اولین بانوی راهنمای گردشگر قطارهای توریستی ایران

0
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
12 آبان 1394 11:00
0

اولین بانوی راهنمای گردشگر قطارهای توریستی ایران تاکید کرد: نبود سرویس بهداشتی مناسب مشکل اصلی گردشگران خارجی است. ‏


«نرگس ندرلو» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، گفت: دو قطار گردشگری با حضور گردشگران خارجی با نام‌های عقاب طلایی و "هزار و یک شب" به ایران وارد می‌شوند که راهنمای گردشگر عقاب طلایی آقا بود و من به‌عنوان راهنمای گردشگر خانم برای مسافران خارجی با قطار "هزار و یک شب" همراه گردشگران بودم. ‏ ‏


وی افزود: قطار "هزار و یک شب" که گردشگرانی با تحصیلات بسیار بالا مسافر آن بودند، سومین قطار گردشگری خارجی به ایران بود، اما این قطار ویژگی منحصر به فردی با سایر سفرها داشت که آن را با بقیه متفاوت می‌کرد . این سفر توسط شرکت راه‌آهن ایران برگزار می‌شد؛ این در حالی است که سفرهای قبلی توسط قطار ترکیه انجام می‌گرفت.


این راهنمای گردشگری خاطرنشان کرد: عنوان تور گردشگری این قطار که با همکاری آژانس مسافرتی آیتو برگزار می‌شد، استانبول تا اصفهان است و به مدت دو هفته برگزار شد که گردشگران یک هفته در ترکیه و یک هفته در ایران به بازدید از مناطق گردشگری می‌پردازند.


وی اظهار کرد: اولین مقصد گردشگران قطار هزار و یک شب در ایران زنجان است که همواره مورد توجه آنان بوده و بازدید از گنبد سلطانیه به‌عنوان رتبه دوم بلندترین گنبد جهان برای این گردشگران حیرت‌انگیز بوده است.


ندرلو تصریح کرد: در نظر داریم در دوره‌های بعدی این سفر امکان بازدید از کارگاه‌های چاقو و ملیله برای گردشگران فراهم شود تا با این هنر بیش از پیش آشنا شوند.


وی یاد‌آور شد: با توجه به اینکه برای اولین‌بار در تاریخ ایران امکان سفر با قطار برای گردشگران خارجی میسّر شد، گردشگران از امکانات این قطار بسیار راضی بودند و نبود حمام در قطار را تنها مشکل خود می دانستند و اعلام کردند امکانات این قطار بسیار بالاتر از قطار سایر کشورها است.


این فعال گردشگری عنوان کرد: بزرگ‌ترین مشکل گردشگران خارجی در ایران که علاوه بر این گردشگران مسافران ایرانی نیز با آن درگیر هستند، سرویس بهداشتی است که در بسیار از سفرها مشکل‌ساز شده است.


وی ادامه داد: از مشکلات دیگری که متاسفانه گردشگران خارجی با آن درگیر هستند مسلط نبودن راهنمایان گردشگر و پذیرش هتل‌ها به زبان انگلیسی است و لازم است در این زمینه برنامه‌ریزی‌های جدی انجام شود.


وی اعلام کرد: مهمان‌نوازی ایرانیان همواره مورد توجه گردشگران خارجی بوده و همواره از اینکه ایرانیان با لبخند آنها را بر سر سفره خود مهمان می‌کنند، برایشان جذابیت داشته است.


به گزارش ایسنا، «ندرلو» در پایان گفت: با توجه به اینکه سفر گردشگران قطار هزار و یک شب به ایران در فصول پاییز و بهار انجام می‌شود، در ماه می پذیرای این گردشگران خواهیم بود و هم اکنون مقدمات طولانی شدن سفر این گردشگران به ایران در حال انجام است.

منبع : ایسنا


لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.