زیباترین شهرهای بلژیک با مناظر باور نکردنی

4.5
از 33 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
این شهرهای رویایی، شما را به داستان‌های بلژیک می‌برند! + تصاویر
16 خرداد 1401 08:00
4

می توان گفت که بلژیک، گوهر دست کم گرفته شده اروپا است. این کشور، زیباترین و رمانتیک‌ترین شهرهای اروپا را در خود جای داده است. برای سفر به بلژیک، بهتر است با زیباترین شهرهای بلژیک آشنا شویم تا بتوانیم برنامه‌ریزی مناسبی برای بازدید از این کشور داشته باشیم.

 در کنار شهرهای بزرگ و مطرح مانند بروکسل (پایتخت بلژیک)، شهرهای خوش منظره‌ کوچک و بزرگ و چندین روستای زیبا و رویایی در بلژیک این کشور را به یکی از مقاصد توریستی جهان تبدیل کرده است. شهرهای زیبایی که ممکن است نام آنها را نیز نشنیده باشید، اما سفر به آنها می‌تواند تجربه‌ای متفاوت و به یادماندنی برایتان رقم بزند. پس اگر قصد سفر به بلژیک را دارید، این 12 شهر زیبایش را که در این مطلب از لست سکند به معرفی آن‌ها می‌پردازیم، به یاد داشته باشید.

(01-03-24) (5).jpg

1. شهر دینانت (Dinant)

بلژیک مجموعه‌ای از شهرهای قرون وسطایی بی‌نظیر و روستاهایی است که به‌طور باورنکردنی زیبا هستند. اما بدون شک دینانت خوش منظره‌ترین شهر در منطقه والونیای بلژیک است که از یک رودخانه زیبا و بادخیز و ساختمان‌هایی که دور تا دور آن را گرفته‌اند، تشکیل می‌شود که موجب شده این شهر شبیه به قصه‌های افسانه‌ای شود. قدمت شهر دینانت به قرون وسطی بر‌می‌گردد. همچنین مخترع ساکسیفون، آدوف ساکس نیز در این شهر متولد شده است که اکنون می‌توانید از خانه‌اش نیز بازدید کنید.

همانطور که می‌دانید، بلژیک، کشور کاخ ها و قلعه‌ها است. این شهر زیبا نیز توسط صخره‌ای بی‌نظیر و قلعه باستانی مستحکم محافظت می‌شود و ساختمان‌های تاریخی‌اش شما را غرق در افسانه می‌کند. همانطور که در خیابان‌های باریک و پر پیچ و خم زیباترین شهر بلژیک قدم می‌زنید، می‌توانید احساس کنید که اینجا مکانی است که داستان‌های زیادی برای گفتن دارد. دینانت قطعا یکی از زیباترین شهرهای دیدنی در بلژیک است!

تور بلژیک

شهر دینانت، زیباترین شهر بلژیک

شهر دینانت بلژیک
شهر دینانت، از شهرهای زیبا در بلژیک
تور بلژیک
دینانت، از زیباترین شهرهای بلژیک

2. شهر دام (Damme)

شهر دام یک شهر بندری زیبا مربوط به قرون وسطی است که در نزدیکی شهر بروژ قرار گرفته است. یک کانال آب زیبا با درختانی که اطراف آن قرار گرفته‌اند از وسط این شهر می‌گذرد که منظره‌ای رویایی و زیبا ایجاد کرده است. دام یک شهر فرهنگی به شمار می‌رود که بیشتر از هر شهر دیگری کتابخانه و کتاب‌فروشی دارد. به همین دلیل علاقه‌مندان به کتاب در سفر به بلژیک حتما به این شهر سر خواهند زد. جمعیت این منطقه در حال رشد کمی کمتر از 11000 نفر است. شهر دام به طور قابل توجهی کوچک و صمیمی است، اما جاذبه‌های زیادی برای جلب رضایت گردشگران دارد. دام که یکی از شهرهای زیبا در بلژیک محسوب می‌شود، مسیرهای بسیار جذابی برای پیاده‌روی و دوچرخه سواری دارد.

سفر به بلژیک
شهر دام، زیباترین شهر بلژیک 
شهر دام بلژیک
دام از زیباترین شهرهای بلژیک
تور بلژیک
شهر دام، یکی از شهرهای زیبا در بلژیک

3. شهر اسپا (Spa)

بی‌شک یکی از دلایلی که باید از بلژیک دیدن کنید شهر اسپا است. شهر اسپا در میان تپه‌های کوتاه و بلند و جنگل‌های سرسبز منطقه آردنس (Ardennes) بلژیک قرار گرفته است. این شهر همانطور که از نامش مشخص است، جایی است که پر از چشمه‌های آب گرم و چشمه‌های درمانی است، به همین دلیل از قرن یکم بسیاری از مردم به این شهر سرازیر می‌شدند تا از خواص آب‌های معدنی و درمانی آن بهره‌مند شوند. اغلب نام آن را «مروارید آردنس» می‌خوانند. اسپا یک مکان زیبا و شیک برای بازدید در بلژیک است. همچنین ساختمان‌های زیبا، حمام‌های آبگرم و مجموعه‌ای از هتل‌های مجلل، این شهر را به یکی از زیباترین شهرهای بلژیک تبدیل کرده است.

ad3fe44b-b584-4a9d-97ef-1208ec9933e8-istock-stanislava-karagyozova-spaoverview.jpg
زیباترین شهر بلژیک، اسپا
تور بلژیک
اسپا، زیباترین شهر بلژیک
شهر اسپا بلژیک
اسپا، از زیباترین شهرهای بلژیک

4. شهر بویلون (Bouillon)

این شهر در کرانه رودخانه سمویس (Semois River) و با فاصله کمی از مرز فرانسه قرار گرفته است. بویلون به خاطر قلعه زیبایش که در بالای تپه‌های سنگی قرار گرفته و چهره‌ای متفاوت به شهر بخشیده است، شهرت دارد. قسمتی از این قلعه به قرن 8 باز می‌گردد. قلعه بویلون (Chateau de Bouillon) در میان جنگل‌های سرسبز و دره سمویس قرار گرفته است که موجب می‌شود بازدیدکنندگان آن بتوانند ادامه روز را در طبیعتی بکر و تماشایی بگذرانند. این قلعه در قرن هشتم ساخته شد و از قدیمی‌ترین بقایای دوران فئودالی در بلژیک است. امروزه می‌توان از قلعه دیدن کرد، در ساختار پیچ و خم مانند آن گشت و گذار کرد و از منظره شهر بولیون لذت برد.

سفر به بلژیک
شهر بولیون از زیباترین شهرهای بلژیک
شهر بویلون بلژیک
قلعه بولیون در زیباترین شهر بلژیک
سفر به بلژیک
زیبایی های شهر بولیون در بلژیک

5. شهر دی هان (De Haan)

دی هان یکی از خوش چهره‌ترین شهرهای ساحلی بلژیک است. قدمت بخشی از این شهر به قرون وسطی باز می‌گردد، اما بخش عظیمی از شهر کنونی توسط پادشاه لئوپولد دوم در اواخر قرن 19 شکل گرفته است. خیابان‌های این شهر بسیار زیبا و چشم‌نواز هستند. دی هان زمانی خانه آلبرت انیشتین بوده است هر چند او فقط چند ماه پیش از مهاجرت به آمریکا در این شهر زندگی کرده است. 

مناطق ساحلی بلژیک گردشگران را از سراسر جهان جذب می‌کند و یکی از محبوب‌ترین آن‌ها شهر دی هان است. خرید، آسیاب‌های سنتی و ماجراجویی‌ در فضای باز، مانند کاوش در جنگل و تپه‌ها از جاذبه‌های شهر دی هان به شمار می‌آید. مناظر Spioenkop یکی از بهترین مکان‌های عکاسی در De Haan هستند.

تور بلژیک
شهر دی هان از زیباترین شهرهای بلژیک
شهر دی هان بلژیک
دی هان، شهری زیبا در بلژیک
سفر به بلژیک
نمایی از شهر زیبای دی هان در بلژیک

6. شهر وورن (Veurne)

شهر وورن در منطقه روستایی وست فلاندرز قرار گرفته است، ساختمان‌های جذاب با معماری‌های خاصشان موجب شده تا وورن در لیست شهرهایی قرار بگیرد که علاقه‌مندان به معماری حتما باید از آن دیدن کنند. گروت مارکت، میدان اصلی شهر، قلب شهر وورن به شمار می‌رود که در آن جاذبه‌های متعددی یافت می‌شود. پشت این میدان بزرگ نیز یک پارک سرسبز و تماشایی، یک کلیسا با چهره‌ای خاص و متفاوت و همچنین قسمت‌هایی از شهر که به قرون وسطی باز می‌گردند، قرار گرفته‌اند. 

وورن زمانی منطقه‌ای از بلژیک بود که توسط قلعه‌هایی برای دفع حملات احتمالی وایکینگ‌ها احاطه شده بود. با این حال، استحکامات شکست خورد و منطقه مورد تهاجم قرار گرفت، اما خوشبختانه، تمام زخم‌های گذشته محو شده و وورن را به عنوان بخشی تاریخی و در عین حال زیبا از بلژیک تبدیل کرده است. از آنجایی که وورن شهری با اهمیت تاریخی است، به همین دلیل نشانه‌های آشکاری از گذشته در آن وجود دارد. بسیاری از ساختمان‌ها و ویرانه‌ها در سرتاسر وورن، سبک متمایز رنسانس و گوتیک را به تصویر می‌کشند. بنابراین اگر این نوع ساختمان‌های تاریخی برای شما جذاب هستند، وورن می‌تواند شهر ایده‌آل شما در بلژیک باشد.

تور بلژیک
وورن از زیباترین شهرهای بلژیک
شهر وورن بلژیک
وورن یکی از شهرهای زیبای بلژیک
سفر به بلژیک
شهر تاریخی وورن

7. شهر دوربی (Durbuy)

شهر دوربی یکی دیگر از شهرهای بلژیک است که در منطقه آردنس واقع شده است. این شهر را کوچک‌ترین شهر جهان می‌خوانند، اما همین شهر کوچک با خیابان‌های سنگفرش شده‌ قدیمی و ساختمان‌های جذاب و سنگیش، یکی از شهرهای زیبا در بلژیک به شمار می‌رود. در این خیابان‌های باریک، فروشگاه‌های لوازم دست‌ساز و کافه‌های مختلفی وجود دارد که گشتن در این شهر را با وجود کوچکی‌اش به تجربه‌ای لذت‌بخش بدل می‌کند.

دوربی با جمعیت 500 نفری خود در فاصله 2 ساعتی از بروکسل قرار دارد. همچنین توانسته محیط جذاب قرون وسطایی خود را حفظ کند و امروزه خیابان‌های عابر پیاده‌اش گل‌کاری‌، باریک و سنگ‌فرش‌شده است که بین خانه‌ها و ساختمان‌های قدیمی پیچ می‌خورد و بازدیدکنندگان کنجکاو را به مغازه‌ها، رستوران‌های خوب و هتل‌هایش جذب می‌کند. در شهر دوربی می‌توانید محصولات صنایع دستی بخرید، به خانه‌های نیمه‌چوبی نگاه کنید، از پارک زیبای Topiary بازدید کنید و روی رودخانه Ourthe که از شهر می‌گذرد کایاک سواری یا قایق‌سواری کنید.

سفر به بلژیک
دوربی از زیباترین شهرهای بلژیک
45456-Durbuy.jpg
خانه‌های دوربی از زیباترین شهرهای بلژیک
تور بلژیک
خیابان‌های دوربی شهری در بلژیک

8. شهر روشفورت (Rochefort)

روشفورت یک شهر در والونیا است که در استان نامور بلژیک، نزدیک به آردن واقع شده است. این شهر رویایی در کنار رودخانه لوم (River Lomme) قرار گرفته است، شهری مربوط به قرون وسطی که بسیاری از زیبایی‌ها و جذابیت‌های آن دوره را هنوز در خود دارد. روشفورت بارها محل تجمعات و درگیری‌های مختلفی بوده است، از جمله در زمان انقلاب فرانسه و جنگ جهانی دوم بسیاری از درگیری‌ها در این شهر رخ داده است. خیابان اصلی شهر Rue de Behogne نام دارد که قلب تپنده شهر محسوب می‌شود و مستقیم به خرابه‌های قلعه کومتال (Chateau Comtal) می رود.

روشفورت در ویرانه‌های ترسناک یک قلعه قرون وسطایی پیچیده شده است. این شهر تاریخی به دلیل وجود ساختمان‌های زیبا، خیابان‌های آرام و بقایای تاریخی یکی از مقاصد جذاب در سفر توریست‌ها به بلژیک به‌شمار می‌آید و همچنین یکی از زیباترین شهرهای بلژیک نیز محسوب می‌شود. 

 

تور بلژیک
روشفورت، زیباترین شهر بلژیک
شهر روشفورت بلژیک
روشفورت و زیبایی‌هایش
تور بلژیک
قلعه تاریخی روشفورت

9. شهر مالمدی (Malmedy)

شهر مالمدی در نزدیکی مرز آلمان قرار گرفته است، شهری زیبا و دوست داشتنی که قدمت آن به قرون وسطی باز می‌گردد و به همین دلیل بسیاری از ساختمان‌های این شهر چهره آن دوره را در خود حفظ کرده‌اند. همین باعث می‌شود گشتن در این شهر لذتبخش باشد. کلیسای جامع مالمدی در سال 1770 ساخته شده است که یکی از جاذبه‌های مهم این شهر به شمار می‌رود. هر سال فستیوالی چهار روزه در این شهر برگزار می‌شود که یکی از محبوب‌ترین فستیوال‌ها در بلژیک است. 

مالمدی، شهری پر جنب و جوش و زیبا در محل تلاقی رودخانه‌های Warche و Warchenne قرار دارد و به دلیل جشن‌های بسیارش شناخته شده است و البته این شهر پر از شگفتی است! مالمدی در قلب آردن بلژیک واقع شده است. این شهر مکان مناسبی برای عاشقان طبیعت، علاقه‌مندان به پیاده‌روی، کوهنوردان و دوچرخه‌سوارانی است که می‌خواهند جاذبه‌های این منطقه را کشف کنند و در زیبایی شگفت‌انگیز برخی از مکان‌های طبیعی آن غوطه ور شوند.

تور بلژیک

مالمدی از شهرهای زیبا در بلژیک

شهر مالمدی بلژیک
خیابان های مالمدی زیباترین شهر بلژیک
تور بلژیک
مالمدی یکی از شهرهای زیبا در بلژیک

10. شهر تورگنی (Torgny)

جنوبی‌ترین شهر بلژیک که در Gaum واقع شده است، شهر تورگنی است که معمولا نسبت به سایر شهرها، هوای گرم‌تری دارد. این شهر زیبای خوش منظره در کنار رودخانه آرام و تماشایی چیرز (Chiers River) قرار گرفته است که موجب شده این شهر فضایی رومانتیک و عاشقانه داشته باشد. 

این دهکده کوچک اغلب به عنوان یکی از زیباترین شهرهای بلژیک شناخته می‌شود. این شهر از سه طرف توسط فرانسه احاطه شده است. خانه‌های شهر تورگنی که از سنگ‌های دست‌تراش‌شده و کاشی‌های منحنی قرمز تشکیل شده‌اند، یادآور معماری جنوب فرانسه هستند. این شهر مکانی آرام است، بنابراین در آن می‌توانید به خوبی استراحت کنید و به بازدید از خانه‌های عسلی رنگ، گل‌های زیبا، رستوران‌های محلی و پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در حومه شهر بپردازید. 

تور بلژیک
تورگنی یکی از شهرهای زیبا در بلژیک
شهر تورگنی بلژیک
تورگنی، زیباترین شهر بلژیک
تور بلژیک
مناظر دیدنی تورگنی

 11. شهر نامور (Namur)

شهر نامور بلژیک، مرکز استان نامور منطقه والونیا، در جنوب مرکزی این کشور است. نامور در محل تلاقی رودخانه‌ها قرار دارد. قلعه قرون وسطایی نامور بر فراز دماغه صخره‌ای بین دو رودخانه، یکی از زیبایی‌های این شهر محسوب می‌شود. نامور به دلیل موقعیت استراتژیک خود در سر مسیرهای ورود به فرانسه، صحنه چندین نبرد و محاصره بود. با وجود جنگ‌ها و محاصره‌ها، هنوز هم بسیاری از نشانه‌های معماری تاریخی در نامور باقی مانده است.

پل بازسازی‌شده قرن یازدهمی که از 7 کیلومتری نامور می‌گذرد، مکانی است که پادشاه آلبرت اول هنگام صخره‌نوردی در آن سقوط کرد و جان باخت. این شهر به دلیل نشانه‌های تاریخی، ساختمان‌های زیبا و طبیعت بی‌نظیر یکی از شهرهای زیبای بلژیک شناخته می‌شود همچنین این شهر مرکز هنر و گردشگری در بلژیک است.

1200px-01-Namur-290305_(3).jpg
شهر نامور از شهرهای زیبا در بلژیک
cej2yx-1.jpg
شهر نامور بلژیک
Namur_JPG07.jpg
طبیعت زیبای شهر نامور بلژیک

12. شهر هاسلت (Hasselt)

هاسلت، تقریباً 70000 نفر جمعیت دارد. این شهر در بخش فلاندری بلژیک قرار دارد. شهر هاسلت بلژیک، امروزه شهری است که دارایی‌های قابل توجهی از نظر علمی، اقتصادی و توریستی دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند در خیابان‌های خرید آن قدم بزنند یا از مکان‌های جالبی مانند باغ ژاپنی، موزه مد یا موزه ملی بازدید کنند. 

مرکز شهر هاسلت تعدادی از ساختمان‌های تاریخی را در خود جای داده است. از قدیمی‌ترین ساختمان‌های مرکز شهر می‌توان به کلیسای جامع سنت کوئنتین و خانه پناهگاه صومعه هرکنرود اشاره کرد. خیابان‌های شهر هاسلت بلژیک، مملو از از رستوران‌ها و کافه‌ها هستند که می‌توانید در آن‌ها شیرینی های خوشمزه و سنتی بلژیکی را امتحان کنید. در سال 2004 هاسلت اولین شهری بود که لقب اجتماعی‌ترین شهر در منطقه فلاندرز را کسب کرد و از آن زمان تاکنون این شهر عنوان پایتخت مزه بلژیک شناخته می‌شود. 

StadHasselt ML 31-01-21-12.jpg
شهر هاسلت بلژیک از زیباترین شهرهای بلژیک
erasmus-experience-hasselt-belgium-sara-de8ba4fbb26e109b54b2892dced9b0a6.jpg
خیابان‌های شهر هاسلت بلژیک
hasselt-diepenbeek-digital-agency-belgium.jpg
معماری شهر هاسلت بلژیک

 سخن آخر 

بلژیک کشوری خوش آب و هوا، سرسبز و تاریخی است. این کشور شهرها و روستاهای بسیار زیبایی دارد که هر کدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. نمی‌توان به طور قطعی گفت که زیباترین شهرهای بلژیک کدامند، اما ما در این مقاله به اختصار 12 مورد از زیباترین شهرهای بلژیک را معرفی کردیم. شهرهای هنری بلژیک بسیار با شکوه هستند، حتی اگر طرفدار تاریخ، معماری یا فرهنگ نباشید باز هم مجذوب این شهرها خواهید شد. البته اگر با تور اروپا به یکی از شهرهای اروپایی سفر کنید، احتمالا شاهد چنین هنر و معماری بوده‌اید.

 

تألیف: تیم نویسندگان لست سکند

ویدا نورمحمدیان
ویدا نورمحمدیان