دبی ، شهر گینس پرور !

دبی ، شهر گینس پرور! + تصاویر

سفرنامه دبی

با عرض سلام خدمت همه کاربران سایت لست سکند که منت گذاشتین ، سفرنامه بنده را مطالعه می کنید. همین اول جا داره تشکر جانانه ای از تمام دوستانی که سفرنامه ماقبل من رو نوشتند تا من بتونم یه سفر هیجان انگیز و تکرار نشدنی در 5 روز سفرم داشته باشم.لازم به ذکرکه اگر قواعد فارسی رو نتونستم بعضی جاها ادا کنم ، به بزرگواریتون ببخشین ، چون این اولین سفرنامه من هست و مطمئنم علاقه من به این سفر باعث بشه که باز هم از مسافرتام بگم براتون.

خب بریم به قسمت قبل سفر و کارهای اداری اون . اخذ پاسپورت برای من و امثال من که دانشجو هستیم و سربازی نرفتیم یکم سخت تره نسبت به بقیه ، خلاصه وار بگم که 15 میلیون تو بانک ملی وثیقه گذاشتم و به راحتی بعد از برگشت از سفرم اون مبلغ به حسابم برگردونده شد .

این از این ، بریم سراغ رزرو تور که از طریق آشنایی در تهران همه خواسته هامون رو به نحو احسن انجام شد .

تعداد

ایران ایر

اتاق 2 نفری 1.990

اتاق 3 نفری 2.090

هتل تاورز روتانا با توجه موقعیت و قیمتی که داشت رو انتخاب کردیم، با ایستگاه متروی Financial زیر 1 دقیقه فاصله داشت . و خود این ایستگاه تا دبی مال و برج خلیفه 1 ایستگاه.

هتل تاورز روتانا (اینترنت)

برسیم به بحث ووچر تخفیف که اطلاعات کامل رو میتونین تو سفرنامه های قبلی مشاهده کنید که چی هست و طرز تهیه و خرید....که من از دو سایت dubaidiscount.ir و dubaivouchers.ir تهیه کردم که نسبت به بقیه سایت ها به صرفه تر بود.

روز اول :

ساعت پروازمون 6 صبح بود ، و ما از ساعت 5 شروع به انجام کارهای فرودگاهی کردیم که تا 5.40 دقیقه طول کشید ، یه کیک خوشمزه هم تو کافی شاپ فرودگاه امام خوردیم چون فک می کردیم صبحونه تو هواپیما بد باشه. خلاصه اینکه بعد از 10 دقیقه تاخیر تهران عزیز رو به مقصد دبی ترک کردیم.تو مدت پرواز هم اصلا هواپیما اذیت نکرد ، مدل هواپیما هم ایرباس 320 بود که بد نبود ولی انتظارم از هواپیمایی که برای خارج کشور استفاده میشه بیشتر از اینا بود. برسیم به صبحونه داخل هواپیما که عکس گویای همه چیز است ، فقط اینکه کیفیت صبحونه خوب بود مخصوصا املت گشنیز.

صبحانه مفصل ما تو هواپیما !

بالاخره بعد از  1:50 دقیقه به فرودگاه دبی رسیدیم .بعد طی مسافتی زیاد و نشستن متروی داخلی فرودگاه به قسمت Check-in رسیدیم که اتباع اروپایی و آمریکایی تو یه لاین بودند و مسافرای ایرانی و هندی و کشور های درجه 2.3 تو یه صف بسیاااار طولانی بودند ولی چون تعداد گیت ها زیاد بود ، سریع کارها انجام شد ، اینم بگم که از همه مسافرا چه ایرانی چه ترکی چه هندی اسکن چشم گرفتند ( حالا واسه هر چیزی باشه ، بماند ..)

از این مرحله گذشتیم و دنبال آقا منصور مسئول ترانسفرمون می گشتیم که یک دفعه یه آقایی که فک کنم عربی بود مارو صدا زد که فهمیدیم آق منصور اینه ، ماشالله یه نیم ساعتی به خاطر سیل عظیم هموطنان ما و هجوم به FreeShop فرودگاه و تهیه آذوقه (..) برای خودشون معطل شدیم

منم چون مشکل معده داشتم تو ایران یه نسخه انگلیسی جناب دکتر برام نوشته بود که برم تهیه کنم ، چون دارویی که میخوردم تو دبی غیر قانونی بود (لیست داروها در سفرنامه های قبلی) که داروخونه رو پیدا کردم و نسخه رو نشونشون دادم که گفتند نمی تونیم و عذرخواهی کردند (یاد داروخونه ایران افتادم اون لحظه...) بعد آدرس بیمارستان ایرانیان دبی رو داد بهم که تهیه کنم.

بعد از خرید انبوهی از آب معدنی هایی که دوستان خریده بودند ، آق منصور همه رو به صف کرد که بریم داخل ون بشیم ، که وقتی پام به خیابون باز شد انگار وارد کوره نونوایی شدم از بس گرم بود

خلاصه اینکه همه سوار ون شدیم و خیلی هم شیک اولین کسایی که از ون پیاده شدیم ما بودیم که به هتلمون یعنی تاورز روتانا که توی اتوبان عظیم شیخ زاید بود. بلافاصله مستخدم هتل ساک ها رو ازمون گرفت.کارکنان داخل هتل تو حدود زیادی انگلیسی بلد بودند ، وباعث راحتی ما در کارها شد. داشتیم پذیرش رو انجام می دادیم که آقای لیدر عزیز نزول فرموودن که مثه خیلی دیگه از لیدرها هر برنامه ای که باعث میشد پولی تو جیبشون نره رو ترکوندند و باعث شست و شوی مغزی دوستام شدند

خلاصه با پافشاری لیدرجان فقط تور گشت شهری دبی به قیمت نفری 100 دلار  رو ازشون خریدیم  که در روز دوم توضیح کاملشو میدم.

بعد از دریافت کارت اتاقمون و استراحت چند دقیقه ای به برگر کینگ نزدیک هتل مراجعه کردیم و 5 عدد ساندویچ مرغ رویال برگر و نوشابه و سیب زمینی به مقدار لازم سفارش دادیم که نفری 30 درهم شد ، بعد 5 دقیقه حاضر شد. اووف ! واقعا طعمش با فست فودهای ایرانی فرق می کرد و کیفیت بسیار بالای اون به خصوص نوشابه ! که نمیدونم توش چی بود که اینقددددر فرق می کرد طعمش !

بعد از خوردن نهار اومدیم هتل تا استراحت لازم و بیخوابی پیش اومده رو جبران کنیم

قرار گذاشتیم ساعت 6  بریم دوبی مال که از ایستگاه Financial که یک ایستگاه فاصله هست و  در سمت راست هتل قرار داره 5 عدد بلیط مترو که همشون Silver Card بودند به قیمت نفری  25 درهم خریدیم تا سوار مترو بشیم (اطلاعات مترو در سفرنامه های قبلی) . قیمتش 3 درهم شد. بعد طی مسافت طولانی و عبور از ورودی طولانی که از چند خیابون می گذشت و البته در تمام محوطه های بسته این شهر مثل این راهرو تهویه خنکی داشت ، بالااااخره به بزرگترین پاساژ دنیا یعنی دبی مال رسیدیم و وقتی از نزدیک مغازه ها و عظمت اونجارو دیدم انگشت به دهان موندم که چطووووووور !؟ واقعا چطور اینو ساختند !!

داشتیم تو پاساژ می گشتیم که یهو چشام فقط LCD میدید !! بعله بزرگترین نمایشگر دنیا که 820 عدد تلویزیون  OlED 55 اینچ شرکت LG که کنار هم چیده شده بود تا بتونه بزرگترین نمایشگر دنیا به نام خودش در کتاب رکوردهای گینس ثبت کنه .

مشغول گشت زنی تو مغازه های مختلف بودم که این مغازه آب نبات فروشی توجهم رو جلب کرد که واسه تست یه 3.4 تایی خوردم واقعا خوشمزه بود ! اصلا یه وضعی که نگم براتون

با استفاده از راهنمای پاساژ فست فود Elevation Burger  که ووچرش رو داشتیم که دقیقا بالای سالن اسکی دبی بود که چون 5 نفر بودیم پول 3 نفر رو دادیم ولی چوون وووچر داشتیم 5 تا برگر لذیذ برامون آوردن. تو فاکتور همه چیز گفته شده...

بعد از خوردن غذا از طریق تراس فروشگاه Apple Store  که این هم به نوبه خودش بزرگترین Apple Store  دنیاست به مشاهده فواره آبی و  بلندترین ساختمان دنیا یعنی برج خلیفه شدیم . این ابر سازه توسط یک بتن مسلح محکم گردیده که به نوبه، خود توسط شمع های بتنی مسلح پشتیبانی گردیده. طراحی این ابر سازه بر اساس مطالعات وسیع ژئوتکنیک و لرزه ای بوده است. پایه های برج ۳.۷ متر ضخامت داشته که در ۴ قطعه جداگانه ساخته شده و حجم کل بتن ریزی این سازه به ۱۲۵۰۰ متر مکعب می رسد. شمع های استفاده شده در این برج به قطر ۱.۵ متر و طول ۴۳ متر می باشد که در نوع خود کم نظیر می باشد.

برج خلیفه (عکس از اینترنت)

طرح”Y” شکل به صورت مارپیچ به منظور ساختن هسته ساختاری برج مورد استفاده قرار گرفته که این طراحی کمک می کند تا نیروهای باد در برج را کاهش دهد و همچنین ساختار ساده را حفظ و سازگاری را تقویت کند.

رکوردهای این برج شامل:

بلندترین استخر جهان

بلندترین آتش بازی سال نو در جهان

بلندترین رستوران و کافه در جهان

در بیرون برج یک آب نما قرار دارد که طراحی شرکت WET Design است و توانایی پرتاب آب به ارتفاع ۱۵۰ متری را دارد.

این فواره با داشتن ۶۶۰۰ لامپ در ۵۰ رنگ مختلف مناظری زیبا در محوطه بیرون برج خلیفه ایجاد می‌کند.

در سال ۲۰۱۰ قیمت هر متر مربع دفتر اداری در این برج بالای ۴۳۰۰۰ دلار بوده است.

خرج روز اول :

کارت مترو                         25 درهم

نهار در برگر کینگ                 30 درهم

شام در Elevation            39 درهم

روز دوم :

اولین صبحونمون رو تو طبقه دوم هتل صرف کردیم ، ماشالله هر چیزی پیدا می شد به جز نون بربری  انواع آبمیوه ، نان ، سوسیس و کالباس با طعم های مختلف و یه نیمرو خوشگل و تر و تمیز که آشپز جلو چشت درست می کرد و تا تونستیم از هر کدوم یه امتحانی کردیم

صبحونه ی هتل با تنوع بسیار زیاد

بعد از صرف صبحونه به ساختمون پشتی که استخر و باشگاه اونجا بود سر زدیم ، یه باشگاه مجهز و یه استخر نسبتا کوچیک خستگی این یکی دو روز رو از تن خارج کرد، به علت رعایت قوانین سایت عکس استخر رو از خود سایت هتل برداشتم

استخر هتل (اینترنت)

باید ساعت 1.30 میشد تا گشت شهری رو استارت بزنیم ، قبلش چون صبحونه زیاد خورده بودیم یه نهار در حد 2 لقمه زدیم که ضعف نکنیم!

خب برسیم به گشت شهری که خیلی ناراحت بودم که جایگزین تور شهری City Sightseeing  کردم  ولی وقتی آخر شب که میخواستیم برگردیم به هتل ، دلم نمیخواست از اتوبوس پیاده بشم از بس تور لیدرمون آقا داریوش آدم فان و باحالی بودند.

مقصد اول ما طبق گفته لیدرجان مدینه الجمیرا بود که در طی مسیر توضیحات کامل هر جایی که میخواستیم رو بهمون میداد و گفت منطقه پولدارها و افراد درجه 1 دبی هست. این بازار معماری خیلی قشنگی داشت که با ترکیب و تزیین سقف با چوب واقعا جلوه خوبی به این بازار مسقف و خنک داده بود ، در حال گشت زدن بودم که یه رستوران ایرانی به اسم انار (فک کنم) رو اونجا دیدم کلی ذوق کردم.

مدینه جمیرا با ویوی برج العرب

مقصد بعدیمون هتل آتلانتیس بود که خیلی خیلی لاکچری بود ، این هتل چندین مدل سوئیت داره که خفن ترینش  سوئیت زیر آب هست که 165 متر مربع اندازشه و طبق گفته یک سایت معتبر" صبح در حالی از خواب بیدار می شوید که ویویی رو به اقیانوس و شهر تاریخی و باستانی آتلانتیس خواهد داشت" که هزینه اقامت به ازای هر شب: ۲,۴۶۰ دلار+ خدمات ماساژ می باشد

اتاق با ویو آکواریوم (اینترنت)

البته سوِئیت بزرگتر هم موجوده که ۹۲۴ متر مربع متراژ داره به همراه سه اتاق. میز ناهار خوری ۱۶ نفری در اتاق نشیمن و هزینه اقامت به ازای یک شب :  ۹,۱۲۵ دلار هست !! ناقابل !

این هتل یه پارک آبی خیلی خوب هم داره به نام آکواونچر که چون ووچر نداشت ما نرفتیم در نتیجه وایلد وادی رو ترجیح دادیم.

آتلانتیس و پارکش (اینترنت)

بعد دیدن جزیره پالم آتلانتیس با استفاده از مونوریل که جز خدمات تور بود مارو به ایستگاه نهایی رسوند تا دوباره سوار به اتوبوس بریم به دبی مارینا. این محله دارای یک کانال آب مصنوعی است که از  خلیج فارس به طول ۳ کیلومتر به داخل خشکی کشیده شده و برج‌های مسکونی در اطراف آن بنا شده‌اند. در پایان پروژه امکان سکونت ۱۲۰،۰۰۰ نفر در برج‌ها و آپارتمان‌های این منطقه وجود دارد. در صورت تکمیلِ این پروژه، دبی مارینا به بزرگ‌ترین مارینا در جهان تبدیل میشه که به دست انسان ساخته شده.

نمایی از منظقه مارینا

ساعت 4:15 شد و کشتی سر ساعت رسید تا مسافران رو سوار کنه ، خدماتش هم این بود که تا آتلانتیس مارو ببره و بعد دوباره دور بزنه برگردونه .در این کشتی نکته خاصی وجود نداشت، فقط دور زدیم و چندتا عکس یادگاری گرفتیم.

لحظه ورود به کشتی

محض اطلاع عرض کنم دوستانی که علاقه دارند قایق های لوکس ۵ ستاره رو کرایه کنند ووچرش هم موجوده تو سایت بالا که عرض شد و اینکه قیمت خود بلیط هم نفری 750 درهم هست (عکس از اینترنت)

قایق تفریحی خصوصی (اینترنت)

بعد از پیاده شدن از کشتی سوار یه اتوبوس شدیم و به طرف ابن بطوطه رفتیم. مرکز خرید ابن بطوطه دارای ۶ بخش است که هر کدام از آن‌ها با الهام از ۶ کشوری که ابن بطوطه به آن سفر کرد معماری شده است: چین،شبه قاره هند ، مصر ، تونس ، ایران و اندلس . این قدر سرمست دیدن بوتیک ها بودم که یادم رفت از همشون عکس بگیرم ، تو سفرنامه های دیگه جزئیات کامل تری هست.

ورودی کشور تونس

ابن بطوبه جان

قطاری برای رفاه حال کودکان

انواع و اقسام اسپینرها

انواع و اقسام پاپ کرن در اینجا موجود بود به قیمت 25 هزار تومان

لازم به ذکر که این مرکز خرید نسبت به جاهای دیگه قیمت منصفانه تری داره و خیلی از فروشگاه ها تخفیف خیلی خوبی می دادند.

بعد از اینجا به ایستگاه بعدی یعنی دبی مال رسیدیم که برنامه به این صورت بود که اول باغ وحش زیرآب و بعد تماشای رقص فواره در کنار لذت تماشای دوباره برج خلیفه.

ورودی دبی مال را با ماکت برج The Tower روبه رو میشید که قراره همزمان با Dubai expo 2020 رسما افتتاح بشه ، اونطور که شنیدم 1200 متر ارتفاع داره و بالغ بر 1 میلیارد دلار هزینه داره.

ماکت برج Tower

در ادامه رسیدیم به ورودی آکواریوم و باغ وحش زیر آب 100 درهم بود که برای ما چون جز خدمات گشت شهری بود مجانی در اومد. "آکواریوم دبی یکی از بزرگترین مخازن آبی در جهان با ظرفیت ۱۰ میلیون لیتر و شامل یکی از بزرگترین دریچه های مخصوص تماشای آبزیان با ۳۲.۸ متر عرض و ۸.۳ متر ارتفاع است. این آکواریوم دارای بیش از ۳۳۰۰۰ موجود زنده است که ۸۵ گونه جانوری را به نمایش می گذارند و بیش از ۴۰۰ کوسه در این آکواریوم نگهداری می شوند.

تونل آکواریوم زاویه ی ۲۷۰ درجه دارد و برای تجربه برخورد نزدیک با حیوانات زیر آب بسیار جذاب است. روشنایی مخزن بسته به زمان روز تغییر خواهد کرد. جنگل انبوه، سواحل صخره ای و موجودات اقیانوس همگی در باغ وحش زیر آب دبی قابل رویت هستند. در اینجا خود را در مواجهه با پیرانا های خطرناک، گربه ماهی های غول پیکر، سمور بازیگوش و در مستعمره ی پنگوئن

این آکواریوم رکورد «بزرگ‌ترین پنل آکریلیک جهان» را در کتاب رکوردهای جهانی گینس به ثبت رسانده است."

آکواریوم منو یاد کارتون نمو انداخت !

ماهی های شیشه ای !!!

آکواریوم دبی مال ( اینترنت)

از خروجی آکواریوم همگی به سمت رقص فواره ها رفتیم که خدارو شکر آهنگ امشب بسیار بهتر از دیشب بود.توضیحات مربوط به این قسمت رو تو روز اول نوشتم،ساعت 9.30 شد همگی گرسنه بودیم ،لیدرجان همه رو جمع تا به ایستگاه نهایی یعنی رستوران دانیال بریم که این هم جز خدمات گشت شهری بود که برامون مجانی در اومد.

ورودی این رستوران و استفاده از تمامی امکانات به قیمت 65 درهم هست که به صورت سلف سرویس پذیرایی می شد.

غذاهای رنگین با منوی باز رستوران

و در اینجا بود که گشت شهری ما با تمام لحظه های خوبش به پایان رسید

خرج روز دوم :

تور گشت شهری          قیمت 100 دلار

روز سوم :

بعد از خوردن صبحانه مفصل ،آماده حرکت به سمت وایلد وادی شدیم که از ایستگاه Financialبه سمت ایستگاه 31 یعنی First Gulf Bank رفتیم  . از اونجا پیاده شدیم تا با تاکسی به وایلد وادی بریم. چون 5 نفر بودیم هر تاکسی ای مارو قبول نمی کرد و همه از قانون پیروی می کردند و ما مجبور به استفاده از تاکسی ون یا Family Van  شدیم که کرایه اش از مترو تا وایلد وادی 13 درهم شد.

قیمت بلیط 310 درهم بود که ووچرش رو داشتیم  خدارو شکر ! 45 درهم پول کمد شد که 2نفری به صورت اشتراکی استفاده کردیم و 100 درهم شارژ کردیم واسه خوردن ناهار

امکانات پارک آبی وایلد وادی
پارک آبی وایلد وادی دبی بصورت رو باز بوده و امکان سرد و گرم کردن آب در فصل‌های مختلف وجود دارد . این پارک آبی دارای ۲ فروشگاه و ۳ رستوران می باشد و در ورودی این پارک یک آبشار مصنوعی ۱۸ متری ساخته شده است که زیبایی خاصی به ورودی این مجموعه داده است .
در این پارک وسایل تفریحی و امکانات ویژه بسیاری در بیشتر از بیست و سه نوع مختلف وجود دارد که همگی به هم پیوسته اند و بازدید کنندگان قادر خواهند بود تا بصورت پیوسته از حرکت بر روی آب در طول این مراحل لذت ببرند.
همین ویژگی باعث شده تا این پارک از پیشرفته ترین پارک های دنیا محسوب شود .
هشت سرسره آبی انفجاری در این پارک وجود دارد و هیجان فوق العاده ای را برای تمامی سنین به وجود می آورد . با سوار شدن روی این سرسره ها با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت حالت بی وزنی را تجربه می کنید و بدون کوچکترین آسیبی به درون آب غوطه ور می شوید که بنده به خاطر اینکه ترسیدم یه لحظه دستم باز شد و به دیواره برخورد کرد و خون اومد
در انتهای این سرسره یک آبشار زیبا با بلندی ۳۳ متر وجود دارد که با سقوط از آبشار به عمق وایلد وادی می روید .
این سرسره بلندترین و سریع ترین سرسره آبی دنیا بعد از سرسره آبی آمریکای شمالی است.
دو بخش موج سواری نیز برای علاقه مندان در این پارک وجود دارد .

راستی با هر نوع پوششی که دوس داشتین می تونین وارد شین ! کسی حق حرف زدن نداره.

استفاده از این لوازم باعث حالت تهوع بنده شد که با پیگیری بسیار بالای کارکنان اونجا و استفاده از دکتر حالم بهتر شد. (باز بگین فرهنگ ندارند)

قیمت های داخل پارک بسیار بسیار بالا بود مثلا آب دونه ای 13 درهم ، یه بستنی فرم سالار 25 درهم ! اجازه هم نمی دادن چیزی با خودت داخل ببری ! مجبووور بودی بخری :))))

ساعت 3 شد همگی خسته لباس رو عوضی کردیم با تاکسی اومدیم جلوی متروی امارات مال که 21 درهم شد و از اونجا با مترو به سمت هتل..

اینقدررر غذای فست فودی خورده بودیم حالمون بد شد ؛ ترجیح دادیم یه غذای لاکچری بخوریم ، رفتیم سوپرمارکت نزدیک هتل از اونجا یه مقدار خیار و گوجه و پنیر گرفتیم و زدیم تو رگ! جاتون خالی

خرج روز سوم :

310 درهم   پارک آبی

44 درهم      تاکسی

70 درهم     نهار

30 درهم    خرید از سوپر مارکت

روز چهارم :

این قسمت ماجرا یکم مردونه تره ، دوستانی که علاقه ندارند می تونند چند پاراگراف پایین تر مراجعه کنند . مردونه گفتم چون این قسمت راجع به ماشین هست . از اونجایی که بنده علاقه بسیار بسیار به ماشین دارم تصمیم گرفتیم تک تک نمایندگی ماشین ها رو ببینم و استارتمون رو هم از نمایندگی لامبورگینی که در کنار متروی First Gulf Bank  هست زدیم. وقتی که داخل رفتم اصلا انتظار نداشتم اینقدر تحویل بگیرند. یهویی یاد نمایشگاه تهران افتادم که تا ماشین رو خریداری نکنی نمیذارن دست بهش بزنی !!! بگذریم ؛ زیاد توضیح نمیدم و به چندین عکس بسنده میکنم تا حوصلتون سر نره.

اینم بگم هر اطلاعاتی که میخواستیم از ماشین بهمون میدادن و همشون به انگلیسی مسلط بودند

تنها کاری که اجازشو نداشتم استارت زدن خودرو بود، چون محیط بسته بود صدای این سوپراسپورت ها هم زیاااااد.خلاصه با اپلیکشن گوشیم فهمیدم که 15 کیلومتر رو به عشق ماشین ها فقط پیاده روی کردم ! و اصلا حواسم نبود به این حجم از پیاده روی !

گوشه ای از لاکچری بازی در دبی

ساعت 1:30 شد با استفاده از ووچری که داشتیم رفتیم رستوران حاتم در دبی مال. سفارش هارو دادیم ولی ای دل غافل ! تو این شعبه ووچر قبول نمی کنند و مجبور شدیم دیگه هزینه رو کامل پرداخت کنیم که برامون نفری 60 درهم در اومد. بعد خوردن غذا دوباره یه چرخی در دوبی مال زدیم و بعد با مترو به سمت امارات مال و پیست اسکی حرکت کردیم. قیمت پارک برفی – Polar Pass حدود ۲۶۰ درهم بودکه ووچرش رو داشتیم و اگر با پنگوئن ها میخواستیم عکس بگیریم 75 درهم اضافه میشد و اگر استفاده کامل از پیست اسکی رو داشته باشیم نفری 500 درهم میشد.

"اسکی دبی در امارات مال اولین زمین اسکی سرپوشیده در خاورمیانه است

این پیست با ۵ مسیر اسکی به طول ۴۰۰ متر که نقطه شروع و پایانش به اندازه یک ساختمان ۲۰ طبقه ارتفاع دارد. ۶۰۰۰ تن برف سفید خالص و تمیز در این پیست وجود دارد. اینجا بزرگترین یخچال دنیاست. در کشوری که میانگین سالانه بارش برف صفر است برای اسکی کردن نمی توان به امید زمستان و بارش برف نشست.

برای سرد نگه داشتن این پیست در دل گرما از یکی از پیشرفته ترین سیستم های خنک کننده دنیا استفاده می شود. اما چگونه اینکار امکان پذیر است؟

در اینجا هر شب با استفاده از تکنیک های شگفت انگیز مهندسی و یک ترکیب شیمیایی هوشمندانه برف تولید می شود. برف پاش هایی که روی سقف پیست نصب شده اند همه کاره هستند. ۲۷ آب پاش مهمی تشکیل شده از قطرات ریز آب را به هوا می پاشند و سپس ذرات ریز یخ را بیرون می ریزند ذراتی آنقدر ریز که با چشم غیر مسلح دیده نمی شوند.

ذرات یخ برای قطرات ریز آب حکم آهن ربا را دارند قطرات آب به همدیگر می چسبند و بلورهای برف تشکیل می دهند.

مدیر عملیات این پیست لوکاس مارشال اخیرا از کوههای آلپ فرانسه به دبی آمده اما معتقد است که برف های اینجا از برف های کوه آلپ هم بهتر است. این سیستم مبتکرانه می تواند هر شب تا ۳۰ تن برف تولید کند.
در یک پیست اسکی سرباز باد و جاذبه زمین باعث می شود برف به شکلی یکنواخت بر روی سطح کوه پخش شود اما در پیست سربسته باید از بیرون به طبیعت کمک کرد.

هر روز صبح یک برف روب برفها را صاف می کند تا سطحی یکنواخت برای اسکی بوجود آورد. سپس درهای پیست باز می شود و با آغاز روز اسکی بازها وارد پیست می شوند.

این پیست ارائه دهنده خدمات مختلفی مانند اسکی، اسنوبورد، سورتمه سواری و حتی برف بازی است.
لازم نیست که شما نگران تجهیزات یا لباس برای اسکی باشید.اسکی دبی فکر همه جا را کرده و به میهمانانش لباس زمستانی و تجهیزات اسکی و اسنوبورد سواری میدهد. شما با اسکی سواری به پایین شیب میرسید و با استفاده از تله کابین مجددا به بالای شیب میایید."

در ضمن استفاده از امکاناتی که برامون تهیه شده بود نا محدود بود ، باحال ترینش هم به نظرم Zoorball  بود که واقعا حال داد و ارزش اون مقدار پول رو داشت

اسکی در دمای 45 درجه دبی ! ( اینترنت)

بعد استفاده و چرخیدن داخل این مرکز خرید برگشتیم به هتل و شام رو نزدیک هتل در یک فست فود خوردیم و روز چهارم هم تمام شد

خرج روز چهارم :

20 درهم      شارژ مترو

260 درهم    پارک برفی (ووچر)

30 درهم         شام

روز پنجم :

امروز روز آخرمون بود همه ناراحت و افسرده بودیم که سفرمون داره به انتها می رسه ، صبحونه خوردیم برگشتیم چمدون هارو بستیم ، اومدیم پایین چمدون هارو امانت سپردیم و پیش به سوی سیتی سنتر و خرید

خود سیتی سنتر هم مثه جاهای دیگه قیمتش جهانی بود و واسه ما ایرانیا گرون , ولی یکی 2 تا خرید رو کردیم بعدش به شعبه سیتی سنتر Carrefour رفتیم تا از اونجا سوغاتی بگیریم ، اینجا قیمت هاش به صرفه بود و دوس داشتین کل اجناس رو بخرین.نهار رو اینبار با پذیرفتن ووچر به رستوران حاتم در سیتی سنتر رفتیم و این بار نفری 50 درهم شد.بعد غذا خوردن   اومدیم هتل منتظر ترانسفر شدیم که ساعت 5:30 اومد دنبالمون. حدود ساعت 7 شد کارای پرواز رو انجام دادیم و فرودگاه به گشت و گذار پرداختیم ، مثه فرودگاه خودمون تمامی امکانات روز رو داشت از جمله ماساژ ، صندلی استراحت و مرکز بازی و .... ساعت 9 شد و هواپیما با تاخیر چند دقیقه ای پرواز کرد، تو راه هیچ نکته منفی وجود نداشت ، شام هم زرشک پلو با مرغ و یا خوراک گوشت بود که یادم رفت عکس بگیرم و ساعت 11  هم به تهران عزیزمون رسیدیم. کرایه پارکینگ در مدت 5 روز 60 هزار تومن شد

مرکز خرید carefour ( اینترنت)

جایزه مرکز خرید Carefour

خرج روز پنجم :

300 درهم         خرید

50 درهم           نهار

10 درهم         شارژ مترو

نکته :

1-باغ وحش دوبی و Green Planet و dubai garden glow هم تو برنامه ها بود ولی دیگه واقعا وقت کم آوردیم ! Green Planet رو حتما برین

2-باغ معجزه دبی و دهکده جهانی هم از زمستان تا بهار بازه و زمان ما بسته بود

3-ووچر پارک فراری هم داشتیم که بریم که مسافت از هتل تا پارک زیاد بود هم دوستان یه خورده ترسیدن که از دستگاه هاش که نرفتیم متاسفانه ، بعد اینکه اومدیم ووچر با کسری مبلغی کم پس دادیم

4- کسایی که عشق فیلم هستند میتونند به سینما Vox که در امارات مال و دبی مال هست برند ، مخصوصا تماشای فیلم 3D و 4Dx  !!! اون روزی که میخواستم برم فیلم آنابل 2 رو برداشته بودند وگرنه حتما میرفتم که برم دورهمی یه سکته بزنم .

5- ووچر بسته امارات مال که گرفتم مقدار زیادی اشانتیون رستوران ها داشت که مثل رستوران چینی هندی لبنانی و فرانسوی و 2 بلیط مرکز بازی Zero Gravity و بولینگ هم داشت ، چون تنها بودم در این زمینه دیگه نرفتم.

6- رقص فواره ها هر نیم ساعت یکبار از ساعت 6.30 الی پاسی از شب برگزار میشه

7-اگه بچه ای باهاتونه که میخواین بهش خوش بگذره پارک IMG World که یه چیزی مثل دیزنی لند هست ولی این بار قهرمانایی مثل کامیب بوک مارول!  و به تازگی هم افتتاح شده و قیمتش برای بزرگسال 300 درهم و برای کودکان 120 درهم .آدرس سایت

8- آب تو مرکز خرید زیاد تفاوتی با ایران نداره ، ولی دوس داشتین می تونین با خودتون ببرین ولی موقع برگشت تو فرودگاه گیر میدن ! نمیذارن داخل کیف همراتون باشه.

9- تقریبا کنار پارک فراری ، پارک آبی یاس هست می تونین واسه صرفه جویی در وقتتون تو یه روز هر 2 رو امتحان کنین که بلیطش زیر 300 درهم هست.

10- آدرس نمایندگی های خودرو هم بیشترشون تو اتوبان شیخ زاهد هست ،بعضی خودروها که گرونه مثه لامبورگینی رو اجازه نشستن نمیدن ولی بیشترشون رو میشه داخلش نشست و امکاناتش رو دید

11- تو هیج کجای شهر آشغالی پیدا نمیشه و چه خوبه خود ما ایرانیا رعایت کنیم

12 –واسه خرید سوغاتی مثل ادکلن میتونین موقع برگشت از فری شاپ خرید کنین ، البته بعدش تو چمدون بزارین ، تو ساک همراه گیر میدن.

13 – برنامه dubai Metro  رو حتما تو گوشیتون نصب کنین

14 – اینترنت تو هتل و اتاق مجانی بود ولی اگه سرعت بالاتری میخواستیم باید شارژ می کردیم

15- هیج جای دبی برخورد بدی ندیدم با ایرانیا ! ولی حالا بر عکسش ...!!!

16- خوردن و آشامیدن و آدامس باد کردن تو مترو 100 درهم جریمه داره

17 – ماشین ها باید همیشه شسته باشند وگرنه جریمه میشن

18 – گوگل مپ و گوگل ترانسلیت کمک زیادی بهتون تو سفر می کنه ، مخصوصا ترنسلیت رو برای زبانی که میخواین استفاده کنین، دانلود کنین تا جاهایی که به نت دسترسی ندارین براتون آفلاین کار کنه.

19 – تبدیل برای دستگاه برقی تو هتل ما احتیاج نبود چون خودشون یه جای مخصوص کنار میز آرایش تعبیه کرده بودند.

20 – 30 درهم مالیات هر اتاقی شد و از ما بیعانه ای گرفته نشد !