زنجیره انفجارهای انتحاری در قلب سیاسی اروپا؛ ۳ انفجار، ۱۳ کشته و ۳۵ زخمی

4.5
از 4 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
03 فروردین 1395 15:01
0

همزمان با تشکیل حلقه امنیتی اطراف فرودگاه بروکسل و هجوم نیروهای امنیتی و پلیس بلژیک به فرودگاه، حرکت قطارها به سمت فرودگاه متوقف شد و عملیات تخلیه مسافران از فرودگاه به سرعت آغاز شد. برخی منابع از لغو پروازها برای اطمینان از عدم بمب گذاری در هواپیماهایی که قصد ترک فرودگاه بروکسل را دارند، خبر می‌دهند. علاوه بر این دو انفجار، انفجار تازه‌ای در ایستگاه متروی مالبیک بروکسل در نزدیکی مقر اتحادیه اروپا رخ داد که بر ابعاد حادثه افزود. دست کم یازده کشته و بیست و پنج زخمی در میان قربانیان این حادثه تروریستی هستند.

به گزارش انتخاب، چهار روز پس از دستگیری صلاح عبدالسلام عامل اصلی حملات تروریستی پاریس در بلژیک، ساعت 8 صبح امروز به وقت محلی، فرودگاه بروکسل پایتخت بلژیک با حملات تروریستی مواجه شد.

دقایقی پیش دو انفجار تروریستی در سالن خروجی مسافران فرودگاه بروکسل به زخمی شدن شماری از مسافران منجر شد و برخی منابع خبری از وقوع انفجار دوم در باند فرودگاه رخ داده است. شواهد اولیه نشان می‌دهد تروریست‌ها قصد انفجار بمب در هواپیما را داشته‌اند اما پیش از سوار شدن به هواپیما شناسایی شده‌اند.

علاوه بر این دو انفجار، انفجار تازه‌ای در ایستگاه متروی مالبیک بروکسل در نزدیکی مقر اتحادیه اروپا رخ داد که بر ابعاد حادثه افزود.

همزمان با تشکیل حلقه امنیتی اطراف فرودگاه بروکسل و هجوم نیروهای امنیتی و پلیس بلژیک به فرودگاه، حرکت قطارها به سمت فرودگاه متوقف شد و عملیات تخلیه مسافران از فرودگاه به سرعت آغاز شد. تمامی پروازهای فرودگاه بروکسل برای اطمینان از عدم بمب گذاری در هواپیماهایی که قصد ترک این فرودگاه را داشتند، لغو شد.

بر اساس خبرگزاری بلژیک، یکی از عاملین انتحاری پیش از انفجار، با فریاد کلماتی را به زبان عربی می‌گفته است.

بر اساس تازه‌ ترین آمار، دست کم یازده کشته و بیست و پنج زخمی در میان قربانیان این حادثه تروریستی هستند.
روز جمعه، پلیس بلژیک در پی یک درگیری خونین توانست، صلاح عبدالسلام، یکی از مظنونان اصلی انفجارهای مرگبار ماه نوامبر پاریس، و چند نفر دیگر را دستگیر کند. یکی دیگر از دستگیرشدگان منیر احمد الحاج معرفی شده که پلیس بروکسل می‌گوید نام او هم در فهرست افراد تحت تعقیب بلژیک بوده است.
در پی دستگیری این افراد، پلیس و نهادهای امنیتی بلژیک به منظور مقابله با اقدامات تلافی‌جویانه احتمالی به حالت آماده باش در آمدند. هنوز مشخص نیست که آیا حملات تروریستی امروز در فرودگاه بروکسل، اقدامی تلافی جویانه از سوی عوامل داعش برای دستگیری صلاح عبدالسلام بوده یا یک اقدام تروریستی مجزا محسوب می‌شود.


منبع: انتخاب

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.