۷ راهکار برای حفظ عادت گیاه خواری در سفر

5
از 1 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
دردسرهای گیاهخواران در سفر!
12 مرداد 1397 10:00
0

برای افرادی که رژیم‌های غذایی خاص دارند یا حتی آن‌هایی که به دلایلی نمی‌توانند هر نوع غذایی را بخورند، سفر کردن و پیدا کردن غذای مناسب یک مشکل وقت‌گیر و خسته کننده است. برای مثال، آنهایی که رژیم غذایی گیاه‌خواری را ترجیح می‌دهند در سفرها به راحتی نمی‌توانند در هر توقف غذایی مطابق میل پیدا کنند و اگر بسیار بر عادت غذایی خود اصرار داشته باشند باید خودشان زحمت آماده کردن یا به همراه بردن غذا را بکشند. اگر شما هم جزو کسانی هستید که گیاه‌خواری را ترجیح می‌دهید و نمی‌خواهید این رژیم را در سفر کنار بگذارید، پس در ادامه با نکات و تجربیات گیاه خواری در سفر آشنا شوید.

 

۱. میوه به همراه داشته باشید

خوشبختانه میوه در هر جای دنیا پیدا می‌شود و گیاه‌خوارانی که علاقه زیادی به شروع روز خود با صبحانه پر از میوه دارند مشکلی نخواهند داشت. می‌توانید برای میان‌وعده‌های خود میوه را از میز صبحانه هتل در کیف خود بگذارید تا در صورت گرسنگی به جای یک ساندویچ گوشت در کنار خیابان، میوه بخورید.

 گیاه خواری در سفر

 

۲. در اینستاگرام یا پینترست تحقیق کنید

دو شبکه اجتماعی پینترست و اینستاگرام بسیار مورد علاقه گردشگران است و به همین دلیل پر از تصویر و مطالبی جالب درباره غذاها و مقصد‌های مختلف است.در هر دو شبکه اجتماعی با هشتگ #vegantravel می‌توانید مطالب خوبی پیدا کنید. دستورهای غذایی تا رستوران‌های مخصوص گیاه‌خواران و نکاتی برای حفظ عادات غذایی در سفر. کافی است در پینترست نام مقصد خود را با کلماتی مثل گیاه‌خواری یا «vegan» جستجو کنید تا با انبوهی از پین‌های مختلف درباره غذاهای مخصوص گیاه خواری در سفر آشنا شوید.

 گیاه خواری در سفر

 

 3. جملات و کلمات به درد بخور را یاد بگیرید

همانطور که هرکسی قبل از سفر به کشورهای خارجی با زبان‌های ناآشنا سعی می‌کند جملات کاربردی روزمره را یاد بگیرد، گیاه خواری در سفر بدون دانستن چند جمله غیر ممکن است. جمله‌هایی را که فکر می‌کنید نیاز خواهد شد را ترجمه کنید و در موبایل یا دفترچه خود یادداشت کنید. جمله‌هایی مثل: آیا در این غذا گوشت وجود دارد؟ من گیاه خوار هستم. من به گوشت و لبنیات حساسیت دارم. در مورد کلمات هم به همین صورت بهتر است نام موارد اولیه گیاهی را یاد بگیرید تا موقع خرید یا سفارش دسر و سالاد راحت‌تر بتوانید انتخاب کنید.

امکان دارد در برخی کشورها و بسیاری از شهرها فرهنگ گیاه خواری وجود نداشته باشد و توضیح دادن آن کمی وقت شما را بگیرد اما جمله‌هایی مثل «من به گوشت حساسیت دارم» می‌تواند کارتان را سریع راه بیاندازد.

 گیاه خواری در سفر

 

۴. قبل از سفر تحقیق کنید و بومی‌های گیاه‌‌خوار را پیدا کنید

همانطور که گفته شد، در شبکه‌های اجتماعی اطلاعات خوبی می‌توان کسب کرد اما یک راه‌ حل سر راست‌تر پیدا کردن انجمن‌‌ها، گروه‌ها یا افراد بومی فعال در زمینه گیاه‌خواری است. اگر بتوانید وبلاگ یا راه ارتباطی با این افراد را پیدا کنید سفر شما بسیار آسان‌تر خواهد شد.

 گیاه خواری در سفر

 

۵. در صورت امکان با خود مواد غذایی گیاهی ببرید

اگر سفر شما با خودرو است یا به مقصد کوتاهی سفر می‌کنید، همراه بردن مقداری مواد غذایی، موارد اولیه و میان‌وعده‌های کوچک کار سختی نیست. می‌توانید از مواد اولیه خود برای پخت غذا استفاده کنید یا در میان وعده‌ها همیشه چیزی خوشمزه در کیف داشته باشید.

 گیاه خواری در سفر

 

۶. قبل از سفر به هتل یا محل اقامت خود اطلاع دهید

بسیاری از هتل‌ها یا هاستل‌ها منوی بزرگی از غذاها در طول هفته دارند و می‌توانید قبل از سفر با تماس تلفنی یا ایمیل از غذاهایی که طبخ می‌شود بپرسید یا به مدیریت هتل اطلاع دهید که شما هر نوع غذایی را نمی‌توانید بخورید تا در صورت امکان پیشنهادی به شما دهند یا شما را از نبود مشکل در این موضوع مطمئن سازند.

 گیاه خواری در سفر

 

۷. محل اقامتی را انتخاب کنید که آشپزخانه داشته باشد

اگر اقامت شما بیش از چند روز است و فاصله هتلی که می‌خواهید رزرو کنید تا رستوران گیاه‌خواری زیاد است، پس بهتر است به جای هتل در سوئیت یا آپارتمانی که آشپزخانه داشته باشد ساکن شوید. وجود آشپزخانه کمک بزرگی برای گیاه خواری در سفر است و هر چیزی را که دلتان بخواهد می‌توانید تهیه کنید.

 گیاه خواری در سفر

هرچند گیاه خواری در سفر با کمی برنامه‌ریزی و صبر و حوصله امکان‌پذیر است اما گاهی اوقات امکان دارد مجبور شوید برخلاف عادت غذایی خود عمل کنید تا گرسنه نمانید یا لذت همراهی با دوستان را از دست ندهید. اگر رژیم سفت و سختی ندارید یک یا دوبار مصرف غذاهای گوشتی (البته اگر شما به انتخاب خود گیاه‌خوار هستید نه به خاطر مشکلات خاص سلامتی) نمی‌تواند آسیب جدی برای عادت غذایی شما باشد.

 

منبع: theplanetd.com