کشتی کروز خلیج فارس؛ سفری جذاب با کشتی ام‌اس‌سی کروز

4.4
از 58 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
ارزان‌ترین کشتی کروز در خلیج فارس + تصاویر
14 مرداد 1397 08:00
8

ام‌اس سی کروز در حال حاضر یکی از بهترین کشتی‌های کروز خلیج فارس و چه بسا دنیاست. در واقع ام‌اس‌سی کروز MSC Cruise نام یک لاین یا خط کشتیرانی‌ست که از سال 1987 تاکنون وجود دارد. در ابتدا کروزهای ام‌اس‌سی، تنها گردشگران را به کشورهای اروپایی می‌بردند اما حالا شاهدیم که امکان گردش و تفریح با این کشتی‌ها در خلیج فارس نیز وجود دارد.

امکانات فوق العاده و لوکس کشتی‌های کروز ام‌اس‌سی و قیمت مقرون به صرفه آن‌ها سبب شده تا محبوبیت قابل توجهی پیدا کنند. این کشتی‌ها فرصتی را فراهم کرده‌اند تا مسافران با سلایق مختلف بتوانند از لحظاتشان لذت ببرند. این کشتی‌ها هم تفریحاتی مخصوص طرفداران هیجان دارند و هم قسمت‌های متعددی برای آرام شدن و دوری از زندگی روزمره. به بیان ساده‌تر باید گفت که کشتی‌های کروز ام‌اس‌سی همانند هتلی جذاب و دوست‌داشتنی‌ هستند.

کروزهای ام‌اس‌سی خلیج فارس فرصتی مناسب را فراهم می‌کنند تا علاقه‌مندان بتوانند با تور کشتی کروز، به عمان و امارات متحده عربی و کشورهای هم‌جوارشان رفته و از شهرهای معروفی چون دبی دیدن کنند و ثروتمندترین شهرهای عربی را از نزدیک ببینند. نکته بسیار مهم و جذاب در رابطه با کشتی‌های کروز ام‌اس‌سی مناسب بودن آن برای همه سنین است زیرا در این کشتی‌ها تفریحات بسیار متعددی برای همه اعضای خانواده وجود دارد. استخرهای روباز و سرپوشیده، رستوران‌های مجلل با خوراکی‌های ناب و لذیذ، سالن بدنسازی، سولاریوم و ... تنها گوشه‌ای از سرگرمی‌های موجود در کشتی‌های ام‌اس‌سی کروز هستند. پدر و مادرهایی که برای تعطیلات این کشتی را انتخاب می‌کنند می‌توانند با آسودگی خیال از کافه و بارهای کشتی استفاده کنند و فرزندانشان را به قسمت مراقبت از کودکان بسپارند یا تماشاگر بازی و خنده‌ی کودکان دلبندشان در استخرها باشند. در ادامه با ریزبینی بیشتری به مرور بخش‌های مختلف این نوع کروزها می‌پردازیم و قضاوت را به مسافران می‌سپاریم.

 

تور کشتی کروز خلیج فارس | سفری رویایی با کشتی ام‌اس‌سی کروز MSC Cruise

تور کشتی کروز خلیج فارس | سفری رویایی با کشتی ام‌اس‌سی کروز MSC Cruise

تور کشتی کروز خلیج فارس | سفری رویایی با کشتی ام‌اس‌سی کروز MSC Cruise

کابین های کشتی کروز ام‌اس‌سی کروز MSC Cruise

نوع کابین و اتاق‌‌ها در انتخاب کشتی‌های کروز نقش بسزایی دارند. خوشبختانه این کشتی کروز دارای کابین‌های مختلفی‌ست و میهمانان می‌توانند بنابر سلایق خود کابین‌هایشان را انتخاب کنند. از داخل کابین‌های این کروز می‌توان به راحتی به تماشای اقیانوس نشست و یا در بالکن‌ لم داده و از هوا و چشم ‌انداز لذت برد. بد نیست بدانید که مسافران می‌توانند از میان انواع مختلف کابین‌ها، یک‌تخته یا دوتخته را انتخاب کنند و یا سوئیتی لوکس را رزرو کرده و از اوقاتشان نهایت استفاده را ببرند.

هر کسی عقیده خاصی درباره آرامش و راحتی دارد اما در کشتی کروز ام‌اس‌سی تلاش شده تا سلایق طیف وسیعی از افراد پوشش داده شود؛ برای مثال کمتر کسی پیدا می‌شود که از تصور بیدار شدن در اتاقی با پنجره‌های رو به دریا و تماشای مناظر 360 درجه لذت نبرد. از دیگر امکانات بسیار خوب کابین‌های این کشتی می‌توان به حمام خصوصی، بالکن و سرویس خواب راحت اشاره کرد.

لیست قیمت امروز تورهای کشتی کروز

 

کابین های کشتی کروز ام‌اس‌سی کروز MSC Cruise

کابین های کشتی کروز ام‌اس‌سی کروز MSC Cruise

کابین های کشتی کروز ام‌اس‌سی کروز MSC Cruise

امکانات و تفریحات کشتی کروز ام‌اس‌سی

این کشتی هم از نظر تفریحات و سرگرمی‌های روی عرشه غنی است و هم از نظر امکانات داخل کروز. از مهمترین امکانات موجود روی عرشه کشتی می‌توان به مینی‌گلف، استخر مناسب برای شنا و محوطه مناسب برای حمام آفتاب اشاره کرد. همچنین از محبوب‌ترین قسمت‌های دیگر این کشتی سالن بندسازی است که در آن امکان انجام یوگا و ایروبیک نیز وجود دارد. مرکز اسپای کروز نیز مکان خوبی برای ماساژ یا برنامه ‌های این‌چنینی است.

علاقه‌مندان می توانند از سالن زیبایی این کشتی نیز استفاده کرده و به زیباسازی مو، ناخن و... خود بپردازند. بد نیست بدانید که کشتی‌های کروز ام‌اس‌سی کروز مجهز به وای‌فای نیز هستند و افرادی که برای انجام امورشان به اینترنت نیاز دارند، می‌توانند به کتابخانه مجموعه رفته و در محیطی آرام کارهایشان را سروسامان بدهند.

همانطور که قبل‌تر هم بیان شد این نوع کشتی‌ برای کودکان نیز مناسب است امکاناتی چون اتاق بازی کودکان، بازی های ویدئویی، گالری تصاویر جذاب و فروشگاه های مختلف برای آن‌ها تدارک دیده شده است. از همه بهتر این که خدمات کشتی کروز به صورت شبانه روزی ارائه می‌شوند.

با همه این تفاسیر یکبار دیگر نگاه گذرایی می اندازیم به محبوب‌ترین امکانات کروزهای ام‌اس‌سی:‏

پارک آبی با وسایل بازی هیجان‌انگیز

استخر روباز روی عرشه

اسکواش و ورزش‌هایی از این دست

مرکز خرید

گالری هنری

کلاس های گوناگون: چون یوگا و..‏.

امکانات و تفریحات کشتی کروز ام‌اس‌سی

امکانات و تفریحات کشتی کروز ام‌اس‌سی

امکانات و تفریحات کشتی کروز ام‌اس‌سی

نهارخوری های کشتی کروز

در کروزهای ام‌اس‌سی رستوران و غذاخوری‌های گوناگونی وجود دارد که هر یک به صورت روزانه با منوهای مختلف خود، مسافران را شگفت‌زده می‌کنند و هیچ فرقی ندارد که شما کدام غذاخوری را برای صرف غذای خود انتخاب می‌کنید زیرا همه رستوران‌های این کشتی خوب و لوکس هستند. ناگفته نماند که صرف غذا در رستوران اصلی و مرکزی کشتی، تجربه‌ای فراموش نشدنی خواهد بود. دکوراسیون فوق‌العاده، پلکان باشکوه و قصر مانند و غذاهای خوش‌طعم سبب شده‌اند تا این غذاخوری طرفداران زیادی داشته باشد. در رستوران‌های جذاب این کشتی کروز انواع غذاهای بین‌المللی و مدیترانه‌ای سرو می‌شوند که محبوبیت زیادی دارند. از دیگر نکات مهم در رابطه با رستوران‌های این کروزها می‌توان به چشم‌انداز و ویوی آن‌ها اشاره کرد زیرا صرف غذا در مکانی که دید خوبی به دریا داشته باشد بسیار لذتبخش است.

نهارخوری های کشتی کروز

نهارخوری های کشتی کروز

نهارخوری های کشتی کروز

برنامه سفر امارات، قطر، بحرین، عمان – یازده روز

گردش در خلیج فارس و در میان آب‌های نیلگون این ناحیه تجربه‌ای به یادماندنی است، حالا امکان گشت و گذار در این نواحی با کشتی کروز نیز وجود دارد. این‌بار کشتی کروز ام‌اس‌سی با امکانات فوق‌العاده‌ و مدرنش علاقه‌مندان را به گردش در خلیج فارس می برد.

همانطور که از نام این تور مشخص است، کشتی کروز در امارات، قطر، بحرین و عمان توقف دارد و در آن برنامه‌هایی بسیار جذاب برای مسافران تدارک دیده شده است.

روز اول (پرواز به سمت دبی و آغاز سفر):

در پرواز از تهران به دبی، هواپیما ساعت 8 صبح به سمت دبی پرواز می‌‌کند. حرکت به سوی بندر شهر دبی و مراجعه به کانتر شرکت ام‌سی‌اس کروز. در این زمان تشریفات ورود به کشتی انجام می‌شود و کابین‌ها را به مسافران تحویل می‌دهند. سپس مسافران وقت آزاد خواهند داشت تا با کشتی و امکاناتش آشنا شوند؛ امکاناتی چون رستوران‌ها، بارها، کافه‌ها، فروشگاه‌ها و... . نهار و شام نیز در کشتی صرف می‌شود و ساعت 23:00 کشتی کروز بندر را ترک کرده و در آب‌های خلیج فارس حرکت می‌کند.

دبی

سفر دبی

سفر دبی

روز دوم (حرکت از دبی به سمت ابوظبی):

این روز با صرف صبحانه در کشتی آغاز می‌شود و مسافران می‌توانند از اقامتشان در کشتی و در محدوده آب‌های آبی رنگ و آرامش‌بخش لذت ببرند. در نهایت کشتی کروز ام‌اس‌سی در ساعت 22:00 به سمت ابوظبی و بندرش حرکت خواهد کرد. شهر ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی است و دیدنی‌های جذاب بسیاری را در خود دارد، این شهر پس از دبی محبوب‌ترین شهر امارات در نزد گردشگران محسوب می‌شود. می‌توان گفت که از جمله مهم‌ترین تفریحات توریست‌های این دیار قدم زدن در کنار بنادر و سواحل و گشت‌و‌گذار در بازارهای محلی‌ست. بازارهای محلی هم مکان خوبی برای خرید به‌شمار می‌آیند و هم جایی برای آشنایی بیشتر با آداب‌و‌رسوم اعراب.

ابوظبی

تور کشتی کروز خلیج فارس | سفری رویایی با کشتی ام‌اس‌سی کروز MSC Cruise

سفر به ابوظبی

روز سوم (جزیره صیر بنی یاس):

کشتی در ساعت 7:00 صبح به شهر ابوظبی وارد می‌شود. مسافران در ابوظبی از جاذبه‌های مهم شهر دیدن خواهند کرد. ابوظبی شهر مدر‌نی‌ست و دیدنی‌های متنوعی دارد. کشتی در ساعت 21:00 شب شهر ابوظبی را ترک خواهد کرد و به سوی جزیره‌ صیر بنی یاس می‌رود؛ این جزیره درست در جنوب خلیج فارس و شمال امارات متحده عربی قرار دارد. طبیعت ناب و حیوانات گوناگون این دیار سبب شده‌اند تا توریست‌ها علاقه زیادی به گشت‌وگذار در جزیره صیر بنی یاس داشته باشند. در اینجا همه چیز برای ثبت خاطراتی به یادماندنی آماده است، از تماشای زرافه‌های دوست‌داشتنی و پلنگ و پرندگان گوناگون گرفته تا حمام آفتاب زیر نور درخشان خورشید.

جزیره صیر بنی یاس

جزیره صیر بنی یاس

جزیره صیر بنی یاس

روز چهارم (حرکت به سوی بحرین):

ساعت 7:00 صبح این روز کشتی کروز وارد جزیره صیر بنی یاس می‌شود. مسافران تا ساعت 17:00 عصر در این شهر گردش می‌کنند و می‌توانند از زیبایی‌ها و امکاناتش لذت ببرند. در ساعت 17:00 کشتی کروز حرکتش را از جزیره به سمت بحرین آغاز می‌کند.

روز پنجم (پیش به سوی قطر):

صبحانه این روز در کشتی صرف می‌شود و کروز در ساعت 8:00 صبح وارد منطقه شیخ‌نشین بحرین خواهد شد. در این توقف مسافران از جاذبه‌های دیدنی شهر منامه دیدن خواهند کرد. شهر منامه، پایتخت بحرین است، شهری با بنادر باشکوه و لوکس که توجه هر تازه واردی را به سوی خود جلب می کند. آسمان خراش‌های دیدنی و مساجد گوناگونی که در شهر منامه به چشم می‌خورند چهره شهر را مدرن و جذاب کرده‌اند. این روزها بندر شهر منامه به مکانی برای پهلوگیری کشتی‌های کروز تبدیل شده است و از توریست‌ها استقبال می‌کند. اغلب افرادی که منامه را مقصد سفرشان قرار می‌دهند، ساکنان کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند و البته ناگفته نماند که ساکنان شهر منامه نیز پس از اعراب، ایرانیان و هندی‌ها هستند.

از دیگر نکات بارزی که می توان درباره شهر منامه به آن اشاره کرد، صنعت ماهیگیری است؛ انواع خوراک‌های دریایی به‌خصوص ماهی‌های منامه طرفداران بسیاری دارند. همچنین بازارهای محلی شهر منامه نیز دیدنی هستند و می توان از آن‌ها سوغات نابی تهیه کرد. تا ساعت 18:00 فرصت برای گشت و گذار در منامه وجود دارد و سپس کشتی کروز ام‌اس‌سی به سوی قطر حرکت خواهد کرد.

قطر

سفر به قطر

سفر قطر

روز ششم (حرکت از دوحه به سمت دبی):

صبحانه در کشتی کروز صرف خواهد شد و کشتی حدود ساعت 9:00 صبح به ثروتمندترین کشور دنیا یعنی قطر وارد می‌شود. مسافران در این روز از جاذبه‌های دیدنی شهر دوحه دیدن خواهند کرد. در نهایت کشتی در ساعت 18:00 دوحه را به مقصد دبی ترک خواهد کرد. شهر دوحه مکان بسیار خوبی برای عاشقان خرید است زیرا هم بازارهای محلی فراوانی دارد و هم مجتمع‌های تجاری باشکوهی را در خود جای کرده است. از دیگر تفریحات محبوب در این سرزمین می‌توان به بازدید از موزه‌هایی چون موزه هنرهای اسلامی، گلف بازی در زمین‌های شگفت‌انگیز گلف و قدم زدن در این شهر زیبا اشاره کرد.

تور کشتی کروز خلیج فارس | سفری رویایی با کشتی ام‌اس‌سی کروز MSC Cruise

تور کشتی کروز خلیج فارس | سفری رویایی با کشتی ام‌اس‌سی کروز MSC Cruise

تور کشتی کروز خلیج فارس | سفری رویایی با کشتی ام‌اس‌سی کروز MSC Cruise

روز هفتم (تفریح در کروز):

وقت مسافران در تمام ساعت‌های این روز آزاد است و آن‌ها می‌توانند هرقدر بخواهند از امکانات و سرگرمی‌های کشتی کروز استفاده کنند. همانطور که در ابتدای این مطلب هم اشاره کردیم امکانات رفاهی و تفریحی این کشتی متنوع است.

تور کشتی کروز خلیج فارس | سفری رویایی با کشتی ام‌اس‌سی کروز MSC Cruise

تور کشتی کروز خلیج فارس | سفری رویایی با کشتی ام‌اس‌سی کروز MSC Cruise

تور کشتی کروز خلیج فارس | سفری رویایی با کشتی ام‌اس‌سی کروز MSC Cruise

روز هشتم (شهر مسقط):

کشتی کروز ام‌اس‌سی در ساعت 7:00 صبح به عمان وارد می‌شود و مسافران از شهر زیبای مسقط دیدن خواهند کرد. این شهر نیز در نزد ایرانی‌ها محبوب است. گردشگران به این شهر می‌روند تا از دیدن بناهای تاریخی لذت ببرند و با حال و هوای شهر بیشتر آشنا شوند. از مهم‌ترین دیدنی‌های مسقط می‌توان به رویال اپرا هاوس Royal Opera House و موزه ملی اشاره کرد. کسانی که مسقط را برای سفر انتخاب می‌کنند می‌توانند ساعت‌ها در بازارهای محلی گردش کرده و سوغاتی‌های جذابی را تهیه کنند؛ جواهرات دست‌ساز و لوازمی که برای تزیین شتر از آن‌ها استفاده می‌کنند از محبوب‌ترین وسایلی هستند که در این بازارها عرضه می‌شوند.

شهر مسقط

شهر مسقط

شهر مسقط

روز نهم (حرکت به سمت شهر خساب):

مسافران کشتی کروز در این روز با کشور سلطان نشین عمان آشنا می‌شوند و باز هم از جاذبه‌های شهر دیدن می‌کنند. سرانجام کشتی حرکتش را به سمت شهر خساب آغاز می‌کند. خساب یا خصاب شهری در کشور عمان است که این روزها برخی از ایرانیان این مقصد را برای سفر انتخاب می‌کنند. البته بد نیست بدانید که نام این واژه در زبان عربی به صورت خصب نوشته و خوانده می‌شود. یکی از مهمترین دلایل محبوبیت این شهر موقعیت جغرافیایی مناسب آن است، شهر خساب در نزدیکی امارات متحده قرار دارد و همین موضوع باعث می‌شود که مسافران این شهر بتوانند به امارات نیز سفر کنند.

شهر خساب

شهر خساب

شهر خساب

روز دهم (بازگشت به دبی):

این کشتی کروز در ساعت 9 صبح به شهر خساب وارد می‌شود و مسافران نیز به بازدید از دیدنی‌ها و جاذبه‌های این شهر می‌پردازند. گردش و تفریح در شهر تا ساعت 17:00 ادامه دارد و در نهایت کشتی کروز حرکتش را به سمت دبی آغاز می‌کند.

سفر به دبی

تور کشتی کروز خلیج فارس | سفری رویایی با کشتی ام‌اس‌سی کروز MSC Cruise

سفر به دبی

روز یازدهم (بازگشت به دبی):

صبحانه در این روز در کشتی صرف شده و در ساعت 9:00 صبح کشتی کروز ام‌اس‌سی به دبی مدرن و هیجان انگیز وارد می‌شود. در دبی مسافران باید برای تسویه حساب به قسمت پذیرش مراجعه کنند و در ساعت 21:00 چمدان‌هایشان را خارج از کابین قرار بدهند.

روز دوازدهم:

در این روز مسافران کشتی کروز را ترک خواهند کرد و حرکتشان را به سمت فرودگاه آغاز می‌کنند و به سوی تهران برمی‌گردند. فرصت برای استفاده از این تور، محدود است! پس تا زمان هست، این تور مهیج و خوش قیمت را از دست ندهید.

تور کشتی کروز خلیج فارس | سفری رویایی با کشتی ام‌اس‌سی کروز MSC Cruise

تور کشتی کروز خلیج فارس | سفری رویایی با کشتی ام‌اس‌سی کروز MSC Cruise

تور کشتی کروز خلیج فارس | سفری رویایی با کشتی ام‌اس‌سی کروز MSC Cruise

زهرا میرزایی