جشنواره گل لاله گچسر + تصاویر

4.7
از 7 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
01 خرداد 1393 01:00
0

همه ساله اواسط اردیبهشت ماه، گچسر میزبان جشنواره گل های لاله است. این مراسم که از سال 1377 همه ساله در روستای گرماب از توابع گچسر در منطقه آسارا و در 53 کیلومتری جاده کرج- چالوس برگزار می شود، بازدیدکنندگان بسیاری را به آنجا می کشاند تا جایی که گاه تعداد بازدیدکنندگان در روزهای جشنواره، به چند ده هزار نفر هم می رسد؛ به عنوان مثال در سال 1391، حدود 500 هزار نفر از این جشنواره بازدید کرده اند.

مساحت باغ لاله های گچسر حدود 10 هزار متر مربع است که با حدود یک میلیون پیاز گل لاله، بین 32 گونه از میان 1400 گونه گل لاله شناخته در جهان را در خود جای داده که می توان از گونه های فنجانی، جامی، پرگلبرگ، قدحی، ستاره ای، حاشیه دار، و در رنگ های قرمز، نارنجی، زرد، ارغوانی و صورتی نام برد که جلوه ای به غایت زیبا به آن بخشیده است.

ورود به باغ گل های لاله برای عموم آزاد و رایگان است اما به علت کمبود جای پارک و ازدحام جمعیت، پیشنهاد می شود ساعات و روزهای خلوت تری را برای رفتن به آنجا در نظر بگیرید.

پس از بازدید از جشنواره گل های لاله می توانید برای صرف ناهار به شهرستان آسارا در همان نزدیکی بروید و پس از صرف ناهار اگر هنوز فرصت داشتید؛ بازدید از غار یخ مراد را از دست ندهید. غار یخ مراد با قدمتی 40 میلیون ساله و با قندیل هایی از سقف آویخته و از کف روئیده که اصطلاحا استالاگتیت و استالاگمیت خوانده می شوند، در حوالی روستای آزادبر و از توابع گچسر، قرار دارد. برای غارنوردی احتیاج به وسایل و تجهیزات مناسب دارید ولی دیدن همان ورودی و ابتدای غار هم جذابیت ویژه ای دارد. برای رسیدن به این غار، در کیلومتر 65 جاده چالوس، وقتی تابلوی روستای کهنه ده را دیدید وارد فرعی می شوید. حدود 4کیلومتر که در مسیر، حرکت کردید به یک دو راهی می رسید که سمت راست شما را به غار یخ مراد می رساند.

طبیعت زیبای جاده ی چالوس، دیدار از باغ گل ها و جشنواره لاله گچسر، و استراحت در کنار رودخانه، و بازدید از غار یخ مراد، می تواند یک روز دل انگیز بهاری را برای شما دلپذیر و خاطره انگیز نماید.

 جشنواره گل لاله گچسر

 جشنواره گل لاله گچسر

 جشنواره گل لاله گچسر

 جشنواره گل لاله گچسر

 جشنواره گل لاله گچسر

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.