مسابقه نقد و بررسی هتل ها : برندگان تیرماه

0
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
01 مرداد 1392 00:00
0

سلام به تمامی دوستان. با جمع بندی و نتایج اولین قسمت از مسابقه نقد و بررسی هتل ها (تیرماه )در خدمت شما عزیزان هستیم. در یک ماه اول بیش از 170 نقد و بررسی تایید شدند و در مسابقه این ماه شرکت داده شدند . البته با توجه به این نکته که تقریبا نیمی از دوستان واچر یا مدرکی مبنی بر حضور در هتل ارسال ننمودند مجبور شدیم فاکتور ارسال واچر را به یکی از امتیازات در جمع بندی اضافه نماییم . به این معنی که تمامی دوستانی که واچر یا مدرک خود را ارسال نمودند +1 امتیاز برای آنها در نظر گرفته شد.


تعداد نقد و بررسی هایی که نمره بین 9 الی 10 گرفته بودند (سقف امتیازات 10 است) تقریبا تعداد 10 نقد و بررسی بود که با هم به رقابت پرداختند. البته تقریبا 95% نقد و بررسی های نوشته شده کاملا ارزشمند و حاوی نکات بسیار مهمی بوده اند که همین جا از تمامی شما دوستان که قبول زحمت کردید و برای به اشتراک گذاری تجارب خود وقت گذاشته اید تشکر مینماییم و امیدوار هستیم این روند را با قدرت و سرعت بیشتری ادامه دهید و حتی دوستان و نزدیکان خود را دعوت به انجام این کار نمایید.


دوستانی بودند که تعداد نقد و بررسی های آنها بسیار زیاد بود و در همین جا لازم میدانیم از این عزیزان تشکر ویژه ای داشته باشیم بابت تلاشی که در راه به اشتراک گذاری تجربه و دانششان انجام داده اند . لازم میدانیم برای ارج نهادن به این عزیزان اسامی این دوستان را منتشر نماییم

1- خانم ناهید عباسی
2- آقای مهدی حامدی
3-خانم بهار نبویان
4-خانم ف آ
5-آقای مهدی ملکی
6-خانم مهسا اسدالله
7-خانم ساناز وظیفه شناس
8-آقای مانی سید محمد قوامی
9-محمد قوامی
10-خانم نیلوفر پاشا
11-......


البته دوستان دیگری بودند که تعداد نقد و بررسی هایشان بالا بود اگر نام شما از قلم افتاده است عذرخواهی ما را پذیرا باشید

معرفی کاندیدها


تعداد 5 نقد و بررسی به مرحله نهایی رسیدند و واقعا کار بسیار سختی برای انتخاب برندگان داشتیم . به جهت زحمت بسیار زیادی که این دوستان برای نقد و بررسی های خود کشیده اند لازم میدانیم که این 5 نقد و بررسی را برای شما بازگو نماییم تا شما نیز بتوانید با نحوه قضاوت . سلیقه تیم داوری آشنا شوید تا برای ماه های آینده و مسابقات بعدی آماده تر باشید

آقای محمد قوامی : نقد و بررسی هتل سورملی ، کوش آداسی

من 2 هفته پیش به همراه همسر و پسر 2 ساله ام به مدت یک هفته در این هتل اقامت داشتیم. من تمام هتلهایی رو که در کوش آداسی بود و در مارکت ایران عرضه میشد را قبل از سفر بررسی کردمو تمام نظرات رو در مورد این هتل در TRIPADVISOR خوندم و با توجه به قیمت و شرایط سنی پسرم این هتل رو انتخاب کردم و از انتخابم کاملاً راضی هستم.

این هتل هر سلیقه ای رو کاملاً راضی میکنه و دارای یک تیم سرگرم کننده برای شما و بچه های شما هستن( ANIMATION TEAM) که روی برنامه زمانی مشخص برای داوطلبین تمام ورزشها رو در طول روز اجرا میکنن(والیبال ساحلی،واتر پلو،بسکتبال،دارت،فوتبال،تیروکمان و..........)

در این هتل به بچه ها در هر سنی توجه خاصی میشه و علاوه بر زمین اختصاصی برای بازی کودکان و استخرهای مخصوص بچه ها هر شب راس ساعت 9:30 برای بچه ها در آمفی تئاتر روباز هتل برنامه اجرا میکنن که خیلی متنوع هست و خود بچه ها هم مشارکت دارن.

دارای 3 استخر بزرگ و یک استخر سرپوشیده و سونای خشک و حمام ترکی هست که همه میتونن استفاده کنن ولی برای ماساژ باید پول بدی (MAIN POOL,ACTIVITY POOL,RELAXATION POOL)

در کوش آداسی اکثر هتلها دارای ساحل اسکله ای هستن و اونایی که ساحل ماسه ای دارن ساحلاشون کوچیکه ولی این هتل جزء هتلهایی هست که ساحل ماسه ای وسیع با سایبونهای مکفی داره که باز برای بازی بچه ها کاملاً امنه.

شما در این هتل هیچوقت گرسنه یا تشنه نمیمونین :
7:30-10:00 صبحانه
10-11 صبحانه برای کسایی که خواب موندن
A La Carte Villiage Breakfast:08:00-10:00 که باید روز قبل رزرو کنین
12:30-14:00 ناهار
12:30-16:30 همه روزه اسنک و میوه و پیتزا
17-18 پیراشکی و نانو پنیر در محوطه و شیرینی
19:30-21:30 شام
19:30-21:30 شام در رستوران ایتالیایی یا الاکارته که باید روز قبل رزرو کنین
24-1:00 شام برای کسانی که گرسنن

و البته در تمام طول این مدت چای و قهوه و کلیه آبمیوه ها در کافی شاپ، کنار استخر ها و کنار ساحل موجود است . تنوع و کیفیت غذا و آبمیوه و شیرینی و میوه بسیار بالا و گیج کننده است.

اتاقها همگی رو به دریا و غیر از 3 طبقه اول که مبلمان قدیمی داره از طبقه 4 به بالا کاملاً مدرن و نوسازی شده است .اتاقها کاملاً تمیز و هرروز کاملاً نظافت میشود.

SAFE BOX پولی است و روزانه باید برای اون پول پرداخت کنین و در اتاق هست .سرویس بهداشتی عالی و تمیز. حوله برای دریا و استخر با هماهنگی در حیاط به شما میدن. دمپایی ببرین که نداره. تمام اتاقها دارای بالکن اختصاصی است .داخل اتاق سیگار کشیدن ممنوعه و باید داخل بالکن بری. روزانه یک آب معدنی بزرگ در اتاق میگذارن.برخورد کارکنان خوبه

این هتل در 80 کیلومتری ازمیره و 10 کیلومتری کوش آداسی و در همسایگی پارک آبی AQUA FANTASY که پیاده میتونین برین ولی برای رفتن به شهر و AQUA LAND باید دلموش سوار شین که خیلی راحت میری جلوی در هتل و آقایی که مسوول ای کاره با بیسیم دلموش خبر میکنه برات که کرایش از دم در هتل تا شهر 4 لیر هستش.

شما هیچوقت تو این هتل حوصلتون سر نمیره .
راستی بستنی پولیه از 2 لیر به بالا که اصلاً مهم نیست .
دارای کلوپ بازیهای کامپیوتری و اسنوکر که پولیه.
دارای دستگاههای ورزشی و بدنسازی.
دارای آمفی تئاتر سرباز که هر شب برنامه داره.
موسیقی زنده هر شب کنار استخر .
زمین تنیس،بسکتبال و بازیهای گوی دار .
اینترنت رایگان در لابی عالی در اتاق و کنار استخر ضعیف .
ورزشهای آبی کنار ساحل که قایق پارویی رایگان بقیه پولی.
فکر کنم همه چیزو گفتم شما از رفتن به این هتل پشیمون نمیشین.
از فرودگاه اولین هتلی هستین که میرسین و برای رفتن به فرودگاه هم آخری هستین که هردوش حسن این هتله .
بهتون خوش بگذره



آقای میلاد محمودی : نقد و بررسی هتل رکسوس پریمیوم ، آنتالیا


هتل 5 ستاره ریکسوس پرمیوم واقع در 40 کیلومتری فرودگاه انتالیا و در منطقه بلک ( اکثر هتل های لوکس و گران قیمت در اینجا واقع شده اند) قرار دارد .این هتل دارای ساحل اختصاصی شنی به طول 1 کیلومتر میباشد.

1.زیبایی و تمیزی هتل و اتاقها
این هتل از نظر زیبایی و تمیزی کاملا بی نقص میباشد اتاق ها بسیار پاکیزه و عاری از هر نوع کثیفی هستند.مینی بار هتل بسیار پر بارهست و هروز پر میشود محتویات ان: اب معدنی. نوشابه انرژی زا. 4 رنگ نوشابه. ایس تی. شکلات. چیپس

2.پرسنل
در بدو ورود به هتل توسط دو بانوی ترک که لباس سنتی پوشیده اند با شیرینی سنتی پذیرایی شده و به پذیرش هدایت میشوید ولی در اینجا از معطل شدن و پر کردن فرمها در پذیرش خبری نیست بلکه شما به لابی هدایت شده و با ابمیوه های تازه در حین پر کردن فرم هتل پذیرایی میشوید .پس از اتمام کار فرم و واچر را به خدمه تحویل داده و آبمیوه خود را سر میکشید.پس از اندکی بانوی دیگری شما را همراهی کرده و با قسمتهای مختلف هتل زمان سرو غذا و فعالیتها و....اشنا میکند. پرسنل درگیر مستقیم با مشتری اکثرا به زبان روسی و انگلیسی اشنایی کامل دارند. بسیار گشاده رو و اماده به خدمت میباشند.

3.غذا
این هتل دارای 1 رستوران اصلی با 3 سالن مجزا و متفاوت 14 کافی شاپ (همگی رایگان) و 7 رستوران ela carte(2 رستوران 1001 شب و چینی پولی) و 4 اسنک بار میباشد.تنوع غذا بسیار بسیار زیاد و کیفیت ان عالی میباشد.

4.تفریحات و امکانات هتل
پارک ابی مجزا بسیار مجهز (ورودی این پارک ابی برای غیر ساکنین هتل 70$ میباشد)انتظارتان را می کشد پارک ابی نیز مشمول سیستم uall میباشد و تمام آبمیوه و خوردنیها در اینجا نیز برای سانین رایگان می باشد استخر بزرگ و تمیز هتل نیز گرمای تابستان را از تنتان خواهد زدود.

این هتل برای هر روز یک سرگرمی و برنامه متفاوتی دارد ولی بر خلاف هتل های دیگر زیاد از بزن و برقص خبری نیست ولی برنامه های زیبا و متنوعی (از مسابقه گرفته تا اجرای اکروبات بازی و رقص توسط معروفترین گروهها) در انتظارتان هست.

5.ورزش
قسمت بدنسازی این هتل به اندازه یک جیم حرفه ای مجهز و بزرگ هست. غیر از بدنسازی تیر اندازی با کمان واترپلو تنیس بولینگ اکواش و حتی دیوار صخره نوردی حرفه ای در هتل موجود میباشد.

6.spa
از این قسمت هر چی بگیم کم گفتیم بسیار لوکس و زیبا و بزرگ با بو ونور پردازی محسور کننده صد البته بسیار گران 200 $ تا 2000$ البته سونای خشک .روسی. بخار. باران تروپیکال و اتاق برف رایگان هستند.

7.منطقه و دسترسی
در بهترین منطقه انتالیا واقع شده ولی برای رفتن به مرکز شهر انتالیا باید 50 کیلومتر بپیمایید که هزینه ای در حدود 150 لیر باید پرداخت کرد ولی با مرکز شهر بلک 5 کیلومتر اختلاف دارد

نقاط قوت:
زیبایی و تمیزی توام با حس زندگی لوکس
پارک ابی بزرگ
مناسب برای ریلکسیشن
تنوع غذایی زیاد


نقاط ضعف:
کمبود انرژی و پویایی بدلیل وجود اکثریت مسافر میانسال خارجی


پیشنهاد ویژه : اگر از وضع مالی بسیار خوبی بهره میبرید به شما ویلاهای این هتل رو پیشنهاد میدم (از 300 تا 2000 متر مربع موجود هست) این دیگه اخر زندگی لوکس و متفاوت هست حتما امتحان کنید.

امکانات:ترانسفر فرودگاهی با لیموزین. ماساژ در محل .استخر اختصاصی.جکوزی و........



خانم مهشید مرادی رنجبر : نقد و بررسی هتل آدم و حوا ، آنتالیا


هتل آدم و حوا در منطقه لوکس Belek در آنتالیا قرار دارد که در ایران کمتر شناخته شده است.

از هتل تا مرکز بلک پیاده 10 دقیقه و سواره یک تا دو دقیقه راه است. این هتل کنار هتل‌های Max Royal و Spice قرار دارد. از بلک تا آنتالیا با ماشین 30 تا 40 دقیقه راه است. نرخ تاکسی 40 یورو بود که با احتساب هزینه برگشت 80 یورو می‌شود. اتوبوس هم هر یک ساعت وجود دارد که با هزینه‌ای حدود 6 لیر و یا 2 دلار شما را به آنتالیا می‌رساند.

پرسنل هتل آدم و حوا بسیار خوش برخورد و مؤدب و با حوصله بودند. بعضی از آنها با عنوان Angel خطاب میشدند و مثل فرشته‌ها بالهای سفید داشتند و انگلیسی را به راحتی صحبت می‌کردند. به هر مسافر یک انجل اختصاص می‌یابد که تا آخرین روز اقامت می‌توانید از طریق تلفن و یا پذیرش وی را پیدا کنید و مسائلتان را مطرح کنید. در ابتدای ورود، انجل ما هتل و امکانات آن را به تفصیل به ما نشان داد. اولین چیزی که توجه ما را جلب کرد دکوراسیون متفاوت و بسیار زیبای هتل بود؛ بروشور و راهنمای هتل نشان میداد که قبلاً برنده جایزه بهترین طراحی و دکور اروپا شده است. همه جای هتل یکدست سفید بود. میز و مبلمان، لباس پرسنل، دیوارها، دکوراسیون و.... فقط رنگ سفید مطلق دیده می شد که بسیار زیبا بود. سرتاسر هتل به جای دیوار، آیینه کاری شده بود که در بدو ورود به مدت 10 دقیقه راه رفتن در هتل را برای ما مشکل کرده بود و مدام با آیینه‌ها برخورد میکردیم! درختهایی با سیب قرمز مربع شکل به عنوان نماد هتل وجود داشت.

سالن مرتبط با اتاقها سیاه و تاریک است که به نوعی استعاره از جهنم است. برعکس سالنها داخل اتاق همه چیز سفید است؛ انگار از جهنم سالن وارد بهشت اتاقتان می شوید! اتاقها بزرگ، بسیار تمیز و ساکت می‌باشد. انجل ما وقتی فهمید ما برای ماه عسل به آنجا رفتیم اتاق را با گل و روتختی‌های ساتن قرمز تزئین کرد و کیک و میوه و آبمیوه برایمان آورد.

امکانات اتاق شامل وسایل حمام، یخچال، جکوزی، سونای بخار، گاوصندوق، تخت ماساژ، تخت خواب و یک تخت بزرگ داخل تراس می‌باشد. همچنین جنس، نوع و سایز بالشت قابل انتخاب است. دریا و مناظر بسیار زیبای اطراف و آسمان پر از ستاره در شب، از تراس قابل رؤیت است. اتاق یک دستگاه کنترل دارد که از طریق آن میزان و رنگ نور اتاق بواسطه لامپ های LED قابل تنظیم می‌باشد. شما می‌توانید اتاقتان را کاملاً آبی، سبز، قرمز و یا بنفش کنید. زمانی که کرکره تراس را تا انتها می‌بستیم اتاق کاملاً تاریک و بی‌صدا می‌شد. خمیر دندان، مسواک، ژیلت، ورق بازی و برخی لوازم دیگر هم وجود داشت ولی برای استفاده از آنها باید طبق لیست موجود، هزینه جداگانه پرداخت میکردیم. البته محتویات یخچال یا مینی بار رایگان بود. هرروز صبح اتاق به دقت ضدعفونی و تمیز میشد و حوله و ملحفه ها کاملاً تعویض میشد. اینترنت بیسیم هم با سرعت نسبتاً خوب در سرتاسر هتل و اتاقها در دسترس است.

هتل، یک رستوران خیلی بزرگ دارد و تنوع غذایی هم به حدی بود که هر نوع سلیقه‌ای را جوابگو باشد. برای صبحانه انواع سوپ، تخم مرغ، سوسیس، مربا، پنیر، میوه، آبمیوه، شیرینی‌جات، اسنک و انواع املت وجود دارد. بعضی از غذاها مثل املت آشپز خودشان را در محل رستوران دارند و با توجه به مواد انتخابی شما غذا را در حضورتان درست می کنند. اسنکها را نیز خودتان با ترکیب آنچه دوست دارید درست میکنید. ساعت سرور صبحانه از ساعت 7 تا 10صبح بود.

برای نهار و شام انواع کباب ها، غذاهای دریایی، گوشت قرمز و سفید، غذاهای رژیمی، خوراکها و سبزیجات آب پز شده، سوپ های متنوع، اسنکها، سالاد بار، وانواع میوه و دسر سرو میشود.

بخشی از رستوران عنوان Honey Moon داشت و با رنگ قرمز تزئین شده بود و مخصوص افرادی بود که برای ماه عسل به آنجا رفته بودند. برای شام هم میز هایی در محوطه باز هتل وجود داشت. هیچکس در این هتل حتی یک لحظه هم گرسنه نمی‌ماند. غیر از این رستوران که همه غذاهایش رایگان بود 6 رستوران مکزیکی، ژاپنی، ایتالیایی و... هم وجود داشت که باید هزینه جداگانه به مبلغ 10 یورو پرداخت میکردیم. اسم یکی از رستورانها Blind بود. داخل رستوران کاملاً تاریک بود و هیچ چیز دیده نمیشد و مثل افراد نابینا باید غذا را انتخاب میکردیم و هرچیزی که سرو می‌شد در تاریکی و ابهام می‌خوردیم! همچنین یک کافه توی هتل بود که هر روز بعد از ظهرها انواع شیرینی‌جات به همراه چای، قهوه و... سرو میشد و محل دنج و آرامی برای مطالعه بود.

دکوراسیون و فضای سبز بیرون بسیار شیک و زیبا طراحی شده است. طراحی و چیدمان حساب شده‌ تخت‌ها، صندلی‌ها و آلاچیق‌ها در اطراف درخت‌های نخل بزرگ به زیبایی محوطه افزوده بود. از اتاقها تا ساحل اختصاصی لب دریا کمتر از پنج دقیقه راه است. مسیر هتل تا دریا با چوب فرش شده است و می‌توان بدون راه رفتن بر روی شنها به ساحل رسید. دوشهای روباز و اتاق رخت‌کن کنار ساحل موجود است. اسکله کوچکی هم وجود دارد که در آنجا هم یک بوفه و تعدادی تخت و سایبان در نظر گرفته شده است. فضای بیرونی هتل در شب بسیار زیباست. نورهای ملایم با سبک جالبی در استخر و درخت‌ها تعبیه شده است که پیاده‌روی در شب در اطراف هتل را برای ما بسیار لذت بخش می‌کرد.

محوطه هتل دو استخر فوق‌العاده تمیز و بزرگ داشت. تختهای بزرگ و زیادی اطراف استخر و دریا قرار گرفته بود. یکسری تخت ماساژ هم داخل استخر در قسمت کم عمق قرار گرفته بود. آلاچیق هایی در محوطه هتل واسکله کنار دریا وجود داشت که با توجه به فصل باید در ساعتهای خاصی رزرو میکردیم. امکانات تفریحی ورزشی هتل کامل بود: جت اسکی، پرواز با بالن، ورزشهای دریایی، بیلیارد، گلف، دیسکو، اتاق فیتنس، حمام ترکی، اتاق ماساژ، سینما، karaokeو...

فقط برای استفاده از امکانات دریایی (حدود 60 یورو) و اتاق ماساژ و حمام ترکی و روسی باید هزینه جداگانه پرداخت میکردیم. دو تا بوفه شبانه‌روزی کنار دو استخر هتل وجود داشت و انواع سالاد، میوه، اسنک، آبمیوه و آبمیوه های دیگر را می‌توانستیم در هر ساعتی به صورت رایگان دریافت کنیم. همچنین پرسنلی که آنجا حضور داشتند مرتب برای گرفتن سفارش و سرو آن نزد ما می‌آمدند. هر روز ظهر کنار استخر یک برنامه سرگرم کننده برگزار می‌شد.

برای استفاده از استخرها با تحویل دادن کارت مخصوص حوله میگرفتیم. آب استخر بسیار تمیز و بدون کلر بود و به دلیل بزرگ بودن هیچوقت شلوغ نمی‌شد. اطراف استخر چندین WC و رختکن و حمام وجود داشت. فضای هتل ایجاب می‌کند که با لباس شنا در راهروهای اصلی هتل و رستوران راه نروید. البته مسیر اتاق‌ها به استخر و دریا طوری طراحی شده است که عبور و مرور در آن با لباس شنا هم مشکلی ایجاد نمی‌کند. در طول روز همه لباسهای اسپرت می‌پوشیدند ولی برای شام و برنامه‌های شبانه لباسهای رسمی استفاده می‌شد. مسافران هتل غالباً اروپایی و روس بودند و مسافر ایرانی وجود نداشت.

داخل هتل یک سالن خیلی بزرگ و طولانی وجود داشت که سقف آن با 5 میلیون آیینه ریز پوشانده شده است. طبق گفته پرسنل هتل طولانی‌ترین سالن اروپا می‌باشد. سرتاسر سالن تختهای سفید بود و انواع آبمیوه ها سرو میشد که اکثر آنها رایگان بودند. آبمیوه های غیر رایگان با علامت‌های مشخصی جدا شده بود که در صورت انتخاب از 200 دلار شما کسر میشود.

هر شب در این سالن یک شو به سبکهای فرانسوی، ترکی، مکزیکی، نئون پارتی، و ... برگزار میشد و همه پرسنل لباس مخصوص همان برنامه را می پوشیدند و واقعاً برنامه‌ها جذاب بودند. مثلاً در شب اجرای برنامه ترکی موزیک های سنتی نواخته شد که همراه با رقص ترکی بود. یک شب نیز برنامه‌ای به سبک کلاسیک انجام شد که همراه با آتش بازی و بند بازی که فوق‌العاده بود.

برنامه‌های هتل روی تابلوها و حتی تلویزیونهای داخل wc و آسانسورها و اتاقها دقیقاً نمایش داده می شد.

یک موضوعی برای ما اتفاق افتاد که حتماً هر هتلی که می‌روید باید دقت کنید؛ روز آخر ما به پذیرش رفتیم و تسویه حساب کردیم ولی متاسفانه دلارهایی که گرفتیم چک نکردیم. بعد از مدتی در ایران فهمیدیم یکی از 100 دلاری هایی که از هتل گرفتیم تقلبی بوده، البته من هیچ نظری در این مورد ندارم که مسئول پذیرش عمداً این کار را انجام داد یا نه. شاید هم از مسافر دیگری دلار تقلبی گرفته بوده و به ما داده. قضاوت نمیکنم.

به نظر من این هتل مناسب خانواده‌های بچه‌دار نیست. پارک مخصوص بچه‌ها و سر سره‌های آبی وجود داشت ولی تعطیل بود. همچنین اگر دوست دارید فضای هتل بسیار شاد و پر سر و صدا باشد این هتل مناسب شما نیست. ما در مدت اقامت خود در آنجا حتی یک بچه هم ندیدیم. اکثر مسافران هتل زوج‌ بودند از زوجهای جوان گرفته تا مسن.

در مجموع آدم و حوا دقیقاً هتلی بود که ما میخواستیم: بسیار تمیز، بدون سر و صدا، لوکس با دکوراسیون طراحی شده به سبک مدرن و اسپرت، منظم و با پرسنلی مؤدب.

به کلیه زوجهای جوان مخصوصاً افرادی که برای ماه عسل میخواهند به آنتالیا بروند، پیشنهاد میکنم این هتل را انتخاب کنند زیرا مطمئنم همانند ما نهایت لذت را خواهند برد.



آ پ : نقد و بررسی هتل کشتی نوح ، قبرس شمالی

ما مرداد ماه 91 به مدت هفت روز در این هتل اقامت داشتیم .

فاصله این هتل از فرودگاه حدود یک ساعت و نیم میباشد . این هتل در سال 2011 افتتاح شده و خدمات هتل بصورت فول برد میباشد.

این هتل هفت طبقه دارد که البته بعضی طبقات آخر اتاق نیست و مربوط به امکانات خاص خود هتل است . شکل این هتل به صورت یک کشتی چوبی است . لابی بزرگی دارد و در ابتدای ورود با آبمیوه و ظروف زیبایی که حاوی سیب های سبز و قرمز است از مهمانان پذیرایی میشود .

لابی اصلی هتل در طبقه پایین است ولی بخاطر اینکه به محض ورود به هتل نیاز به پایین رفتن از پله ها نباشد از همان لابی که همکف هست استفاده میشود .

اتاق ها : در ساختمان اصلی هتل اتاقهای بزرگ و تمیز هستند با بالکن و میز و صندلی های شیک و تمیز . در قسمت شرقی هتل بلوک هایی هستند که دو طبقه هستند و معمولا نرخ این اتاقها به سبب دور بودن به لابی کمی پایین تر از اتاقهای ساختمان اصلی است و مسافت این اتاقها کمی کوجکتر از مسافت اتاقهای اصلی است .

تلویزیون ال سی دی . کاناپه . صندوق امانات . در داخل اتاقها موجود است

نظافت هتل : اتاق ها بسیار تمیز هر روز اتاق نظافت میشود و کلیه لوازم بهداشتی از نو گذاشته میشود در روز اول با میوه و یک ظرف نقل داخل اتاقها گذاشته میشود .

استخر ها : این هتل مسافت بسیار بزرگی داره
- یک استخر بزرگ روبروی لابی هست که تختهایی در داخل آب قرار داده اند در قسمت کم عمق . هر شب این استخر با دستگاه های مخصوص ضدعفونی میشود در کنار این استخر تخت های خیلی شیک توری قرار داده اند جهت استراحت .
- یک استخر دیگر در ضلع دیگر هتل کمی کوچکتر
- یک استخر دیگر هتل مسافتی دورتر در ضلع غربی هتل قرار گرفته که دارای چهار سرسره آبی است از ساعت 9 تا 5 بعد از ظهر فعال هستند و یک استخر کوجک کودکان با سرسره های آبی در کنار این استخر است .
هر روز صبح مسابقات و ورزش های ابی در این استخر برگزار میشود
- یک استخر سرپوشیده در ضلع شرقی هتل و جکوزی
- سونا
- حمام ترکی

کنار هر استخر سرویس دستشویی وجود داره که هر چند ساعت یک بار نظافت میشه.

تفریحات هتل :

وجود یک کازینوی بزرگ در طبقه زیرین هتل که هر شب فعال میباشد .

شو من های این هتل که برنامه های بسیار بسیار خوبی دارند در تابستان هر شب از 9 شب تا حدود یک یا دو نیمه شب در کنار ساحل برنامه برگزار میکنند یک مکان مخصوص با میز و صندلی های شیک و سن زیبا .

برنامه های این شو من ها بسیار عالیه گاهی در کنار استخر بزرگ این برنامه ها اجرا میشه .

ساحل شنی بسیار تمیزی داره از لابی مستقیم به استخر بزرگ میرسید و بعد به دریا تختهای بسیار شیک و تمیزی در کنار ساحل قرار داره و در چمن پشت این تختها یکسری تخت که مانند الاچیق هستند که دور آن پرده ها داره جهت استراحت میشه از اونها استفاده کرد .

زمین فوتبال - زمین والیبال - زمین تنیس و والیبال ساحلی - سالن ماساژ - پارک کودکان

چند تا مرکز فروش به صورت مغازه در هتل موجوده که میشه وسایل ضروری رو تهیه کرد و نرخ مناسبی هم داره که با مراکز خرید بیرون تفاوتی نداشت .

هر روز صبح تا ظهر ورزش های ایروبیک - مسابقات بسیار جذاب توسط شو من های هتل اجرا میشه که واقعا سرگرم کننده است . به دلیل بزرگ بودن و تمیز بودن و مزایای دیگر این هتل معمولا کنسرت خواننده های معروف در این هتل برگزار میشه

رستوران هتل :

رستوران بزرگ با بهترین غذاها با کیفیت عالی و تنوع بسیار زیاد این هتل به صورت فول برد ( صبحانه ناهار شام ) خدمات میده

میز دسر بسیار متنوعی داره انواع کیک ها باقلوا شیرینی شکلات و بستنی از نظر کیفیت غذایی و تنوع غذا من به شخصه در چندین هتل 5 ستاره تاپ انتالیا اقامت داشتم که هیچکدوم به پای رستوران این هتل نمیرسه .

انواع غذاهای دریایی غذاهای گوشت مرغ گوشت قرمر ماهی میگو انواع کباب ها و جوجه کبابها موجوده

رستوران هم محیط بسته و هم محیط باز داره

پرسنل بسیار مودب و خوبی داره به محض کثیف شدن بشقاب ، سرویس تمیز میارن و یا نیاز به هر چیزی در کمترین زمان ممکن پاسخو هستند .

دو تا کافی شاپ در کنار استخر وجود داره که هم آبمیوه های خوبی دارند و هم نظافت خوب و یک کافی شاپ در طبقه پایین هتل لابی همکف با استخر

شاید تنها ایرادی که بشه از این هتل گرفت نداشتن اینترنت در داخل اتاقها ست سرعت اینترنت در لابی میانی بسیار کند بود


خانم مریم مومن سرائی: نقد و بررسی هتل گرین مکس ، آنتالیا

موقعیت :
هتل 5 ستاره " گرین مکس چروو " که قبلا به نام " چروو کلاب سیرنا " شناخته میشد در منطقه بلک واقع شده .فاصله اش از فرودگاه 25 کیلومتر و از مرکز شهر آنتالیا 30 کیلومتره .

اتاقها:
از یک ساختمان اصلی 8 طبقه تشکیل شده که شامل اتاقهای استاندارد و تراس روم هست و چندین ویلا و سوئیت خانوادگی که بصورت پراکنده در فضای بسیار وسیع هتل وجود داره و در مجموع 440 اتاق داره .

استخر:
سه عدد استخر روباز داره که استخر اصلی بزرگتره با سرسره های مختصر و استخر کودکان . دو استخر دیگه در فاصله دورتری از ساختمان اصلی قرار دارند و کوچکترند و یک استخر سرپوشیده .

رستوران و کافی شاپ :
رستوران اصلی بزرگ وتمیزه و تنوع غذایی زیادی داره که اکثراً با ذائقه ایرانی جوره .خصوصا وعده صبحانه که علاوه بر منوی ثابتی که روزانه سرو می شه ، هر روز با یک خوراک جدید شما رو سورپرایز می کنه. و انواع آبمیوه و سالاد و دسر و کیک و میوه و .... مخصوصا هندونه شیرین و خنک که بعد از آب تنی حسابی می چسبه . یه اسنک بار مختصر در مسیر رفتن به ساحل داره که غذاهای فست فودی و ایتالیایی سرو می کنه . کنار استخر اصلی ، کافی شاپ قرار داره که با انواع آبمیوه از شما پذیرایی می کنه و در تمام طول روز بازه . کنار ساحل هم یه کافی شاپ خیلی خیلی کوچک هست که آب میوه و بستنی سرو می کنه . البته داخل ساختمان اصلی هم کافی شاپ وجود داره که شبانه روزی بازه .

سرگرمی:
گروهی هستند که وظیفه سرگرم کردن مهمانهای هتل رو بر عهده دارن (Entertainment team). در طول روز با انواع سرگرمی های آبی (مسابقه و ورزش داخل استخر) همراه با موسیقی مفرح اوقات خوش و مهیجی رو برای مهمانان فراهم می کنند و هر روز به برنده مسابقه جایزه ای اهدا می شه . بعد از اون توی فضای نشیمن روباز که نزدیک کافی شاپ اصلی کنار استخره ، همه دور هم جمع میشن و هرکس از هر ملیتی می تونه بره روی سن آواز بخونه و صدای خودش رو به نمایش بذاره. گاهی اوقات هم از تلویزیون فوتبال پخش میشه . همین گروه ساعت 9:30 توی سالن نمایش روباز هتل برنامه اجرا می کنن که هر شب با شب قبلش متفاوته و می تونه نمایش کمدی ،اواز، تئاتر، مسابقه ، پانتومیم و .... باشه که تا ساعت 11 ادامه داره .

6 عدد زمین تنیس داره برای علاقمندان به این ورزش و همچنین محوطه ای که هر روز صبح مسافران می تونن تحت نظر مربی ، با پخش موزیک یوگا و یا ایروبیک کار کنند . کنار استخرکودکان ، اتاق بازی و نقاشی برای کودکان و پارک بازی قرار داره.

تفریحات آبی شامل جت اسکی و قایق سواری و پاراسیلینگ می شه که باید برای استفاده از اونها مبلغ جداگانه پرداخت بشه . البته فوتبال و والیبال ساحلی هم هست که از این قاعده مستثناست .

نقاط قوت : - پرسنل خوش برخورد و صمیمی که به زبان انگلیسی میشه به راحتی باهاشون ارتباط برقرار کرد .
- داشتن ساحل شنی به طول 350 متر
- تجربه حس آرامش بخصوص در شب
- کیفیت غذای خوب


نقاط ضعف:
- دوری از مرکز شهر که مهمترین نقطه ضعف این هتل محسوب می شه (به نظر من) . برای رفتن به مرکز شهر به سختی می تونید وسیله نقلیه پیدا کنید که باید حداقل 40 دلار برای تاکسی پرداخت کنین (البته با کلی چونه زدن و تخفیف گرفتن) . وقتی توی هتل اقامت داشتیم احساس می کردم یه زندانی هستم که دستم به هیچ جا نمی رسه .شاید خیلیها این حس فارغ بودن رو دوست داشته باشن ولی به شخصه به عنوان یه ایرانی که خرید کردن رو دوست داره دلم میخواست به مرکز شهر نزدیک باشم 
- نداشتن پارک آبی که فقط به سه عدد سرسره خلاصه میشه .
- اینترنت بیسیم چه تو اتاقها و چه تو لابی کار نمیکنه .
- تمیزی و امکانات اتاق در خور یک هتل 5 ستاره نیست . در مقایسه با هتلهای 3 ستاره دوبی ، از نظر تمیزی و امکانات پائین تره .



به غیر از نقد و بررسی های بالا نقد و بررسی های زیر نیز در لیست 10 کاندید نهایی حضور داشتند (جهت مطالعه نقد و بررسی های این دوستان بر روی اسامی زیر کلیک نمایید.)

خانم آزاده شاهرخی : نقد و بررسی هتل کروانسرای کندو، آنتالیا
آقای محسن کیا محمدی : نقد و بررسی هتل اورنج کانتی، آنتالیا
آقای پویان اسرافیلیان سلطانی : نقد و بررسی هتل افسوس پرینسس، کوش آداسی
آقای سالار محبوب یگانه : نقد و بررسی هتل کلاب فالکون، آنتالیا
آقای مهدی ملکی : نقد و بررسی هتل یلکن، آنتالیا

معرفی برنده :

با توجه به فاکتورهایی که برای انتخاب برنده اعلام کرده بودیم تقریبا تمامی دوستان بالا شانس برنده شدن را داشتند اما یکی از فاکتورهایی (ذکر نقاط مثبت و منفی و نتیجه گیری شخصی) را اکثر دوستان به صورت مشخص و به حالت جمع بندی انجام ندادند . البته این مورد ارزش کار این دوستان را نمی کاهد اما به هر حال مسابقه است و داوران میبایست بر اساس چهارچوب مشخصی که اعلام کرده بودند قضاوت مینمودند.

به هر حال بعد از 5 روز بررسی و تبادل نظر بین داوران به این نتیجه رسیدیم که آقای میلاد محمودی (نقد و برسی هتل رکسوس پریمیوم آنتالیا) را بعنوان نفر برگزیده اول انتخاب و اعلام نماییم. طبق اعلام قبلی جایزه ایشان دوربین دیجیتال کامپکت کنون(تا سقف 500000 تومان) میباشد که بعد از هماهنگی به ایشان در محل شرکت تقدیم حضور ایشان خواهد گردید.


اما برای نشان دادن حسن نیت مان تصمیم گرفتیم برای دور اول این مسابقه از دو شرکت کننده دیگر هم به شکلی ویژه تشکر نماییم :

نفر اول جناب آقای مهدی حامدی هستند که به خاطر تلاش بسیار زیاد و تعداد نقد و بررسی های بسیار بالایی که انجام داده اند (بیش از 10 نقد و بررسی) و با توجه به اینکه اکثر نقد و بررسی های ایشان حاوی نکات مثبت و خوبی بوده است (اگر چه منجر به انتخاب ایشان و حتی حضور در بین 10 نقد و بررسی برتر نباشد) تصمیم گرفته ایم بدون اعلام قبلی جایزه ای به ارزش 300000 تومان به ایشان اهدا نماییم. البته اگر قرار بود 20 نقد و بررسی اول را اعلام نماییم شاید بیش از 8 نقد و بررسی ایشان در این بین جای میگرفت.

نفر بعدی خانم مهشید مرادی رنجبر میباشند که به دلیل نقد و بررسی بسیار جذاب و زیبایی که درباره هتل آدم و حوا نوشته اند که توجه تمامی اعضا تیم داوری را به خود جلب کرده اند. همچنین ایشان به همراه نقد و بررسی خود سفرنامه خود را نیز ارسال نموده اند که این سفرنامه به زودی در سایت منتشر خواهد گردید. برای ایشان نیز جایزه ای به ارزش 250000 تومان در نظر گرفته ایم. البته شاید با کمی دقت بشیتر به فاکتورهای انتخاب برنده نقد و بررسی ایشان مقام اول تیر ماه را نیز میتوانست از آن خود نماید.

نحوه تحویل جایزه :

از تمامی برندگان دعوت میکنیم بعد از دریافت ایمیل حاوی جزییات بیشتر با مراجعه به محل شرکت جوایز خود را دریافت دارند تا بتوانیم با گرفتن عکسی یادگاری از این عزیزان و انتشار آن در وب سایت در هنگام تحویل جوایز خیال تمامی دوستان را از واقعی بودن مسابقات و تحویل جوایز آسوده نماییم.

مسابقه مرداد ماه :

طبق وعده ای که داده بودیم این مسابقه برای مرداد ماه نیز در جریان است و با توجه به این نکته مه سلیقه داوران و فاکتورهای مهم برای شما مشخص شده ایند میتوانید نقد و بررسی های بعدی خود را با توجه به نقد و بررسی های برتر تیرماه تهیه و تنظیم نمایید تا شانس برنده شدن خود را افزایش دهید.

البته هرگز این نکته را فراموش ننمایید که فلسفه این مسابقات تنها به اشتراک گذاری تجربیات شخص شما به دیگر مسافران است.

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.