تئاتر بیشتر از ورزش برای بریتانیا گردشگر جذب می‌‎کند

0
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
04 آبان 1392 00:00
0

طبق بررسی های انجام شده تعداد توریست هایی که با هدف تماشای تاتر انگلیسی به بریتانیا سفر می‌کنند، به مراتب بیشتراز تعداد گردشگرانی است که با هدف مشاهده مسابقات ورزشی جذب این کشور می‌شوند.

به گزارش ویزیت بریتانیا که اخبار گردشگری بریتانیا را منتشر می‎کند، 2میلیون گردشگرخارجی علاقمند به هنر تئاتر تنها در لندن محرک مهم‎تری برای سفر گردشگران خارجی هستند که بیش از 24 درصد بیشتر از فعالیت‎ها و مسابقات ورزشی گردشگران خارجی را جذب می‌کند.

طبق همین گزارش درحدود 2.8میلیون گردشگر خارجی برای دیدن تئاتر، اپرا، کنسرت و بالت جذب بریتانیا می‌شوند درحالی که تنها 1.3 میلیون گردشگر برای مراسم ورزشی از جمله مسابقات زنده به این کشور سفر می‌کنند. این نمایانگر 14 درصد از تمام گردشگران خارجی است که تنها برای تاتر به بریتانیا می‎آیند درحالی که این امار برای فعالیت های ورزشی تنها 4 درصد است. از دیگر سو گردشگران هنردوست بیش از 2.7 میلیارد پوند درآمد به خزانه بریتانیا تزریق می کنند که به طور سرانه نفری 983 پوند می‎شود.

"سندی داو"مدیر اجرایی سایت ویزیت بریتانیا می‎گوید:«قدرت هنر تاتر و نمایش در کشور ما خواه در لندن باشد یا در" وست اند"یا مراکز هنری بزرگ دیگر درکشور سبب جذب حجم بالایی از گردشگران خارجی شده است که عمدتا اهل فرهنگ و هنر هستند." دراین میان گردشگران هنردوست امریکایی بیشترین سهم را در بازار توریسم هنری بریتانیا دارند که سالانه 426 هزار نفر برآورد شده است. سپس گردشگران استرالیایی هستند که این میزان گردشگر، قدرت صادرات هنری این بریتانیا را نشان می‎دهد. توریسم تاتر بریتانیا به ویژه در سال 2013 شاهد بالاترین و قدرتمند ترین میزان رشد بوده است که میزان فروش بلیت را به بیش از 20 درصد افزیاش داده است .

منبع : خبرگزاری میراث فرهنگی

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.