آتش‌ سوزی در پرواز پکن - تهران/ مهارت خلبان جان مسافران را نجات داد

0
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
18 آبان 1392 00:00
0

پرواز پکن به مقصد تهران با شماره پرواز 801 که پنجشنبه هفته گذشته قرار بود فرودگاه پکن را به مقصد فرودگاه امام خمینی ترک کند دچار نقص فنی شده و موجب ترس و وحشت مسافران شد.

این هواپیمای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی قرار بود که ساعت 24 به وقت محلی، فرودگاه پکن را به مقصد تهران ترک کند اما به دلیل نقص فنی این پرواز با تاخیر 4 ساعته انجام شد.

براساس این گزارش، پس از اینکه هواپیما در ساعت 4 صبح از باند فروگاه پکن برخاست پس از 20 دقیقه پرواز با نقص فنی مواجه شده و یکی از موتورهای هواپیما آتش می گیرد.

سرانجام خلبان توانست با مهارت، هواپیما را دوباره در فرودگاه پکن به زمین بنشاند اما این موضوع موجب ترس و وحشت مسافران شده و مشکلاتی را برای آنها به همراه داشت.

یکی از مسافران این پرواز با بیان اینکه این هواپیما با تاخیر پرواز داشته بنابراین نقص فنی آن قبل از پرواز هم مشخص شده بود، گفت: این هواپیما چند دقیقه پس از پرواز، دچار آتش سوزی شد و تنها مهارت خلبان بود که جان مسافران را نجات داد.

وی افزود: خلبان توانست با وجود نقص فنی، هواپیما را دوباره به فرودگاه پکن بازگرداند اما این موضوع موجب ترس و وحشت مسافران شده و شرایط نامناسبی را برای مسافران ایجاد کرده بود.

=======================================================

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ‌هواپیمای بوئینگ 747 پرواز مسیر ‌پکن - تهران شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران لحظاتی پس از بلند شدن در فرودگاه پکن، دچار نقص فنی در یکی از موتور‌‌ها شد.

این بوئینگ 747 قرار بود با شماره پرواز‌ 801 مسافران را به تهران منتقل کند که با این نقص فنی مواجه شد و به پکن بازگشت.

ظاهراً قرار بود هواپیمای یادشده ساعت 24 (به وقت محلی) پنجشنبه 7 نوامبر، فرودگاه پکن را به مقصد تهران ترک کند، اما به دلیل نقص فنی این پرواز با تأخیر چهار ساعته انجام شد که در این پرواز هواپیما دچار نقص فنی شد.

مدیرکل روابط عمومی ایران‌ایر در این‌ مورد به خبرنگار فارس گفت: بوئینگ 747 هما لحظاتی پس از بلند شدن از فرودگاه پکن، یکی از موتور‌های خود را از دست می‌دهد و بدون هیچ حادثه‌ای با سه موتور به فرودگاه بر می‌گردد.

شاهرخ نوش‌آبادی با اشاره به مهارت خلبان این پرواز در کنترل هواپیما و عملکرد سریع وی، اظهار داشت: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بلافاصله پس از اطلاع‌ از این موضوع ابتدا به مسئولان دفتر پکن خود، اعلام کرد از مسافران پذیرایی کامل به عمل آید، سپس هواپیمای جایگزین (BACK UP) از ایران به سمت پکن فرستادیم.

وی با بیان اینکه هواپیمای جایگزین این پرواز هم بوئینگ 747 بود، اضافه کرد: به همراه این هواپیما قطعه و تیم تخصصی تعمیرات هواپیما را از تهران به پکن فرستادیم تا مشکل هواپیمای مذکور را هم بررسی و احتمالاً رفع کنند.

مدیرکل روابط عمومی ایران‌ایر اضافه کرد: مسافران این پرواز حدود یک ساعت پیش در فرودگاه امام خمینی (ره) به زمین نشستند.

منبع : خبرگزاری مهر | خبرگزاری فارس

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.