جاهای دیدنی مالزی + عکس و قیمت

4.9
از 19 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
دیدنی های مالزی در شهرها و نقاط مختلف این کشور
06 آبان 1401 08:00
0

مالزی از کشورهایی است که در آن فرهنگ‌ها و ملیت‌های مختلفی وجود دارند و شما به این واسطه می‌توانید جاذبه‌های گوناگونی را کشف و از آن‌ها بازدید کنید. علاوه بر فرهنگ و آداب‌ورسوم، جاهای دیدنی مالزی هم بسیار فراوانند و تنوع آن‌ها به‌گونه‌ای است که می‌توانیم این جاذبه‌ها را در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار دهیم. به این ترتیب شما با هر سلیقه‌ای که دارید، قطعاً از سفر به این کشور با تورهای مالزی لذت می‌برید.

در این مطلب از بلاگ لست سکند، مهم‌ترین جاهای دیدنی مالزی در شهرها و منطقه‌های مختلف را لیست کرده‌ایم و به معرفی آن‌ها پرداخته‌ایم. از جاذبه‌های گردشگری مالزی در طبیعت گرفته تا دیدنی های مالزی در نقاط مختلف آن، سعی کرده‌ایم با دیدی وسیع و جامع، هر قسمت از این کشور را بررسی کنیم.

01.jpg

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند
جاهای دیدنی مالزی در کوالالامپور (Kuala Lumpur)برج های دوقلو پتروناس (Petronas Twin Towers)برج مخابراتی منارا کوالالامپور (Menara Tower)موزه ملی کوالالامپور (Kuala Lumpur National Museum)جاهای دیدنی مالزی در پنانگ (Penang)معبد کک لوک سی (Kek Lok Si Temple)شهر جرج تاون (George Town)تپه پنانگ (Penang Hill)جاهای دیدنی مالزی در پاهنگ (Pahang)ارتفاعات کامرون هایلندز (Cameron Highlands)تامان نگارا (Taman Negara)جاهای دیدنی مالزی در ساراواک (Sarawak)پارک ملی باکو (Bako National Park)پارک ملی گونونگ مولو (Gunung Mulu National Park)روستای فرهنگی ساراواک (Sarawak Cultural Village)جاهای دیدنی مالزی در ایپوه (Ipoh)غارهای ایپوه (Ipoh Caves)غار کک لوک تانگ (Kek Lok Tong Cave)معبد غار پراک (Perak Cave Temple)جاهای دیدنی مالزی در سباه (Sabah)کوتاکینابالو (Kota kinabalu)کوه کینابالو (Kinabalu Mount)جزیره مانوکان (Manukan Island)جاهای دیدنی مالزی در لنکاوی (Langkawi)پل آسمان لنکاوی (Langkawi Sky Bridge)ترن هوایی لنکاوی (Langkawi Cable Car)آکواریوم زیر آب (Underwater Aquarium)جاهای دیدنی مالزی در مالاکا (Malacca)جاهای دیدنی مالزی در سلانگور (Selangor)مجموعه غارهای باتو (Batu Caves Complex)جاهای دیدنی در جزیره‌های مالزی (Malaysia Islands)

جاهای دیدنی مالزی در کوالالامپور (Kuala Lumpur)

همان طور که می‌دانید، کوالالامپور پایتخت کشور مالزی است، به همین خاطر بسیاری از جاهای دیدنی مالزی را می‌توانیم در این شهر پیدا کنیم. جاذبه‌های کوالالامپور، تنوع درخور توجهی دارند که با در نظر گرفتن این مطلب، برای بازدید از آن‌ها باید زمان ویژه‌ای را در نظر بگیریم. در بخش کوالالامپور به بررسی چندتا از مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر پرداخته‌ایم، اما قطعاً جاذبه‌های این شهر به همین تعداد محدود نمی‌شوند.

برای اینکه نکات جزئی‌تری را از سفر به پایتخت مالزی دریابید، پیشنهاد می‌کنیم که راهنمای سفر به کوالالامپور را پیش از حرکت مطالعه کنید. قیمت بلیط و برخی از ورودی جاذبه‌های گردشگری مالزی را در ادامه آورده‌ایم، بنابراین بهتر است پیش از هر چیزی بدانید که قیمت حدودی هر رینگیت (واحد پول مالزی) در مهرماه 1401 حدود 7100 تومان است. شناخت جاهای دیدنی مالزی در کوالالامپور مهم است چون معمولا تورهای مالزی به مقصد کوالالامپور است.

جدیدترین قیمت تورهای مالزی

برج های دوقلو پتروناس (Petronas Twin Towers)

برج های پتروناس در پایختت مالزی، بلندترین برج‌های دوقلو در جهان هستند که با 88 طبقه، ارتفاع 452 متری دارند. این برج‌ها در مجموع مجهز به 76 آسانسور شده‌اند تا برای جابجایی افراد بین طبقات، مشکلی ایجاد نشود. برای ساخت برج‌های پتروناس از بتن تقویت‌شده استفاده کرده‌اند و شیشه و استیل، از دیگر موادی است که در ساخت آن به کار گرفته شده است. ساختمان در سال 1996 تکمیل و در سال 1999 افتتاح شد.

بین طبقات 41 و 42 برج‌ها یک پل اتصالی دو طبقه قرار داده شده که منظره وسیع و زیبایی را برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته است. با اینکه بیشتر واحدهای این برج‌ها اداری و تجاری هستند و به شرکت‌هایی مانند مایکروسافت، هواوی و... تعلق دارند، در طبقات ابتدایی، حدود 300 فروشگاه و بخش‌هایی مانند گالری وجود دارد که برای چند ساعتی بازدیدکنندگان را به خود مشغول می‌کنند.

  • قیمت بلیط بازدید برج‌های پتروناس: بلیط بازدید برج‌های پتروناس با توجه به سن و اینکه شهروند مالزی باشید یا نه، قیمت متفاوتی دارد.
    • گردشگران خارجی: نوزادان زیر دو سال، رایگان؛ افراد بین 3 تا 12 سال، 33 رینگیت مالزی؛ افراد بین 13 تا 60 سال، 80 رینگیت مالزی و افراد بالای 61 سال، 42 رینگیت مالزی
    • شهروندان مالزی: نوزادان زیر دو سال، رایگان؛ افراد بین 3 تا 12 سال، 14 رینگیت مالزی؛ افراد بین 13 تا 60 سال، 28 رینگیت مالزی و افراد بالای 61 سال، 14 رینگیت مالزی
  • ساعت بازدید برج‌های پتروناس: از ساعت 10:00 تا 18:00، دوشنبه‌ها تعطیل

موقعیت دقیق برج‌های پتروناس روی نقشه

Lastsecond.ir-malaysia-attractions-petronas-twin-towers.jpg
برج های دوقلوی پتروناس، از جاهای دیدنی مالزی

برج مخابراتی منارا کوالالامپور (Menara Tower)

یکی دیگر از جاهای دیدنی کوالالامپور، برج مخابراتی منارا است که هفتمین برج مستقل بلند در جهان محسوب می‌شود. این برج، کاربرد مخابراتی دارد و از نظر نوع، چهارمین برج بلند دنیاست. برج منارا شامل قسمت‌های مختلفی است که بازدیدکنندگان می‌توانند با مراجعه به آن‌ها، گردش کاملی را در برج و سایر قسمت‌ها انجام دهند. تعدادی از این بخش‌ها برای بازدید و کسب تجربه‌ای هیجان‌انگیز از دیدن مناظر در ارتفاع بالای برج است که گردشگران می‌توانند از آن‌ها، کل شهر را ببینند. برای شناخت بهتر جاهای دیدنی این شهر، می‌توانید ویدئویی از گردش سه روزه در کوالالامپور را مشاهده کنید.

  • قیمت بلیط بازدید بخش‌های مختلف برج منارا
    • قسمت قدم زدن: 10 رینگیت مالزی
    • باکس آسمان + عرشه آسمان: شهروندان بزرگ‌سال مالزی، 60 رینگیت؛ کودکان 4 تا 12 سال مالزیایی، 25.75 رینگیت. گردشگران خارجی بزرگ‌سال، 110 رینگیت؛ کودکان 4 تا 12 سال 65 رینگیت.
    • عرشه بازدید: شهروندان بزرگ‌سال، 25 رینگیت؛ کودکان 4 تا 12 سال، 15 رینگیت. گردشگران خارجی بزرگ‌سال، 60 رینگیت؛ کودکان 40 رینگیت
  • ساعت بازدید برج مخابراتی منارا: از ساعت 10:00 تا 22:00

موقعیت دقیق برج مخابراتی منارا روی نقشه

Lastsecond.ir-malaysia-attractions-menara-tower.jpg
نمایی از برج مخابراتی منارا

موزه ملی کوالالامپور (Kuala Lumpur National Museum)

ساخت موزه ملی مالزی برای اولین‌بار به‌عنوان یک ایده توسط اولین نخست‌وزیر مالزی مطرح شد. بنای این موزه تغییراتی را هم در طی زمان داشته است. برای مثال، قسمتی از آن در بمباران جنگ جهانی دوم تخریب شد. برای توسعه این بنا، معمار آن از سبک مالایی استفاده کرد و بنای این موزه، اولین بنای دولتی بود که برای ساختش از طراحی مالایی استفاده کردند.

موزه ملی کوالالامپور از بخش‌های مختلفی تشکیل شده که هر کدام به نمایش و تشریح موضوعی مشخص می‌پردازند. در یک گالری آن تاریخ ابتدایی تشریح شده، بخش دیگر در ارتباط با پادشاهی مالایی است، گالری دیگر دوران استعمار مالزی را نشان می‌دهد و در قسمت دیگر هم به بررسی و نمایش مالزی امروزی پرداخته‌اند.

  • قیمت بلیط بازدید موزه ملی کوالالامپور:
    • شهروندان مالزیایی: بزرگسالان 2 رینگیت؛ افراد ناتوان، یک رینگیت؛ افراد زیر 12 سال و افراد دبیرستانی با یونیفورم و اعضای کنگره موزه‌ها رایگان؛ دبیرستانی‌ها بدون یونیفورم، 2 رینگیت
    • گردشگران خارجی: بزرگسالان 5 رینگیت؛ افراد بین 6 تا 12 سال، 2 رینگیت؛ افراد زیر 6 سال و اعضای کنگره موزه‌ها، رایگان
  • ساعت بازدید موزه ملی کوالالامپور: از ساعت 9:00 تا 17:00 (غیر از روز اول عید غدیر و عید قربان)

موقعیت دقیق موزه ملی کوالالامپور روی نقشه

Lastsecond.ir-malaysia-attractions-national-museum.jpg
نمای خارجی از موزه ملی کوالالامپور

جاهای دیدنی مالزی در پنانگ (Penang)

پنانگ یکی از بهترین جاهای دیدنی مالزی است و برخی از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری مالزی هم در این شهر است. برای مثال جرج تاون در پنانگ واقع شده که می‌توانید مکان‌های گردشگری مختلفی را در آن مشاهده کنید و در ادامه بیشتر در مورد آن می‌گوییم. تنوع غذایی، یکی دیگر از اصلی‌ترین دلایل سفر به این شهر است و شکم‌گردها حسابی می‌توانند در آن طعم‌های جدید و متفاوت را تجربه کنند. سواحل مختلف، خیابان‌هایی با نقاشی‌های هنرمندانه، زندگی شبانه و...، از جمله جذابیت‌های پنانگ مالزی هستند.

معبد کک لوک سی (Kek Lok Si Temple)

معبد کک لوک سی در سال 1891 ساخته شده است و یکی از بزرگ‌ترین و بهترین مجموعه معابد جنوب شرقی آسیا است. این معبد که یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی مالزی است، در پنانگ واقع شده و دلایل گوناگونی وجود دارد که گردشگران به اینجا می‌روند.

در این معبد میلیون‌ها عکس از بودا، هزاران کنده‌کاری زیبا و در عین حال بامعنا و کلی مجسمه در داخل و خارج سالن‌ها و بخش‌های دیگرش دیده می‌شوند که همگی بر جذابیت معبد می‌افزایند. از دیگر ویژگی‌هایی که در این مجموعه وجود دارد، این است که می‌توانید با فرهنگ چینی و آیین‌های سنتی آن‌ها، آشنا شوید. باغ، محل‌های عبادت و غرفه‌های فروش سوغاتی هم از دیگر جاهایی هستند که در این معبد می‌بینید.

  • قیمت ورودی معبد کک لوک سی: ورودی معبد رایگان؛ اسکای لیفت و پاگودا 2 رینگیت
  • ساعات بازدید از معبد کک لوک سی: از ساعت 9:00 تا 17:30

موقعیت دقیق معبد کک لوک سی روی نقشه

Lastsecond.ir-malaysia-attractions-Kek-Lok-Si-Temple.jpg
نمایی از معبد کک لوک سی مالزی

شهر جرج تاون (George Town)

از جاهای دیدنی رایگان مالزی می‌توانیم به شهر تاریخی و محبوب جرج تاون اشاره کنیم. قدم زدن در جای‌جای این شهر برای خیلی از گردشگران غافل‌گیرکننده است. در شهر جرج تاون، اماکن تاریخی و آرامگاه‌های زیارتی مختلفی وجود دارند که هرکدام از جذابیت خاصی برخوردار هستند. درباره همین موضوع، باید این نکته را هم اضافه کنیم که بیشتر مغازه‌هایی که مربوط به دوران استعمار بوده‌اند، در این شهر حفظ شده‌اند که همین مغازه‌ها با معماری متفاوتشان، چهره‌ای متمایز را به شهر داده‌اند که شبیه به آن را در هیچ‌کجای جنوب شرق آسیا نمی‌بینید.

مساجد، معابد بودایی، اماکن تاریخی و فرهنگی، از جمله بخش‌هایی از جاهای دیدنی مالزی هستند که می‌توانید در شهر جرج تاون مشاهده کنید. فراموش نکنید که حتماً دوربین عکاسی و فیلم‌برداری همراه خود ببرید. اگر هنگام عصر به این شهر سر بزنید، می‌توانید محلی‌های بیشتری هم ببینید. اکثر مردمان این شهر، اصالتاً چینی هستند.

  • بهترین زمان برای رفتن به جرج تاون
    • هوای خوب: بین آذر تا بهمن
    • خلوتی شهر: بین بهمن تا اردیبهشت

موقعیت دقیق جرج تاون روی نقشه

Lastsecond.ir-malaysia-attractions-George-Town.jpg
بخشی از شهر جرج تاون

تپه پنانگ (Penang Hill)

تپه پنانگ یکی از زیباترین دیدنی های مالزی است که پیشنهاد می‌کنیم بازدید آن را از دست ندهید. مناظری که می‌توانید از این تپه ببینید، فوق‌العاده زیبا هستند و تقریباً تکرار نشدنی‌اند. شما با استفاده از خطوط ریلی امکان این را دارید که خود را تا قله این تپه برسانید که این کار با قطارها حدود 5 تا 10 دقیقه زمان می‌برد. البته در مسیری که پیش رو دارید، ایستگاه‌ها و توقف‌گاه‌هایی هم وجود دارند که برای بومیان در نظر گرفته شده‌اند و آن‌ها را به محل زندگی‌شان هدایت می‌کند.

در این تپه می‌توانید از امکانات مختلفی استفاده کنید که از بین آن‌ها، زیپ‌لاین، عرشه‌های بازدید مختلف که برخی از این عرشه‌ها دیدی 360 دارند، از جمله ویژگی‌هایی به حساب می‌آیند که در اختیار بازدیدکنندگان قرار داده شده‌اند. برای اینکه نهایت استفاده را از مناظر ببرید، پیشنهاد می‌کنیم که برای دیدن طلوع خورشید (بین ساعت 7:00 تا 7:30 صبح) یا دیدن غروب آن به تپه پنانگ بروید.

  • بهترین زمان برای رفتن به تپه پنانگ: از اواسط مرداد تا اوایل آذر

موقعیت دقیق تپه پنانگ روی نقشه

Lastsecond.ir-malaysia-attractions-Penang-Hill.jpg
نمایی از تپه پهانگ

جاهای دیدنی مالزی در پاهنگ (Pahang)

جاهای دیدنی شهر پاهنگ، بیشتر در شاخه طبیعی قرار می‌گیرند؛ اما همین جاذبه‌های طبیعی از اهمیت بسیاری برخوردار هستند و نباید به سادگی از آن‌ها عبور کرد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم خودتان را برای یک ماجراجویی طبیعی و بکر آماده کنید و روی دیگری از طبیعت را در اینجا ببینید.

ارتفاعات کامرون هایلندز (Cameron Highlands)

شما با اهداف مختلفی می‌توانید خود را به ارتفاعات کامرون هایلندز برسانید. این ارتفاعات بهانه خوبی برای شمایی است که می‌خواهید از آلودگی رهایی یابید یا از گرمای کرانه‌های ساحلی بگریزید یا حتی از رطوبت شهرها فرار کنید. ارتفاعات کامرون، با آب‌وهوای مطبوع و خنک خود این امکان را به شما می‌دهند تا بتوانید حال و هوایی تازه کنید.

عامل دیگری که باعث شده تا ارتفاعات کامرون برای خیلی از افراد جذاب باشند، مزارع مختلف و گسترده آن است. در اینجا می‌توانید مزارع متعدد چای، توت‌فرنگی و اسطوخودوس را ببینید. غیر از این مزارع، از جمله جاذبه های گردشگری مالزی در ارتفاعات کامرون، جنگل‌ها، روستاهای بومی، آبشارها و دریاچه‌هایی هستند که ارتباط شما با طبیعت را به‌خوبی برقرار می‌کنند.

  • بهترین زمان برای رفتن به ارتفاعات کامرون هایلندز: بین آبان و آذرماه

موقعیت دقیق ارتفاعات کامرون روی نقشه

Lastsecond.ir-malaysia-attractions-Cameron-Highlands.jpg
نمایی از ارتفاعات کامرون از جاذبه های گردشگری مالزی

تامان نگارا (Taman Negara)

تامان نگارا در ترجمه لغوی به معنای پارک ملی است و اینجا به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین جنگل‌های بارانی گرمسیری دنیا شناخته می‌شود که همین موضوع، آن را بسیار دیدنی‌تر و جذاب‌تر کرده است. این پارک ملی یکی از محبوب‌ترین مقصدهای اکوتوریسم مالزی است که در آن علاوه بر امکان مشاهده بافت طبیعی جنگل، می‌توانید قایق‌سواری و مشاهده حیات وحش را هم تجربه کنید.

درختان انبوه، آبشارها، مسیرهای پیاده‌روی طولانی و از این دست جذابیت‌ها، از جمله جاذبه های گردشگری مالزی در این پارک ملی به‌شمار می‌آیند. در تامان نگارا، برخی از گونه‌های در خطر جانوری مثل فیل آسیایی، ببر، پلنگ و کرگدن هم به‌ندرت مشاهده می‌شوند. از این نظر هم این پارک ملی بسیار غنی است.

  • قیمت ورودی تامان نگارا: هزینه تامان نگارا حدود یک رینگیت مالزی است
  • بهترین زمان برای بازدید از تامان نگارا: بین بهمن تا آبان (بین تیر تا مهر، گرم‌ترین روزهای سال)

موقعیت دقیق تامان نگارا روی نقشه

Lastsecond.ir-malaysia-attractions-Taman-Negara.jpg
قسمتی از پارک ملی تامان نگارا

جاهای دیدنی مالزی در ساراواک (Sarawak)

ساراواک یکی از ایالت‌ها یا منطقه‌های شهر بورنئو است که در خود جاذبه‌های زیبایی را جای داده و گفتنی است که یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های ملی مالزی هم در این منطقه است. روستای فرهنگی ساراواک و جاهای دیدنی دیگر، از جمله قسمت‌هایی هستند که می‌توانید آن‌ها را در این منطقه ببینید.

پارک ملی باکو (Bako National Park)

پارک ملی باکو که از جاهای دیدنی مالزی است، قدیمی‌ترین پارک ملی در ساراواک به حساب می‌آید که همین امر هم در شهره بودن آن برای بازدیدکنندگان مؤثر بوده است. این پارک در مقابل آب، سواحل شنی و صخره‌ها قرار گرفته و بین جنگل‌های هیرکانی احاطه شده است.

مسیرهای پیاده‌روی مختلفی در پارک ملی باکو مالزی وجود دارد که با قدم‌زدن در آن‌ها می‌توانید گونه‌های گیاهی و جانوری عجیب و غریب، نادر و جذابی را ببینید. برخی از این مسیرها به دریاچه‌ها و آبشارها و حوضچه‌هایی می‌روند که تصویری زیبا را به نمایش می‌گذارند و در برخی از آن‌ها امکان شنا کردن هم دارید. با ماندن در این پارک ملی، می‌توانید جذابیت‌های بیشتری را از آن مشاهده کنید که برای مثال می‌توانیم به حیواناتی اشاره کنیم که نزدیک غروب خود را نشان می‌دهند یا منظره‌هایی که در این ساعات دیده می‌شوند. برای ماندن هم می‌توانید از خانه‌های ییلاقی استفاده کنید.

  • قیمت ورودی پارک ملی باکو: بزرگ‌سال، 20 رینگیت؛ کودکان 7 رینگیت
  • قیمت بلیط قایق برای هر فرد: 30 رینگیت
  • بهترین زمان برای بازدید از پارک ملی باکو: بهمن تا آبان (ماه‌های آذر تا اوایل بهمن معمولاً بسیار بارانی)

موقعیت دقیق پارک ملی باکو روی نقشه

Lastsecond.ir-malaysia-attractions-Bako-National-Park.jpg
نمایی زیبا از پارک ملی باکو

پارک ملی گونونگ مولو (Gunung Mulu National Park)

مکان های دیدنی مالزی تنوع فراوانی دارند که برای سلیقه‌های مختلف، خبر خوبی است. پارک ملی گونونگ مولو از دیگر جاهای دیدنی مالزی است که در آن غارهای متعددی وجود دارد. جنگل‌های انبوه بارانی، مساحت وسیعی از این پارک را پوشانده‌اند. همین جنگل‌ها تا حوالی سال 1970 مانع از کاوش بسیاری از غارهای پارک ملی گونونگ مولو شده بودند. در برخی از غارها، قله‌های آهکی شبیه انسان هم پیدا می‌شوند که خود بر جاذبه غارها افزوده‌اند.

  • قیمت بلیط ورودی پارک ملی گونونگ مولو:
    • گردشگران خارجی: کودکان (6 تا 18 سال) 10 رینگیت؛ بزرگسالان 30 رینگیت
    • شهروندان مالزی: کودکان (6 تا 18 سال) 5 رینگیت؛ بزرگسالان 15 رینگیت؛ افراد مسن 7 رینگیت
  • بهترین زمان برای بازدید از پارک ملی گونونگ مولو: بین ماه‌های تیر تا مهر

موقعیت دقیق پارک ملی گونونگ مولو روی نقشه

Lastsecond.ir-malaysia-attractions-Gunung-Mulu-National-Park.jpg
بخش‌هایی از پارک ملی گونونگ مولو

روستای فرهنگی ساراواک (Sarawak Cultural Village)

اگر می‌خواهید با فرهنگ و سنت مردم آشنا شوید، در روستای فرهنگی ساراواک این موقعیت برای شما فراهم است. در این روستا شما می‌توانید فرهنگ مردم ساراواک را مشاهده کنید و با برخی از سنت‌هایشان آشنا شوید. از جمله کارهایی که می‌توانید در روستای فرهنگی ساراواک انجام دهید، تماشای رقص محلی و ازدواج‌های قومی است.

خانه‌ها در این روستا، به‌تنهایی نشان‌دهنده آن هستند که هر قوم چگونه زندگی می‌کند و در مجموع می‌توانیم بگوییم که این روستا، یک موزه زنده است و آثار آن را در نقطه‌نقطه‌اش مشاهده می‌کنید. بهتر است که بازدید خود را بین ساعت‌های 9:00 تا 10:00 صبح شروع کنید.

  • قیمت ورودی روستای فرهنگی ساراواک: بزرگ‌سالان 85 رینگیت؛ کودکان (بین 2 تا 12 سال) 55 رینگیت
  • ساعات بازدید از روستای فرهنگی ساراواک: از ساعت 9:00 تا 17:00
  • بهترین زمان برای بازدید از روستای فرهنگی ساراواک: بین ماه‌های فروردین تا مهر

موقعیت دقیق روستای فرهنگی ساراواک

Lastsecond.ir-malaysia-attractions-Sarawak-Cultural-Village.jpg
برخی از خانه‌های روستاییان در ساراواک

جاهای دیدنی مالزی در ایپوه (Ipoh)

ایپوه یکی از شهرهای مهم در مالزی است، چراکه تعدادی از جاذبه‌های مهم مذهبی این کشور در این شهر قرار دارد و غیر از آن، تعدادی از مهم‌ترین غارهای کشور مالزی هم در شهر ایپوه هستند. هر یک جاذبه‌های ایپوه، ویژگی‌های خاص خود را دارند که در ادامه این متن از لست سکند به آن‌ها جداگانه پرداخته‌ایم.

غارهای ایپوه (Ipoh Caves)

ایپوه را دروازه‌ای برای ارتفاعات کامرون می‌دانند. از دیدی دیگر، ایپوه خانه تعداد زیادی از غارهای آهکی است و یکی از طویل‌ترین غارهای مالزی که کریستالی است در ایپوه قرار دارد. غیر از این، غار دیگری هم در ایپوه وجود دارد که به نقاشی‌های نوسنگی پنج‌هزار ساله‌اش معروف است. اما اگر به غارها علاقه‌ای ندارید، می‌توانید از معبد سم پوه تانگ بازدید کنید که پر شده از مجسمه‌های بودایی مختلف.

جذابیت دیگر ایپوه، به دوران استعماری‌اش باز می‌گردد که در آن زمان، ساختمان‌هایی در اینجا ساخته شده‌اند که از نظر زیبایی معماری، بسیار جذاب و دیدنی هستند. از جمله این ساختمان‌ها می‌توانیم به ایستگاه قطار ایپوه اشاره کنیم. یک مسیر 6.5 کیلومتری هم به دور شهر وجود دارد که آن هم برای بسیاری از بازدیدکنندگان جذاب است.

افزون بر تمامی جذابیت‌ها و جاهای دیدنی مالزی در ایپوه، باید بگوییم که یکی از جذابیت‌های دیگر این شهر، غذاهای آن است که ایپوه را با پنانگ همراه می‌کند. در شهر و خیابان‌ها آن می‌توانید کافه‌ها و رستوران‌های متنوعی را ببینید و تجربه‌های غذایی متفاوتی را تجربه کنید. یکی از نوشیدنی‌های مشهور در ایپوه، قهوه سفید است که بد نیست آن را امتحان کنید. در همین بین، فراموش نکنید که خیابان‌های زیبای هنری در قسمت قدیمی شهر را هم ببینید.

موقعیت دقیق شهر ایپوه روی نقشه

Lastsecond.ir-malaysia-attractions-Ipoh-Caves.jpg
نمایی از برخی غارهای شهر ایپوه

غار کک لوک تانگ (Kek Lok Tong Cave)

این معبد در میان غارهای آهکی بزرگ و عظیم ساخته شده است و سال احداث آن هم به حوالی 1970 برمی‌گردد. در این غار تعدادی مجسمه فلزی بودایی وجود دارد و غیر از آن مناظر زیبا و دیدنی مختلفی را هم می‌توانیم درونش مشاهده کنیم. غار کک لوک تانگ در مساحتی تقریباً 12 هکتاری واقع و هدف اصلی از ساخت آن، انجام امور مذهبی بوده است. اینجا، معبد غاری محبوب مردم است. معمولاً مردم بازدید خود از این غار را بین ساعات 12:00 ظهر تا 13:00 شروع می‌کنند.

  • قیمت ورودی غار کک لوک تانگ: رایگان
  • ساعت‌های بازدید از غار کک لوک تانگ: از ساعت 7:00 تا 18:00

موقعیت دقیق غار کک لوک تانگ روی نقشه

Lastsecond.ir-malaysia-attractions-Kek-Lok-Tong-Cave.jpg
نمایی بیرونی از غار کک لوک تانگ

معبد غار پراک (Perak Cave Temple)

معبد غار پراک هم از دیگر معابدی است که جزوی از جاهای دیدنی مالزی به حساب می‌آید و در میان غارهای آهکی ساخته شده است. این معبد به‌دلیل معماری متحیرکننده‌اش بسیار جذاب است. درون این معبد یک مجسمه بودایی قرار گرفته که از طلا ساخته شده و با چهار تا از خدایانشان محافظت می‌شود. از جذابیت‌های دیگر این معبد، راه‌پله‌های جذاب و نقاشی‌های دیواری آن است.

  • قیمت ورودی معبد غار پراک: رایگان
  • ساعات بازدید از معبد غار پراک: از ساعت 8:00 تا 17:00
  • بهترین زمان بازدید از معبد غار پراک: از آذر تا اسفند

موقعیت دقیق معبد غار پراک روی نقشه

Lastsecond.ir-malaysia-attractions-Perak-Cave-Temple.jpg
معبد غار پراک و جذابیت‌های مختلف آن

جاهای دیدنی مالزی در سباه (Sabah)

سباه، یکی دیگر از مناطق مالزی است که جاذبه‌های طبیعی متعددی دارد. مجموعه‌ای از سواحل، کوه‌ها، جنگل‌ها و بسیاری از جاهای دیدنی دیگر، فقط بخشی از جاذبه‌های سباه هستند.

کوتاکینابالو (Kota kinabalu)

کوتا کینابالو، پکیجی از جاهای دیدنی مالزی را در خود دارد که شامل سواحل، جنگل‌های سرسبز، روستاها و جاهای دیدنی دیگر است. به‌طور کلی می‌توانیم بگوییم که کوتاکینابالو ترکیبی از کوه و ساحل است. کوتاکینابالو مرکز و بزرگ‌ترین شهر در سباه به حساب می‌آید.

موقعیت دقیق کوتاکینابالو روی نقشه

کوه کینابالو (Kinabalu Mount)

از جاهای دیدنی رایگان مالزی که در لیست، بین بهترین جاهای دیدنی قرار می‌گیرد، کوه کینابالو است. این کوه به‌تعبیری بهشت کوه‌نوردان محسوب می‌شود و باید بگوییم که بلندترین کوه مالزی هم هست که ارتفاعی بالغ بر 4000 متر دارد. کوه کینابالو، بخشی از پارک کینابالو است که از قدیمی‌ترین پارک‌های ملی محسوب می‌شود و به ثبت جهانی یونسکو هم درآمده است.

در این کوه و طبیعت اطراف آن می‌توانید طیف وسیعی از گیاهان و گونه‌های حیوانی را مشاهده کنید. بیش از 600 نوع سرخس، 326 نوع پرنده و 100 پستاندار در این شهر زندگی می‌کنند. کسانی که می‌خواهند در اینجا کوهنوردی کنند، باید بدانند که مجوز کوهنوردی فقط به تعداد محدودی از افراد در هر روز داده می‌شود. برای کوه‌نوردی هم نیاز به یک راهنما دارید.

  • بهترین زمان برای رفتن به کوه کینابالو: بین ماه‌های اسفند تا مهر

موقعیت دقیق کوه کینابالو روی نقشه

Lastsecond.ir-malaysia-attractions-Kinabalu-Mount.jpg
نمایی از کوه کینابالو

جزیره مانوکان (Manukan Island)

در سباه، جزیره‌های مختلفی هم وجود دارد که یکی از محبوب‌ترین آن‌ها، جزیره مانوکان است که از نظر بزرگی، دومین جزیره بزرگ پارک عبدالرحمان به حساب می‌آید. این جزیره به‌علت سواحل وسیعی که دارد و همچنین سیستم پیاده‌روی‌اش، بسیار محبوب و مشهور است. آب‌های کریستالی و پاک این جزیره، لذت انجام ورزش‌های آبی را چندین برابر کرده‌اند و غواصی کردن، یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌هایی است که در این جزیره انجام می‌شود.

  • بهترین زمان برای رفتن به جزیره مانوکان: بین ماه‌های بهمن تا اردیبهشت

موقعیت دقیق جزیره مانوکان روی نقشه

Lastsecond.ir-malaysia-attractions-Manukan-Island.jpg
منظره‌ای زیبا از جزیره مانوکان

جاهای دیدنی مالزی در لنکاوی (Langkawi)

مجمع‌الجزایر لنکاوی، ترکیبی از جاهای دیدنی و تفریحات را در خود دارد. با توسعه جاذبه‌هایی که در این مجمع‌الجزایر وجود داشته، قطعاً یکی از پایگاه‌های گردشگری مالزی، همین نقطه است. مناظری که می‌توانید در اینجا مشاهده کنید و فضاهایی که در این مجمع‌الجزایر وجود دارند، موقعیت خوبی را برای گذران اوقات فراغت بازدیدکنندگان فراهم کرده‌اند.

پل آسمان لنکاوی (Langkawi Sky Bridge)

این پل، یک پل معلق 125 متری است که در انتهای مسیر تله‌کابین لنکاوی واقع شده است. ساختاری که این پل دارد، آن را به یکی از بزرگ‌ترین پل‌های آسمانی تبدیل کرده است که دیدی پانورامیک را به شما می‌دهد. این پل در ارتفاع 100 متری از سطح دریا معلق است و دید خوبی از آبشار و جنگل‌های بارانی دارد. برای دستیابی به پل آسمان لنکاوی، باید به ایستگاه آخر ترن هوایی بروید و سپس قدم زدن را روی پل تجربه کنید. روی پل، هم‌زمان 250 نفر می‌توانند بایستند.

  • قیمت بلیط پل آسمان لنکاوی: بزرگسالان 6 رینگیت؛ کودکان 4 رینگیت
  • ساعت کاری پل اسمان لنکاوی: از ساعت 9:30 تا 19:00
  • بهترین زمان بازدید از پل آسمان لنکاوی:
    • برای آب‌وهوای خوب: بین دی تا فروردین
    • حضور کمتر گردشگران: فروردین تا شهریور

موقعیت دقیق پل آسمان لنگ کاوی روی نقشه

Lastsecond.ir-malaysia-attractions-Langkawi-Sky-Bridge.jpg
نمایی از پل آسمان لنگ کاوی

ترن هوایی لنکاوی (Langkawi Cable Car)

این ترن هوایی، بازدیدکنندگان را به دومین قله مرتفع در لنکاوی می‌برد. ترن هوایی لنکاوی به‌خاطر دید و منظره‌ای که دارد، بسیار مشهور است و متقاضیان سوار شدن آن بسیارند. این تله‌کابین، شیب‌دارترین تله‌کابین جهان است و در سال 2002 افتتاح شده است. تله کابین در مجموع سه ایستگاه دارد که به ایستگاه ابتدایی، میانی و انتهایی تقسیم شده‌اند. طول کلی کابل حدود 4400 متر است و از ابتدا به انتهای آن رسیدن، تقریباٌ 15 دقیقه زمان می‌برد. همچنین برای دور کامل هم حدود 28 تا 30 دقیقه زمان نیاز است.

  • قیمت بلیط ترن هوایی لنکاوی: شروع قیمت از 33 رینگیت
  • ساعات کاری ترن هوایی لنکاوی: وابسته به نوع ترن انتخابی، متفاوت است
  • بهترین زمان بازدید از ترن هوایی لنکاوی: بین ماه‌های آبان تا فروردین

موقعیت دقیق ترن هوایی لنکاوی روی نقشه

Lastsecond.ir-malaysia-attractions-Langkawi-Cable-Car.jpg
نمایی از ترن هوایی لنکاوی

آکواریوم زیر آب (Underwater Aquarium)

بزرگ‌ترین آکواریم مالزی، در لنکاوی است که جایگاه زندگی بیش از 4000 موجود زنده است و آکواریوم زیر آب نام دارد. این آکواریوم سه بخش اصلی دارد که اصلی‌ترین بخش آن هم مربوط به قطب جنوب است که محل زندگی پنگوئن آریوم است. غیر از این پنگوئن، در آکواریوم، بخش‌های دیگری مانند کافه‌تریا، سالن تئاتر سه‌بعدی و...، وجود دارند.

  • قیمت بلیط آکواریوم زیر آب: 45 رینگیت
  • ساعات کاری آکواریوم زیر آب: از ساعت 10:00 تا 19:00

موقعیت دقیق آکواریوم زیر آب

Lastsecond.ir-malaysia-attractions-Underwater-Aquarium.jpg
آکواریوم زیر آب لنگ کاوی از مکان های دیدنی مالزی

جاهای دیدنی مالزی در مالاکا (Malacca)

مالاکا یکی از شهرهای جذاب مالزی است که بین لیست مکان های دیدنی مالزی قرار می‌گیرد و جذابیت‌های مختلفی دارد. این شهر از دوره بریتانیا و استعمارش، همچنان ساختمان‌هایی را در خود دارد که بر زیبایی‌های شهر افزوده‌اند. به همین ترتیب با قدم زدن در شهر می‌توانید از دیدن این ساختمان‌ها و جاذبه‌های شهری لذت ببرید. با مطالعه سفرنامه‌های مالاکا از لست سکند، می‌توانید اطلاعات بیشتری از این شهرها به‌دست آورید.

شهر چینی‌ها در مالاکا هم از دیگر جاذبه‌هایی است که بازدید از آن برای بسیاری از افراد جالب توجه است. در این شهر می‌توانید اطلاعات مختصری هم از فرهنگ و سنت چینی‌ها به‌دست آورید. دیگر جاذبه‌هایی که در شهر مالاکا می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید، شامل کلیسا، پارک‌های فرهنگی، موزه، کاخ، برخی از خیابان‌ها، پارک‌های موضوعی، یک مسجد شناور و...، هستند. بازدید از مالاکا را می‌توانیم از جاهای دیدنی رایگان مالزی هم بدانیم.

  • بهترین زمان بازدید از مالاکا: فصل بهار و ماه‌های مهر و آبان

موقعیت دقیق مالاکا روی نقشه

Lastsecond.ir-malaysia-attractions-Malacca.jpg
بخشی از شهر مالاکا

جاهای دیدنی مالزی در سلانگور (Selangor)

یکی از مجموعه‌های ارزشمندی که در مالزی قرار دارد، مجموعه غارهای باتو است که در منطقه سلانگور واقع است و می‌توانیم بگوییم تقریباً گردشگری وجود ندارد که از این مجموعه دیدن نکرده باشد. اما جدا از این مجموعه، گالری سلطان عبدالعزیز هم که در این منطقه قرار گرفته، از جاذبه‌های دیگر سلانگور است.

مجموعه غارهای باتو (Batu Caves Complex)

مجموعه غارهای باتو در شهر سلانگور، یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی مالزی محسوب می‌شوند که گردشگران فراوانی را به سمت خود می‌کشانند. این غارها با فاصله کمتر از یک ساعت از کوالالامپور قرار گرفته‌اند و دسترسی به آن‌ها ساده است. مجموعه باتو سه غار اصلی دارد و مجموعه‌ای کوچک‌تر هم از غارهای دیگر، آن را کامل می‌کنند.

در اکثر غارهای این مجموعه، مجسمه‌های مختلفی دیده می‌شوند و یک معبد 100 ساله هم در این مجموعه هست. غار اصلی، با عنوان کلیسای جامع غار نیز شناخته می‌شود و با پلکان رنگارنگی که به آن منتهی می‌شود، می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید. تعداد این پله‌ها 272 عدد است و برای عکاسی، قاب زیبایی را ایجاد کرده‌اند. ابتدای این مسیر هم یک مجسمه طلای 43 متری از لرد مورگان قرار گرفته است که به‌نوعی به بازدیدکنندگان خوش‌آمدگویی می‌کند.

برای بازدید از این غارها، هم می‌توانید جداگانه اقدام کنید و هم می‌توانید با کمک یک راهنما از بخش‌های مختلف غار دیدن کنید تا اطلاعات بیشتری را از این مکان به‌دست آورید.

  • قیمت ورودی مجموعه غارهای باتو: رایگان
  • بهترین زمان بازدید از مجموعه غارهای باتو: بین ماه‌های اردیبهشت تا مرداد

موقعیت دقیق غارهای باتو روی نقشه

Lastsecond.ir-malaysia-attractions-Batu-Caves-Complex.jpg
پلکان و مجسمه طلایی لرد مورگان در غارهای باتو

جاهای دیدنی در جزیره‌های مالزی (Malaysia Islands)

کشور مالزی به‌دلیل موقعیت جغرافیایی خود، جزایر مختلف و متنوعی دارد که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاصی را دارند. اکثر این جزایر، تفریحات آبی گوناگونی را در خود جای داده‌اند که از این نظر برای بسیاری از کسانی که به‌دنبال هیجان و خوش‌گذرانی هستند، گزینه‌های مناسبی محسوب می‌شوند.

جزیره مانوکان که پیش‌تر آن را بررسی کردیم، جزیره ردانگ، سیپادان و...، از جمله برخی از این جزیره‌ها هستند که علاوه بر تفریحات آبی متنوع، جزو دیدنی های مالزی هم هستند.

Lastsecond.ir-malaysia-attractions-Malaysia-Islands.jpg
سواحل زیبای مالزی

سخن آخر

جاهای دیدنی مالزی در شهرها و منطقه‌های مختلفی از این کشور پراکنده شده‌اند و بهتر است که برای بازدید از آن‌ها برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهید تا به‌درستی از زمان خود استفاده کنید. خوشبختانه پراکندگی جاذبه‌های مالزی در دسته‌بندی‌های مختلف گردشگری از جمله طبیعت‌گردی، گردشگری غذا و خیلی از شاخه‌های دیگر، دست شما را برای انتخاب باز گذاشته است.

با این مطلب می‌توانید آشنایی نسبی و خوبی از جاذبه های دیدنی مالزی به‌دست آورید و نقشه بازدید خود را از دیدنی های مالزی طراحی کنید. همچنین بهتر است با یک ویدئو، نگاهی کوتاه به کشور مالزی بیاندازید و جاهای دیدنی آن را بهتر درک کنید.

 

تألیف: تیم نویسندگان لست سکند

پویا دهقان
پویا دهقان

گردشگری خوانده‌ام و به‌شدت دوست دارم با ماجراجویی، چیزهای جدیدی کشف کنم و کارهای هیجان‌انگیزی انجام بدهم. سعی می‌کنم این‌طور آگاه‌تر شوم. دوست دارم فرصت‌های خالی‌ام را به شنیدن موسیقی و عکاسی توی کوچه‌پس‌کوچه‌های طهران بگذرانم و از حس‌وحالم بنویسم. کتاب خواندن، فیلم دیدن، معاشرت و کسب تجربه‌های جدید، دنیایم را کامل‌تر می‌کند!