این ترن هوایی شما را از ارتفاع ۷۳ متری درون دره پرتاب می کند

4.5
از 2 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
اینجا می‌توانید از ارتفاع ۷۳ متری به سمت یک دره شیرجه بزنید و زنده بمانید! +تصاویر
28 اردیبهشت 1398 07:00
0

می‌توانید تصور کنید که از جایی آویزان باشید و از ارتفاع هفتاد و چند متری به حفره‌ای بزرگ در دهانه یک تونل که زیر آب است، خیره شوید؟ خب لازم نیست بیشتر از این تصور کنید. به جای این کار، می‌توانید به سرزمین عجایب کانادا، که خارج از تورنتو ساخته شده سفر کنید و خودتان را تسلیم هیجان ترن هوایی Yukon Striker بکنید.

این ترن هوایی، در روز جمعه هفته‌ی گذشته ساعت ۱۰ به وقت محلی، در کنار بقیه بخش‌های شهربازی، آماده کار شد. طبق گفته مسئولان پارک، در تاریخ ۲۵ آوریل، شرکت کنندگان در  یک قرعه‌کشی خیریه، دور اولِ سواریِ ترن را برنده شدند. اما در حال حاضر، همه می‌توانند این حس و حال عجیب سواری را تجربه کنند.

این ترن هوایی به شما جرات می‌دهد که از ارتفاع ۷۳ متری به سمت یک دره شیرجه بزنید

مسئولان شهربازی کانادا می‌گویند که این، طولانی‌ترین و سریع‌ترین ترن هوایی دنیاست که بلندترین ریل شیرجه دنیا را دارد. حالا معنی دقیقِ ترن هوایی با ریل شیرجه چیست؟ بر اساس گفته Bolliger & Mabillard، که طراحان ترن هوایی هستند، ترن هوایی با ریل شیرجه، یعنی مجهز بودن به یک بخش عمودی صاف که کسانی که سوار بر آن هستند، در حین حرکت رو به زمین قرار می‌گیرند و در نتیجه تجربه جدیدی از سواری را از سر می‌گذرانند.

مدیر کل سرزمین عجایب کانادا، نورم پیرتوف‌شِک، می‌گوید: "سواری با این ترن هوایی قطعا نفس گیر است."

این ترن هوایی به شما جرات می‌دهد که از ارتفاع ۷۳ متری به سمت یک دره شیرجه بزنید

همانطور که از اسم Yukon Striker پیداست، تم اصلی طراحی این ترن هوایی، یادآور سال‌های هجوم جویندگان طلا به کانادا، در اواخر سال‌های ۱۸۰۰ است؛ زمانی که ماجراجویان بسیاری، به قلمرو Yukon و بخش‌های شمال غربی سرازیر شدند و به دنبال ثروت‌های یک شبه می‌گشتند.

وقتی درباره سرعت صحبت می‌کنیم، باید به چند آمار جزئی، که از سوی مسئولان پارک عنوان شده اشاره کنیم، تا به معنای واقعی، متوجه ماجرا بشوید:

  • ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت: این حداکثر سرعت شما خواهد بود.
  • ۱۱۰۵ متر: شما تا این ارتفاع پرواز خواهید کرد (به اندازه طول ۱۲ زمین فوتبال)
  • ۴ : این تعداد دفعاتی است، که واژگون خواهید شد (ویژگی ترن‌های هوایی این است که شما را برعکس می‌کنند و سپس با چرخش از سمت راست به حالت عادی بر می‌گردانند.)

این ترن هوایی به شما جرات می‌دهد که از ارتفاع ۷۳ متری به سمت یک دره شیرجه بزنید

اما اگر فکر می‌کنید که همه اینها، به اندازه کافی جالب و خاص نیست، باید بدانید که این ترن هوایی، برای برخورداری از بهترین و وسیع‌ترین دیدِ ممکن صندلی‌هایی دارد که هیچ کدام کف ندارند، همینطور قبل از اینکه برای سقوط و بعد یک چرخش ۳۶۰ درجه‌ای رها شوید، یک مکث سه ثانیه‌ای خواهید داشت و پارک ادعا می‌کند که این مورد، تنها در این ترن هوایی لحاظ شده است.

افتتاحیه این ترن بسیار آرام برگزار شد. گریس پیکاک مدیر ارتباطات پارک می‌گوید: "من این شانس را داشتم، که صبح روز افتتاحیه، جزو اولین گروهی باشم که این ترن را امتحان می‌کنند و می‌دیدم که همه بسیار هیجان زده‌اند. آنها از اینکه به عنوان گروه اول سوار ترن شدند، کلی ذوق‌زده شدند و وقتی دور اول تمام شد، با هیجان کف زدند و خوشحالی کردند و موقع چرخش ۹۰ درجه، جمعیت منفجر شد."

آیا شما هم به این سطح از هیجان علاقه دارید؟ وقتی سفر می‌کنید، حتما به شهربازی‌های مقصدتان سر می‌زنید یا اینکه خیلی علاقه‌ای به تجربه‌ی بازی‌های این چنینی ندارید؟

منبع: CNN

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.