سفرنامه استانبول

سفر ما به همراه همسرم روز 3شنبه 23 خرداد 1391 آغاز شد این اولین تجربه سفر خارجی من بود و کوه هیجان بودم پرواز ما ساعت 19.50 تابان بود 2 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر شدیم و پس از طی مراحل اداری راس ساعت هواپیما پرواز کردیم پرواز خوبی بود هواپیما بوئینگ کوچک و خوب بود بعد از طی حدود سه ساعت به فرودگاه آتاتورک رسیدیم البته استانبول با ایران اختلاف ساعت یک و نیم ساعته داره که در واقع ما به وقت استانبول ساعت9.30 رسیدیم فرودگاه آتاتورک واقعاً فرودگاه با عظمت و پیشرفته ای بود و اصلاً قابل قیاس با فرودگاه امام خودمون نبود بعد از خارج شدن از فرودگاه تور لیدر که از شرکتsea travel بود دنبالمون اومد و پس از جمع کردن سایر مسافرهای به سمت هتل ها حرکت کرد و در نهایت ما رو در هتل 4 ستاره یوروپلازا پیاده کرد.

سفرنامه استانبول

بعد اتاق رو تحویل گرفتیم اتاق جالبی نبود قدیمی و با چشم انداز افتضاح که جلو پنجره هاش یه دیوار بتونی بود و در طول روز هیچ نوری در اتاق نداشتیم البته به قول همسرم اصلاً مهم نبود چون هتل فقط محل استراحته. اون شب قصد داشتیم بریم یه دوری اطراف هتل بزنیم اما چون خیلی خسته بودیم خوابیدم و برنامه ها رو به فردا موکول کردیم.

روز اول :

صبح روز اول ساعت 9 رفتیم سراغ صبحانه رفتیم صبحانه کامل و در مجموع خوب و راضی کننده ای بود و با توجه به اینکه هتل یوروپلازا در محله تپه باشی استامبول قرار داره و در واقع در بلندترین محل استامبول قرار داره دیدن نمای تمام شهر در موقع صرف صبحانه حس خوبی به آدم می داد.

سفرنامه استانبول

بعد از صرف صبحانه واسه روز اول رفتن به استانبول فروم رو برنامه ریزی کردیم از روی نقشه اول مسیر رو پیاده کردیم اینم بگم که من قبلا نقشه کل استامبول و مسیرهای اتوبوس، تاکسی و مترو رو همراه داشتم و کاملا به رفت و اومد در شهر تسلط داشتم.

ابتدا با اتوبوس رفتیم اکسارای و بعد با مترو رفتیم به استامبول فروم که یک مرکز تجاری بزرگ بود که اکثر برندهای معروف در اونجا شعبه داشتند بعد از خرید فراوان لباس رفتیم به آکواریوم که در کنار اون بود ورودی 28 لیر داشت وخیلی جالب و مهیج بود واقعا لذت بخش و آرامش بخش بود.

بعد از آکواریوم برای صرف نهار رفتیم و پیتزا خوردیم که با نوشابه و مخلفات 36 لیر در حدود 36 هزار تومن برامون آب خورد که اصلاً هم خوب نبود و با پیتزاهای ایران خیلی تفاوت داشت همش پنیر پیتزا بود بعد از صرف نهار دوباره یه سری خرید کردیم و در نهایت ساعت 5 به هتل برگشتیم و بعد از استراحتی حدود 2 ساعت به خیابان استقلال رفتیم هتل ما موقیعت خیلی خوبی نسبت به خیابان استقلال داشت و در حدود 5 دقیقه مسافت داشت. خیابان استقلا واقعاً یه خیابان مناسب برای خرید خانومها هست یه عالمه مغازه هر چی بخواین پیدا میشه تازه در تاریخی که ما اونجا بودیم فستیوال خرید هم برگزار میشد که بعضی برندها تخفیف های فوق العاده ای داشتند در نهایت پس از گشت و گذاری 2 ساعته در خیابان استقلال یه سری به میدون تقسیم که در واقه مرکز اصلی شهر استامبوله زدیم شب به هتل برگشتیم و خوابیدیم.

سفرنامه استانبول

روز دوم طبق برنامه گشت شهری رایگان با تورمون بود که بعد از صرف صبحانه ساعت 9 اتوبوس تور دنبالمون اومد و گردش در شهر شروع شد ابتدا به مسجد سلطان احمد رفتیم که یک مسجد قدیمی و تاریخی بود شاید برای ما ایرانی ها که زیاد از این نوع آثار تاریخی در کشورمون داریم زیاد جالب نباشه ولی برای توریست های دیگه مخصوصا اروپایی ها خیلی جذاب بود.

بعد از بازدید از مسجد به یک فروشگاه سوغاتی های خاص استانبول مثل باقلوا و .. رفتیم و کلی سوغاتی برای خانواده ها گرفتیم بعد از اون به فروشگاه چرم رفتیم که لباسهای چرم فوق العاده زیبا و البته خیلی گرون مثلاً یک پالتو چرم 970 یورو!!!!! که هیچ یک از نفرات حاضر در تور خریدی نکردن چون واقعاً قیمت ها بالا بود.

بعد از بازدید از کارخانه چرم به یک رستوران رفتیم و نهار رو صرف کردیم و بعد از نهار به فروشگاه الیلیوم رفتیم که تقریباً یه چیزی شبیه استامبول فروم بود ولی به نظر من قیمت ها و تنوع استانبول فروم خیلی بهتر بود در نهایت گشت شهرمون ساعت 5 تموم شد و تور لیدرمون ما رو جلوی هتل پیاده کرد مثل دیروز دوباره یه دوش گرفتیم و استراحتی 2 ساعته کردیم و دوباره زدیم بیرون این بار از اینترنت قبلاً سرج کرده بودم که در خیایان عثمان بی لباس مجلسی های خوبی میشه پیدا کرد و حتی خیلی از مزون های تهران هم از اونجا جنس میارن برای رفت به عثمان بی اول پیاده رفتیم تا میدون تکسیم و بعد از اونجا با مترو که یک ایستگاه بیشتر فاصلش نبود جای همه خانومها در عثمان بی خالی بود قیمت های فوق العاده و تنوع بی نظیر کلی خرید کردم با قیمت پایین خیلی خوش گذشت اون شب شام هم رفتیم مک دونالد خوردیم من اولین باری بود که به نظر خوشمزه بود و البته گرون! در نهایت ساعت 12 به هتل برگشتیم و استراحت کردیم.

روز آخر

صبح روز آخر از اونجا که باید ساعت 12 اتاق رو تحویل میدادیم دیرتر از خواب بیدار شدیم و بعد از صرف صبحانه ساعت 11 اتاق رو تحویل دادیم من شب اول از مینی بار داخل اتاقمون در هتل یک آب معدنی کوچک برداشته بودم که اونو 3 لیر باهامون حساب کردن نامردا! بگذریم چمدون رو تحویل انبار هتل دادیم و زدیم بیرون پیاده رفتیم سمت اسکله کاباتاش اونجا دو نوع تور داشت اول تور جزایر پنج گانه پرنس با قیمت 10 لیر و تور تنگه بوسفر با قیمت 12 لیر.

سفرنامه استانبول

تور جزایر به دلیل اینکه حدود 6 ساعت طول میکشد و از طرفی لیدر تورمون برای ترانسفر به فرودگاه ساعت 6 قرار بود بیاد دنبالمون برامون امکان پذیر نبود پس به ناچار تنگه بوسفور رو انتخاب کردیم که خیلی جالب بود دریایی زیبا و آرام در طول مسیر از نقاط تاریخی و همچنین پل ارتباطی میان بخش آسیایی و اروپایی استانبول بنام بغاز رد شدیم .

تورمون در نهایت ساعت4 تموم شد بعد جاتون خالی رفتیم نهار کباب ترکی خوردیم که خیلی خوشمزه بود و به ذائقه ما ایرانی ها خیلی نزدیک در نهایت ساعت 6 به هتل برگشتیم و به فرودگاه ترانسفر شدیم که حدود 2 ساعت در مسیر بودیم به دلیلی ترافیک زیاد شهر در نهایت ساعت 22.30 از فرودگاه آتاتورک به سمت فرودگاه امام حرکت کردیم با پرواز تابان و ساعت 3 به وقت تهران رسیدم

امیدوارم تجربیایتم مورد استفاده دوستان واقع بشه و به سفرنامه رای بدین تا برنده جایزه مسابقه بشم