پس از حدود 50سال، ورودی شرقی کاخ گلستان بازگشایی می‌شود

0
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
پس از حدود 50سال، ورودی شرقی کاخ گلستان بازگشایی می‌شود
31 مرداد 1389 01:00
0

 به گزارش ایسنا:

مدیر مجموعه‌ی فرهنگی ـ تاریخی گلستان از احیا و باز ‌شدن ورودی شرقی کاخ گلستان در خیابان ناصرخسرو، پس از حدود 50سال خبر داد.

مسعود شریفی‌ بیان کرد: با همکاری شهرداری منطقه‌ی 12 تهران و در قالب تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری، پس از 50سال ورودی شرقی کاخ گلستان احیا می‌شود.

او این اقدام را فرصتی مناسب برای جذب مخاطب به کاخ گلستان دانست و گفت: با توجه به نیاز این کاخ به افزایش مخاطب و مجموعه‌ی عظیمی از مخاطب که در بازار تهران و خیابان ناصرخسرو هستند، می‌توانیم فضایی مناسب را برای ورود مردم به کاخ گلستان ایجاد کنیم.

وی راه‌اندازی «دالان تاریخ» کنار در شرقی کاخ پس از باز شدن آن را از دیگر اقدامات کاخ گلستان بعد از ماه مبارک رمضان اعلام و اظهار کرد: مخاطب با وارد ‌شدن به این مجموعه‌ از در شرقی، به کوچه‌ای قجری به نام «دالان تاریخ» می‌شود که در آن، رد پای 600 ساله‌ی کاخ گلستان به مخاطب معرفی می‌شود و شاه‌ها، مفاخر، هنرمندان، اتفاق‌ها و روایت‌های مهمی که در طول تاریخی در این مجموعه اتفاق افتاده است، به‌صورت تصویری، نمایشی، فیلم و حجم معرفی می‌شود.

او احیای هویت کاخ گلستان، تغییر فضای آلوده، از بین رفتن محدودیت در محوطه‌ی شرقی مجموعه و جذب مخاطب بیش‌تر را از جمله تغییراتی دانست که پس از باز ‌شدن در شرقی کاخ گلستان و راه‌اندازی «دالان تاریخ» در این مجموعه‌ی فرهنگی ـ تاریخی اتفاق می‌افتد و تأکید کرد: با طراحی «دالان تاریخ» یک فضای جدید و نگاهی کاملا مفهومی برای کاخ گلستان ایجاد می‌شود.

وی با بیان این‌که راه‌اندازی تماشاخانه و عکس‌خانه در این کاخ از دیگر اقدامات در دست انجام پس از ماه مبارک رمضان است، ادامه داد: طرح مطالعاتی سینمای کاخ گلستان به پایان رسیده است و بعد از ماه رمضان قرار‌داد برای مرمت این سالن سینما که در محوطه‌ی پشت تالار اصلی قرار دارد، بسته می‌شود. امیدواریم بهره‌برداری از آن امسال به پایان برسد.

مدیر مجموعه‌ی فرهنگی ـ تاریخی گلستان گفت: با راه‌اندازی سالن سینمای مجموعه، نقطه‌ی عطفی در فعالیت‌های فرهنگی کاخ گلستان ایجاد می‌شود و تلاش می‌کنیم یک مجموعه‌ی چندمنظوره‌ی نمایشی و همایشی از دوران قاجار، بخصوص تعزیه در این محوطه ایجاد کنیم.

شریفی ماه مبارک رمضان را زمانی مناسب برای توسعه‌ی برنامه‌های مرمتی در کاخ گلستان دانست و افزود: در این ایام، «عمارت عالی» در ضلع جنوبی مجموعه مرمت و سه تالار الماس، ظروف و برلیان تا پایان ماه رمضان مرمت و احیا می‌شود.

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.