سفر به سرزمین سیام -بخش دوم پوکت (قسمت اول)

سفر به سرزمین سیام -بخش دوم پوکت

فرودگاه خیلی شلوغ بود چون یک قسمت از فرودگاه رو بدلیل تعمیرات بسته بودند و بعد از تحویل بار بدنبال تابلو Royal Persia گشتیم و بعد از پیدا کردنش یک جوان تایلندی بود که به استقبال ما آمده بود و گفت ماشین ترانسفر ما در ترافیک مانده و تا 10 دقیقه دیگر میرسه. که اینطور هم شد و اینبار هم فقط من و همسرم بودیم که سوار ماشین شدیم و به سمت ساحل پاتونگ و هتل محل اقامتمون یعنی IBIS حرکت کردیم.

حدود 1 ساعت هم توی راه بودیم و از مناظر زیبا لذت بردیم. از همان ابتدا تفاوت پوکت با پاتایا احساس شد و پوکت واقعاً باشکوه بود اما پاتایا هم دیدنی های خودش رو داشت.

تصویر هتل IBIS

بگذریم به هتل که رسیدیم مبلغ 3000 بات بابت Deposit برای 6 شب پرداخت کردیم و بلافاصله بعد از پرکردن فرمها کارت های اتاق رو تحویل گرفتیم و البته من برای گل آرایی اتاق و باز هم برای سوپرایز کردن همسرم ایمیل زده بودمو درخواست کرده بودم اما اینبار 300 بات هزینه داشت که همونجا پرداخت کردم. لیدر ما هم که به هتلمون اومده بود یه مرد جوون تایلندی بود که فارسی رو بسیار شیرین حرف میزد و وقتی ازش پرسیدم گفت تا حالا دوبار هم ایران اومده. شروع کرد به توضیح دادن تورهاش که هر کدوم بین 50 تا 60 دلار قیمت داشت! ما هم تشکر کردیم و گفتیم اگر خواستیم بهش خبر میدیم. ‏

ساعت حدود 6:30 بود که چون اینجا کسی رو نداشتند کمکون کنه خودمون کیفامون رو به اتاق بردیم!

وارد اتاق شدیم. اتاق بسیار بزرگتر از اتاق هتلمون تو پاتایا بود و یه تراس کوچیک داشت که رو به استخر بود. این بار از انتخابم خیلی راضی تر بودم.

تصویر گل آرایی اتاق

سریع کیفمون رو گذاشتیم و راهی خیابون شدیم برای خرید تورهایی که می خواستیم در پوکت برویم.

پوکت با کلاس تر از پاتایا بود و توریست هاش هم اکثراً اروپایی بودند و جمعیت روس بیشترین بخش از توریست ها رو تشکیل میداد.

قبلاً یک آدرس از یکی از سفرنامه ها که تورها رو با قیمت خوب میفروخت داشتم اما چون از پیدا کردن اون نا امید شدیم چند جایی رو خودم قیمت کردم و نهایت از یه خانم تایلندی خوش برخورد که تقریباً تخفیف خوبی داد همه ی تورهامون رو یکجا خریدیم.

‌چند توضیح راجع به تورهای پوکت میدم خدمتتون:

اول اینکه لیدرهای ایرانی از نامعتبر بودن مراکز فروش بلیت تورهای گردشی پوکت صحبت می کنن که اصلاً این طور نیست!

بعد اینکه در پوکت مانند پاتایا نیست که خودتون هرجایی خواستید بدون تور برید چون مسافتش زیاد هست یا اینکه با کشتی باید برین و بهترین راه خرید تور از همین محل های فروش بلیت هست که بسیار فراوان هستند و به صورت دکه های فروش تور هستند.

تورهای پوکت رو شرکت های زیادی برگذار میکنند به طور مثال تور جزیره Phi Phi رو ممکن هست 20 تا شرکت ارائه بدند که به خاطر نوع قایق و جدید بودن اون و کیفیت پذیرایی و غذای اصلی و مهمتر از همه مکانهایی که شمارو میبرند قیمت ها متفاوت هستند.

برای جزیره ها حتماً با Speed Boat که کمی از قایق های بزرگ ، گرونتر هست تور رو تهیه کنین که اینجوری جزیره های بیشتری رو بهتون نشون میدند.

من قبل از خرید و مشخص کردن برنامه ها آب و هوای پوکت رو چک کردم و روزهای آفتابی رو به تور جزیره ها اختصاص دادم و روزهای بارونی رو به Fantasea Show و Rafting .

قیمت تورهامون و برنامه هامون هم اینجوری شد:

برنامه و هزینه تورهای پوکت

تصویر کارت ویزیت خانمی که تورهارو ازش خریدیم

بعد از خرید و دریافت رسید تورها به همراه ساعت ترانسفر هر تور به سمت بازار Banzaan که یک بازار فروش میوه و سبزیجات و انواع غذاهای دریایی هست رفتیم.

بازار Banzaan صبح ها مخصوص فروش میوه و سبزیجات و غذاهای دریایی به صورت تازه هست و شبها هم چندتا از میوه فروشیهاش باز هست اما شب ها بیرون این بازار پر از دکه های فروش غذا به صورت باربیکیو و فروش بستنی و ... هست که در طول روز تبدیل به پارکینگ خودرو برای این بازار میشه .

شام رو اونجا خوردیم و به سمت هتل برگشتیم و خوشحال بودیم از اینکه فردا اولین تورمون رو در پوکت انجام میدیم.

تصاویر غذا فروشی های روبروی بازار Banzaan

سفر به سرزمین سیام - بخش اول پاتایا

تصویر لابستر که من امتحان نکردم!

تصویر نوعی ماهی که قبل از باربیکیو در نمک به مدت 2 ساعت نگهداری میشه

تصویر شاه میگو

تصویر انواع مرغ

تصویر انواع غذاهای تایلندی

تصویر مخلوط میوه های استوایی

سفر به سرزمین سیام - بخش اول پاتایا

تصویر ذرت های بخارپز با یک رنگ عجیب!

تصویر از داخل بازار Banzaan

تصویر از غذای ما در حال باربیکیو شدن!

تصویر از غذای ما

یه توضیحی که یادم رفت بدم در تایلند انواع نوشیدنی های طبیعی همراه با یخ سرو میشه یعنی توی مخلوط کن تا نصف حتی بیشتر یخ میریزند و بعد هم کمی از میوه ای که شما انتخاب میکنیند و بعد مخلوط میکنند و با یک نی به شما میدهند که بسیار هم خوشمزه هست و قیمتش از 30 بات تا 100 بات بسته به نوع میوه و محلی که خرید میکنیند متفاوت هست.

هزینه های روز هفتم

روز هشتم

تور جزیره James Bond

هوا طبق پیش بینی صاف و آفتابی بود. صبحانه رو در رستوران هتل که از ساعت 6 تا 10 سرو میشد خوردیم که تنوعش تقریباً مثل هتل A One Star در پاتایا بود و راضی کننده. بعد از صبحانه در لابی هتل که بر خلاف هتلمون تو پاتایا فاقد تهویه هوا بود منتظر اومدن ترانسفر تور بودیم که سر ساعت اومد اما متاسفانه اینجا هم مثل پاتایا اولین نفرها ما بودیم که سوار ماشین شدیم و 1 ساعت توی شهر چرخیدیم تا سایر همسفر ها سوار بشند.

همسفرهای ما امروز 5 مرد جوان پر انرژی استرالیایی بودن که از اول سفر با شوخی هاشون باعث خنده ما و بقیه همسفرها شدند و یک دختر خانم آلمانی که تنها به تایلند اومده بود و یک سری همسفر دیگه که نفهمیدم کجایی هستند!

مقصد ما برای سوار شدن به قایق تندرو Ao Por Pier بود.

تصویر محل اسکله Ao Por در نقشه

وقتی رسیدیم حدود 30 دقیقه منتظر شدیم تا همه برسند و چند گروه شدیم و سوار قایق ها شدیم. قایق ما دو موتوره بود و حدود 20 تا 25 نفر هم ظرفیت داشت. شروع به حرکت کردیم، آسمان بسیار زیبا اما هوا شرجی بود و یه صندوق پر از نوشیدنی خنک مثل آب و نوشابه وسط قایق بود که رایگان بود.

تصویر کاتالوگ شرکت گردشگری ما

تصویر برنامه سفر

تصویر مسیر سفر ما

تصاویر مسیر رفتن به ایستگاه اول

مقصد اول ما Hong Island یا Phan Nga بود. زمانیکه به اینجا رسیدیم قایق سرعت خودش رو کم کرد تا بتونیم عکس بگیریم و منظره رو تماشا کنیم.

پیش از این تنها تصویر اینجور جاها رو دیده بودیم و باورم نمیشد از نزدیک بتونیم اینجا رو ببینم البته آسمان آفتابی لذت تماشا رو دو چندان میکرد.

سفر به سرزمین سیام - بخش اول پاتایا

تصاویر Hong Island (Phang Nga)

بعد از تماشای این منطقه از درون قایق به سمت James Bond Island رفتیم.

جزیره جیمز باند یکی از نقاط برجسته در خلیج آنگا هست. این جزیره که به جزیره جیمزباند پوکت معروف شده سنگی هست به ارتفاع 20 متر و زمانی این جزیره معروف شد که در سال 1974 میلادی جیمزباند در یکی از فیلمهای خود «مردی با تفنگ طلایی» در این جزیره ایفای نقش کرد.

جزیره جیمز باند یکی از تعداد بی شمار صخره های سنگ آهک خالصی هست که به صورت عمودی از آب سبز زمردی بیرون اومده.

تصاویر جزیره James Bond

وارد جزیره شدیم و کلی عکس گرفتیم و لذت بردیم. قسمت پشت جزیره به Khao Ping Kan معروفه که تصویرش رو میبینین.

تصویر Khao Ping Kan

حدود 45 دقیقه اینجا بودیم و بعد از دیدن اینجا برای صرف ناهار به جزیره Koh Panyee رفتیم که اکثر ساکنانش مسلمان بودند و یک مسجد هم در اینجا وجود داشت.

تصاویر جزیره Koh Panyee

قایق ما کنار رستوران پهلو گرفت و وارد رستوران شدیم که همه ی اونها مسلمون بودند و غذاها از قبل آماده چیده شده بود.

مرغ و ماهی و میگو و سوپ و ... واقعاً غذای لذیذی بود و یکی از بهترین غذاهای سفرمون بود اما فقط به عنوان نوشیدنی آب رایگان بود که می تونید از داخل قایق نوشابه برای خودتون بیارید!

تصاویر رستوران

تصاویر غذای ما

بعد از خوردن ناهار حدود 45 دقیقه زمان بود که جزیره رو ببینیم که پر از مغازه های فروش سوغاتی بود که ما هم مقداری خرید کردیم.

تصاویر جزیره Koh Panyee

تصویر نقشه Koh Panyee

تصویر بازار Koh Panyee

تصویر مسجد Koh Panyee

بعد سریع برگشتیم و سوار قایق شدیم و به سمت Panak Island برای Canoe سواری رفتیم.

مسیر رفتن به Panak Island

Canoe یک قایق کوچیک هست البته در اصل چوبی هستند اما چون توریست زیاد هست نوع بادیش هم زیاد شده!!

وقتی رسیدیم هر دو نفر سوار بر یک Canoe شدیم که یک نفر هدایتش میکرد.

تصاویر Panak Island و Canoe سواری

در قسمتی از مسیر هم مجبور می شدیم سرمون رو پایین نگه داریم که با صخره ها برخورد نکنیم!

در پایان هم یک انعام به ناخدای Canoe دادیم و سوار بر قایقمون شدیم!.مقصد آخر ما رفتن به Naka Island بود که به ماسه های سفیدش معروفه!

مسیر رفتن به Naka Island

این جزیره مسکونی هم بود و تعدادی بومی در پشت جزیره زندگی میکردند که بسیار ساحل زیبایی داشت.

تصاویر جزیره Naka

کمی در دریا شنا و بعد در ساحل استراحت کردیم و با دو آب نارگیل خنک گلومون رو تازه کردیم.

تصویر آب نارگیل

در جزیره محل پاراسل سواری و جت اسکی هم بود اما چون در پاتایا اون رو تجربه کرده بودیم قصد سوار شدن نداشتیم البته اینجا قیمتش 2 تا 3 برابر پاتایا بود!

بعد از یک ساعت استراحت سوار قایق شدیم و به سمت اسکله Ao Por برگشتیم که در مسیر برگشت با میوه های تازه (هندوانه و آناناس) در قایق از ما پذیرایی شد و ساعت تقریباً 5 عصر بود که به اسکله رسیدیم. امروز یک روز خیلی عالی رو پشت سر گذاشتیم.

پیاده اسکله رو به سمت ماشین هامون رفتیم و سوار شدیم و حدود یک ساعت و نیم بدلیل ترافیک زمان برد تا به هتل رسیدیم. البته این ترافیک رو روزهای بعد هم در قسمت ورودی ساحل پاتونگ دیدیم.

تصاویر مسیر برگشتن به Ao Por Pier

تصاویر Ao Por Pier

به هتل که رسیدیم دوش گرفتیم و چون گرسنمون بود کنسرو لوبیایی رو که از ایران با خودمون آورده بودیم خوردیم و به سمت ساحل Patong و خیابان معروف Bangla رفتیم.

لابی هتل IBIS

کافی شاپ هتل IBIS

روش های حمل و نقل در پوکت:

1) توک توک : در پوکت توک توک ها اصلاً شبیه توک توک های پاتایا نبودند! بسیار کوچکتر، قدیمی تر اما رنگین تر! در واقع حالت یک جاذبه گردشگری بود تا وسیله حمل و نقل و دیگر به صورت خطی حرکت نمیکردند و دربستی بودند و با قیمیت بالا و ما هم اصلاً ازشون استفاده نکردیم. تمام این توک توک ها مجهز به سیستم صوتی بودند که در حین حرکت میتونستید آهنگ مورد علاقتون رو از طریق کابلی که در اختیارتون میزاره به گوشی وصل کنید و با صدای بلند پخش کنید!

تصاویر توک توک های رنگین پوکت

2) تاکسی : اینجا هم مثل همه ی شهرها تاکسی داره البته قیمتش نسبت به پاتایا 20% تقریباً بالاتر بود.

3) Grab Taxi : توضیحاتش رو در قسمت روش های حمل و نقل در پاتایا دادم.

چون اینجا توک توک مناسب حمل و نقل نبود تمامی مردم شهر موتور داشتند! واسه همین خیابون های پوکت پر بود از موتور سیکلت!

در مورد اجاره ی موتور هم بهتون بگم حتماً از قبل گواهینامه ی موتور اگر دارید با پرداخت هزینه مربوطه گواهی نامه بین المللی دریافت کنید و برای کرایه موتور قبل از کرایه حتماً موتور رو از لحاظ سلامت تست کنین چون باید پاسپورتتون رو امانت بزارین!!

در هنگام موتور سواری حتماً از کلاه ایمنی استفاده کنید در غیر این صورت جریمه میشین! ما هر روز تعداد زیادی موتور سوار توریست رو میدیدیم که جریمه میشدند! البته جاده های منتهی به ساحل پاتونگ سربالایی و خطرناک بود اما با این حال تعداد زیادی از توریست ها موتور کرایه کرده بودند حتی خانم ها!!

تصویر نقاشی های زیبایی که برای فروش قرارداده شده بودند

به سمت مرکز خرید Jungceylon بزرگترین و شیک ترین مرکز خرید ساحل پاتونگ رفتیم و کمی خرید کردیم.

تصویر مرکز خرید Jungceylon

نکته قابل توجه در هنگام خرید در تایلند اینکه با همراه داشتن کپی پاسپورت در هنگام خرید های بالای 1000 بات میتونید برگ Tax Free دریافت کنین که حدود 4% مبلغ خریدتون رو در فرودگاه بهتون برمیگردونن.

بعد به سمت بازار Banzaan که تقریباً پشت مرکز خرید Jungceylon هست رفتیم و از یکی از دکه های روبروی بازار دو تا پنکیک به قیمت 110 بات خریدیم که در واقع یک لایه خمیر هست که در روغن فراوون پخته میشه و برش های میوه که موز یا انبه هستند به انتخاب خودتون قرارمیدند و برای روی اون انواع سس ها هست که میتونین بریزین.

تصاویر دکه فروش بستنی که به شکل خاص و جالبی تهیه میشد به قیمت 100 بات

تصاویر پنکیک

تصویر استادیوم Box شهر پوکت روبروی Banzaan

بعد به سمت خیابون Bangla که در واقع شبیه به Walking Street بود رفتیم که طول خیابون یک چهارم Walking Street بود اما عرضش بیشتر بود و به شلوغیWalking Street هم نبود.

تصاویر خیابان Bangla

بعد به سمت ساحل پاتونگ رفتیم و به هتل برگشتیم

تصاویر ساحل Patong

تصویر موقعیت خیابان Bangla و ساحل Patong و بازار Banzaan و Jungceylon در نقشه

هزینه های روز هشتم

روز نهم

تور نیم روزی رایگان شهری + Fantasea Show

برنامه تفریحی روز نهم

صبح ترانسفر ما برای گشت رایگان نیم روزی ساعت 8 صبح انجام شد و بازهم اولین نفرات ما بودیم. امروز اولین روزی بود که با هموطن های ایرانیمون هم سفر میشدیم که یکی از اونها با تاخیر 20 دقیقه ای اومد البته گفت خواب مونده و کاملاً عذرش بجا بود !!

مقصد اول ما Karon View Point بود که یک چشم انداز بی نظیر از ساحل رو به شما میداد هوا هم که صاف صاف بود و عالی.

تصویر موقعیت مقصد های تور گشت شهری در نقشه

تصاویر Karon View Point

اونجا یک مرد تایلندی بود که دوتا عقاب زیبا داشت و اونها رو با هزینه 200 بات بر روی شانه هاتون قرار میداد تا با اون ها عکس بگیرید.

تصویر عقاب های زیبا

مقصد بعدی ما Wat Chalong Temple بود که حدود 25 دقیقه زمان برد تا رسیدیم.

این معبد زیبا ترین معبد پوکت هست که اخیراً بازسازی شده و با شهر ۸ کیلومتر فاصله داره .دلیل شهرت این معبد وجود مجسمه بوداست که در غربی ترین نقطه سالن معبد قرار گرفته. اینجا مجسمه های دیگه ای از بودا و بتکده های بزرگ که شامل استخوانهای تراشیده بودای اعظم هستند ، وجود داره.

تصاویر معبد Wat Chalong

مشغول بازدید بودیم که صدای چند انفجار اومد به خودم گفتم نکنه داعش تا اینجا نفوذ کرده اما بعد که نزدیک تر شدیم دیدیم در یک قسمت ترقه منفجر میکنند نمی دونم دلیل این رسمشون چی بود شاید اذانشون بود!

تصویر محل انفجار ترقه!

تصاویر معبد Wat Chalong

معبد بسیار زیبایی بود. بعد از بازدید به سمت کارگاه ساخت و فروش جواهر رفتیم البته می دونستم از اینجا به بعد برنامه خیلی خسته کننده میشه! به کارگاه ساخت جواهر رسیدیم.

تصویر کارگاه ساخت جواهر

ابتدا ما رو سمت سالنی بردند که یک خانم تایلندی با زبان انگلیسی توضیحاتی در مورد مروارید میداد که مروارید اصل به چه شکل هست و تقلبیش چه شکلی داره!

بعدش هم وارد سالن اصلی شدیم.

البته جواهرات زیبایی بودند و قیمتهای اونها از خودشون زیباتر بود!

تصویر کارگاه ساخت جواهر

بعد از بازدید هنگام خروج در کنار درب خروج قهوه و آب و نسکافه قرارداده بودند که شاید بهترین قسمت بازدید ما بود!

بعد از اینجا به سمت Big Bee یا فروشگاه فرآورده های عسل رفتیم. اینجا از عسل و خود زنبور عسل فرآورده های گوناگونی بدست آورده بودند که خواص دارویی هم داشت!

تصاویر فروشگاه فرآورده های عسل

ابتدا به سالنی رفتیم که با شربت اصل و عسل از ما پذیرایی شد و حدود 40 نفر ایرانی در این سالن بودیم و یک خانم محجبه تایلندی همونجور که در تصویر پایین میبینید با زبان فارسی برامون از خواص عسل و ... گفت و بعد از اون تعدادی از ایرانی های عزیز دست به جیب شدند و بعضی هاشون تا 1 میلیون تومان خرید کردند!

البته من با خودم گفتم در کشور خودمون عسل سرعین و کندوان و ... داریم واقعاً چرا باید از اینجا خرید کنیم!

تصویر خانم محجبه تایلندی در حال توضیح خواص عسل

ما هم از حضورمون حداکثر استفاده رو کردیم و با شکلات های عسلی و ... از خودمون چندین بار پذیرایی کردیم تا نهایت به سمت ماشین رفتیم و به سمت هتل راهی شدیم. چون شب، شام جزء برنامه ی تورمون بود تصمیم گرفتیم ناهار غذای سبکی بخوریم و کمی از میوه و خوراکی هایی که از ایران آورده بودیم خوردیم و آماده شدیم تا عصر به Fantasea Show بریم.

ترانسفر حدود ساعت 5:30 انجام شد و حدود 1 ساعت هم با جمع شدن تمام مسافرها زمان برد تا رسیدیم.

تصویر محل Fantasea Show روی نقشه

Fantasea Show در ساحل کامالا، از بهترین دیدنی های تایلند و بزرگترین نمایشی هست که در این جزیره برگزار می شه. نمایش طناب و بند بازی، اجراهای گروهی با فیل ها و سایر حیوانات، و همچنین اجرای نمایش های داستانی، آمیزه ای از سنت و خیال.

اینجا پر از فروشگاه های متعدد، کاخ فیل ها، حیات وحش سیمیلان و رستوران ها و دکه های فست فود هست.

وقتی به اینجا رسیدیم به قسمت فروش بلیت رفته و با دادن رسیدمون دوتا صندلی ردیف A به ما دادند چون من تور رو با شام و صندلی VIP خریده بودم.

سفر به سرزمین سیام - بخش اول پاتایا

تصویر باجه فروش بلیت Fantasea Show

بعد وارد شدیم و زیبایی خاص اینجارو دیدیم البته از همون ابتدا احساس کردم اینجا برای خانواده هایی خوبه که بچه دارند نه ما!!

تصویر ورودی Fantasea Show

سفر به سرزمین سیام - بخش اول پاتایا

تصویر اشیا تزیینی ظریف و زیبایی که به فروش میرسید و همونجا در حضور شما می ساختند

تصاویر سوغاتی های گرون قیمت اما بسیار زیبای Fantasea Show

Fantasea Show مملو از تفریح هایی مخصوص کودکان بود که البته برای استفاده می بایست مبلغی رو علاوه بر هزینه ورودی پرداخت می کردین.

برای صرف شام به سمت بوفه رستوران اصلی رفتیم.

تصویر ورودی رستوران

تصویر سالن بزرگ رستوران

رستوران دو تا سالن کنار هم داشت که شامل غذای بین المللی و حلال بود اما چون ما علاقه داشتیم هردو رو امتحان کنیم این موضوع رو به متصدی ورودی رستوران گفتیم و اون هم دو صندلی بین این دو رستوران به ما داد که بتونیم از هر دو رستوران استفاده کنیم.

صندلی خودمون رو پیدا کردیم و ابتدا از غذای بین المللی شروع کردیم که ماهی بخار پز و انواع مرغ و دسر ها و سالاد بود البته اینجا هم فقط یک لیوان آب رایگان بود. اینجا کمی غذا خوردیم و بعد کلاً رفتیم قسمت غذاهای حلال که چند ایرانی و عرب نشسته بودند و خیلی خلوت بود. البته غذاهاش خیلی با سالن غذاهای بین المللی فرق نمیکرد!

اینجا هم مقداری غذا خوردیم و بعد به سمت ورودی سالن نمایش که ساعت 8:30 باز می شد رفتیم (البته نمایش ساعت 9 شروع میشد).

تصویر غذای امشب

تصاویر ورودی سالن نمایش

تصویر محل تحویل دادن موبایل و دوربین

اینجا برخلاف نمایش هایی که تا الان رفته بودیم خیلی بزرگ، شیک و شلوغ بود. ابتدا به سمت قسمت تحویل کیف و موبایل و دوربین رفتیم. واقعاً نمیگذاشتند عکس و فیلم بگیریم!

به متصدی که رسیدیم پرسید دوربین عکاسی دارید که گفتم نه بعد با احترام پرسید موبایل چطور؟ من که نمی دونستم بگم آره یا نه چون بعد حوصله ایستادن در صف و گرفتن مجدد موبایلم رو نداشتم، گفتم آره و گفت لطفاً بدینش و رسیدش رو بگیرین و بعد از نمایش تحویل بگیرین.

بعد از تحویل موبایل وارد سالن نمایش شدیم. یک سالن نمایش سرپوشیده بسیار بزرگ و قشنگ بود که به سمت صندلیمون رفتیم و دیدیم تنها کسانی که در ردیف اول نشستند ما هستیم و جمعیت زیادی پشت سر ما بودند. همینطور که نشسته بودیم و منتظر بودیم که صندلی های کناریمون هم پر بشند دیدیم تنها یک زن و شوهر میانسال ایتالیایی که فقط به زبان ایتالیایی صحبت میکردند در کنار ما نشستند. احساس کردم امکان داره موقع نمایش پای فیل ها به صورتمون برخورد کنه چون واقعاً به صحنه نمایش نزدیک بودیم پس بلند شدیم و دو ردیف عقب تر رفتیم و نمای بهتری از صحنه نمایش پیدا کردیم چون اونطوری برای دیدن سمت چپ و راست صحنه باید 90 درجه سرمون رو می چرخوندیم! این هم از مزایای صندلی VIP بود دیگه!

احساس می کردیم واقعاً توی جنگل هستیم و همه جا تاریک بود و صدای آب میومد و دود سالن رو گرفته بود و نمایش شروع شد.

نمایش بسیار زیبایی بود اما ما نمایش های زیادی رو رفته بودیم و شاید بهتر بود به جای اینجا به یک جزیره دیگر از پوکت میرفتیم! (البته زمان نداشتیم)

سفر به سرزمین سیام - بخش اول پاتایا

تصویر محل دریافت دوربین و موبایل و لوستر هایی از عاج فیل!

بعد از اتمام نمایش به سمت ماشین ها رفتیم و برنامه امروز هم به پایان رسید

تصویر نمای خروجی محل نمایش

سفر به سرزمین سیام - بخش اول پاتایا

تصویر نمای خروجی Fantasea Show

هزینه های روز نهم

ادامه در سفر به سرزمین سیام -بخش دوم پوکت (قسمت دوم)