنس ماسه‌سنگ که برای گردشگرانی که به دنبال کاوش در منطقه‌ای جدید هستند، مقصدی رؤیایی محسوب می‌شوند. صخره‌های ورمیلیون بین 600 تا 900 متر ارتفاع دارند.

 

  1. غارهای کلیسای ترول، نروژ

غارهای کلیسای ترول، نروژ

این غارها درواقع محلی برای عبادت نیستند. غارهای کلیسای ترول درواقع غارهایی از جنس سنگ مرمر و سنگ‌ آهک هستند که بازدیدکنندگان می‌توانند با پیاده‌روی (با درجه سختی بالا) از آن‌ها بازدید کنند. اصلی‌ترین جاذبه نیز غار اصلی 70 متری است که یک آبشار نیز دارد.

 

  1. برایس کنیون، یوتا

برایس کنیون، یوتا

برایس کنیون به‌ اندازه گرند کنیون شناخته شده نیست. این ستون‌ها از بخشی نرم در پایین و بخشی سخت‌تر در قسمت بالایی تشکیل شده‌اند. برایس کنیون در اثر سال‌ها هوازدگی و فرسایش ایجاد شده‌ است. غروب این منطقه بسیار دیدنی است.

 

  1. آبشار خون، جنوبگان (قاره‌ای در قطب جنوب)

آبشار خون، جنوبگان (قاره‌ای در قطب جنوب)

این رنگ متمایل به قرمز که از یخچال‌های طبیعی دیده می‌شود ناشی از آهن اکسید شده در آب‌نمک است که فرآیند آن‌ یک و نیم میلیون سال به طول انجامیده است. در ابتدا تصوّر می‌شد این رنگ به دلیل وجود جلبک‌ها است. دریاچه‌ای نمکی در زیر یخچال وجود دارد که در معرض سنگ‌های غنی از آهن قرار گرفته است.

 

  1. پارک ملی ژانگی، چین

پارک ملی ژانگی، چین

کوه‌های رنگین‌کمان پارک ملی ژانگی نتیجه فعالیت چندین میلیون ساله زمین است و منظره‌ای بسیار زیبا را پدید آورده‌اند. شیب تند آن‌ها به دلیل حرکات صفحات تکتونیکی است که از لایه‌های ماسه‌سنگی، گل‌سنگی و سنگ‌های رسوبی رنگی ساخته شده‌اند. همچنین فرسایش رودخانه در ایجاد دره‌های عمیق و قله‌های بلند نقش داشته‌اند.

 

منبع: cnn.com

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی