تور مجازی رایگان جذاب ترین موزه‌های معروف جهان

4.1
از 339 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
از موزه لوور تا موزه هنر برزیل را رایگان قدم بزنید!
29 خرداد 1400 10:00
2

امروزه نفوذ و تاثیر گذاری اینترنت بر زندگی هیچ یک از ما پوشیده نیست. از کار و برقراری ارتباط گرفته تا همین مطلبی که در حال خواندن آن هستید دقایقی از عمرمان هست که صرف وب گردی و دنیای مجازی می‌شود. اهمیت و قدرت اینترنت روزانه در جوامع مختلف رو به افزایش است و این موضوع علاوه بر کسب و کارهای آنلاین به موزه‌ها نیز رسیده است. اتفاق زیبایی که موزه‌ها از طریق تورهای مجازی شانس بازدید از گنجینه‌های با ارزش را به طور رایگان در اختیارمان می‌گذارند. در این متن قصد داریم تا چندی موزه‌های شناخته شده‌ای که از طریق سایت خود امکان بازدید مجازی را فراهم کرده‌اند با شما به اشتراک بگذاریم.

 

موزه لوور، فرانسه

نیازی به معرفی موزه لوور نیست، چرا که کمتر کسی وجود دارد تا دست کم نامی از آن را نشنیده باشد. مسئولان موزه لوور با همه‌گیری ویروس کرونا در جهان، اطلاعات و تصاویر تعداد قابل توجهی از آثار خود را وارد وبسایت این موزه کردند (حدود سه چهارم از تمامی آثار) و همچنین برای دیدن گنجینه موزه با حس و حالی واقعی‌تر بخش تور مجازی لوور را ایجاد کردند که گردشگران می‌توانند قسمت‌هایی از موزه را به طور 360 درجه و همراه با جزئیات بالا و قابل قبول تماشا کنند.

برای بازدید از تور مجازی موزه لوور روی لینک کلیک کنید.

 

بازدید مجازی از موزه لوور.jpg

بازدید مجازی موزه لوور2.jpg

 

موزه ملی هلند، هلند

موزه ملی هلند (Rijksmuseum) معروف‌ترین و بزرگ‌ترین موزه در هلند است که بیش از 1 میلیون اثر در ان به نمایش گذاشته شده‌ است. این موزه نیز در وبسایت خود امکان بازید مجازی را ایجاد کرده است تا علاقه‌ مندان به تاریخ و هنر از سراسر دنیا بتوانند شاهد بخشی از مجموعه با ارزش این موزه باشند. ضمن اینکه با نزدیک شدن برخی از آثار مطرح موزه مانند نقاشی operation nightwatch می‌توانید مضمون نقاشی را به همراه صوت و اسلاید‌های مرتبط و ویدئویی مشاهد کنید.  البته یکی از اصلی‌ترین دلایلی که سبب شد نام این موزه را در این فهرست بیاریم ایجاد یک بازی پازل در تور مجازی است که اگر کمی زبان انگلیسی قوی داشته باشید می‌تواند حسابی سرگرمتان کند و در عین حال به معلوماتتان بیافزاید.

برای بازدید از تور مجازی موزه ملی هلند روی این لینک کلیک کنید. (برای حل پازل و تور مجازی در موزه play را کلیک کنید و برای بازید مجازی روی visit  کلیک کنید)

 موزه ملی هلند.jpg

موزه ملی هلند بازی.jpg

 

 

موزه بریتانیا، انگلیس

موزه بریتیش (British museum) یا موزه بریتانیا در کنار  لوور، آرمیتاژ و متروپولیتن یکی از 4 موزه‌ای است که به داشتن تعداد بالایی از آثار ایرانی مشهور است که  پیش‌تر درباره آن در مطلب مهمترین آثار باستانی ایران در موزه‌ های خارجی توضیح دادیم. اکنون اگر تمایل دارید تا بخشی از این آثار را در کنار هزاران کلکسیون دیگر مشاهده کنید تور مجازی آن در مقابلتان است. بازدید مجازی از موزه بریتیش به صورتی 360 درجه نبوده اما در یک قالب سرگرم کننده و انیمیشن زیبا می‌توانید آثار تاریخی را در زمان‌ و دسته‌ بندی‌های مختلف مشاهده کنید و  در عین سرگرمی با برخی از آثار مهم این موزه نیز آشنا شوید.

برای بازدید از تور مجازی موزه بریتانیا روی لینک کلیک کنید.

 

موزه بریتانیا.jpg

 

موزه هنر سائو پائولو، برزیل

مطمئنا موزه‌های  بسیاری هستند که شهرت و کلکسون بیشتری نسبت به موزه هنر سائوپائلو (MASP) دارند. اما به دو دلیل این موزه را برای این مطلب گردآوری کردیم. نخست به دلیل اینکه موزه MASP دارای تعداد زیادی نقاشی است که بر خلاف آثار باستانی می‌توانید صرفا از تماشای آن لذت ببرید. دومین دلیل پلتفرم جذاب Google Arts & Culture است که علاوه بازدید 360 درجه  این امکان را به شما می‌دهد تا به طور مجازی در موزه قدم بزنید و در مقابل هر تابلو و مکانی که دوست دارید حاضر شوید.

برای بازدید از تور مجازی موزه هنر سائو پائولو روی لینک کلیک کنید.

 

سائو پائولو.jpg

 

در آخر اگر نام موزه مد نظرتان در این لیست نبود نگاهی به پلتفرم Google Arts & Culture بیندازید تا با سایر موزه‌هایی که علاوه بر تور مجازی اماکان قدم زدن مجازی را هم دارند آشنا شوید.

 

تالیف: لست سکند

منابع: louvre , britishmuseum , Rijksmuseum و travelandleisure