راه‎‎های غیر قانونی جدید توریست‎های چینی‎ برای اقامت در امریکا

5
از 1 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
27 مرداد 1392 01:00
0

پس از افشای حیله مادران باردار چینی درکالیفرنیا که برای دریافت کارت سبز آمریکا برای کودکانشان، درظاهر با ویزای توریستی، اما دراصل با هدف زایمان کودک به امریکا سفر می‎کنند، این گروه از گردشگران که به توریست‎های تولد شهرت یافته‎اند، درماه‎های اخیر بناچار از کالیفرنیا رهسپار نیویورک شده‎اند.

به گزارش چاینا دیلی، پس از افشای روش‎های جاری مادران باردار چینی برای دریافت کارت سبز آمریکا برای کودکانشان و اعمال مقررات سخت‌گیرانه ماموران گمرگ و مرزی درایالات متحده آمریکا نسبت به ورود زنان باردار چینی در فرودگاه لس انجلس، بسیاری از مادرتوریست‎های باردار چینی برای تحقق هدف خود، زایمان در نیویورک را جایگزین کالیفرنیا کرده‎اند.

طبق همین گزارش، بازار ارائه خدمات ویژه به مادران باردار چین که اغلب از خانواده های ثروتمند چین هستند، هم اکنون با هدف ادامه همان روش دست به تغییر محل زایمان و اقامت این زنان زده و صنعت زایمان و دریافت کارت سبز را به نیویورک منتقل کرده‎اند. این امر سبب هجوم زنان باردار چینی به نیویورک شده‎است.

از این میان به دلیل وجود مراکز درمانی ویژه بروکلین، که گفته می‌شود خدمات بهتری را به مادران باردار عرضه می‌کند، بیشتر این مادران باردار روانه بروکلین شده‌اند.

در همین راستا بسیاری از مراکز زایمان درآمریکا برای دریافت منافع مالی بیشتر مخفیانه درخواست کارت سفید برای این مادران یا توریست های باردار می‎کنند که فاقد مجوز های لازم هستند . زیرا استفاده از کارت سفید، به آن‎ها امکان می دهد این مادران و نوزدان چینی را نیز به طور غیر قانونی، از انواع خدمات درمانی و معافیت‎های مالی زایمان که باهدف حمایت از خانواده‎های کم درآمد امریکایی ارائه می‎شود، بهره‎مند کنند.

این اقدام که به معنی فریب دادن مراکز رفاه اجتماعی است، با پرداخت پول از سوی این مشتریان چینی به این مراکز درمانی برای انجام این قبیل اقدامات غیر قانونی همراه است.



منبع :خبرگزاری میراث فرهنگی

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.