با پاسپورت کدام کشورها، بیشتر می توان سفر کرد؟

4.5
از 2 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
03 اردیبهشت 1394 10:25
0

پاسپورت یکی از ملزومات سفر به کشورهای دیگر است و بدون این دفترچه چند صفحه ای امکان مسافرت وجود ندارد. برای ورود به کشورهای دیگر ممکن است نیاز به گرفتن ویزا یا روادید باشد اما مراودات دیپلماتیک بین کشورها این امکان را بوجود اورده است که تنها با استفاده از خود پاسپورت و بدون گرفتن ویزا بتوانید به کشور دیگری سفر کنید. این مورد باعث کاهش صرف زمان برای مسافر و آسودگی بیشتر فرد می شود. حال مجموع و یا وب سایت هایی هستند که با بررسی موارد پاسپورت کشورها را براساس کشورهایی که بدون دریافت ویزا می توان به ان سفر کرد را ارزیابی می کنند. نمونه ای از این وب سایت ها https://www.passportindex.org است که طبقه بندی از این موضوع انجام داده است.

براساس اطلاعات ارائه شده پاسپورت کشور آمریکا و انگلیس با امکان سفر به 147 کشور بدون ویزا در رتبه اول قرار دارند و در رتبه دوم کشور فرانسه، کره جنوبی و آلمان با 145 کشور قرار گرفته اند. رتبه سوم از این رقابت به کسور سوئد و ایتالیا با 144 کشور تعلق دارد و در رتبه چهارم هم کشورهایی مانند ژاپن و فنلاند با امکان سفر به 143 کشور دیده می شود. در این میان کشور عزیزمان ایران با 47 کشور در رتبه 70 قرار دارد. پایین ترین رتبه در این رده بندی به کشورهای سودان جنوبی و میانمار با 28 کشور قابل سفر تعلق دارد.



منبع :مجله سخت افزار

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.