دشتِ جواهر ‏، فرشی از طبیعت در شرقی ترین ناحیه گیلان

4.3
از 7 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
فرشی از طبیعت در شرقی ترین نقطه گیلان + تصاویر
21 خرداد 1397 09:00
0

در شرقی ترین بخش از شرقی ترین شهرستان استان گیلان ، دهستانی وجود دارد که یکی از زیباترین دشت های کشور عزیزمان ایران ، در آن واقع شده است . جواهر دشت و در اصل ، جور دشت ( دشت بالا ) در ارتفاع 2.100 متری از سطح دریا ، در نواحی جنوبی دهستان سیاهکلرود از بخش چابکسر شهرستان رودسر قرار دارد و مسافران گاهی با تور شمال از آن دیدن می کنند. زیبایی و چشم نوازی این دشت ، به این دلیل دوچندان است که در پای قله ی پربرف سُماسوس به عنوان بلندترین عارضه ی استان گیلان با ارتفاع نزدیک به 3.700 متر از سطح دریا و تعداد دیگری از قلل مرتفع منطقه همچون کوچِ سُماموس ( سماموس کوچک ) و توکِ سر ( سرِ نوک ) واقع شده است . اگر قصد دارید با تور طبیعت گردی یا به صورت شخصی از این منطقه بازدید کنید، دیدن این عکس ها را از دست ندهید.

جواهر دشت گیلان

جواهر دشت در گیلان

جواهر دشت گیلان

 جهت رسیدن به این دشت زیبا و جذاب ، ابتدا می بایست به آبادی سیاهکلرود از طریق جاده آسفالته کنار دریای خزر ، مابین دو شهر چابکسر و کلاچای رفته و سپس به اتفاق یکی از رانندگان محلی و خودروی کرایه ای مخصوص آنان ، جاده ی کوهستانی را به طول 25 کیلومتر و در حدود 45 دقیقه به سمت جنوب شرقی طی نموده تا به جواهر دشت برسید .معمولاً هر یک از خودروها ، ظرفیت شش مسافر را دارند و بسته به ایام عادی و یا ایام تعطیلات و کثرت مراجعه ی مسافر ، می توان هزینه ی یک میلیون و پانصد هزار تا دو میلیون ریال را برای یکبار رفت و برگشت  مسیر ، با رانندگان محلی ، توافق نمود .

جواهر دشت روی نقشه

نقشه شهرستان رودسر

نقشه دهستان سیاهکلرود

نقشه مسیر جواهردشت

چنانچه مایل به گذراندن شب در یکی از اقامتگاههای بومی آن دشت زیبا هستید ، با تخصیص هزینه حدوداً دومیلیون ریال برای هر شب اقامت ، می توانید مکانی تمیز و با امکانات مکفی برای جمع خانواده و یا دوستان و همسفران خود تهیه نمایید . به این دشت زیبا ، شگفت انگیز و جذاب بروید و ضمن استفاده از آب و هوای پاک کوهپایه ای ، از طبیعت زیبا و چشم نواز منطقه لذت ببرید . اگر هوا صاف و بدون ابر باشد ، می توانید از آن بالا ، جلگه و خط طولانی ساحلی و دریای پهناور و خوشرنگ خزر را ببینید . خرید لبنیات و فرآورده های محلی و خصوصاً نان محلی را از فروشندگان مهمان نواز آنجا از دست ندهید . چنانچه اهل کوهنوری هستید ، با طی حدود سه ساعت مسیر پیاده ، خود را به نوک قله ی سُماموس برسانید . در این صورت کل استان سرسبز گیلان و کرانه های جنوبی دریای خزر در آن ناحیه ، زیر پایتان است.

شماره تلفن همراه یکی از بومیان منطقه جهت کسب اطلاعات و هماهنگی و تهیه ی خودرو و محل اقامت :

09118418760 جناب آقای محمدی  

جواهر دشت گیلان

جواهر دشت در گیلان

جواهر دشت گیلان

جواهر دشت در گیلان

جواهر دشت

جواهر دشت در گیلان

جواهر دشت

جواهر دشت

جواهردشت

جواهردشت در گیلان

جواهر دشت گیلان

جواهر دشت در گیلان

جواهر دشت گیلان

جواهر دشت در گیلان

جواهر دشت گیلان

جواهر دشت در گیلان

جواهر دشت

طبیعت جواهردشت

طبیعت جواهردشت

شاهرخ باقرپور سنگری
شاهرخ باقرپور سنگری