بهترین جاهای دیدنی ژاپن؛ 15 جاذبه و مکان معروف

4.6
از 7 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
دیدنی‌های ژاپن؛ سرزمین شکوفه‌های گیلاس
30 شهریور 1402 08:00
2

ژاپن را با عباراتی مثل سرزمین خورشید تابان و سرزمین شکوفه‌های گیلاس توصیف می‌کنند. چیزهای زیادی هم در خاطره جمعی ما ایرانی‌ها ژاپن را تداعی می‌کند، از انیمه‌های ژاپنی تا سریال‌ محبوبی به اسم سال‌های دور از خانه؛ اما این‌ها برای شناخت جاهای دیدنی ژاپن کافی نیست. باید بگوییم که دیدنی های ژاپن هم به‌اندازه انیمه و سریال‌های ژاپنی و شاید حتی بیشتر، جذاب و متنوع هستند. بااین‌حال شاید ما اطلاع چندانی از آن‌ها نداشته باشیم. به همین دلیل در این مطلب از مجله گردشگری لست‌سکند، ما به سراغ معرفی مکان های دیدنی ژاپن رفته‌ایم. با ما همراه باشید.

بهترین جاهای دیدنی ژاپن کدام‌اند؟

کوه فوجی، کاخ امپراتوری، موزه یادبود صلح هیروشیما، قلعه شوری، چهارراه شیبویا، پارک میمون‌های برفی، جنگل بامبو آراشیاما، دیزنی‌لند توکیو، قلعه اوساکا، پارک ملی چوبو سانگاکو، معبد آتسوتا، پارک نارا، معبد پاگودای چوریتو، معبد فوشیمی ایناری و پارک ساحلی هیتاچی، بهترین و معروف‌ترین جاهای دیدنی ژاپن هستند که در ادامه مطلب، هرکدام را معرفی کرده‌ایم.

کوه فوجی

کوه فوجی با ارتفاع 3776 متر، بلندترین قله ژاپن محسوب می‌شود و باوجود‌اینکه کیلومترها از توکیو فاصله دارد، اما از توکیو کاملاً دیده می‌شود. شاید بتوان گفت از بین جاهای دیدنی ژاپن، کوه فوجی شناخته‌شده‌ترین جاذبه است. این کوه علاوه‌بر ارزش طبیعی، ارزش فرهنگی و معنوی و نقش پررنگی در ادبیات ژاپن دارد و این اهمیت تا جایی بود که فوجی در سال 2013 به ثبت ملی یونسکو رسید. کوه‌پیمایی و صعود به فوجی و تماشای مناظر از فراز آن هم یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌هاست و همه‌ساله حدود یک میلیون نفر به همین قصد به فوجی می‌آیند.

  • مکان کوه فوجی ژاپن: منطقه چوبو

موقعیت دقیق کوه فوجی روی نقشه

lastsecondفوجییی.jpg
تصویری از کوه فوجی، یکی از معروف‌ترین جاذبه های گردشگری ژاپن

کاخ امپراتوری توکیو

کاخ امپراتوری، از معروف‌ترین جاذبه های گردشگری ژاپن است و در شهر توکیو قرار دارد. بسیار بعید به نظر می‌رسد که کسی به ژاپن سفر کند ولی فرصت بازدید از این کاخ زیبا را از دست بدهد. این کاخ در دل باغ باشکوه و دل‌گشایی قرار گرفته است و قدمتش به قرن هفدهم بازمی‌گردد. گفتنی است که خانواده سلطنتی ژاپن هنوز در این کاخ اقامت دارند و به همین دلیل، همه قسمت‌های این کاخ امکان بازدید ندارد.

  • قیمت بلیط ورودی کاخ امپراتوری: رایگان

  • ساعت بازدید از کاخ امپراتوری: همه‌روزه از 9 صبح تا 11 صبح، از 1.5 ظهر تا 2.5 ظهر (روزهای یکشنبه و دوشنبه تعطیل)

  • مکان کاخ امپراتوری: توکیو

موقعیت دقیق کاخ امپراتوری روی نقشه

lastsecondکاخ.jpg
نمایی از کاخ امپراتوری ژاپن

موزه یادبود صلح هیروشیما

بمباران هیروشیما، یکی از تلخ‌ترین اتفاقات در تاریخ ژاپن است و موزه یادبود صلح هیروشیما نمادی برای بزرگداشت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره قربانیان این حادثه تلخ است. این موزه، یکی از پربازدید‌ترین مکان های دیدنی ژاپن محسوب می‌شود و هر سال حدود یک میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند. آتش صلح، گور خالی و گنبد بمب اتمی هم از دیگر بخش‌های این موزه جذاب هستند.

  • قیمت بلیط ورودی موزه یادبود صلح هیروشیما: رایگان

  • ساعت بازدید از موزه یادبود صلح هیروشیما: 8.5 صبح تا 6 عصر

  • مکان موزه یادبود صلح هیروشیما: هیروشیما

موقعیت دقیق موزه یادبود صلح هیروشیما روی نقشه

lastsecondهیروشیما.jpg
تصویری از موزه یادبود صلح هیروشیما

قلعه شوری ژاپن

قلعه شوری که با نام قلعه شوریجو هم شناخته می‌شود، در استان اوکیناوا قرار گرفته است و از آن دست جاهای دیدنی ژاپن است که سرگذشت پر‌فراز‌و‌نشیبی را همراه با خود دارد. این قلعه در قرن چهاردهم ساخته شد و محل اقامت پادشاه وقت ژاپن بوده است. سپس حدود 400 سال بدون استفاده و خالی از سکنه باقی‌مانده و بعدها از ساختمانش به‌عنوان دانشگاه استفاده شده است. در سال 2019 این قلعه دچار آتش‌سوزی شد و دوباره بازسازی شد و فرآیند مرمتش هنوز هم ادامه دارد. گفتنی است که این بنا به ثبت ملی یونسکو رسیده است.

  • قیمت بلیط ورودی قلعه شوری: 2.7 دلار

  • ساعت بازدید از قلعه شوری: 8 صبح تا 7.5 عصر

  • مکان قلعه شوری: اوکیناوا

موقعیت دقیق قلعه شوری روی نقشه

lastsecondشوری.jpg
قلعه شوری، یکی از شناخته‌شده‌ترین مناطق دیدنی ژاپن

دیزنی‌ لند توکیو

دیزنی‌ لند توکیو، اولین دیزنی‌ لند خارج از آمریکاست که در سال 1983 افتتاح شده است. این پارک با الهام از شخصیت‌های کمپانی والت دیزنی طراحی و ساخته شده و یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی ژاپن محسوب می‌شود. نمادی که دیزنی‌ لند توکیو با آن شناخته می‌شود، قصر سیندرلاست. این مجموعه شامل 7 بخش مختلف است که هرکدام از آن‌ها در نوع خود بسیار مهیج و جذاب هستند، بخش‌هایی مثل وسترن لند، ادونچر لند و کروز جنگلی.

  • قیمت بلیط ورودی دیزنی‌ لند توکیو: 55 دلار

  • ساعت بازدید از دیزنی‌ لند توکیو: 9 صبح تا 9 شب

  • مکان دیزنی‌لند توکیو: توکیو

صفر تا صد نکات مهم سفر به توکیو

موقعیت دقیق دیزنی‌لند توکیو روی نقشه

lastsecondدیزنی.jpg
دیزنی‌لند توکیو، یکی از جذاب‌ترین مکان های دیدنی ژاپن

چهارراه شیبویا

هر کلان‌شهری نمادی دارد. مثل برج ایفل برای شهر پاریس یا مجسمه آزادی برای شهر نیویورک، چهارراه شیبویا هم نمادی برای توکیو است. این چهارراه یکی از پرترددترین نقاط جهان است و احتمالاً در فیلم‌های زیادی صحنه‌هایی از اینجا را دیده‌اید. این خیابان، قلب تپنده توکیو محسوب می‌شود و هرآنچه برای مجذوب کردن مسافران نیاز باشد را در خود جای داده است؛ رستوران‌ها و کافه‌های متنوع و جذاب، برج اسکای، پارک، سالن تئاتر و کنسرت و حتی مراکزی برای عرضه آخرین محصولات صنعت مد و فشن. اگر به‌طور مشخص قصد سفر به توکیو را دارید، خواندن مطلب جاهای دیدنی توکیو را به شما توصیه می‌کنیم.

  • مکان چهارراه شیبویا: توکیو

موقعیت دقیق چهارراه شیبویا روی نقشه

lastsecondشیبویا.jpg
چهارراه شیبویا، شلوغ‌ترین خیابان توکیو

قلعه اوساکا

قلعه اوساکا در سال 1586 ساخته شده و پس از آن بارها و بارها تخریب و از نو بازسازی شده است. این قلعه با هشت طبقه شامل بخش‌های مختلفی مثل چندین دروازه‌‌ و برج‌ می‌شود و اطراف آن را هم خندق احاطه کرده است. برج اصلی این قلعه 24 متر ارتفاع دارد که از بالای آن می‌توانید مناظر نفس‌گیر و خیره‌کننده‌ای را از تمام شهر تماشا کنید و معمولاً مسافران، این نقطه و چشم‌انداز اینجا را برای عکاسی انتخاب می‌کنند.

  • قیمت بلیط ورودی قلعه اوساکا: 4.1 دلار

  • ساعت بازدید از قلعه اوساکا: 9 صبح تا 5 عصر

  • آدرس قلعه اوساکا: اوساکا

موقعیت دقیق قلعه اوساکا روی نقشه

lastsecondاوساکا.jpg
قلعه اوساکا، یکی از مناطق دیدنی ژاپن

پارک میمون‌های برفی

تماشای شنا کردن میمون‌ها در رودخانه آبگرم باید تجربه جالب و به‌یاد‌ماندنی باشد که فقط در پارک میمون‌های برفی ممکن است. این پارک در ارتفاع 850 متری قرار گرفته و زمستان‌های بسیار سرد و پوشیده از برفی دارد. به همین دلیل هم میمون‌های این پارک با شنا کردن و غوطه‌ور شدن در آب‌های گرم، زمستان را سپری می‌کنند و همین هم باعث شده تا این پارک به یکی از دیدنی های ژاپن تبدیل شود.

  • قیمت بلیط ورودی پارک میمون‌های برفی: 6 دلار

  • ساعت بازدید از پارک میمون‌های برفی: 8.5 صبح تا 5 عصر

  • مکان پارک میمون‌های برفی: ناگانو

موقعیت دقیق پارک میمون‌های برفی روی نقشه

lastsecondپارک.jpg
تصویری از میمون‌های برفی این پارک

جنگل بامبو اراشیاما

جنگل بامبو، در دامنه کوه‌های اراشیاما که به کوه طوفان هم شهرت دارد، در شمال شهر توکیو قرار گرفته است و یکی از زیباترین مکان های دیدنی ژاپن محسوب می‌شود. قدم زدن، دور بودن از هیاهو و تجربه آرامش محض، مناظر نفس‌گیر و تماشای انبوه درختان و سبزی بی‌نهایت، این جنگل را به یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی ژاپن تبدیل کرده است.

  • قیمت بلیط ورودی جنگل بامبو اراشیاما: رایگان

  • ساعت بازدید از جنگل بامبو اراشیاما: 24 ساعته

  • مکان جنگل بامبو اراشیاما: کیوتو

موقعیت دقیق جنگل بامبو اراشیاما روی نقشه

lastsecondاراشیاما.jpg
جنگل بامبو اراشیاما، یکی از جاذبه های گردشگری ژاپن

پارک ملی چوبو سانگاکو

جاهای دیدنی ژاپن تنوع بسیاری دارد و در بین آن‌ها جاذبه‌های طبیعی بکر و کم‌نظیر هم بسیار است؛ پارک ملی چوبو سانگاکو یکی از آن‌هاست. این پارک به ثبت ملی یونسکو رسیده است و با نام آلپ ژاپن شهرتی جهانی دارد. دلیل این نام‌گذاری هم ارتفاع و بارش برف در این منطقه است که باعث شده در این پارک، مناظر چشم‌گیری مشابه کوه‌های آلپ در اروپا شکل بگیرد. در پارک ملی چوبو سانگاکو، تنوع زیادی از گونه‌های جانوری و گیاهی نادر وجود دارد و چشمه‌های آبگرم و مناظر بکر هم باعث شده تا این پارک به یکی از جذاب‌ترین مناطق دیدنی ژاپن تبدیل شود.

  • قیمت بلیط ورودی پارک ملی چوبو سانگاکو: رایگان

  • ساعت بازدید از پارک ملی چوبو سانگاکو: 8 صبح تا 5 عصر

  • مکان پارک ملی چوبو سانگاکو: ناگانو

موقیعت دقیق پارک ملی چوبو سانگاکو روی نقشه

lastsecondچوبو.jpg
منظره زیبایی از پارک ملی چوبو سانگاکو

پارک نارا

پارک نارا در سال 1880 افتتاح شد و یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های ژاپن محسوب می‌شود. اگر از علاقه‌مندان به حیوانات مخصوصاً گوزن‌ها باشید، نباید بازدید از این پارک را به‌هیچ‌وجه از قلم بیندازید؛ چون در این پارک حدود 1200 عدد گوزن ژاپنی زندگی می‌کنند. علاوه‌بر این، پارک نارا یکی از بهترین نقاط برای تماشای شکوفه‌های گیلاس در ژاپن است.

  • قیمت بلیط ورودی پارک نارا: رایگان

  • ساعت بازدید از پارک نارا: 7.5 صبح تا 5.5 عصر

  • مکان پارک نارا: نارا

موقعیت دقیق پارک نارا روی نقشه

lastsecondنارا.jpg
منظره زیبایی از پارک نارا

پارک ساحلی هیتاچی

پارک ساحلی هیتاچی را شاید بتوان تجسمی از بهشت روی زمین دانست؛ میلیون‌ها گل در ساحلی مجاور با اقیانوس آرام. این پارک ساحلی در هر فصل، زیبایی خیره‌کننده و منحصر‌به‌فرد خود را دارد که کاملاً متفاوت و یگانه است. اگر به این پارک ساحلی سر زدید، توصیه می‌کنیم سوار چرخ‌و‌فلک این پارک ساحلی شوید و مناظر را از ارتفاع تماشا کنید تا نهایت لذت را تجربه کنید.

  • قیمت بلیط ورودی پارک ساحلی هیتاچی: 83 دلار

  • ساعت بازدید از پارک ساحلی هیتاچی: 9.5 صبح تا 5 عصر

  • مکان پارک ساحلی هیتاچی: ایباراکی

موقعیت دقیق پارک هیتاچی روی نقشه

lastsecondهیتاچی.jpg
پارک هیتاچی در فصل بهار

معبد آتسوتا

معبد آتسوتا یکی از پربازدیدترین جاهای دیدنی ژاپن است و همه‌ساله میزبان بیش از پنج میلیون گردشگر از نقاط مختلف جهان می‌شود. علاوه‌بر زیبایی بصری، ارزش تاریخی و مذهبی، این معبد محل نگهداری از شمشیر افسانه‌ای کوسوناگی هم هست. شمشیر کوسوناگی یکی از سه گنجینه مقدس ژاپن محسوب می‌شود. هنوگو هم زیارتگاه اصلی درون این معبد است که در آن اشیای گران‌قیمتی مثل جواهرات و آثار سرامیکی نگهداری می‌شود.

  • قیمت بلیط ورودی معبد آتسوتا: رایگان

  • ساعت بازدید از معبد آتسوتا: 24 ساعته

  • مکان معبد آتسوتا: ناگونا

موقعیت دقیق معبد آتسوتا روی نقشه

LASTSECONDآتسوتا.jpg
معبد آتسوتا، یکی از مناطق دیدنی ژاپن

معبد پاگودای چوریتو

این معبد، یکی از منحصر‌به‌فردترین معابد و یکی از زیباترین دیدنی های ژاپن است. سازه این معبد، ساختمانی چندلایه با چند بام است و از بالای این معبد می‌توانید مناظر و چشم‌اندازهای کم‌نظیر و جذابی را ببینید. در بین مسافران، اینجا مکانی ایدئال برای عکاسی است. علاوه‌بر معماری جذاب و مناظر دیدنی، در این معبد فستیوال‌ها، مناسک و مراسم مذهبی هم برگزار می‌شود که اگر شانس دیدن آن‌ها را داشته باشید، می‌تواند یکی از به‌یاد‌ماندنی‌ترین تجربه‌های شما از سفر به ژاپن باشد.

  • قیمت بلیط ورودی معبد پاگودای چوریتو: رایگان

  • ساعت بازدید از معبد پاگودای چوریتو: 24 ساعته

  • مکان معبد پاگودای چوریتو: یاماناشی

موقعیت دقیق معبد پاگودای چوریتو روی نقشه

lastsecondفوجی.jpg
نمای شهر از بام معبد پاگودای چوریتو

معبد فوشیمی ایناری

در بین مکان های دیدنی ژاپن، معابد بسیاری وجود دارد که معبد فوشیمی ایناری یکی از جذاب‌ترین‌ آن‌هاست. فوشیمی ایناری در شهر کیوتو قرار گرفته و با تونل‌های سرخ‌رنگ و جالبش شناخته می‌شود. این معبد در ستایش خداوند برنج و فراوانی ساخته شده است و هنگام بازدید از آن تندیس‌های متعددی از روباه را خواهید دید؛ چراکه مردم باور داشته‌اند روباه واسط و پیام‌رسان بین آن‌ها و خداوند فراوانی است. بعد‌از بازدید معبد فوشیمی، اگر اهل کوه‌پیمایی باشید، می‌توانید سری به قله ایناری بزنید که در فاصله حدود سه‌ساعتی از این معبد قرار گرفته است. در طی مسیر هم رستوران‌هایی با غذاهای محلی قرار دارند که می‌توانید از آن‌ها خوراکی‌ها و غذاهای ژاپنی تهیه کنید و لذت این بازدید را برای خودتان تکمیل کنید.

  • قیمت بلیط ورودی معبد فوشیمی ایناری: رایگان

  • ساعت بازدید از معبد فوشیمی ایناری: 24 ساعته

  • مکان معبد فوشیمی ایناری: کیوتو

موقعیت دقیق معبد فوشیمی ایناری روی نقشه

lastsecondفوشیمی.jpg
معبد فوشیمی ایناری، یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی ژاپن

سفر با تور ژاپن

برای سفر به کشور ژاپن، تور، یکی از بهترین انتخاب‌ها و شیوه‌های سفر است. کافی است در سایت لست‌سکند وارد قسمت تورها شوید تا فهرستی از انواع تورها از‌جمله تور ژاپن را ببینید، سپس مقایسه و خرید کنید. بررسی تورها در لست‌سکند به شما کمک می‌کند تا با دید بهتری توری را که می‌خواهید، از بین انواع تور پیدا کنید. اگر تور متناسب با بودجه، زمان و سلیقه شخصی شما در این بخش وجود نداشت، می‌توانید از سرویس جدید ما، یعنی سفرساز کمک بگیرید و تور شخصی خودتان را بسازید.

سخن آخر

در دیدنی های ژاپن به‌راحتی می‌توانید ترکیبی از سنت‌های اصیل ژاپنی آمیخته با مدرنیته را ببینید. ما در این مطلب، شاخص‌ترین و معروف‌ترین جاذبه های گردشگری ژاپن را فهرست کردیم، اما باید بدانید که مناطق دیدنی ژاپن بسیار است و گفتن از تمام آن‌ها کار ساده‌ای نیست. اگر قبلاً به این کشور سفر کرده‌اید و تجربه‌ای از جاهای دیدنی ژاپن دارید، با ما و دیگر علاقه‌مندان به سفر در میان بگذارید.

شیدا چراغی
شیدا چراغی

یکی از خیل هزاران جوان مهندس ایرانی بودم و سرگردان در دنیای اعداد. با پرسه‌های آهسته در شهر، وارد دنیای سفر شدم. ذوق کشف جهان و دیدن نادیده‌ها را داشتم و شاید از آن بیشتر، قصه گفتن و قصه ساختن. امروز یک مسافر، قصه‌گو و تجربه‌گرای نوپا در دنیای سفرم. علاقه‌مند به آهسته قدم زدن در شهر، توجه به جزئیات، شنیدن خاطرات جوانی سالمندان و پرسه‌های بی‌هدف و کشف راز جهان.