تلاش امارات برای سفر بدون ویزای شهروندانش به منطقه شینگن

0
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
07 آبان 1392 00:00
0

ا احداث پروازهای مستقیم میان ابوظبی و دبی به کشورهای اروپایی، گردشگری میان امارات و کشورهای اروپایی رشد سریعی داشته است از این رو مقامات امارات در صدد حذف مقررات صدور ویزای شینگن برای شهروندان اماراتی هستند.

این اقدام که در صورت اجرا و تصویب پرستیژ فرهنگی و جهانی نیز برای گردشگری امارات محسوب می‎شود بیش ازهرچیز با تصمیم مقامات اماراتی برای آزاد سازی سفر میلیون‎ها گردشگر از 26 کشور عضو شینگین همراه است و درصورت تصویب و اجرا امارات نخستین کشور عرب است که شهروندانش از مقررات صدور ویزای شینگن معاف می‎شوند.

این طرح هم اکنون در دست بررسی و تصویب نهایی در پارلمان اروپاست. درصورت تصویب این طرح، امارات نخستین کشور عرب و دومین در خاورمیانه و سومین درمیان کشورهای اسلامی است که شهروندانش از این امیتاز برخوردار می‎شوند.

سفیرامارات با برخورداری از شرایطی چون 500 سفر درخطوط هوایی در هفته و کشوری امن و بدور از فعالیت‎های تروریستی و نیز گردشگرانی ثروتمند که سالانه حدود 50 میلیون یورو درآمد برای کشورهای اروپایی تامین می‎کنند، شانس خود را در این زمینه بسیار بالا ارزیابی کرده است.

امارات تلاش مشابهی را نیز برای ازاد سازی سفر بدون ویزا به کشورهای منطقه کاراییب و پاسیفیک آغاز کرده است.

منبع : خبرگزاری میراث فرهنگی

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.