معرفی آبشار زیبای سنگان در شمال تهران + تصاویر

4.7
از 3 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
24 خرداد 1394 16:26
0

با 60 متر ارتفاع ، آبشار سنگان یکی از زیباترین آبشارهای رشته کوههای البرز در شمال تهران می باشد. این آبشار در 2700 متری روستای سنگان قرار دارد.


در زمستان ، این آبشار شکلی یخی به خود می گیرد و قطرات آبی که از آبشار به پایین می ریزند یخ می زنند و شکلی زیبا به این آبشار می دهند.


در فصل تابستان معمولا به دلیل بارش کم باران این آبشار نیز آب کمتری دارد. این آبشار پس از بارش شدید باران در فصل های بهار و پاییز زیبایی چشمگیری پیدا می کند. پیش تر از طریق روستای سنگان بالا طی 3 ساعت پیاده روی به این آبشار می رسیدید اما با ساخت مسیر جدید ، این پیاده روی به یکساعت کاهش پیدا کرده است.


چه زمانی برای دیدن این آبشار مناسب است :

اگر دوست دارید قندیل های یخی و آبشار یخ زده را ببینید قطعا باید در اواسط زمستان به این منطقه دیدنی بروید. در غیر این صورت در تمام فصول دیگر می توانید از دامنه های قله پهنه سرا به این منطقه بروید. اوج شکوه و زیبایی آبشار سنگان در ماه های فروردین و اردیبهشت می باشد.

معرفی آبشار سنگان

معرفی آبشار سنگان

معرفی آبشار سنگان

معرفی آبشار سنگان

معرفی آبشار سنگان

معرفی آبشار سنگان

معرفی آبشار سنگان

معرفی آبشار سنگان

مسیر رسیدن به آبشار سنگان :

تهران – شهران – بلوار کوهسار – جاده امامزاده داوود – پس از طی حدود 10 کیلومتر و با فاصله کمی بعد از شهر سولقان راه فرعی به سمت سنگان را در سمت چپ دنبال کنید.


معرفی آبشار سنگان

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.