9 پیتزای معروف در آمریکا

4.3
از 55 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
19 مرداد 1395 11:00
0

همه پیتزاها سه بخش اصلی دارند: خمیر، پنیر، مواد پیتزا. اما همین غذای ساده صدها نوع مختلف دارد و تبدیل به یک صنعت 30 میلیارد دلاری در دنیا شده است. در اینجا 9 پیتزای مختلف که در آمریکا بسیار معروف هستند به شما معرفی می کنیم:

1. پیتزای اوریجینال ناپلی

این همان پیتزایی است که ایتالیا را ترک کرد و با مهاجرین ایتالیایی به آمریکا آمد و جرقه ابتکار آمریکایی ها با این پیتزا زده شد. در واقع ایتالیا تلاش می کند این پیتزا وارد لیست میراث جهانی یونسکو شود. خمیر این پیتزا از آرد ایتالیایی تیپ 00 (tipo 00) درست می شود، بسیار نازک است و در آتش چوب پخته می شود. بر روی پیتزا حداقل مواد قرار داده می شود : سس گوجه فرنگی، پنیر موتزارلا و ریحان. چون اگر این مواد زیاد شوند خمیر خم شده و خیس می شود.

9 پیتزای معروف در آمریکا

2. پیتزای کالیفرنیایی

پیتزای کالیفرنیا خمیری مثل پیتزای ناپلی یا پیتزای نیویورک دارد اما روی آن با مواد غیر معمول پر می شود. در دهه 80 میلادی سر آشپز اد لادو برای اولین بار پیتزایی با پنیر ریکوتا، فلفل قرمز، خردل و پاته درست کرد و آشپز معروف ولفگانگ پاک از آن بسیار خوشش آمد و اد لادو را استخدام کرد. لادو به درست کردن پیتزاهای مبتکرانه از جمله با سوسیس اردک و سالمون دودی ادامه داد.

در سال 1985 لادو اولین منو پیتزا را برای رستوران معروف California Pizza Kitchen ایجاد کرد که به شهرت ملی رسید.

9 پیتزای معروف در آمریکا

3. Deep Dish شیکاگو

در دهه 40 میلادی پیتزا فروشی Uno در شیکاگو برای اولین بار deep dish pizza را درست کرد. این پیتزا مانند کیک پای بسیار ضخیم و پرمایه است. خود خمیر ضخامت کمی دارد و نازک است اما مواد روی پیتزا زیاد هستند. به همین دلیل این پیتزا احتیاج به زمان زیادی برای پختن دارد و اگر پنیر روی پیتزا قرار بگیرد در طول پخت آب می شود. به همین دلیل در این پیتزا مواد برعکس قرار داده می شوند. یعنی اول پنیر قرار می گیرد بعد گوشت و سبزیجات و سپس یک لایه سس گوجه فرنگی که به مواد کمک کند با ملایمت پخته شوند.

9 پیتزای معروف در آمریکا

4. Thin Crust شیکاگو

پیتزای Thin Crust از پیتزای نیویورک ترد تر است و معمولا مربعی بریده می شود. سس این پیتزا تند است و مقدار زیادی گوشت در آن استفاده می شود.

9 پیتزای معروف در آمریکا

5. پیتزای دیترویت

پیتزای دیترویت مانند پیتزای سیسیلی مربع شکل است که بسیار ضخیم است و روی آن سس مارینارا ریخته می شود. خمیر آن در یک ماهی تابه با روغن زیاد سرخ می شود تا لبه های ترد آن را ایجاد کند. این پیتزا در دیترویت طرفداران زیادی دارد.

9 پیتزای معروف در آمریکا

6. New England Greek

پیتزای یونانی به پیتزایی گفته می شود که توسط مهاجران یونانی در نیو انگلند آمریکا درست می شود. خمیر این پیتزا در ماهی تابه و با روغن خیلی زیاد درست می شود که یک خمیر طلایی و ترد را ایجاد می کند. این پیتزا با مواد پیتزای یونانی یعنی پنیر فتا، کنگر فرنگی و زیتون کالاماتا پر می شود.

9 پیتزای معروف در آمریکا

7. Thin Crust نیویورک

پیتزای نیویورک در شهر نیویورک در اوایل سال های 1900 درست شد و می توان گفت تقلیدی کوچکی از پیتزای ناپلی است. خمیر آن نازک و ترد همراه با سس گوجه فرنگی و مقدار زیادی پنیر موتزارلا است.

9 پیتزای معروف در آمریکا

8. پیتزای سنت لوییس

این پیتزا در دهه 60 میلادی توسط اد و مارجی ایمو در پیتزافروشی ایمو درست شد. خمیر این پیتزا بسیار ترد است و بدون مخمر درست شده و روی آن به جای موتزارلا پنیر پرول (provel) ریخته می شود. پنیر پرول از ترکیب پنیر چدار، موتزارلا و پرولون درست می شود و بیشتر در سنت لوییس شناخته شده است.

9 پیتزای معروف در آمریکا

9. پای گوجه فرنگی نیوجرسی

این نوع پیتزا در اوایل 1900 توسط ایتالیایی-آمریکایی های فیلادلفیا درست شد. بر خلاف پیتزای نیویورک که پنیر و مواد پیتزا روی سس گوجه ریخته می شوند، در پای گوجه فرنگی زیر گوجه قرار می گیرند. به خاطر این تغییر مزه قالب در این پیتزا مزه شیرین گوجه فرنگی است.

9 پیتزای معروف در آمریکا



منبع: foodtravel
لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.