10 مورد از بهترین هتل‌ها و اقامتگاه‌های سبز در شیانگ‌می

4
از 2 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
اگر دوستدار طبیعت هستید در این مکان‌ها اقامت کنید! +تصاویر
26 اسفند 1397 12:00
0

خواهر آرام‌تر شهر بانکوک، در سمت شمال، تمام مظاهر زندگی شهری بین‌المللی را دارد؛ شهری که از میان ویژگی‌هایی به شدت طبیعت محور، گذشته، و از زیبایی‌های منطقه پیرامونی الهام گرفته‌است. این شهر به عنوان پایتخت بین‌المللی و البته غیر‌رسمی سلامتی و غذاهای سالم و گفتگوهای دوستانه شناخته می‌شود بنابراین اگر شنیدید که شیانگ‌می بر دنیای اقامتگاه‌های سبز و سازگار با طبیعت حکمرانی می‌کند، تعجب نکنید.

با اقامت در یکی از این هتل‌های سبز و سازگار با محیط، در منطقه ناهموار شمال تایلند، به درون دریای احساسات و لذت‌های شیانگ‌می شیرجه بزنید. باهم برخی از این اقامتگاه‌ها را از نظر می‌گذرانیم، شاید روزی قصد کردید و در یکی از آن‌ها اقامت کردید.

 

اقامتگاه سبز شیانگ‌می (ECO RESORT CHIANG MAI)


اقامتگاه سبز شیانگ‌می (ECO RESORT CHIANG MAI)

این بهشت حومه شهری، چند دهه‌ قبل، توسط یک کشاورز محلی و همسرش کشف شد و بر اساس رویکرد کشاورزی پایدار و تداوم باغداری و با استفاده از متدهای سنتی طراحی با چوب ساج ساخته شد. امروزه این ملک، به یک مجموعه اقامتی پر زرق و برق ارتقا پیدا کرده، که فقط ۶۷ واحد تهویه مطبوعِ آن به همه جور نیاز، سبک‌ و خواسته‌ای خدمات می‌دهند؛ از فضاهای کم‌هزینه (low budget) گرفته تا سوییت‌های لوکس خصوصی. اتاق‌ها، یک استخر شنای ۵۰ متری را که در میان یک باغ سرسبز جا خوش کرده، احاطه کرده‌اند، در حالی که رستوران مجلل مجموعه گویی ناظر بر گذشته ارزشمند آن، در اوج نشسته و در میان بنایی محکم و ماندگار قرار گرفته‌است.

امکانات هتل:

  • وای‌فای رایگان
  • رستوران
  • بار
  • استخر شنا
  • ترنسفر فرودگاهی
  • امکانات و تسهیلات کاری
  • سیگار ممنوع

 

خانه روستایی بی‌ام‌پی (BMP FARMHOUSE)


خانه روستایی بی‌ام‌پی (BMP FARMHOUSE)

یک مزرعه خانوادگی که بیش از 20 سال است، توسط همین خانواده اداره می‌شود. خانه روستایی بی‌ام‌پی اتاق‌هایی متوسط و مناسب را به مهمانانی ارائه می‌دهد، که مشتاقند در پروژه مراقبت از فیل‌های نجات یافته، به صاحبان این مجموعه کمک کنند. این پروژه، برای فیل‌هایی که از شرایط سخت نجات پیدا کرده‌اند، غذا و شرایط رشد و پرورش و کلی عشق فراهم می‌کند و در این میان، مهمان‌ها یاد می‌گیرند که چطور با این حیوانات مقدس تایلند ارتباط برقرار کنند و به آنها کمک کنند تا با محیط جدید خود سازگار شوند. گزینه‌هایی به‌منظور امکان داوطلب شدن و اقامت طولانی مدت هم در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

امکانات هتل:

  • وای‌فای رایگان
  • رستوران
  • سیگار ممنوع

 

اقامتگاه خانه درختی رابینگ پاساک (RABEANG PASAK TREEHOUSE RESORT)


اقامتگاه خانه درختی رابینگ پاساک (RABEANG PASAK TREEHOUSE RESORT)

انتظار چیزی بیشتر از بازگشت به طبیعت و پناه گرفتن در دل یک خانه درختی، در جنگلی از درختان ساج را نداشته‌باشید! در سرتاسر این مجموعه، تنها صدایی که می‌شنوید، صدای ممتد و ضعیف جیرجیرک‌هایی است که در میان شاخه‌های انبوه درختان پنهان شده‌اند، همچنین نوای صبحگاهی پرندگان بهشتی و صدای چکه کردن جریان آب، که به یک آبشار کوچک منتهی می‌شود. به فاصله ۷۰ کیلومتر از شیانگ‌می، کلبه‌های درختی، امکان دسترسی بی‌واسطه و فوری به طبیعت باور‌نکردنی را در اختیار شما قرار می‌دهند، ضمن اینکه معماری خاص این فضا شما را تشویق می‌کند تا گونه‌ای دیگر از گفتگو و ارتباط را در محیطی طبیعی، تجربه کنید؛ ارتباطی که بر اساس حس و درک پایدار و رفتارهای آگاهانه صورت می‌گیرد.

امکانات هتل:

  • وای‌فای رایگان
  • رستوران
  • بار
  • ترنسفر فرودگاهی
  • فضای بازی کودکان
  • سیگار ممنوع

  

کلبه‌های سبز کارن (KAREN ECO LODGE)


کلبه‌های سبز کارن (KAREN ECO LODGE)

این اقامتگاه که در تپه‌های انبوه شیانگ‌می واقع شده‌است، اساسا با رویکرد حفظ منابع طبیعی داخل و اطراف محدوده، طراحی و ساخته شده‌است و قرار است که شکلی از گزینه‌های اقامتی را ارایه بدهد، که کم‌ترین آسیب را متوجه محیط زیست بکند. این اقامتگاه، ۳۵ اتاق متوسط به سبک تایلندی دارد و تمام تمرکز خود را بر ارائه تجربه‌هایی سبز و سازگار با طبیعت قرار داده،‌ تا مهمانان به روش‌های تماما سازگار و پایدار، از محیط پیرامون لذت ببرند و در عین حال درباره تاریخ نهفته در پشت این زیبایی‌ها چیزهای بسیاری یاد بگیرند. اگر گذرتان به اینجا افتاد، تور مخصوص قایق‌های ساخته شده از بامبو، که از میان رودخانه مائه‌وین می گذرد را از دست ندهید، همچنین بازدید از روستای محلی کارن، که در کنار مسیر حمل و نقل قرار دارد، یادگیری فرایند تولید برنج سنتی این منطقه و بازی با فیل‌ها در نزدیکی پناهگاه ساحلی را در برنامه خود بگنجانید.

 

"خانه زمین" تایلند (EARTH HOME THAILAND)


9 عدد خانه دست‌ساز خصوصی و یک خوابگاه بزرگ‌تر، برای گذراندن شب‌هایی رویایی، در این مجموعه سبز و پایدار و نزدیک به روستای آرام و خواب‌آلوده بان مائجو، تدارک دیده شده‌است. امروزه، مجموعه "خانه زمین"، یکی از اصلی‌ترین مراکز یادگیری در کشور تایلند است، که زندگی بر اساس شیوه‌های پایدار را ترویج می‌کند و مهمانان می‌توانند از تمامی ورک‌شاپ‌های برگزار شده در این مرکز بهره‌مند شوند: ورک‌شاپ‌هایی مثل ساختمان‌های طبیعی، کشاورزی و باغداری پایدار- زیستی (توسعه اکوسیستم‌های کشاورزی به منظور پایدارسازی و خودکفایی) و دوره‌های سلامت. کافه‌ و رستوران داخل مجموعه هم با محصولات ارگانیک که همگی از باغ و مزرعه خود مجموعه به‌دست آمده‌ و توسط سرآشپزهای "خانه زمین" به طور کامل طبخ شده، از مهمانان پذیرایی می‌کنند.

 

سکونتگاه کِیسورن (KAYSORN RESIDENCE)


سکونتگاه کِیسورن (KAYSORN RESIDENCE)

این مجموعه آفتابی و درخشان، درست در مرکز شیانگ‌می، بهترین امکانات را در زمینه پایداری و سازگاری، در اختیار مسافران آگاه و علاقه‌مند قرار می‌دهد. فقط به فاصله ۵۰۰ متر از بازار سیری‌واتانا و جایی که تقریبا همه جذابیت‌های فوق‌العاده شیانگ‌می قرار دارند، تنها به فاصله یک مسیر دوچرخه، مهمان‌ها می‌توانند از بالکن اختصاصی خودشان، منظره کوهستان را تماشا کنند و لذت ببرند. مفهوم پایداری، با تمام جنبه‌های عملکردی هتل در‌آمیخته است: از کیسه‌های قابل بازیافت که همراه کلید اتاق به شما تحویل می‌شود (در نتیجه همیشه یک ساک دستی همراهتان خواهد بود) گرفته، تا امکان استفاده رایگان از آب در سراسر هتل (همراه با بطری‌های قابل بازیافت که اگر بخواهید می‌توانید از آن استفاده کنید) و یک برنامه مدیریت شده فوق‌العاده برای بازیافت، که در بدو ورود، برای مهمانان توضیح داده می‌شود.

 

او ام واترز (OM WATERS)


او ام واترز (OM WATERS)

چرا فقط نزدیک دریا باشید، وقتی که می‌توانید چرت بین روز را مستقیما بر روی آب بزنید؟ دسترسی به این خانه‌های شناور، فقط از طریق سوار شدن به تاکسی/ قایق‌های دریایی، امکان‌پذیر است. ضمنا فضای خواب روباز در طبقات مختلف، در‌نظر گرفته شده‌است- اسکله‌های ساحلی، سوییت و یک خوابگاه در طبقه دوم و دو فضای کاملا اختصاصی در طبقات بالاتر که چشم‌انداز پانوراما دارند. مهمان‌ها از امکانات آشپزخانه و سرویس به صورت مشترک استفاده می‌کنند و از دیگر تسهیلات این هتل، دسترسی رایگان به کایاک، قایق‌های پدالی و تیوب‌های شنا است، و البته استفاده از یک فضای عرشه مانند با تشک‌های یوگا، کوسن و انواع ننو. تقریبا اینجا همه چیز با انرژی خورشیدی کار می‌کند و به‌منظور تشویقِ دوری از ابزارهای دیجیتال، برای استفاده از وای‌فای، محدودیت‌هایی در‌نظر گرفته شده‌است.

 

کمپ فارمسوک (CAMPINESS CAMPING & FARMSOOK)


کمپ فارمسوک (CAMPINESS CAMPING & FARMSOOK)

با این انتخاب، حقیقتا و بدون نگرانی‌های رایج از بابت کمپ زدن، به دل طبیعت باز می‌گردید، و در یکی از آن چادرهای بزرگ و اختصاصی، با امکانات کامل، به حس آرامش واقعی دست پیدا می‌کنید. مجموعه‌ای که برای دور نگه‌داشتن عناصر جوی و طبیعی و انواع مخلوقات دیگر، بر روی یک سکوی مرتفع ساخته شده و با فضاهای مینیمال و سقف‌های نیمه بازی که طراحی کرده، جایی در میان مزارع برنج و یک رودخانه آرام، مأوا گرفته و چشم‌اندازهایی وسیع از کوه‌های اطراف را در برابر چشمان شما قرار می‌دهد. فضاهای اطراف اردوگاه، مکانی‌ست برای باربکیو و صبحانه در طبیعت (صبحانه‌ای که در آن مثلا برنج واقعا از مزرعه به سر میز می‌آید) و همچنین امکانی‌ست برای هدایت کلی ذهنیت صاحبان مزارع، در رابطه با مقوله پایداری. مهمانان می‌توانند مواد لازم برای تهیه یک سالاد تازه را از مزارع طبیعی به‌دست بیاورند، یا تخم مرغ‌ها را خودشان انتخاب کنند، یا مثلا از محل پرورش قارچ، با دست خودشان قارچ بچینند.

 

سکونتگاه محلی هاوی  (HOWIE’S HOMESTAY)


سکونتگاه محلی هاوی  (HOWIE’S HOMESTAY)

بر فراز یک گستره 5/2 هکتاری از باغ‌ها و جنگل‌های گرمسیری و نهرهای پیچ در پیچ، سکونتگاه هاوی بر‌خلاف نام خیلی معمولی آن، در زمینه طراحی لوکس و خیره کننده، نمونه‌ای مثال‌زدنی به‌حساب می‌آید. این مجموعه، شامل عمارت‌هایی است که با چوب ساج طلایی ساخته شده‌اند؛ چوبی که نقش یک حشره‌کش طبیعی را ایفا می‌کند و ضمنا تمام چوب‌های مورد نیاز این مجموعه، از بازیافت مصالح به‌کار رفته در ساختمان‌های قدیمی به‌دست آمده‌اند. وجود این عمارت‌های مجزا باعث شده که این مجموعه از دور نقطه‌نقطه به‌نظر برسد. مفاهیم مرتبط با انرژی سبز، در اجزای این سکونتگاه، که به خودی خود با گیاهان گرمسیری فراوانش بسیار غنی به‌نظر می‌رسد، قابل‌مشاهده است و این شرایط، یک تجربه نه تمام و کمال، اما حقیقتا پایدار و سازگار با طبیعت را برایتان تضمین می‌کند.

امکانات هتل:

  • وای‌فای رایگان
  • استخر شنا
  • ترنسفر فرودگاهی
  • ننو (تخت گهواره‌ای)
  • سیگار ممنوع

 

اقامتگاه چهارفصل شیانگ‌می  (FOUR SEASONS RESORT CHIANG MAI)


اقامتگاه چهارفصل شیانگ‌می  (FOUR SEASONS RESORT CHIANG MAI)

اقامتگاه چهار فصل شیانگ‌می، که این اسم کاملا برایش مناسب و برازنده است، در میان مزارع انبوه و سبز برنج قرار گرفته و نهایت کیفیت، در خدمات و طراحی لوکس را به مهمانانش ارائه می‌دهد. از پیشنهادهای صبحگاهی، تا تورهای دسته‌جمعی و گران‌قیمت. اما برنامه‌هایی مثل حمام کردن بوفالوها در حوضچه‌ها و تالاب‌های مجموعه، آموزش رایگان زبان و فرهنگ تایلندی و مفاهیم پایداری و سازگاری با طبیعت، در صدر علاقه‌مندی‌های مهمانان قرار دارند. در راستای عملی کردن برخی مفاهیم فکری، هر سه رستوران این مجموعه، بخش عظیمی از محصولات خود را از منبع پروژه سلطنتی، به‌دست می‌آورند؛ پروژه‌ای ابتکاری، که توسط پادشاه بومیبول، پیش از مرگش طراحی و اجرا شده‌است، و ضمن حمایت از جوامع روستایی، کشاورزی پایدار و ارگانیک را ارتقا می‌دهد.

امکانات هتل:

  • وای‌فای رایگان
  • رستوران
  • بار
  • استخر شنا
  • اسپا
  • سالن ورزش
  • چشمه آب گرم
  • وان آب داغ داخل اتاق

آیا دلتان می‌خواهد در یکی از این هتل‌ها اقامت کنید؟ کدامشان را بیشتر می‌پسندید؟

 منبع: theculturetrip

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.