تبلیغ متفاوت و زیبای یک خانواده رومانیایی برای سفر به ایران

4.5
از 2 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
27 مرداد 1394 09:27
0

ماجرای ایران دوستی یک خانواده رومانیایی، به بحث داغ رسانه های بریتانیا بدل شده است. اما آنها چگونه به ایران علاقمند شدند؟

چند روز پیش یک خانواده رومانیایی 4 نفره ماشین خود را در اطراف موزه لندن پارک کردند و 2 ساعت به بازدید از موزه پرداختند، وقتی برگشتند با صحنه عجیبی روبرو شدند؛ همه شیشه های ون آنها شکسته شده بود. آنها در ابتدا فکر کردند از ماشین شان دزدی شده است، اما لحظاتی بعد متوجه شدند که پلیس امنیت آنجا به وجود بمب در اتومبیلشان مشکوک شده است؛ روی ون آنها نوشته بود «ایران کبیر».

کریستیان پدر خانواده که از این اتفاق بسیار عصبانی است، می گوید: من به کلانتری رفتم و آنها حتی از من معذرت خواهی هم نکرند، من نمی توانم برای یک معذرت خواهی التماس کنم. اما آنها وارد اموال شخصی من شدند، به اموالم آسیب زدند. من پلیس را به علت کاری که کردند مقصر نمی دانم بلکه به علت اینکه حتی یک معذرت خواهی هم نکردنند، آنها را مقصر می دانم.

کریستیان و خانواده اش که خانه ای در آلمان دارند، با ماشینشان به بسیاری از کشورهای دنیا سفر کرده اند، در طول سفرشان به ایران بود که آنها عاشق ایران شدند و تصمیم گرفتند به شکلی برای سفر به ایران تبلیغ کنند. اما چه شد که آنها عاشق ایران شدند؟

کریستیان و همسرش زندگی جدیدشان را حدود 5 سال پیش شروع کردند و تصمیم گرفتند به کشورهای مختلفی سفر کنند، اولین مقصد آنها هند بود و در مسیر سفر به هند آنها باید از ایران عبور می کردند، آنها تصمیم داشتند فقط 5 روز در ایران بمانند، اما در آخر 2 ماه در ایران ماندند.

کریستیان درباره سفرش به ایران می گوید: ما در آن زمان نگاه خوب و مثبتی نسبت به ایران نداشتیم، اما در هر صورت به ایران رفتیم، زیبایی ایران و نحوه برخورد مردم با ما باعث حیرتمان شد. تاکنون در هیچ کشوری با ما به این خوبی برخورد نشده بود، ما انتظار دیگری از مردم ایران داشتیم.

از این خانواده وقتی در کرج بودند دزدی می شود، آنها در شرایط سختی قرار می گیرند و در فضای مجازی از مردم کمک می خواهند، بعضی از مردم آنها را به خانه خود دعوت می کنند، بعضی سعی می کنند به آنها کمک مالی کنند این حمایت ها کریستیان را تحت تاثیر قرار داد.

او درباره این موضوع گفت: قبول دارم برای ما در ایران اتفاقات بدی هم افتاد، اما واکنش مردم و مقامات پس از آن فوق العاده بود، مقامات ایرانی ما را به دفتر خود دعوت کردند و از ما عذرخواهی کردند. این چیزیست که در لندن اتفاق نیفتاد. چیزی که برای ما در ایران و انگلیس اتفاق افتاد هر 2 غیرقابل انتظار بود. ما به مردم پیشنهاد می کنیم به ایران بروند و دیدگاهشان را نسبت به ایران خود بسازند.

این خانواده که به خانه 100 ها ایرانی نیز دعوت شده بود از سفرشان به ایران در سال 2013 بسیار خشنود هستند.

گفتنی است کریستیان ترجیح داده فرزندانش را به مدرسه نفرستد او معتقد است فرزندانش در طول سفرهای مختلف آموزش می بینند.

 تبلیغ متفاوت و زیبای یک خانواده رومانیایی برای سفر به ایران

 تبلیغ متفاوت و زیبای یک خانواده رومانیایی برای سفر به ایران



منبع: خبر آنلاین

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.