اورمانات، خورشیدی در دل کوههای کردستان + تصاویر

5
از 1 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
16 مرداد 1393 00:00
0

روستای اورامانات تخت که در تقسیمات کشوری جزو استان کردستان است و در جنوب شرقی شهر مریوان واقع شده و از طرف دیگر با شهر‌های استان کرمانشاه ارتباط دارد. اتفاقا پیشنهاد ما این است که از جاده پاوه به سمت نودشه و سپس با رد کردن گردنه «کل تته» به این روستا بروید.

جاده بی‌نظیر پاوه به نودشه که به جرات می‌توان گفت زیباتر و بکر‌تر از هر جاده کوهستانی دیگری است که تاکنون دیده‌اید و هم خود شهر نودشه را می‌توانید ببینید. جایی که بسیار به ماسوله تشبیه‌اش کرده‌اند. اما هم از نظر وسعت و هم از نظر معماری حتی باید گفت فراتر از ماسوله است و برای همین نام ‌هزار ماسوله بر آن نهاده‌اند.

از آن طرف بهار خصوصا ماه اردیبهشت یکی از زیباترین اشکال طبیعت را در این کوه‌ها می‌توانید ببینید. گل‌های رنگارنگی که در گوشه و کنار در آمده‌اند و چشمه‌ساران و جویبار‌هایی که از دل کوه بیرون می‌آیند.

در کنار این همه رود پر آب سیروان را داریم که روستا‌های مختلفی در حاشیه آن شکل گرفته‌اند که هر کدامشان به تنهایی یک جاذبه عمده گردشگری هستند. مانند: سرپیر، کاله، رودبر، بلبر، ژیوار، ناو، نوین! و باید در این بین از چشمه بی‌نظیر «بل» با آن آب فراوانش نام برد که به واقع یکی از عجایب گردشگری است که کمتر شناخته شده است.

در کنار آن معماری اورامانات به شکلی است که نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. خانه‌های پله‌کانی که اغلب با همان مصالح سنگی که از دل کوه در آمده است خودش جلوه‌گری ویژه‌ای به این منطقه داده است. اگر شما یک گردشگر علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنم برای دوران اقامت خود به هتل سنگی واقع در این روستا بروید که در دل کوه ساخته شده است و به سبک خانه‌های روستاییان است و از اقامت چندروزه در این محیط لذت ببرید.

نویسنده: فواد شمس

 اورمانات، خورشیدی در دل کوهستان

 اورمانات، خورشیدی در دل کوهستان

 اورمانات، خورشیدی در دل کوهستان

 اورمانات، خورشیدی در دل کوهستان

 اورمانات، خورشیدی در دل کوهستان

 اورمانات، خورشیدی در دل کوهستان

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.