آنتالیا فراتر از هتل های لوکس (قسمت سوم)

آنتالیا فراتر از هتل های لوکس + تصاویر

از سمت ویلاهای خصوصی خارج شدم و به کنار ساحل رفتم . یک کافه هم اونجا بود که از یه طرف رو به ساحل بود و از سمت دیگه رو به استخر و موسیقی های شبانه اونجا برگزار میشد.

کافه کنار استخر
محوطه کنار ساحل

در هر دو قدم کنار ساحل یخچال هایی بودن با انواع نوشیدنی که میتونستیم بصورت رایگان استفاده کنیم.

محوطه هتل

انواع تفریحات آبی هم در ساحل بود ولی قیمت هاشون خیلی بالا بود لیست قیمت انواع تفریحات آبی هم تو تصویر زیر درج شده

لیست قیمت تفریحات آبی

وسعت ساحل اختصاصی هتل خیلی زیاد بود و این خیلی جلب توجه میکرد حتی برای ویلاهای شخصی و خصوصی که تو ضلع غربی هتل قرار داشتن ساحل اختصاصی در نظر گرفته شده بود .

ساحل هتل
<span class=بار اختصاصی سوئیت های شخصی" />
بار اختصاصی سوئیت های شخصی

از کنار ساحل رد شدم به سمت مرکز محوطه تو مسیر یه کافه رستوران بود که خیلی فضای رمانتیکی داشت. رستوران دقیقا وسط یه برکه قرار گرفته بود یه منطقه فوق العاده آروم و ساکت بهترین محل برای نوشیدن یه قهوه ترک و مطالعه
البته برای افرادی که وقت زیاد داشته باشتن و فقط برای استراحت اومده باشن کتاب خوندنو پیشنهاد میدم نه خودمون که کلا 2 روز و نصفی وقت داشتیم ولی نوشیدن یه قهوه یا چای تو همچون جایی رو حتما بهتون پیشنهاد میکنم.

رستوران روی برکه

تعداد رستوران ها و کافه ها تو هر نقطه از هتل به قدری هست که تو هیچ نقطه ای احساس تشنگی نکنی کمی جلوتر یک رستوران با دکوراسیون چوبی وجود داشت
زیبایی این رستوران تو شب با روشن شدن چراغ ها و رنگ چوب ها چند برابر بود

رستوران چوبی

بعد از گشت تو محوطه به اتاق رفتم تا از اونجا برم برای شام به رستوران اصلی
ساعت کار رستوران از 7 صبح تا 11 شب بود و تو این فاصله هر وقت میخواستی همه چی برای خوردن موجود بود و همه چی رایگان و این خیلی دلچسب میکرد خوردن رو

هر شب ساعت 9 شب مراسم رقص آب برگزار میشد که در نوع خودش جالب بود تو اون لحظه ما تو رستوران اصلی بودیم و در یک ان همه نگاه ها به رقص آب با اون موزیکش جلب شد از فضای بیرونی رستوران اصلی محل برگزاری رقص آب که دقیقا مقابلش بود به خوبی دیده میشد

<span class=رقص آب " />
رقص آب

تنوع غذایی شام هم خیلی زیاد بود و هیچ چیز از ناهار کم نداشت و خیلی از غذاهارو همون لحظه میپختن یا سرخ و کبابی میکردن و روی میز میذاشتن.

هر روز راس ساعت 8:30 شب مراسمی مخصوص کودکان برگزار میشد. اجراهای خیلی شاد که بچه ها هم از دیدن این مراسم لذت میبردن مراسم هرروز در آمفی تئاتر هتل سمت چپ استخر اصلی برگزار می شد

مراسم کودکان

راس ساعت 10 شب هم موسیقی زنده در کافه کنار استخر اصلی برگزار میشد که به جرات میتونم بگم بهترین قسمت از برنامه های هتل همین موسیقی زنده بود . پارک آبی هتل که خراب بود و تقریبا میشه گفت هیچ قسمت هیجان انگیز دیگه ای وجود نداشت شاید بزرگی بیش از حد هتلم باعث خلوتی هتل و یه جورایی حالت سوتو کور رو به هتل داده بود اینجوری از خیلی از مراسم ها هم خبردار نمیشدیم روز آخر بود که متوجه شدیم مسابقات فوتبال هم برگزار میشه پشت رستوران اصلی هتل با این توصیفات مورد پسندترین برنامه برای همه سن ها که همه هم در جریانش بودن همین موسیقی های زنده شبانه بود با پذیرایی خدمه که واقعا عالی بود از آجیل گرفته تا انواع نوشیدنی ها در اختیار بود. گارسون ها خیلی هاشون ترک نبودن و اصلا ترکی بلد نبودن یه سریاشون روسی بودن .
هر روز یک گروه که خیلی خوب هم اجرا میکردن میومدن و مراسم موسیقی زنده رو برگزار میکردن بعد از تموم شدن مراسم کودکان به سمت مراسم موسیقی زنده رفتیم.

نمای استخر در شب
محل اجرای موسیقی زنده

تا ساعت 12 شب مراسم رو دیدیم و برای ادامش نتونستیم بمونیم و به اتاق ها رفتیم تا بخوابیم . برای صبح روز بعد تصمیم گرفته بودیم به پارک آبی لندآولجند بریم.
صبح موقع رفتن برای صبحانه خواستیم یکی از رستوران های آلاکارت رو رزرو کنیم برای فردا شام
حتما باید یک روز قبل رستوران رو رزرو میکردیم استفاده از رستوران ها کاملا رایگان بود و هر رستورانی که میخواستیم میتونستیم از بین رستوران های موجود رزرو کنیم محل رزرو رستوران ها دقیقا یک میز کنار رسیپش بود و از اونجا رزروهارو انجام میدادن ما رستوران ایتالیایی رو رزرو کردیم

رسید رزرو رستوران ایتالیایی

برای خوردن صبحانه به رستوران اصلی رفتیم و باز هم با تنوع بی نظیر صبحانه و مواد غذایی شگفت زده شدیم حتی تنوع بیشتر از ناهار و شام بود.

میز صبحانه رستوران

بعد از خوردن صبحانه حدود ساعت 10:05 دقیقه بود که رسیدیم دم در هتل برای رفتن به پارک آبی لندآولجند ولی اتوبوس حرکت کرده بود. ساعت های حرکت اتوبوس از هتل رکسوس به پارک آبی ساعت 10 - 11 - 12 و 1 بود و ساعت های برگشت از پارک آبی به هتل هم 2:30 - 3:30 - 4:30 و 5:30 بود. کمی محوطه هتل رو قدم زدیم تا اتوبوس برگرده .اتوبوس برگشت و سوار شدیم و راس ساعت 11 حرکت کرد.

اتوبوس مخصوص جهت بردن به پارک آبی و ساعت رفت و برگشت

حدود ده دقیقه ای راه بود البته اتوبوس هم خیلی آروم حرکت میکرد. به هتل لندآولجند رسیدیم. ورودی پارک آبی کاملا از ورودی خود هتل مجزا بود.

نقشه محل قرار گیری هتل لندآولجند و فاصله آن با رکسوس
 ورودی پار آبی هتل
ورودی پارک آبی هتل

داخل شدیم و بهمون دستبندهایی دادن که مشخص بشه برا کدوم هتل هستیم.
برای مهمانهای هر هتل رنگ دستبندها متفاوت بود رنگ دستبندهای ما زرد بود از هتل های زیادی برای استفاده از پارک آبی این هتل میومدن . پارک آبی بزرگ و خوبی بود تقریبا اکثر تفریحات آبی رو داشت.
همون ورودی هتل نقشه پارک آبی موجود بود و بزرگی پارک آبی از روی همون نقشه مشخص بود.

ورودی پار آبی هتل
ورودی پارک آبی هتل

کلیه تفریحات آبی برای مهمان های هتل رکسوس رایگان بود به غیر از خوردنی ها و چند مورد از قبیل عکاسی و شنا با دلفین ها، غواصی و ... که میشه گفت خیلی هم گرون بود البته خوردنی ها هم همینطور یک آب معدنی کوچک 4 لیر بود
هزینه شنا کردن با دلفین ها 450 لیر
رفتن کنار دلفین ها 280 لیر
رفتن کنار پنگوئن ها 95 لیر
رفتن کنار فوک 95 لیر
غواصی 245 لیر

حالا دیگه وقت رسیدن به سلیقه ما بود تو این سفر فقط نمیدونستیم از کدوم قسمت شروع کنیم.
رفتیم از آخرین نقطه پارک شروع کنیم و دونه دونه امتحان کنیم و بیایم اینور
توی پارک آبی یه قسمت هم مخصوص بچه ها بود مامان و زن عموم رفتن تا دخترعموم اونجا بازی کنه و ما هم رفتیم برای استفاده از بقیه قسمت ها
قسمت مخصوص کودکان

اولین قسمت که تست کردیم ترن بود اوج هیجان از همون اولین نقطه شروع شد. شاید تو عکس خیلی مرتفع به نظر نیاد ولی خیلی بلند بود با شیب تند لحظه شروعش
لحظه اول یه سکته ی نصفه نیمه رو زدیم

ترن

بعد از ترن دونه دونه رفتیم برای تست بقیه قسمت ها دقیقا روبروی ترن سینمای پنج بعدی قرار داشت که از ساعت 1 به بعد باز میشد

یه رودخانه ساختگی هم بود که قایقرانی داشت البته بدون پارو و جاهایی که گیر میکردی باید با دست پارو میزدی خیلی هیجان انگیز نبود ولی جالب بود هیجان وقتی زیاد میشد که با قایق کناری حالت کل کل داشتی

قایق رانی با پارو زدن دستی

آنتالیا فراتر از هتل های لوکس
یکی از سرسره های آبی که باید با تیوپ میرفتی هم خیلی هیجان انگیز بود هم میشد دو نفره رفت هم تک نفره سری اول منو بابام با هم رفتیم و چون دو نفر بودیم تعادل برقرار بود و خیلی راحت رسیدیم آخر ولی من دوباره خواستم تست کنم و اینبار تنها رفتم با تیوپ تک نفره واقعا ترسناک بود هر لحظه حس میکردم الان دیگه پرت میشم بیرون و وسطای راه کلا برعکس شدم و اصلا نمیدیدم الان کجام و جلوتر چه خبره فقط خدا خدا میکردم زودتر برسم آخرش همین که رسیدم یه نفس راحت کشیدم که به خیر گذشت و برای بار سوم امتحانش کردم .

سرسره های آبی با تیوپ تک نفره و دو نفره

قسمت بعدی که از دور خیلی جالب به نظر میومد ساحل مصنوعی بود تو عکسای این پارک آبی و تبلیغاتشون روی این قسمت خیلی تاکید داشتن ولی اونطور که تو تبلیغات نشون میدادن خیلی جالب و هیجان انگیز نبود شاید برای ما خیلی جالب نبود .

ساحل مصنوعی

ساعت 2:15 مراسم دلفین ها شروع میشد . تقریبا همه نفرات پارک رفتن برای دیدن این مراسم خیلی خوب بود مخصوصا قسمت فوک که فوق العاده بود اون حرکاتی که انجام میداد وقتی با صاحبش کل کل میکرد و لجو لجبازی خیلی دیدنی بود البته که اون حرکاتم بخشی از برنامشون بود.
خانه پنگوئن ها و ببر هم تو همین مسیر بود

محل نگهداری ببر و پنگوئن

بعد از تموم شدن اجرای دلفین ها رفتیم برای ادامه تفریحات مونده

نمای از پارک

تقریبا همه قسمت هارو امتحان کردیم. ساعت حدودا 5:20 دقیقه بود که برگشتیم و سوار اتوبوس شدیم . ساعت 5:30 حرکت کردیم به سمت هتل. بعد از رسیدن مستقیم رفتیم برای ناهار. بعد از خوردن ناهار رفتیم به اتاق ها تا استراحت کنیم حسابی خسته شده بودیم.
بعد کمی استراحت شب برای خوردن شام و دیدن مراسم های شبانه رفتیم.
صبح روز بعد که آخرین روز بود بعد خوردن صبحانه تصمیم بر این شد از ساحل هتل برای شنا استفاده کنیم.
حدودای ساعت 11:30 بود رفتیم لب ساحل و آماده شدیم برای شنا ولی آب دریا خیلی سرد بود براهمون پشیمون شدیم و برگشتیم همون استخر بعد از شنا کردن برا خوردن ناهار رفتیم و از اونجا به اتاقا برگشتیم تا وسایلامونو جمع کنیم از هتل هزینه تاکسی تا فرودگاه رو پرسیدیم که 60 دلار بود ما صبح روز بعد ساعت 9:05 دقیقه پرواز داشتیم به سمت وان و باید صبح زود اتاق هارو تحویل میدادیم دقیقا جلوی درب اصلی هتل ایستگاه تاکسی بود رفتیم با اونا هم صحبت کردیم اونم اولش گفت 60 دلار وقتی گفتیم با یه ماشین از کاله ایچی اون همه راه تا اینجا 150 لیر اومدیم اونم به همون 150 لیر قانع شد. برای صبح روز بعد ساعت 7 هماهنگ کردیم ولی راننده گفت دیره و زودتر برین و قرار شد 6:30 جلوی درب ورودی هتل باشه
به اتاقابرگشتیم همه وسایلامونو تقریبا جمع کردیم و بعد کمی استراحت برای شام رفتیم رستوران رزرو شده
رستوران ایتالیایی هم دقیقا تو خیابون پاریس بود .

رستوران ایتالیایی

منو روی میز قرار داشت ما دنبال پیتزا و پاستا بودیم که اصلا تو منو وجود نداشت با گارسون که صحبت کردیم گفت منوها هر ماه عوض میشه و تو منوی این ماه پیتزا و پاستا وجود نداره.
به همین خاطر از خود گارسون خواستیم هرچی فکر میکنه بهتره و به مزاج خودشونم سازگاره برامون بیاره
انصافا برخورد خدمه هتل و کلیه نفرات هتل با مهمونا فوق العاده بود
بعد از چند دقیقه اومد و یه چیزایی با خودش آورد
ماهی سالمون و هشت پا من که کلا موندم ماهی سالمون پخته نشده بود و خام بود هشت پاهم که هیچی دیگه تازه کلی هم تعریفشون میکرد
از هرکودوم یکم تست کردم اصلا باب میلم نبود ولی بقیه اعضای خانواده خیلی هم بدشون نیومد

ماهی سالمون و هشت پا

برای شام اصلی استیک آورد همراه با سوپ که تو فنجون آورده شده بود که هم بتونیم سر بکشیم و هم با قاشق بخوریم ، دسر ها هم ترامیسو و کاپاک بود

استیک و سوپ / ترامیسا و کاپاک

شام امشب برعکس شبای گذشته اصلا دلچسب نبود . بعد خوردن شام به محل برگزاری مراسم موسیقی زنده رفتیم و بعد یکی دو ساعت به اتاق ها برگشتیم.
صبح روز بعد ساعت 6 اتاق هارو تحویل دادیم و ساعت 6:30 تاکسی اومد و سوار شدیم و به سمت فرودگاه حرکت کردیم. نرخ تاکسی ها از جلوی هتل رکسوس تا محل های مختلف رو تو تصویر زیر آوردم

نرخ تاکسی ها و هزینه بنزین در ترکیه

ساعت 7 رسیدیم فرودگاه .ترمینال پروازهای داخلی فرق میکرد و راننده اولش از ما پرسید که پروازمون به کجاست ، وقتی گفتیم وان گفت پس داخلیه بخاطر ترمینالش پرسیدم که کجا پیادتون کنم.
وارد فرودگاه شدیم و از تابلو شماره ردیف مورد نظر رو دیدیم و تو صف وایستادیم تا چمدون هارو تحویل بدیم و کارتهای پرواز رو بگیریم.

فرودگاه آنتالیا

یکی از چمدون ها 40 کیلو شده بود که اجازه ندادن از گیت رد بشه حداکثر وزن هر چمدون باید 32 کیلو میشد و به ازای هر پاسپورتم حداکثر 15 کیلو میتونستیم ببریم و مازاد از اون جریمه داشت.
خلاصه یه ساک خریدیم و یه مقدار از چمدون رو خالی کردیم و مجدد بردیم تا تحویل بدیم.
ساعت 8:35 دقیقه برای سوار شدن شماره پرواز رو اعلام کردن به سمت گیت 212 رفتیم اتوبوس ها جلوی در منتظر بودن تا به سمت هواپیما ببرن.

آنتالیا فراتر از هتل های لوکس

ساعت 9:15 دقیقه هواپیما با ده دقیقه تاخیر حرکت کرد و تو مسیر با ترافیک پرواز مواجه شدیم 4 تا هواپیما قبل ما جلوی باند منتظر خالی شدن باند برای پرواز بودن بالاخره ساعت 9:30 پرواز انجام شد و ساعت 10:55 رسیدیم زودتر از زمان رفت رسیدیم برای تحویل گرفتن چمدون ها رفتیم.

بعد از برداشتن چمدون ها به سمت ماشین رفتیم هزینه پارکینگ برای این مدت 130 لیر شد.
دوباره یه سر به فروشگاه Avm زدیم تا یه مقدار از قسمت مواد غذاییش خرید کنیم
زیر زمین فروشگاه Avm فروشگاه مواد غذایی بود

فروشگاهAvm

تا ساعت 12:50 دقیقه تو فروشگاه بودیم و بعد به سمت مرز حرکت کردیم. ساعت 2:15 به ساعت ترکیه و 3:45 به وقت ایران رسیدیم مرز . شانس آوردیم مرز خلوت بود.
ساعت کاری مرز هم تا 4:30 به وقت ایران بود تقریبا لب مرز رسیدیم به مرز
تو مرز خیلی معطل نشدیم و اصلا نگشتن اینبار فقط توسط سگ های پلیس ماشین رو کنترل کردن.
از اونجا هم مستقیم حرکت کردیم به سمت ارومیه و منزل.
بعد از تموم شدن این سفره 7 روزه به آنتالیا به جرات میتونم بگم 4 روز اول تو منطقه کاله ایچی خیلی بهتر و خاطره انگیزتر از 3 شب ما تو هتل رکسوس بود. منطقه کاله ایچی به کل دید و ذهنیت من به آنتالیارو تغییر داد و الان برعکس زمان قبل سفر که میل چندانی از سفر به آنتالیا نداشتم خوشحالم که مقصد آنتالیا بود و اگه روزی دوباره بخوام به آنتالیا سفر کنم حتما دوباره منطقه کاله ایچی رو انتخاب میکنم .
در مورد هزینه های سفر ما برای دو خانواده در هتل ها در کل بدون احتساب هزینه خرید های جانبی مثل پوشاک و ... به این صورت بود :

هزینه های کلی :

هزینه رو هشتم :

هزینه تاکسی از هتل رکسوس تا فرودگاه : 150 لیر
هزینه پارکینک فرودگاه : 130 لیر

جمع کل هزینه ها برای مدت 8 روز برای 6 نفر و دختر عموی 2 سالم کلا به غیر از هزینه هتل ها ، پرواز و خرید های جانبی و متفرقه که به دلخواه بود : 2162 لیر
در مورد هتل رکسوس پریمیوم اگه بخوام نقد و بررسی داشته باشم اینطور میتونم بنویسم :
نقد و بررسی هتل رکسوس پریمیوم :
هتل رکسوس پریمیوم تو منطقه بلک شهر آنتالیا قرار داره فاصله هتل تا فرودگاه کمتر از نیم ساعته و از لحاظ دسترسی هتل به تاکسی دقیقا جلوی ورودی هتل ایستگاه تاکسی قرار داره.
ورودی بیرونی هتل خیلی چشم گیر و جذابه و از همون بیرون میشه تشخص داد که هتل بزرگ، مجلل و لوکسی باشه.
برخورد خدمه، مسئولین و نگهبان ها خیلی خوب ، مودبانه ، گرم و صمیمی هستش.
بخصوص برخود گارسون ها تو رستوران ها واقعا جایی برای حرف و انتقاد نمیذاره.
در مورد ورودی داخلی هتل، راهروها ، لابی همگی خیلی لوکس و تمیز هستن.
بزرگی سالن و محوطه داخلی هتل و وجود کافه های مختلف داخل هتل خیلی خوب بود.

در مورد اتاق ها هم خیلی تمیز بودن و از لحاظ ابعاد و بزرگی قابل قبول و مناسب بود، سرویس های بهداشتی اتاق ها هم همینطور.
یخچال اتاق ها با هر بار خروج از اتاق بطور کامل مجدد شارژ میشد همچنین شامپوها و وسایل داخل سرویس بهداشتی.
وسعت و بزرگی هتل خیلی چشم گیر بود با اون بزرگی نظمی که داشت عالی بود.

اینترنت هتل سرعت قابل قبولی داشت و در هرجای هتل با همون سرعت و کیفیت قابل استفاده بود حتی دورافتاده ترین قسمت هتل کنار ساحل ها
رستوران اصلی هتل خیلی بزرگ بود و تنوع غذاییش برای هر سه وعده غذایی کامل کامل بود و هر ذائقه ای رو پوشش میداد و نوع پخت و طعم غذاها هم واقعا عالی بود برای هر سه وعده.
هتل از یک استخر اصلی که تو بخش مرکزی هتل قرار داشت تشکیل شده بود و یه استخر سرپوشیده و چندین استخر برای سوئیت های خصوصی.
استخر مرکزی دقیقا روبروی ساحل و یه جورایی روبرو و بین رستوران و اتاق ها قرار داشت.
اسکیت سوارهای گارسون کنار استخر هم خیلی ایده جالبی بود با اون سرعت و مهارت تو اسکیت سواری همراه آوردن نوشیدنی تو لیوان ها لب استخر با این استرس که نیفتی یا آبمیوه نریزه خودش خیلی مهارت میخواست.
در مورد تفریحات و سرگرمی های هتل، پارک آبی هتل خراب بود و این خیلی نکته منفی بود چون برای بخش صبح تا عصر هیچ سرگرمی و تفریحی خاص و رایگان دیگه ای غیر از شنا تو ساحل یا استخر نبود و یا استفاده از پارک آبی لندآولجند که احتمالا بخاطر خراب بودن پارک آبی خود هتل این امکان رو فراهم کرده بودن البته بخش والیبال ساحلی یا سالن های بدنسازی و ... بودن ولی این نوع تفریحات همه جا هست و هیچ کس رغبتی برای استفاده از این تفریحات نشون نمیداد بخش تفریحات آبی هم که خیلی گرون بود و فقط تنها تفریح و سرگرمی تو هتل بخش موزیک زنده شبانه بود.
وجود مغازه ها و بوتیک ها با برندهای خاص داخل خیابون پاریس یا خود محوطه هتل خیلی جالب و قشنگ بود.
وجود بارها و رستوران های متنوع تو هر نقطه از هتل و همگی بصورت کاملا رایگان از نکات خیلی مثبت هتل بود.
در کل هتل از هر لحاظ عالی بود و هیچ نقصی نداشت و هر سلیقه ای رو بدون شک راضی میکرد و اگه بخوام برای دوستان پیشنهاد بدم این هتل رو حتما اینکارو میکنم.

اینم پایان سفر ما به آنتالیا امیدوارم تصاویر و نوشته ها بتونه مفید باشه برای دوستانی که قصد سفر به آنتالیارو دارن.

نویسنده : امید فیض الهی

تمامی مطالب عنوان شده در سفرنامه ها نظر و برداشت شخصی نویسنده است و وب‌ سایت لست سکند مسؤولیتی در قبال صحت اطلاعات سفرنامه ها بر عهده نمی‌گیرد.